Постанова
від 26.12.2014 по справі 815/7013/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/7013/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 грудня 2014 року

12:00

Зала судових засідань №19

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Аракелян М.М.

Розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСТРАКШН ЛАЙН" до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшла адміністративна позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСТРАКШН ЛАЙН", в якій позивач просить суд визнати протиправними дії ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області по збиранню податкової інформації, за результатом чого був складений лист ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 17.11.2014 року №38848/7/15-53-22-3-/17.; визнати протиправними дії ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області по формуванню висновків у мотивувальній частині листа ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 17.11.2014 року №38848/7/15-53-22-3-/17, якими встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) у контрагентів-постачальників та по операціях з продажу цих товарів (послуг) підприємствам - покупцям за період жовтень 2014 року, в розумінні п.198.3, п. 198.6 ст.198, ст.185, п.201.4, п. 201.6, п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу України; визнати протиправними дії ДПІ у Приморському районі м. Одеси Г'У Міндоходів в Одеській області по внесенню до діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань) в розрізі контрагентів інформацію, на підставі листа ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 17.11.2014 року №38848/7/15-53-22-3-/17. Зобов'язати ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області вилучити з діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань) в розрізі контрагентів інформацію, внесену на підставі листа ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 17.11.2014 року №38848/7/15-53-22-3-/17; скасувати висновки у мотивувальній частині листа ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 17.11.2014 року №38848/7/15-53-22-3-/17, якими встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) у контрагентів-постачальників та по операціях з продажу цих товарів (послуг) підприємствам - покупцям за період жовтень 2014 року, в розумінні п.198.3, п.198.6 ст.198. ст.185, п.201.4, п. 201.6, п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу України.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у листопаді 2014 року, від підприємств-контрагентів йому стало відомо про існування податкової інформації ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області, викладеної у листі від 17.11.2014 року за № 38848/7/15-53-22-3/17, у висновках якого зазначено про встановлення відсутності об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) у контрагентів - постачальників та по операціях з продажу цих товарів (послуг) підприємствам-покупцям за період жовтень 2014 року, в розумінні п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, ст. 185, п. 201.4, п. 201.6, п. 201.10 ст. 201 Податкового Кодексу України. Позивач зазначає, що з зазначеним листом він не погоджується, висновки, викладені в ньому вважає протиправними, та такими що винесені з грубим порушенням норм діючого законодавства. Так, ДПІ не направляла ТОВ "КОНСТРАКШН ЛАЙН" обов'язкового запиту для отримання інформації з метою проведення зустрічної звірки, за результатом якої складено Лист, а відтак ДПІ не мала належних (правових) підстав та необхідної інформації для проведення зустрічної звірки та складання Листа. При цьому, податковий орган не дослідивши первинні документ при проведенні зустрічної звірки, порушила порядок проведення звірки, що у свою чергу є прямою підставою для визнання протиправними дій податкового органу щодо проведення заходів зустрічної звірки, за результатами якої складено Лист ДПІ від 17.11.2014 року за №38848/7/15-53-22-3-/17.

З тексту Листа взагалі не вбачається жодних порушень ТОВ «КОНСТРАКШН ЛАЙН» норм чинного законодавства, а лише зазначаються припущення податкового органу стосовно можливих порушень чинного законодавства.

Також, співставлення даних податкової звітності з бази автоматизованого контролю, як етапу контроль-перевірочної роботи не передбачає здійснення податковим органом оцінки дотримання платником вимог податкового законодавства та аналізу змісту та характеру правовідносин, що стали підставою для формування даних податкового обліку платника, адже питання правильності відображення платником в обліку проведених господарських операцій досліджуються податковим органом при проведенні податкової перевірки платника з дослідженням фінансово-господарських документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податку.

З урахуванням викладеного, позивач вказує, що висновки, викладені в листі від 17.11.2014 року, мають негативні наслідки для підприємства, як господарського суб'єкта, оскільки погіршилась репутація підприємства, коло контрагентів утримались від подальшої сумісної праці, зупинили погашення грошових зобов'язань за укладеними контрактами, що спричинило необхідність позивача звернутись до суду з зазначеним позовом для захисту своїх порушених прав та інтересів.

До суду від представника позивача 24.12.2014 року за вх.№32316/14 надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Відповідач, ДПІ у Приморському районі м.Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області, в судове засідання не з'явився, повідомлявся належним чином про дату, час і місце судового розгляду справи, 24.12.2014 року за вхідним №32252/14 від представника відповідача до суду надійшли письмові заперечення проти позову, в яких відповідач просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог. В обґрунтування своєї позиції вказав, що ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеської області у відповідності до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України зібрано податкову інформацію щодо неможливості проведення зустрічної звірки ТОВ "КОНСТРАКШН ЛАЙН", код за ЄДРПОУ 39161193 за період жовтень 2014 року яка була викладена в інформаційному листі від 17.11.2014 року за №38848/7/15-53-22-3-/17. Так відповідно до вказаного листа, зустрічну звірку проведено не було у зв'язку з тим, що стан платника - 9 - (направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням).

ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеської області від ОУ ДПІ у Приморському районі м. Одеси отримано довідку встановлення фактичного місцезнаходження (місця проживання) платника податків ТОВ "КОНСТРАКШН ЛАЙН" код від 14.11.2014 року №1496/07-110 відповідно до якого було встановлено, що за юридичною адресою: м. Одеса, 6-р Приморський, буд. 10, кв. 11, ТОВ "КОНСТРАКШН ЛАЙН"не знаходиться, за вказаною адресою знаходиться 3-х поверховий житловий будинок з адміністративними приміщеннями. Також від ОУ ДПІ у Приморському районі м. Одеси отримано службову записку від 14.11.2014 року №1403-15-53-107 відповідно до якого в доповнення на запит № 507/15-53/15-2 від 14.11.2014 року, щодо встановлення місцезнаходження ТОВ "КОНСТРАКШН ЛАЙН" було повідомлено, що оперативним управлінням ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області в ході проведених заходів встановлено, що ТОВ "КОНСТРАКШН ЛАЙН" не знаходиться за податковою адресою (місцезнаходження) про що складено довідку 1496/07-110 від 14.11.2014 року про не встановлення за податковою адресою платника податків.

Також у ТОВ "КОНСТРАКШН ЛАЙН" відсутні необхідні умови для здійснення господарських операцій, відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби, а отже операції ТОВ «КОНСТРАКШН ЛАЙН» не є господарською діяльністю підприємства, в розумінні п. п. 14.1.36 Податкового Кодексу України

Відповідач вказує, що аналізом баз даних АС «Податковий блок», «Перегляд результатів співставлення» ТОВ "КОНСТРАКШН ЛАЙН" було встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) у контрагентів-постачальників та по операціях з продажу цих товарів (послуг) підприємствам - покупцям за період жовтень 2014 року, в розумінні п.198.3. п.198.6 ст.198. ст.185. п.201.4, п. 201.6, п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу України.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши положення законодавства, суд дійшов наступного.

Судом встановлено, що ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області згідно п. 74.2 ст. 74 Податкового Кодексу України зібрано податкову інформацію щодо неможливості проведення зустрічної звірки ТОВ "КОНСТРАКШН ЛАЙН", за період жовтень 2014 року, про що складений лист від 17.11.2014 року за №38848/7/15-53-22-3-/17, адресований ДПІ у районах та містах.

Згідно зазначеного листа, ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області повідомляє, що від ОУ ДПІ у Приморському районі м. Одеси отримано довідку встановлення фактичного місцезнаходження платника податків ТОВ "КОНСТРАКШН ЛАЙН", (№ 1496/07-110 від 14.11.2014 року) відповідно до якої під час відпрацювання підприємства ТОВ "КОНСТРАКШН ЛАЙН", було встановлено, що за юридичною адресою: м. Одеса, б-р Приморський, буд. 10, кв. 11 не встановлено. Також від ОУ ДПІ у Приморському районі м. Одеси отримано службову записку від 14.11.2014 року №1403-15-53-107 відповідно до якого в доповнення на запит № 507/15-53/15-2 від 14.11.2014 року, щодо встановлення місцезнаходження ТОВ "КОНСТРАКШН ЛАЙН", код за ЄДРПОУ 39161193 було повідомлено, що оперативним управлінням ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області в ході проведених заходів встановлено, що ТОВ "КОНСТРАКШН ЛАЙН" не знаходиться за податковою адресою (місцезнаходження) про що складено довідку 1496/07-110 від 14.11.2014 року про не встановлення за податковою адресою платника податків.

Зустрічну звірку проведено не було у зв'язку з тим, що стан платника - 9 - (направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням).

Також, згідно ЄРПН встановлено що основними постачальниками позивача за жовтень були TOB «ГРУНДФОС УКРАЇНА", код 32847821, стан 0 - ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м.Києві, на суму ПДВ 22,7 тис. грн., номенклатура: каналізаційна установка, циркуляційний насос. Основними покупцями за жовтень були: ТОВ"Укргазифікація Південь", код 20972455, стан - 0, ДПІ у Київському р-ні м.Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області, на суму ПДВ 416, 546 тис. грн., номенклатура: Роботи з монтажу цеху з металоконструкцій на вул. Ільфа і Петрова, № 20-А у місті Одесі; ТОВ"Одеський торговий дім", код 23862916, стан 0 - ДПІ у Приморському районі м.Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області, на суму ПДВ 451,666 тис. грн., номенклатура: Ремонтно-будівельні роботи згідно договору № 09/10 від 09.10.14; ТОВ "Ріелло А.Т.". код 31958319, стан 0 - ДПІ У Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м.Києві, на суму ПДВ 1445,6 тис. грн., номенклатура: електроприлади; ПП СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ВИРОБНИЧО-ТЕХНІЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ "СПЕЦПРОЕКТ" код 34443395, стан 0 -, ДПІ у Приморському районі м.Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області, на суму ПДВ 135 тис. грн., номенклатура: електроприлади; ТОВ "Укрнафтоопт" код 37180282, стан 3 - прийнято рішення про припинення (розпочато ліквідаційну процедуру), Чугуївська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області, на суму ПДВ 8916,6 тис. грн., номенклатура: Інформаційно-консультаційні послуги за жовтень 2014р; ТОВ "НАФТОПЕРСПЕКТИВА" код 39171840, стан 0 - Васильківська ОДПІ (м.Васильків), на суму ПДВ 725,280 тис. грн., номенклатура: Мазут паливний 100 зольний, сірчистий; ТОВ "ЛЮКС СІТІ БІЛДІНГ" код 39264615, стан - 0 , ДПІ у Малиновському районі м.Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області, на суму ПДВ 168,3 тис. грн., номенклатура: Виконання будівельних робіт нежитлової будівлі торгового центру "Старий Привоз", розташованого за будівельною адресою: м.Одеса, вул.Пантелеймонівська кут проспекту Олександрівського.

Виходячи з вище наведеного податковий орган робить висновок, що підприємство здійснює операції з продажу при малих обсягах придбання, таким чином, ТОВ"КОНСТРАКШН ЛАЙН" є вигодоформуючим суб'єктом господарювання.

Також, ДПІ вказує, що у ТОВ «КОНСТРАКШН ЛАЙН», відсутні необхідні умови для здійснення господарських операцій, відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби то операції ТОВ «КОНСТРАКШН ЛАЙН» не є господарською діяльністю підприємства в розумінні п. п. 14.1.36 Податкового Кодексу України.

З урахуванням викладеної інформації, за результатом листа відповідача від 17.11.2014 року, адресованого всім податковим органам України, містяться висновки, що згідно баз даних АС «Податковий блок», «Перегляд результатів співставлення» ТОВ «КОНСТРАКШН ЛАЙН» було встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) у контрагентів-постачальників та по операціях з продажу цих товарів (послуг) підприємствам - покупцям за період жовтень 2014 року, в розумінні п.198.3. п.198.6 ст.198. ст.185. п.201.4, п. 201.6, п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу України.

На підставі зазначеного листа, до автоматизованих систем ДПІ були внесені коригування та зміни податкової звітності ТОВ «КОНСТРАКШН ЛАЙН» в автоматизованих системах ДПІ.

Перевіривши правомірність дій податкового органу, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до п. п. 62.1.3 п. 62.1 ст. 62 Податкового кодексу України, податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Згідно положень п. 74.2 ст. 74 Податкового Кодексу України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.

За змістом п. 74.1ст. 74 Податкового Кодексу України, податкова інформація має бути зібраною відповідно до положень цього Кодексу, тобто у формі та засобами, що передбачені законом.

Зі змісту наведених вище положень чинного податкового законодавства, вбачається, що дії податкового органу з опрацювання зібраної податкової інформації, оформленої листом, по суті, є виконанням службовими особами своїх обов'язків, а самі по собі висновки вказаного листа не створюють відносин владного підпорядкування, що є необхідною ознакою публічно-правових відносин. Проведення збору та опрацювання інформації є лише процедурним заходом у рамках податкового контролю.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, які породжують, змінюють або припиняють права та обов'язки у сфері публічно-правових відносин, вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, якщо позивач вважає, що цими рішеннями, діями чи бездіяльністю його права чи свободи порушені або порушуються, створено або створюються перешкоди для їх реалізації або мають місце інші ущемлення прав чи свобод.

Таким чином, у контексті наведених приписів, до адміністративного суду вправі звернутися кожна особа, яка вважає, що її право чи охоронюваний законом інтерес порушено чи оспорюється, підставою для звернення особи до суду з позовом є її суб'єктивне уявлення, особисте переконання в порушенні прав чи свобод. Разом з цим, обов'язковою умовою здійснення такого захисту судом є об'єктивна наявність відповідного порушення права або законного інтересу на момент звернення до суду.

Дії ДПІ з проведення збору інформації з викладенням її у листі від 17.11.2014 року не відповідають критерію юридичної значимості, оскільки не створюють для ТОВ «КОНСТРАКШН ЛАЙН» правових наслідків у вигляді виникнення, зміни або припинення його прав та не породжують для нього будь-яких обов'язків, оскільки за результатом проведених дій жодного податкового повідомлення - рішення не приймалося. У зв'язку з тим, що податковий орган має законодавчо визначене право на інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності органів державної податкової служби, дії щодо проведення збору податкової інформації не можуть вважатись протиправними, у зв'язку з чим в зазначеній частині адміністративного позову заявлені позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Разом з цим, судом встановлено, що на підставі зроблених у листі ДПІ у Приморському районі м. Одеси від 17.11.2014 року висновків відповідачем здійснено коригування податкової звітності ТОВ «КОНСТРАКШН ЛАЙН» в електронній автоматизованій системі співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань) в розрізі контрагентів.

Відповідно до ст. 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.

З метою удосконалення процесу адміністрування податків було створено інформаційну систему "Податковий блок", що включає чотири підсистеми-сегменти операційної діяльності органів податкової служби, таких як: реєстрація платників податків; обробка податкової звітності та платежів; облік платежів; податковий аудит.

Ця система призначена для виконання основних завдань органів доходів та зборів, а саме: інформування платників податків про їх податкові зобов'язання та надання роз'яснень податкового законодавства; податковий облік та реєстрація платників податків; прийом та обробка документів податкової звітності та облік платежів; перевірка податкової звітності на відповідність вимогам та нормам, встановленим законодавчими та нормативними актами України; застосування заходів із погашення податкового боргу у випадках порушення податкової дисципліни з боку платників податків; вирішення спірних питань щодо сум податкових донарахувань та податкового боргу тощо.

Наказом Державної податкової адміністрації України від 18.04.2008р. № 266 "Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів" було затверджено Методичні рекомендації щодо взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів (далі - Методичні рекомендації № 266).

Наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.06.2013 року № 165 затверджено Методичні рекомендації щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи-підприємця (далі - Методичні рекомендації № 165). Цим же Наказом № 165 визнано таким, що втратив чинність, зокрема, наказ ДПА України від 18.04.2008 року № 266.

Відповідно до пункту 2.15 Методичних рекомендацій № 266, які були чинними до набрання чинності Наказом № 165, інформація податкової звітності з податку на додану вартість, надіслана до центральної бази даних податкової звітності, підлягає розподілу відповідно до вимог Методичних рекомендацій щодо порядку розподілу платників податків за категоріями уваги та співставленню засобами системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПА України.

Пунктом 2.21 Методичних рекомендацій №266 було визначено, що підсумки перевірок за результатами автоматизованого співставлення податкової звітності з податку на додану вартість на центральному рівні відображаються в додатку до акта перевірки (камеральної, документальної невиїзної, планової, позапланової перевірки) або довідки у розрізі періодів та операцій з одним контрагентом та фіксуються в АС "Аудит". По мірі підписання актів перевірки та узгодження податкових зобов'язань, визначених податковим повідомленням-рішенням, прийнятим за результатами таких перевірок, уточнюються результати автоматизованого співставлення на центральному рівні податкової звітності з податку на додану вартість за поданням підрозділу, яким завершено процедуру такого узгодження та яким прийнято таке повідомлення-рішення.

Слід зазначити, що наказ Міністерства доходів і зборів України від 14.06.2013 року № 165 (далі - Наказ № 165) хоча і не містить детальної регламентації порядку уточнення результатів автоматизованого співставлення на центральному рівні податкової звітності з податку на додану вартість, як це було регламентовано Наказом ДПА України від 18.04.2008 року № 266 (п.2.21. Методичних рекомендацій), проте пунктом 1.1. Методичних рекомендацій № 165 визначено, що ці Методичні рекомендації запроваджуються в органах Міністерства доходів і зборів України з метою поліпшення адміністрування податків, повноти декларування податкових зобов'язань в умовах впровадження спеціального програмного забезпечення для удосконалення діючих процедур проведення камеральних перевірок, що покращить якість матеріалів перевірок та сприятиме зменшенню термінів їх проведення.

Відповідно до п.п.2.5.6. Методичних рекомендацій № 165, до впровадження у промислову експлуатацію АС "Камеральна електронна перевірка" за результатами проведеного аналізу та зіставлення даних автоматизованого контролю податкової звітності, інформації з інших джерел формується Висновок про наявність значної кількості ризиків після проведеної камеральної перевірки, які будуть підставою для прийняття рішення про проведення планової/позапланової документальної виїзної/невиїзної перевірки (далі - висновок). Після впровадження в промислову експлуатацію АС "Камеральна електронна перевірка" Висновок формується в електронному вигляді разом з Актом/Довідкою про результати електронної камеральної перевірки.

З наведених положень Методичних рекомендацій №165 випливає, що вони стосуються порядку організації та проведення камеральних перевірок платників податків, і наявність значної кількості ризиків після проведеної камеральної перевірки будуть підставою для прийняття рішення про проведення саме документальної перевірки платника податків (планової чи позапланової, виїзної чи невиїзної).

Таким чином, Наказ ДПА України від 18.04.2008 року № 266, також як і чинний Наказ Міндоходів України від 14.06.2013 року № 165, не передбачав та не передбачає, відповідно, права податкового органу здійснювати коригування показників податкової звітності в електронних базах даних податкового органу на підставі зустрічної звірки, на підставі Акта про неможливість проведення зустрічної звірки, тим більше - на підставі листа, адресованого іншим податковим органом.

Наведені законодавчі положення дають підстави для висновку про те, що процес зіставлення даних податкової звітності з ПДВ у розрізі контрагентів є формальним рівнем податкового контролю, на стадії якого податковий орган фактично порівнює задекларовані контрагентами кореспондуючі суми податкових зобов'язань та податкового кредиту з метою оперативного виявлення платників, що підлягають документальній перевірці.

Зазначений етап контрольно-перевірочної роботи не передбачає здійснення податковим органом оцінки дотримання платником вимог податкового законодавства та аналізу змісту та характеру правовідносин, що стали підставою для формування даних податкового обліку платника. Адже питання правильності відображення платником в обліку проведених господарських операцій досліджуються податковим органом при проведенні податкової перевірки платника з дослідженням фінансово-господарських документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податку.

Сама по собі здійснена ДПІ податкова кваліфікація операцій за відсутності відмінності між задекларованими показниками податкової звітності контрагентів не може слугувати підставою для внесення змін до Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України. Висновок щодо правильності (або недостовірності) задекларованих платником даних податкового обліку як підстави для внесення змін до вказаної бази даних може бути зроблений податковим органом після визначення платникові податкових зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку.

Чинним податковим законодавством закріплений принцип добросовісності платника, який передбачає законність дій платника у сфері податкових правовідносин (у тому числі і щодо формування даних податкового обліку), доки це не спростовано у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Наведене також виключає можливість застосування до платника негативних правових наслідків (зокрема, у вигляді вилучення з електронної бази даних задекларованих ним показників) до моменту донарахування платникові податкового зобов'язання в порядку ст. 54 ПК України та його узгодження.

Оскільки збір та опрацювання податкової інформації не є податковою перевіркою, то висновки податкового органу, зроблені за результатами таких дій, не підлягають відображенню в інформаційних базах податкового органу, у зв'язку з чим дії ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області по внесенню інформації вищеописаного змісту на підставі листа від 17.11.2014р. в електронні автоматизовані системи є протиправними, інформація підлягає вилученню, тому заявлені позовні вимоги в зазначеній частині позову суд визнає законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

В іншій частині позовні вимоги ТОВ "КОНСТРАКШН ЛАЙН" (по формуванню спірних висновків, про скасування висновків) не спрямовані на відновлення прав позивача у спірних правовідносинах, їх задоволення не призводить до захисту порушених прав позивача у відносинах з контролюючим органом, тому задоволенню не підлягають.

На підставі викладеного, суд, дослідивши всі обставини справи та оцінивши докази в їх сукупності, приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог ТОВ «КОНСТРАКШН ЛАЙН».

Судові витрати розподілити згідно ст.94 КАС України.

Керуючись ст.94, ч.6 ст.128, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСТРАКШН ЛАЙН" до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправними дії ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області по внесенню до діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань) в розрізі контрагентів інформації на підставі листа ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 17.11.2014 року №38848/7/15-53-22-3-/17.

Зобов'язати ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області вилучити з діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань) в розрізі контрагентів інформацію, внесену на підставі листа ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 17.11.2014 року №38848/7/15-53-22-3-/17.

В іншій частині позову відмовити.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя М.М. Аракелян

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСТРАКШН ЛАЙН" до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправними дії ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області по внесенню до діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань) в розрізі контрагентів інформації на підставі листа ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 17.11.2014 року №38848/7/15-53-22-3-/17.

Зобов'язати ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області вилучити з діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань) в розрізі контрагентів інформацію, внесену на підставі листа ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 17.11.2014 року №38848/7/15-53-22-3-/17.

В іншій частині позову відмовити.

Дата ухвалення рішення26.12.2014
Оприлюднено12.01.2015
Номер документу42149623
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/7013/14

Ухвала від 16.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Постанова від 30.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 17.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 04.03.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 20.01.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 19.01.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Постанова від 26.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 15.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні