Постанова
від 21.06.2006 по справі 3/192/06-ап
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

3/192/06-АП

         

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Запорізької області

ПОСТАНОВА

Іменем України

              21.06.0614.20-14.30                                                                             №   3/192/06-АП

суддя     Соловйов  В.М.

За позовом: Прокурора Оріхівського району Запорізької області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Оріхівському районі Запорізької області, м. Оріхів Запорізької області

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю “Новотроїцьке”,                     с. Новотроїцьке Оріхівського району Запорізької області

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні  позивача: Відділення Державного казначейства у Оріхівському районі Запорізької області, м. Оріхів Запорізької області

про стягнення реструктуризованої заборгованості 2 917,89 грн.

                                               суддя  Соловйов В.М.

                                               секретар судового засідання Іотова Н.П.

Представники:

прокурор: не з'явився

від позивача: Лисенко Ю.А., завідуючий юридичним сектором,  довіреність №11241/10 від 19.12.2005р.

від відповідача: Кривенко В.Г., довіреність № 56 від 21.06.2006р.

від третьої особи: не зявився

Розглядається позовна заява прокурора Оріхівського району Запорізької області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Оріхівському районі Запорізької області від 03.05.2006р. № 1579 вих-06 до Товариства з обмеженою відповідальністю “Новотроїцьке” про стягнення реструктуризованої заборгованості  у розмірі 2 917,89 грн.

Справа розглядається за правилами Кодексу адміністративного судочинства України (далі –КАС України) відповідно до ст.2, 17, 50, п. 6, 7, 13 розділу VІІ “Прикінцеві та перехідні положення” КАС України.

Повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося, оскільки такої вимоги від представників позивача та відповідача не надійшло.

Ухвалою господарського суду від 05.05.2006р. відкрито провадження в адміністративній справі № 3/192/06-АП, розгляд якої призначено на 14.06.2006р. о 14 годині 00 хвилин.

У зв'язку з неявкою представника відповідача, відповідно до п.3 ч.1 ст.128 КАС України розгляд справи відкладений на 21.06.2006р.

В судовому засіданні 21.06.2006р. проголошено тільки вступну та резолютивну частини постанови.

Позивач підтримав позовні вимоги, посилаючись на ст.21, 22 Закону України “Про Державний бюджет на 2006 рік”, Закон України від 18.01.2001р. №2237-Ш “Про врегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державними та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності та господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства, та реструктуризацію заборгованості зі сплати податків і зборів переробних підприємств агропромислового комплексу”.

Зазначає, що в результаті несвоєчасної сплати ТОВ “Новотроїцьке” реструктуризованої заборгованості, яка складає 2 917,89 грн., з них 2 881,00 грн. –основний борг та 36,89 грн. нарахована пеня, спричиняється істотна шкода економічним інтересам держави, оскільки до державного бюджету не надійшли кошти, які відповідно до ст.21 Закону України “Про державний бюджет України на 2006 рік” є джерелом формування спеціального фонду Державного бюджету у частині кредитування, що зобов'язує органи прокуратури відповідно до ст. 121 Конституції України представляти інтереси держави в суді.

Оскільки відповідач станом на 15.02.2005р. суму не сплатив, позивач вимушений звернутись до суду.

В судовому засіданні представник позивача підтримав вимоги, викладені у позовній заяві, та просить позовні вимоги задовольнити.

Відповідач витребувані документи та заперечення проти позову не надав. У судовому засіданні пояснив, що позовні вимоги визнає у повному обсязі.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні  позивача, та прокурор у судове засідання 21.06.2006р. не з'явились, про дату, час, місце розгляду справи попереджені належним чином.

Присутній у судовому засіданні 14.06.2006р. представник Відділення Державного казначейства у Оріхівському районі Запорізької області з позовними вимогами погодився, просить позов задовольнити у повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення позивача та відповідача, суд

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю “Новотроїцьке”  зареєстроване за адресою: 70515, Запорізька область, Оріхівський район, с. Новотроїцьке, вул. Леніна, 26-А, код ЄДРПОУ 03751072.

Під час проведення перевірки за завданням прокуратури області щодо стану розрахунків з державним бюджетом сільськогосподарськими товариствами, які отримали бюджетні позички та фінансову допомогу встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю “Новотроїцьке” отримало з державного бюджету на зворотній основі у 1996 році відповідно до постанови (розпорядження)  Кабінету Міністрів України бюджетну позичку у розмірі 30 998,00 грн.

            Вищевказана заборгованість по бюджетній позичці відповідно до Закону України від 18.01.2001 року  №2237-Ш “Про врегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державними та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності та господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства, та реструктуризацію заборгованості зі сплати податків і зборів переробних підприємств агропромислового комплексу” була реструктуризована строком на 8 років та був затверджений графік погашення цієї заборгованості.

Відповідно до затвердженого та узгодженого графіку  погашення сум заборгованостей, реструктуризованих згідно із розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03.04.2002р. № 186-р по Оріхівському району, ТОВ “Новотроїцьке” належить повернути протягом 2004-2011 років 30 998,00 грн., в тому числі у 2005 році –3 875,00 грн., з яких частково сплачено 994,00 грн. Дата граничного терміну сплати узгодженої суми 01.01.2006 року. Заборгованість, що залишилась неповернутою до державного бюджету до 01.01.2006 року є простроченою і складає 2 917,89 грн., з них 2 881,00 - основний борг і 36,89 грн. нарахована пеня.

Згідно наданому позивачем розрахунку нарахованої пені по простроченій реструкторизованій сумі боргу за ТОВ “Новотроїцьке”, пеня нараховувалась за період з 01.01.2005р. по 10.02.2006р. за формулою:

2 881 х 41 х 9,5% х 1.2/365=36,89 грн.

Відділення Державного казначейства у Оріхівському районі надсилало ДПІ у Оріхівському районі Запорізької області подання № 4 від 15.02.2006р. про здійснення заходів з погашення реструктуризованого боргу через несплату платником узгоджених сум у встановлені терміни.

Отже, відповідач має прострочену реструкторизовану заборгованість у сумі 2 917,89 грн., з яких 2 881,00 грн. –основний борг та пеня у сумі 36,89 грн.

У зв'язку з несплатою відповідачем цієї суми позивач вимушений звернутися до господарського суду.

Оцінивши представлені докази, вважаю що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного:

Відповідно до Закону України від 18.01.2001р. №2237-Ш “Про врегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державними та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності та господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства, та реструктуризацію заборгованості зі сплати податків і зборів переробних підприємств агропромислового комплексу” передбачено провести реструктуризацію на 8 років з виплатою щороку рівними частинами, починаючи з 01 січня 2004 року заборгованості сільськогосподарських підприємств за отриманими ними у 1994-1999 роках бюджетними позичками.

Для забезпечення застосування вищевказаного Закону був затверджений спільним наказом Міністерства аграрної політики України та Міністерства фінансів України від 11.07.2001 року № 207/335 “Порядок визначення переліку підприємств та урегулювання  відповідних сум заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства”.

Згідно із розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03.04.2002 р. №186-р “Про врегулювання заборгованості, що підлягають згідно із Законом України  “Про врегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державними та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності та господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства, та реструктуризацію заборгованості зі сплати податків і зборів переробних підприємств агропромислового комплексу” були  погоджені суми зменшення та реструктуризації  заборгованості по кожному сільськогосподарському підприємству області. Вищевказаним розпорядженням Кабінету Міністрів України був визначений  термін затвердження  Міністерством аграрної політики України та Міністерством фінансів України графіків погашення кожним  підприємством сум реструктуризованої заборгованості, починаючи з 01 січня 2004 року.

Наказом Міністерства аграрної політики України  від 22.05.2002 року №139 “Про затвердження переліку підприємств та сум заборгованості, що підлягають урегулюванню згідно із Законом України від 18.01.2001 року №2237-Ш та відповідним наказом  Головного управління сільського господарства і продовольства Запорізької обласної державної адміністрації від 04.06.2002 року №37 були погоджені суми реструктуризації заборгованості по кожному району та надано право районним державним адміністраціям затвердити кожному підприємству графіки погашення реструктуризованих  сум заборгованостей.

Згідно з наказом Державної податкової адміністрації від 11.06.2003 року №290 “Про затвердження інструкції про порядок нарахування  та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби”  за несвоєчасне проведення розрахунків з державним бюджетом по реструктуризованій  заборгованості нараховується пеня з 01 січня 2005 року.

Згідно порядку та умов укладення угод про реструктурування простроченої станом на 1 січня 2004 року заборгованості юридичних осіб за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, та бюджетними позичками, які затверджені  Постановою Кабінету Міністрів України від 10 серпня 2004 року № 1030 “Про укладення угод про реструктурування  простроченої станом на 1 січня 2004 року заборгованості юридичних осіб за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, та бюджетними позичками” на погашену суму реструктуризованої заборгованості за бюджетною позичкою в національній валюті нараховуються відсотки за обліковою ставкою Національного банку із застосуванням коефіцієнта 1,2.

З   01.01.2006р. по 01.02.2006р. відповідачу нараховано пені  36,89 грн.

Господарським судом встановлено, що сума пені позивачем нарахована і заявлена до стягнення правомірно.

Відповідач не надав доказів про сплату ним боргу та пені в загальній сумі 2 917,89 грн.

Згідно до п.2 ст.121 Конституції України на органи прокуратури покладається обов'язок представляти інтереси держави у випадках визначених законом.

Стаття 36-1 Закону України “Про прокуратуру” передбачає можливість звернення прокурора до суду в інтересах держави при наявності порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

Згідно резолютивної частини рішення Конституційного суду від 08.04.1999р. №3, яке опубліковано в газеті “Урядовий кур'єр” від 22.04.1999р., прокурори та їх заступники мають право звертатись до Господарського суду з позовними заявами поданими в інтересах держави в особі органів державної влади або органів місцевого самоврядування, яким законом надані повноваження органів виконавчої влади.

Відповідно до ст.22 Закону України “Про державний бюджет на 2006 рік” державна податкова служба визнана органом стягнення простроченої заборгованості за бюджетними позичками.

Крім того, контроль  за поверненням заборгованості за бюджетними позичками ( або фінансовою допомогою) здійснюється органами Державного казначейства, які також узгоджували рішення про реструктуризацію заборгованостей за бюджетними позичками.

Частиною 4 ст.17 Бюджетного кодексу України встановлено, що у разі невиконання юридичними особами своїх зобов'язань щодо погашення та обслуговування наданих на умовах повернення кредитів, залучених державою або під державні гарантії, інших гарантованих державою зобов'язань, та стягнення заборгованості перед Державним бюджетом України з наданих підприємствам і організаціям позичок із державного бюджету, позичок, наданих за рахунок коштів, залучених державою або під державні гарантії, плати за користування цими позичками органи стягнення застосовують механізм стягнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому законом для стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна боржників.

Контроль за поверненням  заборгованості за бюджетними позичками (або фінансовою допомогою)  здійснюється  органами Державного  казначейства.

Законом України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000р. № 2181 визначено порядок погашення податкового боргу юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів та інших надходжень. Цим же законодавчим актом регулюється питання примусового стягнення активів платника податків.

Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.

Відповідно до пункту 5 статті 48 Закону України “Про власність”, положення щодо захисту права власності поширюються також на особу, яка хоч і не є власником, але володіє майном на праві повного господарського відання.

Стаття 41 Конституції України встановлює застереження, що ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним. Примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості. Конфіскація майна може бути застосована виключно за рішенням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом.

Згідно п.п.3.1.1. п.3.1.ст.3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу. У разі, якщо такого платника податків визнано банкрутом, черговість задоволення претензій кредиторів визначається законодавством про банкрутство.

Відповідно до п.11 ст. 10 Закону України від 04.12.1990р. № 509-ХІІ “Про державну податкову службу в Україні” подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход  держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках  -  коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також  про  стягнення  заборгованості  перед бюджетом і державними цільовими  фондами  за  рахунок  їх майна.

Майном у Господарському Кодексі України визнана сукупність речей та інших цінностей (включаючи нематеріальні активи), які мають вартісне визначення, виробляються чи використовуються у діяльності суб'єктів господарювання та відображаються в їх балансі або враховуються в інших передбачених законом формах обліку майна цих суб'єктів.

Коштами у складі майна суб'єктів господарювання є гроші  у національній та іноземній валюті, призначені для здійснення товарних відносин цих суб'єктів з іншими суб'єктами, а також фінансових відносин відповідно до законодавства.

Враховуючи вищевикладене, а також те, що відповідач не надав господарському суду доказів сплати суми реструктуризованої на 2005р. заборгованості у сумі 2 881,00 грн. та пені у сумі 36,89 грн., позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до вимог ст. 94, 98, пункту 3 Розділу VII “Прикінцеві та перехідні положення” КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. 87-98, ст.158-163, 167 КАС України, суд           

                              

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.          Стягнути з  Товариства з обмеженою відповідальністю “Новотроїцьке” (70515, Запорізька область, Оріхівський район, с. Новотроїцьке, вул. Леніна, 26-А, код ЄДРПОУ 03751072, р/р № 2600530101231 у філії ЗОУ ВАТ Ощадбанк, МФО 313957) на користь Державного бюджету України (отримувач Державний бюджет Оріхівського району, ЄДРПОУ 23788216;  банк: УДК у Запорізькій області, р/р 31238453600211; код платежу 02801384; МФО 813015) 2 917 (дві тисячі дев'ятсот сімнадцять) грн. 89 коп.

Постанова  набирає законної сили після  закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,  встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано  заяву  про  апеляційне  оскарження,  але апеляційна  скарга  не  була  подана  у  строк,  встановлений  цим Кодексом,  постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

У  разі  подання  апеляційної скарги судове рішення,  якщо його  не  скасовано,  набирає  законної  сили   після   закінчення апеляційного розгляду справи.

Якщо  строк  апеляційного  оскарження  буде поновлено,  то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи,  які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права,  свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в  апеляційному  порядку  постанови суду першої інстанції повністю або частково.

Про апеляційне оскарження рішення  суду  першої  інстанції спочатку  подається  заява.  Обґрунтування  мотивів  оскарження  і вимоги до суду апеляційної інстанції  викладаються  в  апеляційній скарзі.

Заява  про  апеляційне  оскарження  та  апеляційна  скарга подаються до адміністративного суду  апеляційної  інстанції  через суд  першої  інстанції,  який  ухвалив оскаржуване судове рішення.

Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява  про  апеляційне  оскарження  постанови  суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі.

Апеляційна  скарга  на  постанову  суду першої інстанції подається протягом  двадцяти  днів  після  подання  заяви   про   апеляційне оскарження.

Апеляційна   скарга  може  бути  подана  без  попереднього подання заяви про апеляційне оскарження,  якщо скарга подається  у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

                               

Суддя                                                               Соловйов В.М.

Постанову виготовлено в повному обсязі 26.06.2006р.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення21.06.2006
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу42108
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/192/06-ап

Постанова від 21.06.2006

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Соловйов В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні