У Х В А Л А
Справа № 817/4141/14 28 грудня 2014 року м. Рівне Суддя Рівненського окружного адміністративного суду Гломб Ю.О., розглянувши позовну заяву
Відкритого акціонерного товариства "Сарненський комбінат хлібопродуктів" доТрудового архіву Сарненського району Сарненської районної ради про зобов'язання вчинення певних дій В С Т А Н О В И В :
До Рівненського окружного адміністративного суду звернулося з адміністративним позовом Відкрите акціонерне товариство "Сарненський комбінат хлібопродуктів" до Трудового архіву Сарненського району Сарненської районної ради про зобов'язання вчинення певних дій.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 107 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства.
З позовної заяви та доданих до неї матеріалів вбачається, що позивач звернувся до суду з позовними вимогами до Трудового архіву Сарненського району Сарненської районної ради про зобов'язання прийняти на зберігання архівні документи особового складу Відкритого акціонерного товариства "Сарненський комбінат хлібопродуктів" без додаткових умов.
У статті 124 Конституції України проголошено, що юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Однак, це не означає, що правопорядок в Україні дозволяє звертатися до суду з будь-якими позовними вимогами.
Повноваження адміністративних судів щодо розгляду справ адміністративної юрисдикції, порядок звернення до адміністративних судів і порядок здійснення адміністративного судочинства визначаються Кодексом адміністративного судочинства України.
Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ (частина перша статті 2 Кодексу).
Адміністративні суди, згідно зі статтями 3, 4 Кодексу адміністративного судочинства України, здійснюють правосуддя в адміністративних справах - переданих на вирішення адміністративного суду публічно-правових спорах, у яких хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування чи їхня посадова чи службова особа.
Правовідносини, з яких виникають публічно-правові спори, завжди побудовані на принципі «влади - підпорядкування». Ознакою публічно-правового спору є участь у ньому з однієї сторони суб'єкта, наділеного владними повноваженнями, який здійснює владну управлінську функцію, тобто, формує волевиявлення держави, яке є обов'язковим для зобов'язаної особи. Воля суб'єктів владних повноважень оформлюється в адміністративних актах (рішеннях), які є обов'язковими до виконання суб'єктами, яким вони адресовані.
Категорії спорів, що складають предмет адміністративної юрисдикції наведені у частині першій статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України. Так, компетенція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
В розумінні Закону України "Про Національний архівний фонд та архівні установи" від 24 грудня 1993 року N 3814-XII, архівна установа, архів, архівний підрозділ, архівний відділ - це відповідно установа чи структурний підрозділ, що забезпечує облік і зберігання архівних документів, використання відомостей, що в них містяться, та формування Національного архівного фонду і/або здійснює управління, науково-дослідну та інформаційну діяльність у сфері архівної справи і діловодства.
Відповідно до Положення про Трудовий архів Сарненського району Сарненської районної ради для централізованого тимчасового зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових та інших правовідносин юридичних і фізичних осіб, що не належать до Національного архівного фонду затвердженого рішенням Сарненської районної ради від 22 серпня 2014 року № 922, трудовий архів Сарненського району Сарненської районної ради (далі - Трудовий архів) створюється для централізованого тимчасового зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових та інших правовідносин юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців та інших архівних документів, що не належать до Національного архівного фонду (далі - архівні документи).
Відповідно до п. 5 Положення, основними завданнями Трудового архіву є:
- забезпечення централізованого тимчасового зберігання архівних документів, ведення їх обліку та використання відомостей, що в них містяться;
- додержання законодавства про Національний архівний фонд та архівні установи.
Пунктом 20 Положення визначено, що трудовий архів створюється як юридична особа публічного права, має власну печатку зі своїм найменуванням, штампи і бланки, рахунки в органах Державної казначейської служби, рахунки в банку. З моменту реєстрації у встановленому порядку набуває статусу юридичної особи.
Як встановлено судом, за відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Трудовий архів Сарненського району Сарненської районної ради (код ЄДРПОУ 36492563) є юридичною особою, що здійснює як основний вид діяльності "функціювання бібліотек і архівів" (код КВЕД 91.01).
Оскільки позовні вимоги позивача не стосуються управлінських правовідносин та правовідносин, пов'язаних з публічним формуванням відповідача, а також не підпадають під перелік публічно-правових спорів, що встановлений ч.2 ст.17 Кодексу адміністративного судочинства, то даний спір не є публічно-правовим спором в розумінні вказаного Кодексу.
З позовної заяви та доданих до неї документів встановлено, що постановою господарського суду Рівненської області від 23.04.2014 року у справі №5019/2076/12 визнано банкрутом Відкрите акціонерне товариство "Сарненський комбінат хлібопродуктів", призначено ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором арбітражного керуючого Тихончук Л.Х.
Спір між сторонами виник під час виконання ліквідатором Відкритого акціонерного товариства "Сарненський комбінат хлібопродуктів" Тихончук Л.Х. приписів ст. 48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14 травня 1992 року № 2343-XII в частині забезпечення належного оформлення, упорядкування та зберігання всіх, у тому числі фінансово-господарських, документів банкрута - Відкритого акціонерного товариства "Сарненський комбінат хлібопродуктів", протягом ліквідаційної процедури. З даного приводу відповідач листом від 26.11.2014 року №19 роз'яснив на необхідності укладення договору про забезпечення збереженості документів з відповідною оплатою коштів за зберігання документів.
З врахуванням наведеного та приписів ст. 12 Господарського процесуального кодексу України, Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14 травня 1992 року № 2343-XII, суддя вважає, що ці позовні вимоги підлягають розгляду в порядку господарського, а не адміністративного судочинства.
Відповідно до пункту першого частини першої статті 109 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Відповідно до Закону України "Про судовий збір", сплачена сума судового збору підлягає поверненню позивачу (п.3 ч.1 ст. 7).
У зв'язку з викладеним вище, керуючись статтями 2, 3, 4, 17, 109, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
У Х В А Л И В :
Відмовити Відкритому акціонерному товариству "Сарненський комбінат хлібопродуктів" у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом до Трудового архіву Сарненського району Сарненської районної ради про зобов'язання вчинення певних дій.
Роз'яснити позивачу, що розгляд даної справи віднесено до юрисдикції господарського суду.
Повернути Відкритому акціонерному товариству "Сарненський комбінат хлібопродуктів" з Державного бюджету України сплачений судовий збір в сумі 73,08 грн.
Повторне звернення з тією самою позовною заявою до Рівненського окружного адміністративного суду не допускається.
Копію ухвали про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі разом із позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами надіслати позивачу невідкладно.
Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 КАС України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Гломб Ю.О.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2014 |
Оприлюднено | 30.12.2014 |
Номер документу | 42013768 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Гломб Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні