УКРАЇНА
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД м. КИЄВА
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 грудня 2014 року м. Київ
Суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Апеляційного суду м. Києва - Дзюбін В.В.
за участю представника особи, яка подала скаргу - ОСОБА_2,
розглянувши в приміщенні суду у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи за апеляційною скаргою Київської міжрегіональної митниці ДФС на постанову судді Солом'янського районного суду м. Києва від 28 листопада 2014 року,
УСТАНОВИВ:
Цією постановою провадження в адміністративній справі щодо:
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, який народився в м. Києві, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, обіймає посаду директора ПП "Грандо Фільтерс" (код ЄДРПОУ 38670599, розташоване за адресою: м. Київ, вул. Набережно-Лугова, 8); проживає за адресою: АДРЕСА_1, -
про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України закрите на підставі п. 1 ст. 247 КпАП України за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Згідно протоколу №0614/10000/14 про порушення митних правил від 1.10.2014 р. /а. с. 1-5/, який складений головним державним інспектором відділу боротьби з незаконним переміщенням наркотиків і зброї оперативного управління боротьби контрабандою та митними правопорушеннями Київської міжрегіональної митниці Міндоходів і зборів України Очередьком В.А., яким розпочато провадження у справі про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України.
Як убачається зі змісту даних, викладених в протоколі, пред'явлене ОСОБА_3 правопорушення виявлено за таких обставин.
1 вересня 2014 р. при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру (DOX) №9940242465, який надійшов від компанії "ZOUJUNYOU RAIFIL SHANGHAI" (Room 206, ChengWen bussines Building №4285 ShenDu Road, MinHang District, Shanghai, China) на адресу - "Private Enterprise Igor" (Naberezhno-Lugova, 8, str., Куіv 04071, Ukraine) було виявлено оригінали документів:
- коносамент під №SHG10555, відповідно до якого відправником товарів в контейнері №CCLU6902658 зазначено компанію "RAIFIL COMPANY LIMITED" (№ROOM 1502, 15/F, YUEXIN BUILDING 160-174 LOCKHART ROAD, WANCHAI, HONG KONG), одержувачем - PRIVATE ENTERPRISE "GRANDO FILTERS" (NABEREZHNO-LUGOVA, 8, STR., КІЕV 04071, UKRAINE);
- сommercial invoice (інвойс) від 1 серпня 2014 р. №RF14-04U на загальну суму 90 205,50 дол. США, на товар "фільтри, клапани, крани тощо", виставлений компанією "RAIFIL COMPANY LIMITED" в адресу підприємства "RAIFIL Ukraine";
- митна декларація країни відправлення №223120140812828590, відповідно до якої товари, згідно інвойсу №RF14-04U, загальною вагою брутто 13 300,00 кг переміщувались у контейнері №CCLU6902658 на умовах поставки "FOB" від компанії "RAIFIL COMPANY LIMITED".
Дане міжнародне експрес-відправлення документального характеру (DOX) №9940242465 відповідно до інформації, отриманої від АТ "ДХЛ Інтернешнл Україна" (DHL) доставлено до одержувача. Під час отримання проставлено підпис "Ткаченко".
26 вересня 2014 р. в зоні діяльності Південної митниці Міндоходів через п/п "Іллічівський морський торговельний порт»", тобто через митний кордон України, на адресу ПП "Грандо Фільтерс" в морському контейнері за №CCLU6902658 переміщено вантаж "фільтри, клапани, крани тощо", вагою брутто 13 300,00 кг, - нетто 11 616,00 кг, на підставі документів:
- міжнародна автомобільна накладна (СМR) № 034350;
- інвойс від 1 серпня 2014 р. №RF14-04U на загальну суму 69 203,65 дол. США, виставлений компанією "RAIFIL COMPANY LIMITED" до підприємства "GRANDO FILTERS" Private Enterprise;
- акт зважування від 26 вересня 2014 року № б/н.
29 вересня 2014 р. вказаний вантаж автомобільним транспортом р.н. НОМЕР_2/НОМЕР_4 надійшов в зону діяльності Київської міжрегіональної митниці Міндоходів (МС ТОВ "Консалтинговий регіональний центр", митний пост "Західний", ВМО № 4, м. Київ, вул. М. Краснова, 27) та був заявлений представником ФОП ОСОБА_5 до митного контролю та митного оформлення за митною декларацією типу ІМ 40 ДЕ від 29 вересня 2014 р. №100250004/2014/096633 разом з пакетом документів:
- міжнародна автомобільна накладна (СМR) № 034350;
- інвойс від 1 серпня 2014 року № RF14-04U на загальну суму 69 203,65 дол. США, виставлений компанією "RAIFIL COMPANY LIMITED" до підприємства "GRANDO FILTERS" Private Enterprise;
- акт зважування від 26 вересня 2014 року № б/н;
- коносамент від № SHG10555;
- пакувальний лист 01 серпня 2014 року № RF14-04U;
- контракт від 15 грудня 2013 р. №СК-012, укладений між підприємством ПП "Грандо Фільтерс", в особі директора - ОСОБА_3, та компанією "RAIFIL COMPANY LIMITED";
- додаток від 1 серпня 2014 р. №2 до контракту від 15 грудня 2013 р. № СК-012;
- сертифікат про походження товару загальної форми під №14С4403А1795/04824.
Під час порівняльної перевірки документів, виявлених 1 вересня 2014 р. у зоні митного контролю відділу митного оформлення №3 митного поста "Спеціалізований" Київської міжрегіональної митниці Міндоходів, в ході митного огляду міжнародного експрес-відправлення документального характеру (DOX) №9940242465, та документів, на підставі яких товар переміщено через митний кордон України та в подальшому заявлений до митного оформлення в Київській міжрегіональній митниці Міндоходів встановлено, що підприємство ПП "Грандо Фільтерс" (код ЄДРПОУ 38670599), на адресу якого надійшли товари, та підприємство, яке вказане в документах, виявлених при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру (DOX) №9940242465 - "RAIFIL Ukraine" (ПП "Торговий дім "Райфіл" (код ЄДРПОУ 36633890, 04071, м. Київ, вул. Набережно-Лугова, 8), взаємопов'язані між собою, так як головним бухгалтером в них, відповідно до інформаційних баз даних, являється одна особа - ОСОБА_6, та засновник вказаних підприємств - фізична особа ОСОБА_11 (АДРЕСА_2), що може свідчити про афілейованість вказаних підприємств.
Крім того встановлено, що документи стосуються однієї партії товару, а саме: співпадає опис товару, дані про асортимент, номер контейнера, відомості щодо продавця та номери і дати документів.
Відмінність полягає:
- вартість товарів, заявлена при переміщенні через митний кордон України та при заявленні до митного контролю та митного оформлення за МД від 29 вересня 2014 року № 100250004/2014/096633 в зоні діяльності Київської міжрегіональної митниці Міндоходів є нижчою на 21001,85 доларів США ніж вартість товарів, зазначена в документах, виявлених в ході проведення митного контролю міжнародного експрес-відправлення № 9940242465. Так, в інвойсі поданому при переміщенні товару через митний кордон України, а в подальшому - до митного оформлення, вартість зазначено 69203,65 доларів США, а в інвойсі, виявленому в ході проведення митного контролю міжнародного експрес-відправлення № 9940242465 - 90205,50 доларів США;
- у вищевказаних інвойсах відрізняються підприємства-покупці, а саме в інвойсі поданому при переміщенні товару через митний кордон України, а в подальшому - поданому до митного оформлення зазначено підприємство "GRANDO FILTERS" Private Enterprise, а у виявленому в ході проведення митного контролю міжнародного експрес-відправлення №9940242465 "RAIFIL Ukraine";
- умовою поставки, згідно ІНКОТЕРМС, заявленою в МД від 29 вересня 2014 р. №100250004/2014/096633 та наявної в поданому до митного оформлення інвойсі від 1 серпня 2014 р. № RF14-04U, зазначено "DAP Ukraine, Kiev",а в митній декларації країни відправлення №223120140812828590 - "FOB";
- в інвойсі від 1 серпня 2014 року № RF14-04U, поданому до митного оформлення, відсутня позиція товару № 65 «pump for RO-300» в кількості 3 од., загальною вартістю 315 дол. США, яка наявна в інвойсі від 1 серпня 2014 року № RF14-04U, виявленому під час здійснення митного контролю.
Таким чином в результаті вивчення і співставлення всіх вказаних документів встановлено, що товар "фільтри, клапани, крани тощо", вагою брутто 13 300,00 кг, вагою нетто 11 616,00 кг, має вартість 90 205,50 доларів США (1 164 444,13 гривень по курсу на день переміщення товарів через митний кордон України, 1 долар США - 12,908793 грн.).
26 вересня 2014 р. вантаж "фільтри, клапани, крани тощо", вагою брутто 13 300,00 кг, вагою нетто 11 616,00 кг, переміщений через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості товару та інші відомості, необхідні для визначення його митної вартості.
На підставі викладеного, головний державний інспектор ОУБК та МП Київської міжрегіональної митниці Міндоходів і зборів України дійшов висновку про те, що в діях директора ПП "Грандо Фільтерс" ОСОБА_3 убачаються ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме дії, направлені на переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості та умови поставки товару, тобто, відомості необхідні для визначення митної вартості товару.
Закриваючи провадження в справі на підставі п. 1 ст. 247 КпАП України, суддя місцевого суду вмотивував прийняте рішення тим, що в матеріалах справи відсутні та не надані в судовому засіданні докази та будь-які дані щодо дій ОСОБА_3, які б були спрямовані на приховування товару від митного контролю чи подання митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів, отриманих незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві відомості та утворюють об'єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
В апеляційній скарзі Київська міжрегіональна митниця Міндоходів і зборів України, вважаючи постанову судді місцевого суду незаконною та необґрунтованою, просить її скасувати та прийняти апеляційним судом нову постанову, якою визнати ОСОБА_3 винуватим у вчиненні порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100% вартості товарів - 1 164 444, 13 грн. з конфіскацією безпосередніх предметів правопорушення - "фільтри, клапани, крани тощо", вагою брутто 13 300,00 кг, вагою нетто 11 616,00 кг, у кількості 12 508 шт., вартістю 1 164 444,13 грн.
На обґрунтування вимог апеляційної скарги Київської міжрегіональної митниця Міндоходів і зборів України зазначає про те, що документами, які містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності. При цьому апелянт уважає, що суддя прийшов до помилкового висновку про відсутність в діях ОСОБА_3 складу порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, оскільки зазначені в постанові мотиви не відповідають фактичним обставинам справи, та безпідставно закрив у ній провадження.
Прокурор прокуратури Солом'янського району м. Києва Маруненко О.А. який брав участь у розгляді справи суддею місцевого суду, особа щодо якої справа закрита ОСОБА_3 та його захисник ОСОБА_9 в судове засідання не з'явились, про дату, час і місце розгляду справи повідомлені відповідно до закону. Згідно ч. 4 ст. 294 КпАП України, апеляційний перегляд здійснюється суддею апеляційного суду протягом двадцяти днів з дня надходження справи до суду та керуючись практикою Європейського суду з прав людини, відповідно до якої сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов'язана з розумним інтервалом часу сама цікавитись провадженням у її справі, а також добросовісно виконувати свої процесуальні обов'язки, дана справа підлягає розгляду за відсутністю зазначених осіб.
Заслухавши доповідь головуючого щодо змісту оскарженої постанови та викладення основних доводів апеляційної скарги, вислухавши пояснення представника апелянта, який підтримав апеляційну скаргу за наведених у ній обставин, вивчивши матеріали адміністративної справи, перевіривши та обміркувавши доводи апелянта, суд апеляційної інстанції уважає апеляційну скаргу такою, що задоволенню не підлягає з таких підстав.
Так, за змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або необережні) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до ст. 458 МК України, ст. 9 КпАП України ознаки складу адміністративного правопорушення об'єднуються у чотири групи: а) об'єкт адміністративного правопорушення; б) об'єктивна сторона адміністративного правопорушення; в) суб'єкт адміністративного правопорушення; г) суб'єктивна сторона адміністративного правопорушення.
Усі вказані елементи складу адміністративного проступку є неподільним цілим. Наявність цих елементів обов'язкова для кваліфікації конкретного діяння, як адміністративного проступку. Якщо, хоча б один з них відсутній, або не відповідає вимогам, що передбачені відповідною статтею глави 68 МК України, вказане діяння не є порушенням митних правил.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст.483 МК України, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Об'єктом правопорушення за ч. 1 ст. 483 МК України, пов'язаного з порушенням митних правил, є охоронюваний МК України та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.
Об'єктивною стороною передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України правопорушення є переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, зокрема, поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Суб'єктивна сторона за ч. 1 ст. 483 МК України передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України чи вивезти з України з конкретною метою порушення встановленого порядку.
Суб'єктом наведеного правопорушення є громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Таким чином, в разі того, якщо притягнення особи до відповідальності за ст. 483 МК України обґрунтовується поданням органу доходів і зборів невідповідних документів як підстав для переміщення товару через митний кордон України, то у цьому випадку має бути доведено: 1) підроблення таких документів; 2) чи одержання їх незаконним шляхом; 3) або наявність в них неправдивих відомостей щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів; 4) або наявність в них неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Матеріали справи доказів на підтвердження наведеного не містять, що підтверджується наступним.
1 вересня 2014 р. у зоні митного контролю відділу митного оформлення №3 митного поста "Спеціалізований" Київської міжрегіональної митниці при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру (DOX) №9940242465, який надійшов від компанії "ZOUJUNYOU RAIFIL SHANGHAI" (Room 206, ChengWen bussines Building №4285 ShenDu Road, MinHang District, Shanghai, China) на адресу - «Private Enterprise Igor» (Naberezhno-Lugova, 8, str., Куіv 04071, Ukraine) було виявлено оригінали документів:
- коносамент від №SHG10555, відповідно до якого, відправником товарів в контейнері №CCLU6902658 зазначено компанію "RAIFIL COMPANY LIMITED" (№ ROOM 1502, 15/F, YUEXIN BUILDING 160-174 LOCKHART ROAD, WANCHAI, HONG KONG), одержувачем - PRIVATE ENTERPRISE "GRANDO FILTERS" (NABEREZHNO-LUGOVA, 8, STR., КІЕV 04071, UKRAINE);
- сommercial invoice (інвойс) від 1 серпня 2014 р. № RF14-04U на загальну суму 90 205,50 дол. США, на товар "фільтри, клапани, крани тощо", виставлений компанією "RAIFIL COMPANY LIMITED" в адрес підприємства "RAIFIL Ukraine";
- митна декларація країни відправлення №223120140812828590, відповідно до якої товари, згідно інвойсу №RF14-04U, загальною вагою брутто 13 300,00 кг, переміщувались у контейнері №CCLU6902658 на умовах поставки "FOB" від компанії "RAIFIL COMPANY LIMITED".
Дане міжнародне експрес-відправлення документального характеру (DOX) №9940242465, відповідно до інформації, отриманої від АТ "ДХЛ Інтернешнл Україна" (DHL) доставлено до одержувача. Під час отримання проставлено підпис "Ткаченко".
26 вересня 2014 р. в зоні діяльності Південної митниці Міндоходів через п/п "Іллічівський морський торговельний порт", через митний кордон України, на адресу ПП "Грандо Фільтерс" в морському контейнері №CCLU6902658 переміщено вантаж "фільтри, клапани, крани тощо" вагою брутто 13 300,00 кг, вагою нетто 11 616,00 кг, на підставі документів:
- міжнародна автомобільна накладна (СМR) № 034350;
- інвойс від 1 серпня 2014 р. №RF14-04U на загальну суму 69 203,65 дол. США, виставлений компанією "RAIFIL COMPANY LIMITED" до підприємства "GRANDO FILTERS" Private Enterprise;
- акт зважування від 26 вересня 2014 року № б/н.
29 вересня 2014 р. вказаний вантаж автомобільним транспортом р.н. НОМЕР_2/НОМЕР_4 надійшов в зону діяльності Київської міжрегіональної митниці Міндоходів (МС ТОВ "Консалтинговий регіональний центр", митний пост "Західний", ВМО №4, м. Київ, вул. М. Краснова, 27) та був заявлений представником ФОП ОСОБА_5 до митного контролю та митного оформлення за митною декларацією типу ІМ 40 ДЕ від 29 вересня 2014 р. №100250004/2014/096633 разом з пакетом документів:
- міжнародна автомобільна накладна (СМR) № 034350;
- інвойс від 1 серпня 2014 р. №RF14-04U на загальну суму 69 203,65 дол. США, виставлений компанією "RAIFIL COMPANY LIMITED" до підприємства "GRANDO FILTERS" Private Enterprise;
- акт зважування від 26 вересня 2014 року № б/н;
- коносамент від № SHG10555;
- пакувальний лист 1 серпня 2014 року № RF14-04U;
- контракт від 15 грудня 2013 р. № СК-012, укладений між підприємством ПП "Грандо Фільтерс", в особі директора ОСОБА_3, та компанією "RAIFIL COMPANY LIMITED";
- додаток від 1 серпня 2014 р. №2 до контракту від 15 грудня 2013 р. №СК-012;
- сертифікат про походження товару загальної форми № 14С4403А1795/04824.
Під час порівняльної перевірки документів, виявлених 1 вересня 2014 р. у зоні митного контролю відділу митного оформлення №3 митного поста "Спеціалізований" Київської міжрегіональної митниці Міндоходів, в ході митного огляду міжнародного експрес-відправлення документального характеру (DOX) №9940242465, та документів, на підставі яких товар переміщено через митний кордон України та в подальшому заявлений до митного оформлення в Київській міжрегіональній митниці Міндоходів встановлено, що підприємство ПП "Грандо Фільтерс" (код ЄДРПОУ 38670599), на адресу якого надійшли товари, та підприємство, яке вказане в документах, виявлених при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру (DОХ) №9940242465 - "RAIFIL Ukraine" (ПП "Торговий дім "Райфіл" (код ЄДРПОУ 36633890, 04071, м. Київ, вул. Набережно-Лугова, 8)), взаємопов'язані між собою, так як головним бухгалтером в них, відповідно до інформаційних баз даних, являється одна особа - ОСОБА_6, та засновник вказаних підприємств - фізична особа ОСОБА_11 (АДРЕСА_2), що може свідчити про афілейованість вказаних підприємств.
Крім того встановлено, що документи стосуються однієї партії товару, а саме: співпадає опис товару, дані про асортимент, номер контейнера, відомості щодо продавця та номери і дати документів.
Відмінність полягає:
- вартість товарів, заявлена при переміщенні через митний кордон України та при заявленні до митного контролю та митного оформлення за МД від 29 вересня 2014 р. №100250004/2014/096633 в зоні діяльності Київської міжрегіональної митниці Міндоходів є нижчою на 21001,85 доларів США ніж вартість товарів, зазначена в документах, виявлених в ході проведення митного контролю міжнародного експрес-відправлення №9940242465. Так, в інвойсі поданому при переміщенні товару через митний кордон України, а в подальшому - до митного оформлення, вартість зазначено 69203,65 доларів США, а в інвойсі, виявленому в ході проведення митного контролю міжнародного експрес-відправлення №9940242465 - 90205,50 доларів США;
- у вищевказаних інвойсах відрізняються підприємства-покупці, а саме в інвойсі поданому при переміщенні товару через митний кордон України, а в подальшому - поданому до митного оформлення зазначено підприємство "GRANDO FILTERS" Private Enterprise, а у виявленому в ході проведення митного контролю міжнародного експрес-відправлення №9940242465 "RAIFIL Ukraine";
- умовою поставки, згідно ІНКОТЕРМС, заявленою в МД від 29 вересня 2014 р. №100250004/2014/096633 та наявної в поданому до митного оформлення інвойсі від 1 серпня 2014 р. №RF14-04U, зазначено "DAP Ukraine, Kiev",а в митній декларації країни відправлення №223120140812828590 - "FOB";
- в інвойсі від 1 серпня 2014 р. №RF14-04U, поданому до митного оформлення, відсутня позиція товару № 65 "pump for RO-300" в кількості 3 од., загальною вартістю 315 дол. США, яка наявна в інвойсі від 1 серпня 2014 р. №RF14-04U, виявленому під час здійснення митного контролю.
Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товар "фільтри, клапани, крани тощо", вагою брутто 13 300,00 кг, вагою нетто 11 616,00 кг, має вартість 90 205,50 доларів США (1 164 444,13 гривень по курсу на день переміщення товарів через митний кордон України - 1 долар США - 12,908793 грн.).
1 жовтня 2014 р. стосовно ОСОБА_3 складено протокол про порушення митних правил №0614/10000/14 за ч. 1 ст. 483 МК України, оскільки товари переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості та умови поставки товару, тобто, відомості необхідні для визначення митної вартості товару.
Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Протокол про порушення митних правил №0614/10000/14 від 1 жовтня 2014 р. складено відносно ОСОБА_3 як директора ПП "Грандо Фільтерс2.
Статтею 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
У ст. 257 МК України визначено поняття "декларування", яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
ОСОБА_3 у судовому засіданні в суді першої інстанції пояснив, що поштове відправлення адресоване юридичній особі "Райфіл Україна", директором якої він не являється. При цьому подані документи не відносяться до однієї і тієї поставки, оскільки не співпадають дати документів, вартість товарів, підприємства покупці, умови поставки товару, відсутність позиції товару № 65.
З матеріалів справи вбачається, що експрес-відправлення документального характеру (DOX) №9940242465 спрямовувалось до підприємства "RAIFIL Ukraine" (ПП "Торговий дім "Райфіл"), а товари надійшли на адресу підприємства ПП "Грандо Фільтерс" та в подальшому заявлені ним до митного оформлення в Київській міжрегіональній митниці. Загальний перелік товарів зазначених у документах співпадає, проте в цих документах не співпадають дати документів, вартість товарів, підприємства покупці та умови поставки товару.
Протокол про порушення митних правил складений щодо директора ПП "Грандо Фільтерс" ОСОБА_3, який не є співробітником чи посадовою особою підприємства "RAIFIL Ukraine" (ПП "Торговий дім «Райфіл"), а тому він не міг отримати документи, що спрямовувались до цього підприємства. Заявлення ним до митного оформлення товарів здійснювалось на підставі документів отриманих ним як директором власника товарів - м. ПП "Грандо Фільтерс".
З наданих на запит судді місцевого суд облікових карток суб'єкта ЗЕД убачається, що ОСОБА_3 є керівником лише ПП "Грандо Фільтерс". Керівником ПП "Торговий дім «Райфіл" є ОСОБА_10
Отже, ОСОБА_3 не міг отримати та не отримував документи, направлені на адресу іншої юридичної особи - ПП "Торговий дім "Райфіл".
Не є підставою для притягнення ОСОБА_3 до відповідальності й посилання на те, що ПП "Грандо Фільтерс" та "Торговий дім "Райфіл" є афілійованими підприємствами, оскільки головним бухгалтером обох підприємств є ОСОБА_6
Будь-яких інших на підтвердження того, що ОСОБА_3 могло бути відомо про відмінність вартості товарів та наявність у нього прямого умислу на вчинення дій, відповідальність за які, передбачена ч. 1 ст. 483 МК України, матеріали справи не містять.
Відповідно до п. 1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
За встановлених фактичних обставин, в матеріалах справи відсутні та не надані в судовому засіданні суду першої інстанції належні докази щодо дій ОСОБА_3, які б були спрямовані на приховування від митного контролю чи поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять за своїм змістом неправдиві відомості та утворювали б об'єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Стаття 7 КпАП України передбачає, що ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв'язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. При цьому провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законів.
В силу принципу презумпції невинуватості, визначеної ч. 3 ст. 62 Конституції України і діючою в адміністративному праві, всі сумніви щодо доведеності вини особи, яка притягується до відповідальності, тлумачаться на її користь. Недоведена вина прирівнюється до доведеної невинуватості.
Отже, в діях ОСОБА_3 відсутній склад правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, в зв'язку з чим суддя місцевого суду правильно прийшов до висновку про закриття справи за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення (п. 1 ст.247 КпАП України).
При цьому ж матеріали справи не містять достатніх даних на підтвердження факту вчинення ОСОБА_3 порушення митних правил та кваліфікації його дій за відповідною статтею Митного кодексу України.
Таким чином, доводи апеляційної скарги не відповідають фактичним обставинам адміністративної справи, а висновок судді місцевого суду в постанові про відсутність в діях ОСОБА_3 складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, та необхідність закриття в зв'язку з цим провадження в справі на підставі п. 1 ст. 247 КпАП України - є законним, обґрунтованим і вмотивованим.
За таких обставин, підстави для скасування постанови судді місцевого суду та постановлення апеляційним судом нової постанови, про що йдеться в апеляційній скарзі Київської міжрегіональної митниці Міндоходів і зборів України - відсутні.
Зважаючи на викладене, апеляційний суд дійшов остаточного висновку про залишення апеляційної скарги зі змінами без задоволення.
Керуючись ст. 294 КпАП України, Апеляційний суд м. Києва -
ПОСТАНОВИВ:
Постанову судді Солом'янського районного суду м. Києва від 28 листопада 2014 року, якою закрите провадження в справі щодо ОСОБА_3 на підставі п. 1 ст. 247 КпАП України за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, визначеного ч 1 ст. 483 Митного кодексу України, - залишити без зміни.
Апеляційну скаргу Київської міжрегіональної митниці Міндоходів і зборів України - залишити без задоволення.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя Апеляційного суду м. Києва В. Д з ю б і н
Суд | Апеляційний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2014 |
Оприлюднено | 12.01.2015 |
Номер документу | 42148721 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Апеляційний суд міста Києва
Дзюбін В'ячеслав Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні