Постанова
від 29.12.2014 по справі 825/3798/14
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

29 грудня 2014 року Чернігів Справа № 825/3798/14

Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Соломко І.І. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом прокурора Новгород-Сіверського району Чернігівської області в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства «Новгород-Сіверська льононасінницька станція» про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

прокурор Новгород-Сіверського району Чернігівської області звернувся до суду в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з адміністративним позовом (далі - позивач) до Приватного акціонерного товариства «Новгород-Сіверська льононасінницька станція» (далі - відповідач) про стягнення штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 51 000,00 грн.

Позов мотивований тим, що відповідач має заборгованість зі сплати штрафних санкцій, накладених постановою від 14.05.2014 № 577-ЦД-5-Е за порушення законодавства, що регулює діяльність підприємства на ринку цінних паперів, у розмірі 51 000,00 грн. Вказану заборгованість відповідач в добровільному порядку не сплачує, в зв'язку з чим заявлено позов.

Ухвалою від 02.12.2014 суд відкрив скорочене провадження у справі, оскільки відповідно до пункту 4 частини першої статті 183-2 КАС України в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження, застосовується скорочене провадження. Зазначеною ухвалою суд запропонував відповідачу в 10-денний строк з дня одержання даної ухвали через відділ прийому суду або через відділення поштового зв'язку подати письмові заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову. Однак, відповідач заперечень на позовну заяву не направив.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив такі фактичні обставини.

30.04.2014 складено акт № 559-ЦД-5-Е про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.10), яким встановлено ознаки порушення відповідачем вимог пункту 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання розпорядження від 23.10.2013 № 2392-ЦД-5-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 02.12.2013).

05.05.2014 уповноваженою особою Комісії винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.9) та постановою від 14.05.2014 №577-ЦД-5-Е за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.10.2013 № 2392-ЦД-5-Е на Приватне акціонерного товариства «Новгород-Сіверська льононасінницька станція» накладено штрафну санкцію у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян - 17 000,00 грн. Відповідно до постанови, штраф мав бути сплачений порушником не пізніше, як через 15 днів з дня отримання копії постанови (а.с.8).

30.04.2014 складено акт № 560-ЦД-5-Е про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.15), яким встановлено ознаки порушення відповідачем вимог пункту 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання розпорядження від 23.10.2013 № 2391-ЦД-5-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 02.12.2013).

05.05.2014 уповноваженою особою Комісії винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.14) та постановою від 14.05.2014 №578-ЦД-5-Е за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.10.2013 № 2391-ЦД-5-Е на Приватне акціонерного товариства «Новгород-Сіверська льононасінницька станція» накладено штрафну санкцію у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян - 17 000,00 грн. Відповідно до постанови, штраф мав бути сплачений порушником не пізніше, як через 15 днів з дня отримання копії постанови (а.с.13).

30.04.2014 складено акт № 561-ЦД-5-Е про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.20), яким встановлено ознаки порушення відповідачем вимог пункту 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання розпорядження від 23.10.2013 № 2393-ЦД-5-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 02.12.2013).

05.05.2014 уповноваженою особою Комісії винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.19) та постановою від 14.05.2014 №579-ЦД-5-Е за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.10.2013 № 2393-ЦД-5-Е на Приватне акціонерного товариства «Новгород-Сіверська льононасінницька станція» накладено штрафну санкцію у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян - 17 000,00 грн. Відповідно до постанови, штраф мав бути сплачений порушником не пізніше, як через 15 днів з дня отримання копії постанови (а.с.18).

Так, загальна сума фінансової санкції становить 51 000,00 грн. та відповідачем не сплачена, а тому позивач звернувся до суду про примусове її стягнення.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України від 30.10.1996 № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (далі - Закон № 448/96-ВР).

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону № 448/96-ВР, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

В частині першій статті 5 Закону № 448/96-ВР закріплено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Статтею 6 цього Закону встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до пункту 10 статті 8 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Пунктом 8 частини першої статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Розпорядженнями від 23.10.2013 № 2391-ЦД-5-Е, № 2392-ЦД-5-Е, № 2393-ЦД-5-Е зобов'язано відповідача усунути порушення вимог статті 40 Закону України «Про цінні папери і фондовий ринок» від 23.02.2006 № 3480.

Однак відповідачем не усунуті порушення вимог статті 40 Закону України «Про цінні папери і фондовий ринок», що свідчить про невиконання розпорядження 23.10.2013 № 2391-ЦД-5-Е, № 2392-ЦД-5-Е, № 2393-ЦД-5-Е.

Відповідно до пункту 3 розділу 18 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за №1855/22167 юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Як вбачається з матеріалів справи, постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, станом на момент розгляду справи не оскаржені, штраф згідно постанов на загальну суму 51 000,00 грн. в добровільному порядку не сплачений.

Несплата відповідачем застосованих відповідно до закону фінансових санкцій до Державного бюджету України є порушенням економічних інтересів держави.

Враховуючи те, що вимоги позивача є обґрунтованими, не спростовані відповідачем, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову в повному обсязі.

Відповідно до положень статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 17, 69, 70, 71, 106, 107, 121, 158-163, 1832 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства «Новгород-Сіверська льононасінницька станція» (код ЄДРПОУ 00709833) штраф за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 51 000 (п'ятдесят одна тисяча) грн. 00 коп. в дохід Державного бюджету України (УДКСУ, балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106).

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в порядку та строки, передбачені статтями 183 2 , 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя підпис І.І. Соломко

З оригіналом згідно

Суддя І.І. Соломко

Дата ухвалення рішення29.12.2014
Оприлюднено31.12.2014
Номер документу42021904
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/3798/14

Постанова від 29.12.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

Ухвала від 02.12.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні