Постанова
від 23.12.2014 по справі 619/4191/14-а
ДЕРГАЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

с.н.: 619/4191/14-а

н.п.: 2-а/619/67/14

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 грудня 2014 року Дергачівський районний суд Харківської області

у складі: головуючого судді Калмикової Л.К.,

при секретарі- Кривошей А.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м.Дергачі адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Дергачівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення, закриття провадження у справі,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з позовом до Дергачівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення.

В позовній заяві позивач посилається на те, що 04 серпня 2014 року начальником відділу адміністрування єдиного соціального внеску управління доходів і зборів з фізичних осіб Дергачівської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Ганенко В.С. був складений протокол №142 серії АА № 683204 про адміністративне правопорушення, передбачене ч.5 ст. 165-1 КУпАП за порушення строків сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за червень 2014р., а постановою серії АА №087254, винесеною заступником начальника Дергачівської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Мезенко Д.А. від 04 серпня 2014 року відносно неї, директора КП «Постачання послуг» Дергачівської районної ради Харківської області застосовано адміністративне стягнення у вигляді штрафу в сумі 1700 грн.

Вважає дану постанову незаконною та такою, що не відповідає дійсним обставинам справи та суперечить діючому законодавству.

Відповідно до ч.5 ст. 165-1 КУпАП дії особи кваліфікуються, якщо протягом року вона піддавалась адміністративному стягненню за порушення, передбачені ч.3 і ч.4 названної статті.

Згідно з п.4 протоколу №142 серії АА №683204 від 04.08.2014 року, раніше вона притягалась до адміністративної відповідальності за ч.5 ст. 165-1

КУпАП постанова Дергачівської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області від 18.07.14р.

Постанова Дергачівської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області від 18.07.14р. оскаржується у Дергачівському районному суді .

Вважає, що протокол про адміністративне правопорушення № 142 серії АА №683204 від 04 серпня 2014 року не може бути як належний і допустимий доказ, оскільки він складений із порушенням вимог КУпАП .

Згідно ст. 256 КУпАП, у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім !я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу,яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі..

4 серпня 2014 року на запрошення начальника відділу адміністрування єдиного соціального внеску управління доходів і зборів фізичних осіб Ганенко В.С. вона прибула до Дергачівської ДПІ, де отримала протокол №142 серії АА №683204 від 04.08.2014 р. та постанову серії АА №087254 від 04.08.2014 р.

Права і обов'язки, передбачені ст.268 КУпАП, їй роз'яснені не були. Право подати пояснення та зауваження також їй не було роз'яснено. Протокол вона не підписувала.

Відповідачем при притягненні її до адміністративної відповідальності за несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування не враховано усі положення чинного законодавства.

Заборгованість по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування виникла внаслідок відсутності грошових коштів на розрахунковому рахунку КП «Постачання послуг» Дергачівської районної ради Харківської області.

Порядок нарахування і сплати єдиного внеску визначається Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010р. № 2464-VI (далі-Закон) та «Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», затвердженою наказом Міністерства доходів і зборів України від 09 вересня 2013 року № 455.

Згідно з ч. 1 ст. 7 Закону базою для нарахування та утримання єдиного внеску є: заробітна плата найманих працівників, оплата перших п'яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця; допомога по тимчасовій непрацездатності, допомога у зв'язку з вагітністю та пологами, допомога або компенсації, що виплачуються згідно із законодавством.

Згідно з абзацом другим ч. 8 ст. 9 вказаного Закону, п. 4.3 Інструкції № 455 платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею таких сум.

Законом та Інструкцією № 455 не передбачено обов'язок платника сплатити єдиний внесок у той час, коли заробітна плата не виплачується.

Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.

Нею, як директором КП «Постачальник послуг» було вжито всіх можливих заходів для сплати єдиного соціального внеску. Єдиний соціальний внесок не був сплачений з незалежних від неї причин, а саме у зв'язку з відсутністю коштів на рахунках підприємства, що вказує на відсутність її вини у порушенні строків сплати ЄСВ та у вчиненні адміністративного правопорушення.

Єдиний соціальний внесок за червень 2014 року перераховано 24 липня 2014 р.

Ні в протоколі, ні в постанові про накладення адміністративного стягнення не вказано, в чому саме полягає її вина, які дії вона скоїла чи яку бездіяльність допустила. В порушення ст. 280 КУпАП посадовою особою при розгляді справи про адміністративне правопорушення не було з'ясовано, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Просить скасувати постанову серії АА № 087254 від 4 серпня 2014 року заступника начальника Дергачівської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Мезенко Д.А. про накладення на неї адміністративного стягнення у вигляді штрафу в сумі 1700 гривень за ч.5 ст. 165-1 КУпАП, закрити провадження у справі.

В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_4 підтримав позовні вимоги, дав пояснення, аналогічні тим, які містяться в адміністративному позові.

Представник відповідача - Дергачівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області Сіренко Ю.Ю. позов не визнала, пояснила, що згідно з пп. 1.1 п. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-УІ (далі - Закон № 2464) платниками єдиного внеску є:

- роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

На підставі п. 3 ст. 4 Закону № 2464 вищезазначені платники єдиного внеску, є страхувальниками, а згідно з п. 10, ст. 1 Закону № 2464 страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону зобов'язані сплачувати єдиний внесок (ЄСВ).

На підставі пп. 2.1 п.2 ст. 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Згідно з пп. 9.8 п. 9 ст. 9 Закону № 2464 для платників єдиного внеску - роботодавців встановлений єдиний термін сплати ЄСВ, нарахований за календарний місяць, що наступає не пізніше 20 числа наступного місяця.

Іншого терміну сплати ЄСВ чи будь якого виключення із норми закону щодо невчасного перерахування ЄСВ до бюджету законодавством не визначено.

В п. 12 ст. 9 Закон № 2464 законодавчо встановлено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника, зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями.

Протягом 2014 р. підприємством КП «Постачальник послуг» Дергачівської районної ради Харківської області не одноразово були допущені факти невчасного перерахування ЄСВ, так заборгованість значилася по термінам сплати:

на 20.01.2014 р. склала 11365,40 грн., погашена станом на 18.02.2014 р. на 20.05.2014 р. склала 14574,23 грн., погашена станом на 29.05.2014 р. на 20.06.2014 р. склала 13783,79 грн., погашена станом на 26.06.2014 р.

на 21.07.2014 р. склала 14331,33 грн., погашена станом на 24.07.2014 р.

Одночасно з цим підприємство щомісяця сплачує податок на доходи фізичних осіб.

Тоді як платник вказує на наявність заборгованості по заробітній платі та її невчасну виплату, протягом періоду адміністрування ЄСВ в Дергачівській ОДПІ підприємство жодного разу не відображало у відповідній звітності суми заборгованості із виплати заробітної плати на початок чи кінець звітного періоду. Ці факти можна розглядати як перекручення звітності з метою ухилення від сплати податків.

Керуючись вимогами п. 11 ст. 9 Закону № 2464, у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

На виконання вищезазначених вимог Дергачівською ОДПІ вжиті наступні заходи посадових осіб підприємства:

1. у зв'язку з відсутністю фінансування на поштові направлення та економії державних коштів, посадові особи підприємства неодноразово повідомлялися про факти вищевказаних порушень в телефонному режимі та в усній формі запрошувалися до інспекції для складання матеріалів.

2. у зв'язку з неприбуттям за усними запрошеннями, поштою направлені листи - повідомлення за встановленою формою № № 3487/1/10/20-11-17-03-12 від 23.07.2014 р; керівнику КП «Постачальник послуг» Дергачівської районної ради Харківської області ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1) щодо прибуття до приміщення Дергачівської ОДПІ для складання та підписання протоколу про правопорушення. В листі вказані суть порушення, дата, час та місце складання протоколу. Відправка листів підтверджується реєстром згрупованих поштових відправлень з відмітками поштового відділення.

3. 04.08.2014 р. керівник КП «Постачальник послуг» Дергачівської районної ради Харківської області ОСОБА_1 прибула до приміщення Дергачівської ОДПІ, в її присутності було складено протокол про адміністративне правопорушення № 142 від 04.08.2014 року та винесена постанова про накладання адміністративного стягнення від 04.08.2014 року. Протокол і постанова були власноруч підписані гр. ОСОБА_1, одночасно з цим гр. ОСОБА_1 були роз'яснені її права. Також права особи, яка притягається до відповідальності зазначені як в протоколі так і в постанові, які були підписані власноруч гр. ОСОБА_1

4. у відповідності до ст. 308 КУАПУ та ст.17 Закону України «Про виконавче провадження» супровідним листом № 2097/9/20-11-17-03-12 від 27.08.2014 р. вказана постанова надіслана на адресу ВДВС Дергачівського районного управління юстиції для примусового виконання.

При цьому посадові особи підприємства мали достатньо можливості звернутися до начальника інспекції у зручний для них спосіб (усно, прибувши на розгляд матеріалів, чи письмово), викласти свої проблемні питання та обґрунтування причин невчасної сплати. Начальник інспекції, в межах чинного законодавства має право прийняти рішення також і про закриття адміністративної справи, якщо на те є відповідні підтверджуючі документи.

Посилання на те що постанова від 04.08.2014 року не дійсна у зв'язку з тим, що в постанові зазначена ч. 5 ст. 165 , так як гр. ОСОБА_1 раніше вже притягалася до адміністративної відповідальності згідно постанови від 18.07.2014 р., а дана постанова оскаржується, на момент винесення постанови від 04.08.2014 р. постанова від 18.07.2014 р. не знаходилась на оскарженні.

В протоколі про адміністративне правопорушення та постанові про накладання адміністративного стягнення вказані суть вчиненого правопорушення, вказані статті ЗУ № 2464 та КУАПу які були порушені та які передбачають відповідальність.

Посилання позивача на те, що при винесенні постанови керувалися Законом України «Про державну податкову службу» є необгрунтованими, оскільки постанова про накладання адміністративного стягнення друкується на вже готовому бланку, в якому зазначене дане посилання. Дане посилання закреслюються при винесенні постанови. Окрім того, посилання на Закон України «Про державну податкову службу» ніяким чином не впливає на факт вчиненого позивачем правопорушення.

Відповідно до ст. 234 2 КУпАП органи доходів і зборів розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з порушенням порядку приймання готівки для подальшого її переказу (стаття 163 13 ), порушенням порядку проведення готівкових розрахунків та розрахунків з використанням електронних платіжних засобів за товари (послуги) (стаття 163 15 ), ухиленням від подання декларації про доходи (стаття 164 1 ), порушенням законодавства про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (стаття 165 ), порушенням порядку припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця (частини третя - сьома статті 166 6 ), перешкоджанням уповноваженим особам органів доходів і зборів у проведенні перевірок (стаття 188 23 ).

Працівники Дергачівської ОДПІ в межах своєї компетенції мають діяти лише в рамках діючого законодавства, у зв'язку з чим податкова інспекція в даному випадку не мала жодних підстав для не застосування адміністративного стягнення до посадових осіб підприємства КП «Постачальник послуг» Дергачівської районної ради Харківської області (код ЄДРПОУ 38656019) з причини відсутності коштів на рахунку підприємства чи навмисного не отримання поштових повідомлень посадовими особами.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про наступне.

Судом встановлено, що на підставі протоколу №142 серії АА № 683204 про адміністративне правопорушення за ст. 165-1 ч.5 КУпАП від 04.08.2014 р., складеного начальником відділу адміністрування єдиного соціального внеску управління доходів і зборів з фізичних осіб Дергачівської ОДГП ГУ Міндоходів у Харківській області Ганенко В.С. та на підставі постанови серії АА №087254 від 04.08.2014р., винесеної заступником начальника Дергачівської ОДНІ ГУ Міндоходів у Харківській області Мезенко Д.А. на ОСОБА_1, яка є директором КП «Постачальник послуг» Дергачівської районної ради Харківської області накладене адміністративне стягнення у виді штрафу 1700,00 грн.

Згідно вказаних вище протоколу та постанови ОСОБА_1, яка є директором КП «Постачальник послуг» Дергачівської районної ради Харківської області несвоєчасно сплатила суму нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за червень 2014 р.

Згідно з пп. 1.1 п. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-УІ (далі - Закон № 2464) платниками єдиного внеску є:

- роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

На підставі п. 3 ст. 4 Закону № 2464 вищезазначені платники єдиного внеску, є страхувальниками, а згідно з п. 10, ст. 1 Закону № 2464 страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону зобов'язані сплачувати єдиний внесок (ЄСВ).

На підставі пп. 2.1 п.2 ст. 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Згідно з пп. 9.8 п. 9 ст. 9 Закону № 2464 для платників єдиного внеску - роботодавців встановлений єдиний термін сплати ЄСВ, нарахований за календарний місяць, що наступає не пізніше 20 числа наступного місяця.

Іншого терміну сплати ЄСВ чи будь якого виключення із норми закону щодо невчасного перерахування ЄСВ до бюджету законодавством не визначено.

В п. 12 ст. 9 Закон № 2464 законодавчо встановлено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника, зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями.

На протязі 2014 р. підприємством КП «Постачальник послуг» Дергачівської районної ради Харківської області не одноразово були допущені факти невчасного перерахування ЄСВ, так заборгованість значилася по термінам сплати:

на 20.01.2014 р. склала 11365,40 грн., погашена станом на 18.02.2014 р. на 20.05.2014 р. склала 14574,23 грн., погашена станом на 29.05.2014 р. на 20.06.2014 р. склала 13783,79 грн., погашена станом на 26.06.2014 р.

на 21.07.2014 р. склала 14331,33 грн., погашена станом на 24.07.2014 р.

Одночасно з цим підприємство щомісяця сплачує податок на доходи фізичних осіб.

Платник вказує на наявність заборгованості по заробітній платі та її невчасну виплату, на протязі періоду адміністрування ЄСВ в Дергачівській ОДПІ підприємство жодного разу не відображало у відповідній звітності суми заборгованості із виплати заробітної плати на початок чи кінець звітного періоду.

Відповідно до п. 11 ст. 9 Закону № 2464, у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Дергачівською ОДПІ у зв'язку з відсутністю фінансування на поштові направлення та економії державних коштів, посадові особи підприємства неодноразово повідомлялися про факти вищевказаних порушень в телефонному режимі та в усній формі запрошувалися до інспекції для складання матеріалів.

04.08.2014 р. директор КП «Постачальник послуг» Дергачівської районної ради Харківської області ОСОБА_1 прибула до приміщення Дергачівської ОДПІ, в її присутності було складено протокол про адміністративне правопорушення № 142 від 04.08.2014 року та винесена постанова про накладання адміністративного стягнення від 04.08.2014 року. Протокол і постанова були власноруч підписані гр. ОСОБА_1, одночасно з цим гр. ОСОБА_1 були роз'яснені її права. Також права особи, яка притягається до відповідальності зазначені як в протоколі так і в постанові, які були підписані власноруч гр. ОСОБА_1 У відповідності до ст. 308 КУАПУ та ст.17 Закону України «Про виконавче провадження» супровідним листом № 2097/9/20-11-17-03-12 від 27.08.2014 р. вказана постанова надіслана на адресу ВДВС Дергачівського районного управління юстиції для примусового виконання.

При цьому посадові особи підприємства мали достатньо можливості звернутися до начальника інспекції у зручний для них спосіб (усно, прибувши на розгляд матеріалів, чи письмово), викласти свої проблемні питання та обґрунтування причин невчасної сплати. Начальник інспекції, в межах чинного законодавства має право прийняти рішення також і про закриття адміністративної справи, якщо на те є відповідні підтверджуючі документи.

На підставі вищевикладеного, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», ст.ст. 2,6,16-18, 69-71, 104-106, 157,162 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ :

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Дергачівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення серії АА № 087254 від 04.08.2014 р., винесеної заступником начальника Дергачівської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області, закриття провадження у справі відмовити повністю.

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом 10 днів з дня її проголошення.

У разі застосування ч.3 ст. 160 КАС України скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Л. К. Калмикова

Дата ухвалення рішення23.12.2014
Оприлюднено13.01.2015
Номер документу42211820
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —619/4191/14-а

Постанова від 23.12.2014

Адміністративне

Дергачівський районний суд Харківської області

Калмикова Л. К.

Постанова від 23.12.2014

Адміністративне

Дергачівський районний суд Харківської області

Калмикова Л. К.

Ухвала від 18.08.2014

Адміністративне

Дергачівський районний суд Харківської області

Калмикова Л. К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні