Постанова
від 15.12.2014 по справі 817/3211/14
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 817/3211/14

15 грудня 2014 року 11год. 08хв. м. Рівне

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Сало А.Б. за участю секретаря судового засідання Школяр О.І. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник не з'явився

відповідача: представник Трибущук В.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Державної інспекції України з контролю за цінами доТовариства з обмеженою відповідальністю "Житлобуд-В" про стягнення заборгованості в сумі 1161,76 грн,

ВСТАНОВИВ :

Державна інспекція України з контролю за цінами звернулася до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Житлобуд-В" про стягнення заборгованості в сумі 1161,76 грн.

Позивач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, на адресу суду надійшло клопотання про розгляд справи у відсутності представника інспекції.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив, на обґрунтування своїх заперечень зазначив, що ТОВ "Житлобуд -В" є неприбутковим товариством, а тому сума штрафу що стягується з нього буде погашена виключно за рахунок коштів мешканців квартир та включена до витрат підприємства. Крім того, згідно припису інспекції України з контролю за цінами, за результатом проведеної перевірки товариством були повернуті безпідставно отримані кошти у повному розмірі, у зв'язку із чим накладення штрафу на переконання представника позивача є повторним покаранням за одне і те ж порушення, що є неприпустимо з огляду на принципи права.

Заслухавши представника відповідача, дослідивши представлені документи та інші зібрані по справі матеріали, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Відповідно до Указу Президента України від 19.01.2013 № 19 та Указу Президента України від 30.03.2012 № 236 (зі змінами) Держцінінспекція України є центральний органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами.

Згідно пунктом 1 частини 1 статті 17 Закону України «Про ціни і ціноутворення» однією із основних функцій Держцінінспекції України є виконання контрольно-наглядових функцій за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

На підставі статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», статті 18 Закону України «Про ціни і ціноутворення», статті 8 Закону України «Про прокуратуру» на підставі вимоги прокуратури Рівненської області від 17.04.2014 № 07/1-647 вих-14 щодо проведення перевірки законності нарахування плати за житлово - комунальні послуги мешканцям гуртожитку по вул. Віденська, 10, м, Рівне, уповноваженими посадовими особами Держцінінспекції України у період з 05.05.2014 по 19.05.2014 була проведена позапланова перевірка ТОВ "Жігглобуд-В" з питань порядку формування, встановлення т застосування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій згідно із наказом Державної інспекції України з контролю за цінами від 06.05.2014 № 249-14.

Під час перевірки посадовими особами позивача встановлено, що відповідачем, протягом перевіряємого періоду, застосувались тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджені рішенням виконавчого комітету Рівненської міської ради від 09.04.2013 № 68 «Про встановлення розмірів тарифів на послуги з утримання будинку і споруд та прибудинкової території гуртожитку, що на вул. Віденській, 10, які надаються ТзОВ «ЖИТЛОБУД-В».

Згідно із вказаними тарифами вартість поточного ремонту конструктивних внутрішньо будинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення складає 0,5359 грн. за 1 кв.м., вартість прибирання сходових кліток всіх поверхів - 0,3999 грн. за 1 кв.м.

Разом з тим, за результатами перевірки 19.05.2014 складено Акт № 183 перевірки дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, в якому встановлено порушення відповідачем вимог частини - статті 16 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2014 № 869 в частині не здійснення перерахунку у зв'язку із наданням послуг з поточного ремонту конструктивних внутрішньо будинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення та прибирання сходових кліток у меншому обсязі ніж передбачено у тарифах, затверджених рішенням виконавчого комітету Рівненської міської ради від 09.04.2013 № 68.

Зокрема, згідно висновків акта перевірки, відповідачем необґрунтовано отримано виручку за період з 01.05.2013 по 30.04.2014 за надання послуг з поточного ремонту конструктивних внутрішньо будинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення у розмірі 1051,60 грн. та за послугу з прибирання сходових кліток - 110,16 грн. (розрахунок необґрунтовано отриманої виручки наведений в Акті № 183).

Загальна сума необґрунтовано отриманої відповідачем виручки складає 1161,76 грн.

За таких обставин позивачем прийнято рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін від 23.05.2014 № 107, яким передбачено вилучення у ТОВ «Житлобуд-В» в дохід бюджету р/р 31113106700002, код 21081100, одержувач - УДКСУ у м. Рівне, код 38012714, банк одержувача ГУДКСУ у Рівненській області, МФО 833017 штраф у розмірі 1161,76 грн..

Дане рішення не виконане відповідачем у встановлений термін. У звязку із чим позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» послуги з утримання будинків і прибудинкових територій є різновидом житлово-комунальних послуг.

Відповідно до статті 7 і 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» тарифи на послуги з утримання будинків і прибудинкових встановлюються (затверджуються) органами місцевого самоврядування на відповідній території.

Відповідно до статті 13 Закону України «Про ціни і ціноутворення» державне регулювання цін здійснюється Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно по їх повноважень шляхом установлення обов'язкових для застосування суб'єктами господарювання фіксованих цін.

Відповідно до пункту 2 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869, тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (далі - тариф на послуги) - вартість надання таких послуг, розрахована на основі економічно обґрунтованих планованих (нормативних) витрат з урахуванням планового прибутку та податку на додану вартість. Тариф на послуги розраховується окремо за кожним будинком залежно від запланованих кількісних показників послуг, що фактично повинні надаватися для забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням переліку послуг згідно з додатком до цього Порядку.

При цьому, відповідно до частини 4 статті 16 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» виконавець/виробник зобов'язаний проводити перерахунок розміру плати за житлово-комунальні послуги у разі перерви в їх наданні, ненаданні або наданні не в повному обсязі у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 20 Закону України "Про ціни і ціноутворення" до суб'єктів господарювання застосовуються адміністративно- господарські санкції за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін - вилучення необґрунтовано одержаної виручки, що становить позитивну різницю між фактичною виручкою від продажу (реалізації) товару та виручкою за цінами, сформованими відповідно до запровадженого способу регулювання (крім тих, що на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або мають адресного споживача), та штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки. Відповідно до частини 2 статті 20 Закону України «Про ціни і ціноутворення» суми адміністративно-господарських санкцій зараховуються до державного бюджету.

Відповідно пп.8 п.6 Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами, затвердженого Указом Президента України № 236/2012 від 30.03.2012, із змінами внесеними Указом Президента України №220 від 17.04.2013 "Про внесення змін до положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами", Державна інспекція України з контролю за цінами для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету коштів у разі прийняття рішення про порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Доказів оскарження та скасування Рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін від 23.05.2014 № 107 відповідачем не надано.

Згідно зі статтею 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Оцінивши усі наявні докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, відповідають обставинам справи та наявним матеріалам, у зв'язку з чим підлягають до задоволення.

Разом з тим, позивачем під час подання адміністративного позову не було сплачено судовий збір.

Згідно із ст. 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674 за подання до адміністративного суду майнового характеру справляється судовий збір в розмірі 2% розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати (1827 грн.) та не більше 4 розмірів мінімальних заробітних плат (4872,00 грн.).

Під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10% розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.

За вказаний позов позивачу необхідно було сплатити судовий збір в розмірі 182,70 грн.

Стягнути з Державної інспекції України з контролю за цінами судовий збір в розмірі 182 (сто вісімдесят дві) грн. 70 коп. на рахунок р/р 31211206784002, отримувач УДКСУ у м. Рівному (м.Рівне) 22030001, код 38012714, банк: ГУ ДКСУ у Рівненській області, МФО 833017.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Житлобуд-В" (код ЄДРПОУ 32625509) в дохід бюджету штраф у розмірі 1161,76 грн. на р/р 31113106700002, код 21081100, одержувач - УДКСУ у м.Рівне, код 38012714, банк одержувача ГУДКСУ у Рівненській області, МФО 833017.

Стягнути з Державної інспекції України з контролю за цінами судовий збір в розмірі 182 (сто вісімдесят дві) грн. 70 коп. на рахунок р/р 31211206784002, отримувач УДКСУ у м. Рівному (м.Рівне) 22030001, код 38012714, банк: ГУ ДКСУ у Рівненській області, МФО 833017.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Сало А.Б.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.12.2014
Оприлюднено31.12.2014
Номер документу42024359
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/3211/14

Постанова від 15.12.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Постанова від 15.12.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Ухвала від 27.10.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні