Постанова
від 24.12.2014 по справі 820/14799/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 грудня 2014 р. Справа № 820/14799/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Бершова Г.Є.

Суддів: Катунова В.В. , Ральченка І.М.

за участю секретаря судового засідання Кудіної Я.Г.,

прокурора - Здор Т.О.,

прокурора - Горгуль Н.В.,

представника відповідача - Прокоп'єва К.Є.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду в м. Харкові адміністративну справу за апеляційною скаргою Харківської міської ради на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 28.08.2014р. по справі № 820/14799/14

за позовом Прокурора міста Харкова

до Харківської міської ради третя особа ОСОБА_1

про скасування рішення,

ВСТАНОВИЛА:

Прокурор міста Харкова звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Харківської міської ради, третя особа - ОСОБА_1, в якому просив суд визнати незаконним та скасувати п.1 та п.2 рішення 34 сесії Харківської міської ради 6 скликання "Про присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова" від 06.08.2014 року №1592/14 в частині затвердження протоколу засідання Експертної ради по попередньому розгляду кандидатур на присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова" щодо ОСОБА_1 та присвоєння ОСОБА_1 звання "Почесний громадянин міста Харкова".

Судом першої інстанції адміністративний позов задоволено.

Визнано незаконним та скасовано п.1 та п.2 рішення 34 сесії Харківської міської ради 6 скликання "Про присвоєння звання "Почесного громадянина міста Харкова" від 06.08.2014 року №1592/14 в частині затвердження протоколу засідання Експертної ради по попередньому розгляду кандидатур на присвоєння звання "Почесного громадянина міста Харкова" щодо ОСОБА_1 та присвоєння ОСОБА_1 звання "Почесного громадянина міста Харкова".

Харківська міська рада не погодилась із таким рішенням суду першої інстанції та подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить постанову скасувати та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити.

Представник відповідача в судовому засіданні підтримав апеляційну скаргу та просив суд її задовольнити.

Представники позивача в судовому засіданні заперечували проти задоволення апеляційної скарги, просили відмовити в її задоволенні.

Третя особа, ОСОБА_1., в судове засідання не прибув, повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Відповідно до статті 195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, представника відповідача та прокурорів, дослідивши матеріали справи, рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги та заперечень на апеляційну скаргу, приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з огляду на таке.

Так, судом першої інстанції встановлено та підтверджено судом апеляційної інстанції, що Протоколом засідання Експертної ради по попередньому розгляду кандидатур на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» від 01.08.2014 року вирішено підтримати та рекомендувати Харківській міській раді присвоїти звання «Почесний громадянин міста Харкова», серед інших, громадянину ОСОБА_1.

Рішенням 34 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.08.2014 року №1592/14 затверджено Протокол засідання Експертної ради по попередньому розгляду кандидатур на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» від 01.08.2014 року.

Пунктом 2 Рішення 34 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.08.2014 року №1592/14 присвоєно звання «Почесний громадянин міста Харкова» громадянам, зазначеним у додатку №2.

Згідно з додатком №2 до Рішення сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.08.2014 року №1592/14, звання «Почесний громадянин міста Харкова» присвоюється ОСОБА_1 у зв'язку з його меценатською діяльністю, ініціюванням будівництва у м. Харкові храму Святих Жон-Мироносиць Харківській єпархії Української православної церкви.

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що рішення Експертної ради з попереднього розгляду кандидатур на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова», оформлене у вигляді протоколу засідання від 01.08.2014 року, є безпідставним та необґрунтованим, оскільки прийнято за відсутності передбачених пп. 1.1, 1.4, 3.3 Положення про звання «Почесний громадянин міста Харкова» підстав, які б підтверджували особливий вклад кандидата у розвиток міста Харкова, його професійну та громадську діяльність, що сприяло піднесенню авторитету міста як на державному, так і на міжнародному рівні, а тому й оскаржуване рішення Харківської міської ради, яке прийняте на підставі необґрунтованого та безпідставного рішення Експертної ради, є неправомірним.

Колегія суддів не погоджується із таким висновком суду першої інстанції з огляду на такі обставини.

Гарантоване державою місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи і передбачає правову, організаційну та матеріально-фінансову самостійність, яка має певні конституційно-правові межі, встановлені, зокрема, приписами статей 19, 140, 143, 144, 146 Конституції України.

Згідно зі ст.2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Виконавчими органами міських рад є їх виконавчі комітети та інші створювані радами виконавчі органи ( ч.1 ст.11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Частиною 3 ст.24 вказаного Закону передбачено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Такі ж положення закріплені у статті 4 Європейської хартії місцевого самоврядування, яка встановлює, що головні повноваження і функції органів місцевого самоврядування визначаються Конституцією або законом; органи місцевого самоврядування в межах закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання, яке не вилучене із сфери їхньої компетенції і вирішення якого не доручене жодному іншому органу; повноваження, якими наділяються органи місцевого самоврядування, як правило, мають бути повними і виключними.

Пунктом 1.1 Положення про звання «Почесний громадянин міста Харкова», затвердженого рішенням 14 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 22.02.2012 року №646/12 (далі - Положення) визначено, що звання «Почесний громадянин міста Харкова» є найвищою відзнакою територіальної громади міста Харкова, яка присвоюється громадянам України та інших держав, які своєю професійною та громадською діяльністю зробили вагомий внесок у розвиток міста, що сприяло піднесенню його авторитету як на державному, так і на міжнародному рівні.

Відповідно до п.1.4. Положення підставами для присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» є: видатні заслуги в галузі науки, техніки, культури, мистецтва, фізичної культури та спорту, виховання та освіти, охорони здоров'я, охорони навколишнього середовища та забезпечення екологічної безпеки, зміцнення миру та міжнародного співробітництва, розвитку економіки та виробництва, містобудування та архітектури, охорони правопорядку та громадської безпеки, укріплення демократії та захисту прав людини і громадянина та в інших галузях; особиста мужність та героїзм, проявлені під час виконання службового та громадянського обов'язку на благо міста Харкова та України; творча діяльність, що сприяє розвитку міста Харкова, просуванню його позитивного іміджу в Україні та за кордоном.

Іноземним громадянам зазначене звання може присвоюватися також на підставах, пов'язаних з великою громадсько-політичною значущістю акту присвоєння цього звання конкретній особі.

Пунктом 3.1 вказаного Положення передбачено, що право висування кандидатур претендентів на звання «Почесний громадянин міста Харкова» належить: Харківському міському голові; Раді Почесних громадян міста Харкова; голові Харківської обласної ради; голові Харківської обласної державної адміністрації; постійним комісіям Харківської міської ради; депутатським фракціям та групам Харківської міської ради; органам місцевого самоврядування Харківської міської ради; юридичним особам (незалежно від форм власності та напрямку діяльності); партійним осередкам районного та міського рівнів; трудовим колективам підприємств, установ, організацій міста Харкова, їх профспілковим комітетам, зборам громадян (за умов підтвердження легітимності зборів колективів, громадян); фізичним особам (за умов підтримки їх клопотання юридичними особами, громадськими об'єднаннями чи організаціями, тощо); юридичним особам, що знаходяться за межами України.

Відповідно до п.3.3 Положення про звання «Почесний громадянин міста Харкова» при висуванні кандидатури претендента на звання «Почесний громадянин міста Харкова» для розгляду до міської ради подаються такі документи: лист-клопотання; біографічна довідка за встановленою формою (додається); обґрунтування особливого вкладу кандидата у розвиток міста Харкова та піднесення його міжнародного статусу; відгуки-клопотання юридичних, фізичних осіб, трудових колективів, громадських організацій та зібрань громадян, які підтримують висування цієї кандидатури (кількість відгуків не обмежується).

Клопотання про присвоєння звання без подання зазначених документів не розглядаються.

Колегією суддів встановлено, що ініціатором присвоєння ОСОБА_1. звання «Почесний громадянин міста Харкова» виступив керуючий Харківською Єпархією Української Православної Церкви - Митрополит Харківський і Богодухівський Онуфрій.

Зокрема, вказаною особою на адресу Харківського міського голови Кернеса Г.А. було направлено лист №264/2 від 22.04.2014 року, в якому керуючий Харківською Єпархією Української Православної Церкви - Митрополит Харківський і Богодухівський Онуфрій клопотав про присвоєння звання «Почесний громадян міста Харкова» ОСОБА_1.

Колегією суддів також встановлено, що зазначений лист скріплений печаткою юридичної особи - Управління Харківської Єпархії Української Православної Церкви, код ЄДРПОУ 22720284.

Зі змісту даного листа встановлено, що в якості обґрунтування особливого вкладу кандидата ОСОБА_1. у розвиток міста Харкова та піднесення його міжнародного статусу зазначено про його вклад в духовне життя міста Харкова, яскравим прикладом якого є відродження храму Святих Жон-Мироносиць.

Суд першої інстанції прийшов до висновку, що у листі №264/2 від 22.04.2014 року не зазначено будь-яких фактичних даних на підтвердження того, в чому саме полягає вклад ОСОБА_1. у відродженні храму Святих Жон-Мироносиць, не зазначено особливість цього вкладу для розвитку міста Харкова та піднесення його міжнародного статусу. Також суд першої інстанції посилається на п.1.1 та п.1.4 Положення, відповідно до яких не передбачено такої підстави для присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова", як вклад в духовне життя міста Харкова.

Проте, колегія суддів зазначає, що пункт 3.3 Положення не містить будь-яких вимог щодо змісту листа-клопотання, необхідності надання будь-яких фактичних даних на підтвердження того, в чому саме полягає вклад претендента на отримання звання "Почесний громадянин міста Харкова", а також зазначення особливості вкладу особи для розвитку м. Харкова та піднесення його міжнародного статусу.

Суд першої інстанції у своєму рішенні також зазначає, що обґрунтування особливого вкладу кандидата ОСОБА_1. у розвиток міста Харкова не містить оцінки меценатської діяльності ОСОБА_1. в розумінні Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації" та доказів на підтвердження такої діяльності.

Проте, колегія суддів зазначає, що під час розгляду справи судом першої інстанції, а також в суді апеляційної інстанції факт меценатської діяльності ОСОБА_1. прокурором не заперечувався та під сумнів не ставився.

Щодо висновку суду першої інстанції про те, що пунктами 1.1, 1.4 Положення не передбачено такої підстави для присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова", як вклад в духовне життя міста Харкова, колегія суддів зазначає, що відповідно до абзацу 1 п.1.4 Положення підставами для присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» є: видатні заслуги в галузі науки, техніки, культури, мистецтва, фізичної культури та спорту, виховання та освіти, охорони здоров'я, охорони навколишнього середовища та забезпечення екологічної безпеки, зміцнення миру та міжнародного співробітництва, розвитку економіки та виробництва, містобудування та архітектури, охорони правопорядку та громадської безпеки, укріплення демократії та захисту прав людини і громадянина та в інших галузях.

Отже, з наведеної норми вбачається, що перелік підстав не є вичерпним, а також в ньому міститься така підстава для присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова», як видатні заслуги в інших галузях.

Тому колегія суддів вважає безпідставним висновок суду першої інстанції щодо того, що Положенням про звання «Почесний громадянин міста Харкова» не передбачено такої підстави для присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова", як вклад в духовне життя міста Харкова.

Колегією суддів встановлено, що «Обґрунтування видатного особистого вкладу претендента на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» ОСОБА_1 у розвиток міста Харкова» надане Міською комісією з питань топоніміки та охорони історико-культурного середовища при Харківській міській раді.

Суд першої інстанції прийшов до висновку про те, що Міська комісія з питань топоніміки та охорони історико-культурного середовища при Харківській міській раді не наділена повноваженнями надавати обґрунтування видатного особистого вкладу на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова».

Колегія суддів не погоджується із таким висновком суду першої інстанції з огляду на таке.

Так, пункт 3.3 Положення про звання «Почесний громадянин міста Харкова» не містить будь-яких вимог щодо кола осіб, які мають право надавати обгрунтування особливого вкладу кандидата у розвиток м. Харкова та піднесення його міжнародного статусу.

Окрім того, згідно з Положенням про Міську комісію з питань топоніміки та охорони історико-культурного середовища, затвердженим рішенням Харківської міської ради 7 сесії 5 скликання від 22.11.2006 року №154/06, міська комісія з питань топоніміки та охорони історико-культурного середовища є дорадчим органом, створеним з метою вивчення питань і підготовки пропозицій щодо прийняття міською радою, її виконавчими органами, рішень з найменування та перейменування елементів вулично-дорожньої мережі, станцій метрополітену, зупинок громадського транспорту, районів в місті, парків, скверів, інших об'єктів міського середовища; увічнення пам'яті видатних діячів та подій, встановлення пам'ятників, пам'ятних знаків, меморіальних дошок; підготовки пропозицій щодо взяття на облік знов виявлених пам'яток, заходів з збереження та ефективного використання пам'яток, що знаходяться на державному обліку; інших заходів, що пов'язані з формуванням, охороною та відтворенням історико-культурного середовища міста.

Відповідно до п.8 Положення про Міську комісію з питань топоніміки та охорони історико-культурного середовища рада з питань охорони історико-культурного середовища розглядає питання та готує пропозиції щодо взяття на облік знов виявлених пам'яток, що знаходяться на державному обліку; інших заходів, що пов'язані з формуванням, охороною та відтворенням історико-культурного середовища.

Колегією суддів встановлено, що з 2008 року триває робота Міської комісії з питань топоніміки та охорони історико-культурного середовища по підготовці пропозицій щодо відтворення храму Святих Жон-Мироносиць.

Питання підтримання будівництва в м. Харкові храму Святих Жон-Мироносиць Харківської єпархії Української Православної Церкви розглядалось на засіданні Міської комісії з питань топоніміки та охорони історико-культурного середовища 18.09.2008 року. На засіданні було вирішено, що відновлення храму у попередньому вигляді не є доцільним та підтримано будівництво нового храму.

На підставі викладеного колегія суддів приходить до висновку, що письмове обґрунтування, надане Міською комісією з питань топоніміки та охорони історико-культурного середовища Харківської міської ради від 24.04.2014 року, відповідає законодавству.

Крім того, Положенням про присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова" не передбачено форми, якій має відповідати обґрунтування видатного особистого вкладу претендента на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова», а також обов'язкових вимог для його складання.

Зі змісту обґрунтування вбачається, що ОСОБА_1. зробив значний внесок для міста Харкова, а саме: за його підтримки місто поповнили такі об'єкти, як пам'ятник Засновникам міста та Монумент Незалежності України, а також в 2013 році було поновлено та успішно просувається будівництво нового храму Святих Жон-Мироносиць.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено судом апеляційної інстанції, що, отримавши передбачені п.3.3 Положення про звання "Почесний громадянин міста Харкова" документи, Експертною радою з попереднього розгляду кандидатур на присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова" 01.08.2014 року було проведено засідання, на якому було розглянуто та вирішено підтримати кандидатури на присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова" у 2014 року та рекомендувати Харківській міській раді присвоїти особам, зокрема ОСОБА_1., звання "Почесний громадянин міста Харкова". Крім того, доручено Департаменту культури Харківської міської ради підготувати відповідний проект рішення на чергову сесію Харківської міської ради.

Результати засідання оформлені Протоколом засідання Експертної ради з попереднього розгляду кандидатур на присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова" від 01.08.2014 року.

В подальшому, рішенням 34 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.08.2014 року №1592/14 було затверджено Протокол засідання Експертної ради по попередньому розгляду кандидатур на присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова" від 01.08.2014 року.

Пунктом 2 Рішення 34 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.08.2014 №1592/14 присвоєно звання "Почесний громадянин міста Харкова" громадянам, зазначеним у додатку №2.

Згідно з додатком №2 до Рішення сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.08.2014 року №1592/14, звання "Почесний громадянин міста Харкова" присвоюється ОСОБА_1 у зв'язку з його меценатською діяльністю, ініціюванням будівництва у м. Харкові храму Святих Жон-Мироносиць Харківській єпархії Української православної церкви.

Враховуючи викладені обставини суд першої інстанції дійшов до висновку, що рішення Експертної ради з попереднього розгляду кандидатур на присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова", оформлене у вигляді протоколу засідання від 01.08.2014 року, є безпідставним та необґрунтованим, оскільки прийнято за відсутності передбачених пп. 1.1, 1.4, 3.3 Положення про звання "Почесний громадянин міста Харкова" підстав, які б підтверджували особливий вклад кандидата у розвиток міста Харкова, його професійну та громадську діяльність, що сприяло піднесенню авторитету міста як на державному, так і на міжнародному рівні, а тому і рішення 34 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.08.2014 року №1592/14, яким затверджено Протокол засідання Експертної ради по попередньому розгляду кандидатур на присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова" від 01.08.2014 року, є неправомірним та підлягає скасуванню.

З таким висновком суду першої інстанції колегія суддів також не погоджується з огляду на такі обставини.

Правовий статус Експертної ради визначено Положенням про звання "Почесний громадянин міста Харкова", затвердженим рішенням 14 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 22.02.2012 року №646/12 (далі - Положення №646/12).

Відповідно до п.3.4 Положення №646/12 Експертна рада здійснює попередній розгляд кандидатур на звання "Почесний громадянин міста Харкова".

Персональний склад ради та її голова відповідно до п.5.2 Положення №646/12 затверджується рішенням Харківської міської ради.

Пунктом 5.6 Положення №646/12 визначено, що засідання Експертної ради вважається правомочним, якщо на засіданні присутні більше половини членів ради.

Рішення Експертної ради вважаються прийнятими, якщо за них проголосувала більшість членів ради від загального складу (п.5.7 Положення №646/12).

З матеріалів справи колегією суддів встановлено, що рішенням 14 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 22.02.2012 року №646/12 затверджено склад Експертної ради.

Зазначеним складом Експертної ради 01.08.2014 року було проведено засідання, на якому було розглянуто та вирішено підтримати кандидатури на присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова" у 2014 року та рекомендувати Харківській міській раді присвоїти особам, зокрема ОСОБА_1., звання "Почесний громадянин міста Харкова".

Також колегією суддів встановлено, що Експертній раді було подано повний пакет документів, передбачений п.3.3 Положення про звання "Почесний громадянин міста Харкова", необхідний для прийняття рішення про присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова".

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що Експертна рада діяла правомірно та в порядку, передбаченому Положенням №646/12, а тому висновок суду першої інстанції про те, що Експертна рада діяла не в межах повноважень та не у спосіб, передбачений чинним законодавством, чим порушила приписи ст.19 Конституції України, ч. 3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 4 Європейської хартії місцевого самоврядування, є помилковим.

Як зазначалося вище, рішенням 34 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.08.2014 року №1592/14 було затверджено Протокол засідання Експертної ради по попередньому розгляду кандидатур на присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова" від 01.08.2014 року. Пунктом 2 рішення 34 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.08.2014 №1592/14 присвоєно звання "Почесний громадянин міста Харкова" громадянам, зазначеним у додатку №2.

Відповідно до ч.1, 2 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Згідно зі статтею 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Крім того, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що твердження прокурора про те, що професійна та громадська діяльність ОСОБА_1. не може вважатись вагомим внеском у розвиток міста Харкова як на державному, так і на міжнародному рівні, а тому він не гідний найвищої відзнаки територіальної громади міста Харкова, фактично підміняє діяльність колегіального органу, яким є Експертна рада з попереднього розгляду кандидатур на присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова" та представницького органу територіальної громади міста Харкова - Харківської міської ради, до виключної компетенції якого відноситься вирішення питання про присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова".

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Також колегія суддів зазначає, що перевірка рішень суб'єкта владних повноважень щодо доцільності їх прийняття знаходиться поза межами компетенції суду, оскільки є виключною компетенцією органу місцевого самоврядування.

На підставі викладеного колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, дійшов помилкових висновків та неправильно застосував норми матеріального та процесуального права, а тому вбачає достатньо підстав для скасування постанови Харківського окружного адміністративного суду від 28.08.2014 року по справі №820/14799/14 та прийняття нової постанови про відмову в задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Харківської міської ради задовольнити.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 28.08.2014р. по справі №820/14799/14 - скасувати.

Прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову Прокурора міста Харкова до Харківської міської ради, третя особа - ОСОБА_1 - відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання постанови у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Бершов Г.Є. Судді Катунов В.В. Ральченко І.М. Повний текст постанови виготовлений 25.12.2014 р.

Дата ухвалення рішення24.12.2014
Оприлюднено30.12.2014

Судовий реєстр по справі —820/14799/14

Постанова від 06.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 11.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 12.04.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 24.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 24.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Постанова від 07.03.2017

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Штих Т. В.

Постанова від 07.03.2017

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Штих Т. В.

Ухвала від 21.03.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

Ухвала від 13.08.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні