22/167-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
30.06.09р.
Справа № 22/167-09
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримвуглепостачання", м. Сімферополь
до -1: Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
-2: Державного підприємства "Ровенькиантрацит", м. Ровеньки
про стягнення 560 грн. 27 коп.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники:
Від позивача: не з'явився
Від відповідача-1: Селяков О.В. - дов. від 01.01.09 №397
Шляев І.В. - дов. від 01.01.09 №397
Від відповідача-2: не з'явився
СУТЬ СПРАВИ
Позивач просить стягнути 560грн. 27 коп. шкоди від недостачі вугільної
продукції за залізничною накладною № 48352479.
Відповідач-1 позов не визнав, посилаючись на справне перевезення та просив застосувати строк позовної давності.
Відповідач-2 на день розгляду справи відзив не подав.
ВСТАНОВЛЕНО
30.05.06. за зазначеною вище накладною відповідач-2 у вагоні № 65881187 за своєю вагою і навантаженням надіслав на адресу позивача антрацит, зазначивши в накладній його масу 71000 кг.
За положеннями статей 2, 3, 6, 37 Статуту залізниць України (далі-Статут) Статут визначає обов'язки, права і відповідальність залізниць, підприємств..., які користуються залізничним транспортом. Статутом регламентуються організація та основні умови перевезення вантажів. Дія Статуту поширюється на перевезення залізничним транспортом, в тому числі і вантажів. Під час здавання вантажів для перевезення відправником має бути зазначена у накладній їх маса, яка визначається останнім.
Накладна –основний перевізний документ, який надається залізниці відправником разом з вантажем, вона є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони –одержувача.
Уклавши з залізницею договір перевезення вантажу, відправник визнав тим самим обмеження та особливості, що встановлені Статутом залізниць України, щодо меж відповідальності перевізника і вантажовідправника та погодився з ними.
За положеннями статті 129 Статуту обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача ... під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами..., які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.
У згідності зі статтею 52 Статуту на станції призначення Нижньогорська здійснено зважування вантажу, в результаті якого виявилося, що у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній, вантажу менше на 2200 кг. Вагон в технічному відношенні справний. Навантаження в вагоні рівномірне, нижче бортів на 20см. Поверхня вантажу без виїмок та поглиблень. Люка зачинені на запірні механізми, торцеві двері зачинені. Недостатній вантаж у вагоні вміститися міг. Маркування на поверхні антрациту відсутнє, слідів його нанесення немає. В перевізних документах вказано: навантаження нижче рівня бортів у вологому стані. Зазначені дані зафіксовані в комерційному акті №БН 744376/16 від 02.06.06., складеному у відповідності з Правилами складання актів.
Загальні підстави для відповідальності за завдану майнову шкоду встановлені статтею 1166 Цивільного кодексу України. Відповідно до зазначеної норми, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовуються в повному обсязі особою, яка її завдала. При цьому особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Так, внаслідок невірного визначення відповідачем-1 маси вантажу позивачу заподіяно шкоду, яка підлягає відшкодуванню.
В позові до перевізника на підставі пункту „а” статті 111 Статуту слід відмовити, оскільки вантаж до одержувача прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, при відсутності ознак втрати вантажу під час перевезення.
Після перевірки розрахунку встановлено, що стягненню підлягають 293 грн. 30 коп. у зв'язку із застосуванням 2 % норми недостачі - при перевезенні вантажу вологому стані (пункт 27 Правил видачі вантажів), пропорційно судові витрати.
Слід зазначити, що на день подання позовної заяви у відповідності з Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.2009 № 361 "Про внесення змін до розмірів витрат з інформаційно-технічного забезпечення судових процесів, пов'язаних з розглядом цивільних та господарських справ" сума витрат на забезпечення складала 312 грн. 50 коп. Позивачем при поданні позову сплачено витрат в сумі 118 грн., тому суд вважає за необхідне стягнути з позивача в доход бюджету різницю витрат в сумі 194 грн. 50 коп.
Керуючись статтею 1166 Цивільного кодексу України, статтями 2, 3, 6, 37, 111, 129 Статуту залізниць України, статтями 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ
Позов задовольнити частково.
Стягнути з Державного підприємства "Ровенькиантрацит", м. Ровеньки на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримвуглепостачання", м. Сімферополь 293 грн. 30 коп. основної суми, 53 грн. 40 коп. державного мита, 163 грн. 59 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримвуглепостачання", м. Сімферополь в доход бюджету 194 грн. 50 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
В решті вимог і в позові до першого відповідача відмовити.
Суддя Л.Д.Пуппо
Рішення підписано 23.07.09.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2009 |
Оприлюднено | 06.08.2009 |
Номер документу | 4223185 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні