Рішення
від 17.12.2014 по справі 516/377/14-ц
ТЕПЛОДАРСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

ТЕПЛОДАРСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

=====================================================================

Справа № 516/377/14-ц

Провадження № 2/516/174/14

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.12.2014 року Теплодарський міський суд Одеської області у складі:

головуючої, судді - Мисливої Л.М.,

при секретарі - Сидоряк О.С.,

за участю представника позивача - Рашкован О.О.,

представника відповідачів - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Теплодарі цивільну справу за позовом Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області до ОСОБА_3, ОСОБА_4, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: ОСОБА_5, Виконавчий комітет Теплодарської міської ради Одеської області, про відшкодування матеріальної шкоди, завданої працівниками,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області, звернувся до суду з вказаним позовом, в якому просить стягнути з ОСОБА_3 та ОСОБА_4 на його користь матеріальну шкоду в сумі 38 884 грн. 34 коп. Свої вимоги позивач мотивує тим, що внаслідок неправомірного нарахування індексації заробітної плати та відсутності контролю за таким нарахуванням ОСОБА_3, яка працювала на посаді бухгалтера-обчислювача, та ОСОБА_4 - на посаді головного бухгалтера централізованої бухгалтерії, місцевому бюджету м. Теплодар було нанесено матеріальну шкоду у вищевказаному розмірі. Зазначена сума була зайво нарахована та сплачена трьом працівникам дошкільних навчальних закладів, у тому числі: у 2011р. - 9859 грн. 10коп., у 2012р. - 11477 грн. 96 коп., у 2013р. - 12042 грн. 44 коп., у 2014р. - 1998 грн. 26 коп., однак останні відмовились повернути дані кошти. На підставі чого просить задовольнити позов.

Представник позивача Рашкован О.О. в судовому засіданні підтримала позовні вимоги в повному обсязі, також надала до суду письмові пояснення щодо розрахунку середньомісячної заробітної плати ОСОБА_3, що розраховувалась за останні два календарні місяці роботи без виключення сум відрахування на податки та за місяць склала в загальній сумі - 2830 грн. 29 коп., та ОСОБА_4 - 3332 грн. 78 коп.

Відповідачі ОСОБА_3, ОСОБА_4 та їх представник ОСОБА_2 в судовому засіданні позов Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області визнали лише в частині стягнення з них матеріальної шкоди в розмірі їхнього середнього заробітку за місяць за час їх роботи у даній установі, в іншій частині позовних вимог просили відмовити в задоволенні.

Заслухавши думки представника позивача, відповідачів та їх представника, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено наступне.

Згідно Наказу №02-21 від 05.07.2004р. Міського відділу освіти Теплодарського міського виконавчого комітету, ОСОБА_4 з 05.07.2004р. призначено на посаду бухгалтера - касира централізованої бухгалтерії відділу освіти з випробуванням. На підставі Наказу №02-27 від 02.08.2004р. Міського відділу освіти виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області, ОСОБА_4 була переведена з вищевказаної посади на посаду бухгалтера - обчислювача з 02.08.2004р. з посадовим окладом 245 грн. і встановленням надбавки в розмірі 20% посадового окладу. З 16.02.2006р. ОСОБА_4 переведена виконуючою обов»язки головного бухгалтера централізованої бухгалтерії з окладом згідно штатного розпису (Наказ №02-08 від 15.02.2006р. Міського відділу освіти виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області). З 03.05.2006р. ОСОБА_4, згідно Наказу №02-17 від 03.05.2006р. Міського відділу освіти виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області, переведено за її згодою на посаду головного бухгалтера. Згідно Наказу №02-01/42 від 01.12.2009р. Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області, з 01.12.2009р. ОСОБА_4, головного бухгалтера відділу освіти, переведено на посаду головного бухгалтера централізованої бухгалтерії Управління освіти, культури та спорту.

Як вбачається з Наказу №02-09 від 16.02.2006р. Міського відділу освіти виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області, ОСОБА_3 з 16.02.2006р. призначено на посаду бухгалтера - обчислювача централізованої бухгалтерії відділу освіти. З 01.12.2009р. ОСОБА_3, бухгалтер - обчислювач централізованої бухгалтерії відділу освіти, переведена на посаду бухгалтера - обчислювача централізованої бухгалтерії Управління освіти, культури та спорту (Наказ №02-01/45 від 01.12.2009р. Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області). Наказом №02-01/44 від 02.11.2011р. Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області, внесено зміни до вищевказаного Наказу №02-09 від 16.02.2006р., та змінено в розпорядчій частині наказу назву професії «бухгалтер - обчислювач» на назву «бухгалтер».

Відповідно до п.п.2.1, 2.3 Посадової інструкції головного бухгалтера централізованої бухгалтерії №9 від 01.11.2012р., затвердженої заступником міського голови, начальником управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області, головний бухгалтер забезпечує контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх здійснених господарських операцій, подання оперативної інформації про фінансовий стан установ, складання у встановлені терміни звітності, проведення економічного аналізу та планування діяльності установ. Керує діяльністю бухгалтерії, забезпечує раціональний та ефективний розподіл посадових обов»язків між її працівниками з урахуванням вимог щодо забезпечення захисту інформації та запобігання зловживання під час ведення бухгалтерського обліку. Також забезпечує розрахунки по заробітній платі; правильне нарахування і перерахування податків, страхових внесків до фондів; здійснює контроль за дотриманням порядку оформлення первинних та бухгалтерських документів, розрахунків і платіжних зобов»язань (п.п.2.4.2, 2.4.3, 2.5.1). Головний бухгалтер несе відповідальність, зокрема: за неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов»язків, передбачених даною посадовою інструкцією - в межах, визначених чинним законодавством про працю; за завдання матеріальної шкоди - в межах, визначених чинним трудовим і цивільним законодавством (п.п.4.1, 4.3).

Згідно п.1.1 Посадової інструкції бухгалтера по нарахуванню заробітної плати №13 від 01.11.2012р., затвердженої заступником міського голови, начальником управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області, бухгалтер по нарахуванню заробітної плати, зокрема: зобов»язаний своєчасно нараховувати заробітну плату у відповідності з інструкціями та положеннями чинного законодавства; здійснювати нарахування податків, що виникають при нарахуванні заробітної плати та інших виплат. Бухгалтер з обліку заробітної плати несе відповідальність, зокрема за: неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов»язків, що передбачені цією посадовою інструкцією, - в межах визначених чинним законодавством України про працю; завдання матеріальної шкоди - в межах, визначених чинним цивільним законодавством та законодавством про працю України (п.п.4.1, 4.3).

14.08.2014р. начальнику Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області, Одеською об»єднаною державною фінансовою інспекцією Державної фінансової інспекції в Одеській області була направлена Вимога про усунення порушень, виявлених ревізією фінансово-господарської діяльності Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області №810-28/2226, та в п. 4 даної Вимоги зазначено: в порушення п.5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, внаслідок нарахування індексації після підвищення доходу, що мало постійний характер та перевищувало суму індексації, зайво нараховано та сплачено 3-м працівникам дошкільних навчальних закладів 38 884 грн. 34 коп., відповідно зайво сплачено єдиного соціального внеску на загальну суму 14115 грн. 02 коп. У зв»язку з чим, відрахувати у разі отримання заяви про згоду зайво виплачених коштів працівників ДНЗ №1: ОСОБА_6 - 13027 грн. 83 коп., ОСОБА_7 - 12955 грн. 27 коп., працівника ДНЗ №2 ОСОБА_8 - 12901 грн. 24 коп. В іншому випадку стягнути з осіб, якими допущено невірне нарахування індексації заробітної плати. Про що також вбачається з Витягу з акту Одеської об»єднаної державної фінансової інспекції №810-16/49 від 08.08.2014р. щодо штатної дисципліни, оплати праці працівників та нарахування на заробітну плату, де також зазначено про те, що контроль за правильністю нарахування заробітної плати, внесків до фондів, складанням ордеру, формуванням звітності покладено на головного бухгалтера ОСОБА_4 з 01.01.2011р. по 31.08.2013р.

Як вбачається з Наказу №02-01/30 від 19.08.2013р. Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області, ОСОБА_3, бухгалтера, 31.08.2013р. звільнено в порядку переведення за згодою працівника до Теплодарської ЦМЛ.

З Наказу №02-01/32 від 19.08.2013р. Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області, вбачається про те, що ОСОБА_4, головний бухгалтер, 31.08.2013р. звільнена за власним бажанням.

Згідно Положення про управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради, затвердженого 30.11.2009р. рішенням Теплодарської міської ради, дане Управління складається з відділу освіти, відділу культури, відділу фізичної культури та спорту, централізованої бухгалтерії, які мають свої Положення. Одним з основних завдань Управління є зокрема: здійснення фінансування закладів та установ підпорядкованих управлінню ОКС ВК ТМР через централізовану бухгалтерію управління ОКС ВК ТМР.

З розрахунку нарахування заробітної плати ОСОБА_7 (ДНЗ №2 «Сонечко») вбачається про нарахування та виплату наступної суми індексації: у 2011р. - 3199 грн. 31 коп.; у 2012р. - 4006 грн. 45 коп.; у 2013р. - 3914 грн. 56 коп.; у 2014р. - 1834 грн. 95 коп.

З розрахунку нарахування заробітної плати ОСОБА_9 (ДНЗ №1 «Веселка») вбачається про нарахування та виплату наступної суми індексації: у 2011р. - 3271 грн. 49 коп.; у 2012р. - 3736 грн. 48 коп.; у 2013р. - 4058 грн. 92 коп.; у 2014р. - 1834 грн. 95 коп.

З розрахунку нарахування заробітної плати ОСОБА_6 (ДНЗ №1 «Веселка») вбачається про нарахування та виплату наступної суми індексації: у 2011р. - 3388 грн. 29 коп.; у 2012р. - 3735 грн. 03 коп.; у 2013р. - 4069 грн. 56 коп.; у 2014р. - 1834 грн. 95 коп.

Як вбачається з довідок №01-07/489, №01-07/490 від 21.10.2014р. Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області, договір про повну матеріальну відповідальність з ОСОБА_4 та ОСОБА_3 за період роботи з 01.01.2011р. по 31.08.2013р., не укладався.

Згідно довідок №40, №39 від 21.10.2014р. Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області, ОСОБА_4 дійсно працювала головним бухгалтером Централізованої бухгалтерії даної установи, та її середньомісячна заробітна плата складала 3332 грн. 78 коп.; ОСОБА_3 дійсно працювала бухгалтером Централізованої бухгалтерії даної установи, та її середньомісячна заробітна плата складала 2830 грн. 29 коп.

Як вбачається з письмових вимог Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області №01-07/399/1, 01-07/399/2, 01-07/399/3 від 04.09.2014р., адресованих помічникам вихователів ДНЗ №1 «Веселка»: ОСОБА_9, ОСОБА_6, помічнику вихователя ДНЗ №2 «Сонечко» ОСОБА_7, останніх просять повернути зайво сплачені кошти по індексації, а саме: ОСОБА_9 в сумі - 12901 грн. 24 коп.; ОСОБА_6 - 13027 грн. 83 коп.; ОСОБА_7 - 12955 грн. 27 коп.

В письмовій заяві ОСОБА_9, помічник вихователя ДНЗ №1 «Веселка» від 10.09.2014р. заявляє про те, що вищевказаний лист Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області вона отримала, в даному дитячому закладі працює багато років, зайвих коштів вона не отримувала і нарахуванням заробітної плати не займалась.

В письмовій заяві ОСОБА_6, помічник вихователя ДНЗ №1 «Веселка» від 10.09.2014р. заявляє про те, що вищевказаний лист Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області вона отримала, в даному дитячому закладі працює багато років, заробітну плату отримувала як всі помічники, а її нарахуванням не займалась.

З довідки №582 від 16.12.2014р. Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області вбачається про те, що станом на вказану дату ОСОБА_7 коштів в сумі 12955 грн. 27 коп. на розрахунковий рахунок ДНЗ №2 «Сонечко», самостійно не повернула, хоча письмова вимога про це їй направлялась, яку вона отримала 22.11.2014р., про що свідчить поштове повідомлення.

З письмових пояснень ОСОБА_3 від 26.06.2014р., адресованих Одеській об»єднаній державній фінансовій інспекції, вбачається про те, що у працівників: ОСОБА_7, ОСОБА_6, ОСОБА_9, у зв»язку з переводом на посаду помічника вихователя з 01.09.2009р. відбулося зростання заробітної плати на 98 грн., розмір індексації на той період становив 83 грн. 63 коп., помилково індексація продовжувала нараховуватися.

Як вбачається з розрахунку гонорару за надання правової допомоги у даній цивільній справі від 16.12.2014р., розмір гонорару адвоката ОСОБА_2 за надання правової допомоги ОСОБА_3 (згідно договору про надання правової допомоги від 06.11.2014р.) становить в загальній сумі - 2492 грн. 84 коп., вказана сума була сплачена останньою, про що свідчить квитанція №2210041 від 17.12.2014р.

Як вбачається з розрахунку гонорару за надання правової допомоги у даній цивільній справі від 16.12.2014р., розмір гонорару адвоката ОСОБА_2 за надання правової допомоги ОСОБА_4 (згідно договору про надання правової допомоги від 06.11.2014р.) становить в загальній сумі - 2858 грн. 24 коп., вказана сума була сплачена останньою, про що свідчить квитанція №2210043 від 17.12.2014р.

Відповідно до ст. 130 Кодексу законів про працю України працівники несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну підприємству, установі, організації внаслідок порушення покладених на них трудових обов'язків. При покладенні матеріальної відповідальності права і законні інтереси працівників гарантуються шляхом встановлення відповідальності тільки за пряму дійсну шкоду, лише в межах і порядку, передбачених законодавством, і за умови, коли така шкода заподіяна підприємству, установі, організації винними протиправними діями (бездіяльністю) працівника. Ця відповідальність, як правило, обмежується певною частиною заробітку працівника і не повинна перевищувати повного розміру заподіяної шкоди, за винятком випадків, передбачених законодавством..

Згідно ст. 132 Кодексу законів про працю України за шкоду, заподіяну підприємству, установі, організації при виконанні трудових обов'язків, працівники, крім працівників, що є посадовими особами, з вини яких заподіяно шкоду, несуть матеріальну відповідальність у розмірі прямої дійсної шкоди, але не більше свого середнього місячного заробітку. Матеріальна відповідальність понад середній місячний заробіток допускається лише у випадках, зазначених у законодавстві.

На підставі вищенаведеного суд вважає, що позовні вимоги Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області щодо стягнення з відповідачів на його користь матеріальної шкоди, завданої працівниками, підлягають задоволенню частково, та у відповідності до ст. 132 Кодексу законів про працю України, стягує з ОСОБА_3 - 2830 грн. 29 коп., а з ОСОБА_4 - 3332 грн. 78 коп., тобто у розмірах, що становить їх середній місячний заробіток, за шкоду, заподіяну при виконанні ними трудових обов»язків.

В іншій частині позовних вимог Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області про стягнення з ОСОБА_3, ОСОБА_4, грошових коштів, відмовляє в задоволенні за безпідставністю, оскільки між останніми та позивачем не був укладений договір про повну матеріальну відповідальність. Крім того, судом встановлено, що обидві відповідачки були звільнені 31.08.2013р., а вимоги щодо стягнення 38884 грн. 34 коп. заявлені за період з 2011р. по травень місяць 2014р. включно, тобто і за період після їхнього звільнення з займаних посад. В зв»язку з цим суд вважає, що розмір заподіяної шкоди повинен становити за період до звільнення ОСОБА_4 та ОСОБА_3 з займаних посад, тобто до 01.09.2013р., що становить 29135 грн. 78 коп. (2011р. - 9859 грн. 10 коп., 2012р.- 11477 грн. 96 коп., 8 місяців 2013р. - 7798 грн. 72 коп., а загалом 29135 грн. 78 коп.). Однак, враховуючи вищенаведені висновки, суд стягує з відповідачів шкоду, заподіяну при виконанні трудових обов»язків, у розмірі середнього місячного заробітку кожної.

Керуючись ст.ст. 130, 132 Кодексу законів про працю України, ст.ст. 10, 11, 209, 212, 213, 214, 215, 218 ЦПК України,

В И Р І Ш И В:

Позов Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області до ОСОБА_3, ОСОБА_4, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: ОСОБА_5, Виконавчий комітет Теплодарської міської ради Одеської області, про відшкодування матеріальної шкоди, завданої працівниками, задовольнити частково.

Стягнути з ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1 (ІН НОМЕР_1) на користь Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області (ідентифікаційний код 25051211), 2830 (дві тисячі вісімсот тридцять) грн. 29 коп., що становить її середній місячний заробіток, за шкоду, заподіяну при виконанні трудових обов»язків.

Стягнути з ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2 (ІН НОМЕР_2) на користь Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області (ідентифікаційний код 25051211), 3332 (три тисячі триста тридцять дві) грн. 78 коп., що становить її середній місячний заробіток, за шкоду, заподіяну при виконанні трудових обов»язків.

В іншій частині позовних вимог Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області про стягнення грошових коштів, - відмовити в задоволенні.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до апеляційного суду Одеської області шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня проголошення рішення, через суд першої інстанції. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Повне рішення суду виготовлено 22.12.2014р.

Суддя

СудТеплодарський міський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення17.12.2014
Оприлюднено06.01.2015
Номер документу42040847
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —516/377/14-ц

Рішення від 17.12.2014

Цивільне

Теплодарський міський суд Одеської області

Мислива Л. М.

Ухвала від 20.11.2014

Цивільне

Теплодарський міський суд Одеської області

Мислива Л. М.

Ухвала від 20.11.2014

Цивільне

Теплодарський міський суд Одеської області

Мислива Л. М.

Ухвала від 11.11.2014

Цивільне

Теплодарський міський суд Одеської області

Мислива Л. М.

Ухвала від 17.10.2014

Цивільне

Теплодарський міський суд Одеської області

Мислива Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні