ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
Іменем України
31 грудня 2014 р. м. Чернівці справа № 824/3309/14-а
Чернівецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Спіжавки Георгія Георгійовича, розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі завідувача сектора нагляду за учасниками ринку цінних паперів в Чернівецькій області Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства "Енергетик Буковина" про стягнення санкцій,–
ВСТАНОВИВ :
До Чернівецького окружного адміністративного суду звернулося Прикарпатське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі завідувача сектора нагляду за учасниками ринку цінних паперів в Чернівецькій області Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з відкритого акціонерного товариства "Енергетик Буковина" на користь державного бюджету заборгованість зі сплати фінансових санкцій у розмірі 5100,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем встановлено факт не опублікування відповідачем регулярної річної інформації за 2013 рік в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, що є порушенням вимоги пункту 14 розділу І та пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. №2826.
Позивач зазначає, що відповідачем також не подано регулярну річну інформацію за 2013 рік до Сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Чернівецькій області Прикарпатського ТУ НКЦПФР, чим порушено вимоги пункту 14, абзацу 2 пункту 16 розділу І та пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР 03.12.2013 №2826.
Також, встановлено, що відповідачем не розміщено регулярну річну інформацію за 2013 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів, чим порушено вимоги пункту 14 розділу І та пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР 03.12.2013 №2826.
По факту порушень складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів від 11.07.2014р. №№149-ПР-4-Е, 151-ПР-4-Е, 150-ПР-4-Е. Відповідач повідомлявся про можливість надання пояснень та підписання актів, проте до управління на розгляд справи представник не прибув.
За вказані вище порушення на підставі складених актів про правопорушення на ринку цінних паперів, начальником Прикарпатського ТУ Комісії винесено постанови про накладення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме:
- №193-ПР-4-Е від 25.07.2014 за неопублікування регулярної річної інформації за 2013 рік в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або НКЦПФР - у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 1700 грн.;
- №195-ПР-4-Е від 25.07.2014 за неподання інформації до НКЦПФР - у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 1700 грн.;
- №194-ПР-4-Е від 25.07.2014 за нерозміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів - у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 1700 грн.
Оскільки, станом на день звернення позивача до суду з даним позовом відповідач фінансові санкції, застосовані до нього за правопоррушення на ринку цінних паперів, не сплатив, позивач просить суд стягнути згідно рішення суду.
Судом в порядку статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) справу розглянуто в скороченому провадженні.
Так, ухвалою суду від 11.12.2014р. відповідачу встановлено 10-денний строк з дня одержання даної ухвали через відділ прийому суду або через відділення поштового зв'язку подати письмові заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову.
Відповідач у строк, передбачений частиною 3 статті 183-2 КАС України заперечень проти позову чи заяви про визнання позову до суду не направив. Вказана ухвала відповідачем отримана, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулося на адресу суду.
Розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 КАС України, суд дійшов висновку про наявність підстав щодо прийняття рішення про задоволення позову в порядку скороченого провадження, з огляду на наступне.
Згідно статті 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 року №448/96-ВР (далі - Закон №448/96) - державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Відповідно до частини першої статті 7 Закону №448/96 - основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; сприяння розвитку ринку цінних паперів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.
Як передбачено пунктом 10 статті 8 Закону №448/96 - національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Судом встановлено, що емітентом відкритим акціонерним товариством "Енергетик Буковина" допущено ряд правопорушень, а саме:
- не опубліковано регулярну річну інформацію за 2013 рік в одному із офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, що не відповідає вимогам п.14 розділу І та пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, на що винесено постанову № 193-ПР-4-Е від 25.07.2014р. та застосовано штрафну санкцію в розмірі 1700,00грн., факт правопорушення підтверджується актом про правопорушення на ринку цінних паперів № 149-ПР-4-Е від 11.07.2014р.;
- згідно Журналу реєстрації регулярної інформації емітентів, станом на 1 червня 2014 року і на даний момент, емітентом відкритим акціонерним товариством "Енергетик Буковина" не подано регулярну річну інформацію за 2013 рік до територіального органу Комісії, що не відповідає вимогам п.14 абзацу 2 пункту 16 розділу І та п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, на що винесено постанову № 195-ПР-4-Е від 25.07.2014р., та застосовано штрафну санкцію в розмірі 1700,00грн., факт правопорушення підтверджується актом про правопорушення на ринку цінних паперів № 151-ПР-3-Е від 11.07.2014р.;
- згідно інформації з електроного Журналу реєстрації подій загальнодоступної інформаційної бази даних Національної комісії комісії з цінних паперів та фондового ринку, станом на 30 квітня 2014 року і на даний момент не розміщено регулярну річну інформацію за 2013 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, що не відповідає вимогам п.14 розділу І та пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, на що винесено постанову № 194-ПР-4-Е від 25.07.2014р., та застосовано штрафну санкцію в розмірі 1700,00грн, факт правопорушення підтверджується актом про правопорушення на ринку цінних паперів № 150-ПР-4-Е від 11.07.2014 року.
Згідно пункту 5 частини першої ст.11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено застосування до юридичних осіб фінансових санкцій за не опублікування інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктом 7 частини 1 ст.11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено застосування до юридичних осіб фінансових санкцій за не подання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до пункту 6 частини 1 ст.11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено застосування до юридичних осіб фінансових санкцій за не розміщення інформації в загальнодоступній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Станом на день розгляду справи, судом не отримано доказів добровільної сплати відповідачем вищезазначених фінансових санкцій.
Згідно з частиною першою ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною першою ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам справи та вимогам чинного законодавства, не спростовані належним чином відповідачем, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Енергетик Буковина", (код ЄДРПОУ 00133072) фінансові санкції в сумі 5100 (п'ять тисяч сто) грн. за правопорушення на ринку цінних паперів в дохід Державного бюджету України на рахунок №31111106700002 УДКСУ у Сокирянському районі, код за ЄДРПОУ 37870811, банк одержувача ГУДКСУ в Чернівецькій області, МФО банку 856135, код бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції".
Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України.
Суддя Г.Г. Спіжавка
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.12.2014 |
Оприлюднено | 13.01.2015 |
Номер документу | 42203753 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Спіжавка Георгій Георгійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні