Постанова
від 17.12.2014 по справі 804/17859/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 грудня 2014 р. Справа № 804/17859/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіРябчук О.С. при секретаріСкупейко І.М. за участю: представника позивача Паплик С.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Колективного підприємства "Управління капітального будівництва" про стягнення заборгованості

ВСТАНОВИВ:

31 жовтня 2014 року Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Колективного підприємства «Управління капітального будівництва» (далі - відповідач) з вимогами про стягнення з Колективного підприємства «Управління капітального будівництва» заборгованість у сумі 4 043,45грн.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила суд задовольнити позов в повному обсязі.Вобґрунтування заявлених вимог зазначила наступне. У травні 2014 року фахівцями ВільногірськоїМрВД ДОВ ФСС з ТВП проведено позапланову перевірку відповідача щодо правильності та цільового використання коштів ФСС з ТВП за період з 01.04.2006 р. по 01.04.2014 р., за результатами якої складено Акт №165. В ході перевірки встановлено порушення вимог ч. 1 ст.51 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», а саме встановлено, що витрати Фонду на суму 2433,99грн. не підтверджені первинними документам (листками непрацездатності). На підставі Акту №165 відносно відповідача винесено Рішення №79/17 від 29.05.2014 року про повернення коштів Фонду та нарахування штрафних санкцій на загальну суму 3665,65грн. Копію Рішення №79/17 від 29.05.2014 року отримано відповідачем 03.06.2014 року. В граничний для виконання Рішення строк сума штрафу не сплачена відповідачем. У зв'язку з чим, відносно відповідача прийнято Рішення №79/17-02, а згодом і Рішення №79/17-04 про нарахування штрафу та пені. Станом на 23.10.2014 року Рішення №79/17, №79/17-02 та №79/17-04 на загальну суму 4043,45грн. не виконані. В судовому порядку не оскаржені відповідачем, а отже є обов'язковими до виконання. Проте, добровільно відповідач відмовляється від сплати, у зв'язку з чим наполягає на позитивному вирішенні спірного питання.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд приходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що відповідач - Колективне підприємство «Управління капітального будівництва» обліковується як страхувальник згідно заяви від 16.01.2002р. в Вільногірській міжрайонній виконавчій дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Фахівцями Вільногірської міжрайонної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду згідно пункту 3 ч.1 статті 28 Закону України № 2240 та у відповідності до пункту 3.2 «Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження», затвердженої постановою правління Фонду від 22.12.2010 р. № 29, проведено позапланову перевірку відповідача щодо правильності та цільового використання коштів ФСС з ТВП за період з 01.04.2006 р. по 01.04.2014 р., за результатами якої був складений Акт перевірки від 16.05.2014 р. № 165.

За висновками Акту №165 встановлено порушення порядку використання страхових коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та матеріальне забезпечення (допомоги) на загальну суму 2433,99грн. (а.6 Акту перевірки).

Виявлені порушення обґрунтовані в Акті перевірки наступним чином.

За перевіряємий період страхувальником використано коштів Фонду на виплату матеріального забезпечення в сумі 2433,99грн., що відповідає звітним даним Ф4-ФСС з ТВП. Страхувальником безпідставно завищені витрати - відсутні листки непрацездатності, на підставі яких призначено та виплачено допомогу по тимчасовій втраті працездатності, що є порушенням пункту 4 частини 2 ст.27, частини 1 статті 51 Закону України №2240-ІІІ, зі змінами внесеними п.7 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08.07.2010 року №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Витрати, які не підтверджені первинними документами не приймаються до заліку, та на які передбачено штраф у відповідності до вимог ст.30 Закону України №2240-ІІІ. Всього з порушенням чинного законодавства страхувальником використано коштів Фонду у сумі 2433,99грн. (а.4 Акту).

Акт №165 від 16.05.2014 р. підписано ліквідатором відповідача із запереченнями (а.7 Акту).

На підставі висновків Акту №165 Фондом винесено Рішення №79/17від 29.05.2014 р. про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності на загальну суму 3665,65грн., з них:

- суми коштів, не прийнятих до заліку - 2433,99грн.;

- сума штрафу - 1231,36грн.;

- сума пені - 0грн. 30 копійок.

Копію Рішення №79/17 направлено відповідачу супровідним листом від 29.05.2014 р. №вих.01-30-1242 «Про застосування фінансових санкцій та повернення страхових коштів Фонду» та отримано 03.06.2014 р., що підтверджується відміткою на поштовому повідомленні про вручення рекомендованого поштового відправлення.

В добровільному порядку та у строк, визначений законодавством, штрафні санкції визначені у вищевказаному Рішенні відповідачем сплачені не були, про що позивачем складено довідку №02 від 01.07.2014 р. В довідці також зазначено, що відповідачем розпочато процедуру адміністративного оскарження Рішення №79/17 від 29.05.2014 р.

За результатами розгляду первинної скарги відповідача на Рішення №79/17 від 29.05.2014 р. Фондом прийнято Рішення №01 від 19.06.2014 р., яким скарга залишена без задоволення, а Рішення №79/17 від 29.05.2014 р. - без змін.

У зв'язку з наведеним відносно відповідача прийнято Рішення №79/17-02 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або неповернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 02.07.2014 р., яким визначено до сплати 0,28грн. - пені та 1,47грн. - штрафу.

Рішення №79/17-02 вручено відповідачу 04.07.2014 р., що підтверджено відміткою на поштовому повідомленні про вручення рекомендованого поштового відправлення.

22.07.2014 р. Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності прийнято Рішення №06 про результати розгляду повторної скарги відповідача на Рішення №79/14 від 29.05.2014 р., згідно з яким КП «Управління капітального будівництва» відмовлено у задоволенні скарги.

Не погодившись з рішеннями щодо розгляду скарг, відповідач звернувся із скаргою до Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, за наслідками розгляду якої останнім прийнято Рішення №349, згідно з яким КП «Управління капітального будівництва» відмовлено у задоволенні скарги на Рішення №79/17, Рішення №01 та Рішення №06.

15.09.2014 р. Вільногірською МрВД ДОВ ФСС з ТВП складено довідку №04 про відсутність відповідних проплат з боку відповідача, у зв'язку з чим прийнято Рішення №79/17-04 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або неповернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, яким визначено до сплати 10,95грн. - пені та 365,10грн. - штрафу.

Копія Рішення №79/17-04 від 15.09.2014 р. направлено відповідачу рекомендованим поштовим відправленням разом із супровідним листом за вих.01-30-2219 та вручено 19.09.2014 р., про що є відмітка в матеріалах справи.

В позові також зазначено, що станом на 23.10.2014 р. сума штрафу, визначена відповідачу Рішеннями №79/17, №79/17-02 та №79/17-04 на загальну суму 4043,45грн., залишається не сплаченою.

Аналіз матеріалів справи та норм права, які регулюють спірні відносини показав наступне.

Правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності врегульовані Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" від 18.01.2001 року №2240-111 (далі за текстом -Закон №2240).

Відповідно до ст. 1 Закону №2240 загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, догляду за малолітньою дитиною, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із народженням дитини , смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами.

Частиною 2 статті 3 цього Закону передбачено, що завданням законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, є встановлення гарантій щодо захисту прав громадян на отримання матеріального забезпечення та соціальних послуг у разі тимчасової непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, смерті громадянина або члена його сім'ї.

Загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, здійснюється за принципами: законодавчого визначення умов і порядку здійснення загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням; обов'язковості фінансування Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності витрат, пов'язаних із наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг, в обсягах, передбачених цим Законом; відповідальності роботодавців та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за реалізацію права застрахованої особи на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за цим Законом (пункти 1, 4, 8 статті 5 Закону № 2240).

Згідно з пунктом 5 частини 1 статті 27 Закону № 2240 страхувальник має право на фінансування з коштів Фонду фактичних витрат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.

Із зазначеним правом страхувальника кореспондується обов'язок страховика (Фонду) забезпечувати фінансування матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до цього Закону (пункту 1 частини 2 статті 28 Закону № 2240).

При цьому, за правилами частини 1 статті 21 вказаного Закону підставою для фінансування страхувальників робочими органами відділень Фонду є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення за їх видами.

Районні, міжрайонні, міські виконавчі дирекції відділень Фонду здійснюють фінансування страхувальників-роботодавців протягом десяти робочих днів після надходження заяви.

Аналогічні правила містять пункти 2, 8 Порядку фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010р. 26, яка зареєстрована в Міністерстві юстиції України 25 січня 2011 р. за N 111/18849 (далі - Порядок).

В свою чергу, за правилами пункту 3 частини 2 вказаної статті страхувальник зобов'язаний надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення та соціальних послуг відповідно до цьогоЗакону.

Підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом - копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи. Порядок і умови видачі, продовження та обліку листків непрацездатності, здійснення контролю за правильністю їх видачі встановлюються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров'я за погодженням з Фондом (частина 1 статті 51 Закону № 2240).

Відповідно до п.3 ч.1 ст.28 Закону № 2240, страховик має право проводити перевірку правильності використання страхових коштів на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.

Відповідно до п.6 ч.1 ст.28 Закону № 2240, страховик має право накладати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.

За правилами ч. 1статті 30 Закону № 2240 страхувальники у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50% такої суми.

Частиною 2 статті 22 Закону №2240-ІІІ закріплено, що страхувальники, інші отримувачі коштів Фонду зобов'язані у десятиденний строк після отримання рішення органу Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені у статті 30 цього Закону.

Згідно із ст.8 Закону №2240 спори, що виникають з правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в порядку, встановленому статутом Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, та в судовому порядку.

Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

Судом враховано, що за порушення відповідачем у своїй діяльності п. 4 ч.2 ст.27, ч.1 ст.51 Закону № 2240, зі змінами внесеними п.7 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08.07.2010 року №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» до нього Рішенням Фонду від 29.05.2014 р. №79/17 застосовано фінансову санкцію у загальному розмірі 3665,65 грн., в тому числі безпідставно використаних коштів Фонду у розмірі 2433,99грн.

Матеріалами справи підтверджено, що Рішення №79/17 від 29.05.2014 р. отримано відповідачем 03.06.2014 р. та оскаржено в адміністративному порядку. За наслідками процедури адміністративного оскарження скарги відповідача залишені без задоволення, а оскаржуване Рішення - без змін.

Доказів оскарження Рішення №79/17 від 29.05.2014 р. в судовому порядку суду надано не було. Отже, Рішення 79/17 від 29.05.2014 р. є обов'язковим до виконання.

Проте, зобов'язання, які були покладені на відповідача Рішенням №79/17, всупереч вимогам ч.2 ст.22 Закону №2240, не виконані відповідачем. У зв'язку з чим, є цілком обґрунтованим нарахування КП «Управління капітального будівництва» штрафу та пені за несвоєчасне повернення або неповернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Рішенням №79/17-02 та №79/17-04.

Матеріалами справи підтверджено отримання відповідачем наведених Рішень.

Враховуючи, що сума штрафних санкцій, визначена відповідачу Рішенням №79/17 від 29.05.2014 р., збільшувалась за рахунок нарахування штрафу та пені за Рішеннями №79/17-02 та №79/17-04, які отримані відповідачем та не оскаржені, а також відсутності відповідних проплат (в тому числі часткових) з боку відповідача, суд вважає, що зобов'язання відповідача у розмірі 4 043,45грн. є узгодженим, сума позову є саме боргом відповідача перед Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Позивачем вжиті всі передбачені чинним законодавством заходи щодо стягнення з відповідача заборгованості.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Колективного підприємства «Управління капітального будівництва» про стягнення 4 043,45грн. заборгованості, визначеної на підставі Рішення №79/17 від 29.05.2014р., Рішень №79/17-02 та №79/17-04, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 9, 11, 17, 69-72, 86, 94, 158-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Колективного підприємства «Управління капітального будівництва» про стягнення заборгованості - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Колективного підприємства «Управління капітального будівництва» (код ЄДРПОУ 00726429) на користь Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заборгованість в сумі 4 043,45грн. (чотири тисячі сорок три гривні 45 копійок).

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 22 грудня 2014 року

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили станом на 22.12.2014 Суддя З оригіналом згідно Помічник судді О.С. Рябчук О.С.Рябчук М.М.Бухтіярова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2014
Оприлюднено31.12.2014
Номер документу42052985
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/17859/14

Ухвала від 31.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 26.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Постанова від 17.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Постанова від 17.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 03.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні