21/33-09
Україна
Харківський апеляційний господарський суд
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" липня 2009 року Справа № 21/33-09
Колегія суддів у складі:
головуючий суддя Фоміна В.О. (доповідач), судді Кравець Т.В., Пуль О.А.
при секретарі Горбачовій О.А.
за участю представників сторін:
позивача –не з'явився
відповідача – Настусенко Д.Д., дов.№08-11/3709/2-08 від 25.12.2008 р. (у справі)
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу Приватного підприємства „Аврора-Сервіс плюс” (вх. №1558Х/2-5)
на рішення господарського суду Харківської області від 19 травня 2009 р. по справі №21/33-09
за позовом Приватного підприємства „Аврора-Сервіс плюс”, м.Харків
до Харківської міської ради, м.Харків
про визнання нечинним рішення, -
встановила:
Приватне підприємство "Аврора-Сервіс плюс" звернулося до господарського суду з позовною заявою до Харківської міської ради про визнання нечинним Рішення 14 сесії 5 скликання Харківської міської ради від 04.07.2007 року №126/07 "Про скасування рішень Харківської міської ради” в частині скасування п. 14 додатку 1 до Рішення 44 сесії 4 скликання Харківської міської ради від 23.12.2005р. № 247/05 про надання ПП "Аврора-Сервіс плюс" земельної ділянки по пр. П'ятдесятиріччя, СРСР, 241, загальною площею 0,0971 га для будівництва автомийки та СТО до 01.12.2008 р. (але не пізніше прийняття об'єкту до експлуатації) та подальшої експлуатації цього об'єкту до 01.12.2030 р. Також, після доповнення позовних вимог, Приватне підприємство "Аврора-Сервіс плюс" просить суд визнати договір оренди земельної ділянки загальною площею 0,0971 га, яка знаходиться за адресою: м. Харків, пр. П'ятдесятиріччя, СРСР, 241, відповідно до проекту договору оренди від 31.05.2006р. між Харківською міською радою та Приватним підприємством "Аврора-Сервіс плюс" таким, що укладений.
Рішенням господарського суду Харківської області від 19.05.2009 року (головуючий суддя Пелипенко Н.М., судді Ковальчук Л.В., Савченко А.А.) в задоволенні позовних вимог відмовлено.
Позивач, ПП "Аврора-Сервіс плюс", з рішенням суду першої інстанції не погодився, звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить його скасувати та прийняти нове, яким повністю задовольнити позовні вимоги. Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що на його думку, судом першої інстанції при винесенні рішення були неповно з'ясовані обставини справи, що призвело до неправильного застосування норм матеріального права, зокрема ст. 19 Конституції та ст. 124 Земельного кодексу України, та до незастосування відповідних норм матеріального права до спірних відносин: ст.ст.151-152, 179, 181 ГК України, ст.ст. 93, 116, 152, 155 Земельного кодексу України.
Відповідач відзиву на апеляційну скаргу не надав, проте його представник під час судового засідання проти апеляційної скарги заперечував, просив рішення господарського суду Харківської області залишити без змін, як законне та обґрунтоване, а апеляційну скаргу –без задоволення.
Позивач не скористався наданим процесуальним правом брати участь у судовому засіданні, про причини неявки суд не повідомив, хоча належним чином був повідомлений про день та час розгляду справи, в зв'язку з чим колегія суддів апеляційної інстанції дійшла висновку про можливість розгляду справи за наявними в ній матеріалами, як то передбачено статтею 75 Господарського процесуального кодексу.
Перевіривши, в межах вимог, передбачених статтею 101 Господарського процесуального кодексу України, повноту встановлення обставин справи і докази по справі на їх підтвердження та їх юридичну оцінку судом першої інстанції, доводи апеляційної скарги, заслухавши представника присутньої сторони, колегія суддів приходить до висновку про часткове задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.
Як свідчать матеріали справи, Рішенням XXXVII сесії IV скликання Харківської міської ради від 06.07.2005р. № 123/05, ПП „Аврора-Сервіс плюс” була надана згода на розробку проекту відведення земельної ділянки, площею, орієнтовно, 009 га по пр. П'ятдесятиріччя СРСР, 241 для будівництва та подальшої експлуатації автомийки та СТО.
Актом від 28.07.2005 р. були встановлені та погоджені межі земельної ділянки.
Проект відведення земельної ділянки ПП „Аврора-Сервіс плюс” по пр. П'ятдесятиріччя СРСР, 241 погоджений зі всіма службами, а саме:
- висновком № 9086 від 25.08.2005 р. Управління містобудування та архітектури було погоджено проект відведення земельної ділянки ПП „Аврора-Сервіс плюс” для будівництва та подальшої експлуатації автомийки та СТО по пр. П'ятдесятиріччя, СРСР, 241, у Московському районі м. Харкова площею 0,0971 га та визнано можливим надати земельну ділянку в оренду на умовах визначених чинним законодавством;
- висновком № 2673/05 від 30.08.2005 р. Харківського міського управління земельних ресурсів було погоджено проект відведення земельної ділянки ПП „Аврора-Сервіс плюс” по пр. П'ятдесятиріччя, СРСР, 241, площею 0,0971 га та визнано можливим надати земельну ділянку в оренду за рахунок земель житлової та громадської забудови, земель транспорту для будівництва та подальшої експлуатації автомийки та СТО;
- висновком № 11-20-2622 від 04.08.2005 р. Державного управління екології та природних ресурсів в Харківській області було погоджено проект відведення земельної ділянки ПП „Аврора-Сервіс плюс” для будівництва та подальшої експлуатації автомийки та СТО по пр. П'ятдесятиріччя, СРСР, 241, у Московському районі м. Харкова площею 0,0971 га за умови дотримання вимог правоохоронного законодавства;
- висновком № 08-20/3491 від 15.08.2005 р. Управління культури Харківської обласної державної адміністрації було погоджено проект відведення земельної ділянки ПП „Аврора-Сервіс плюс” для будівництва та подальшої експлуатації автомийки та СТО по пр. П'ятдесятиріччя, СРСР, 241, у Московському районі м. Харкова площею 0,0971 га за умови дотримання вимог пам'яткоохоронного законодавства;
- висновком № 224 від 25.08.2005 р. Головного державного санітарного лікаря Харківської області було погоджено проект відведення земельної ділянки ПП „Аврора-Сервіс плюс” для будівництва та подальшої експлуатації автомийки та СТО по пр. П'ятдесятиріччя, СРСР, 241, у Московському районі м. Харкова площею 0,0971 га.
- згідно відповіді № Д/1872 від 23.06.2005 р., Депутат Харківської Міської Ради Титаренко О.М. не заперечував проти проектування та будівництва ПП „Аврора-Сервіс плюс” автомийки та СТО по пр. П'ятдесятиріччя, СРСР, 241.
- висновком №2875 від 12.09.05 р. Державної землевпорядної експертизи було погоджено проект відведення земельної ділянки ПП „Аврора-Сервіс плюс” для будівництва та подальшої експлуатації автомийки та СТО по пр. П'ятдесятиріччя, СРСР, 241, у Московському районі м. Харкова
З урахуванням вищезазначених висновків та узгоджень, рішенням XLIV сесії IV скликання Харківської міської ради від 23.12.2005р. № 247/05 був затверджений проект відведення ПП „Аврора-Сервіс плюс” земельної ділянки, площею 0,0971 га. по пр. П'ятдесятиріччя, СРСР, 241, для будівництва та подальшої експлуатації автомийки та СТО та надано позивачу зазначену земельну ділянку для будівництва та подальшої експлуатації автомийки та СТО до 01.12.2008 р. (але не пізніше прийняття об'єкту до експлуатації) та подальшої експлуатації цього об'єкту до 01.12.2030 р.
Згідно п.п 4.2. вказаного рішення сесії ПП „Аврора-Сервіс плюс” оформлений Акт встановлення меж земельної ділянки на місцевості, реєст. номер 244/06 від 23.02.2006 р.
Згідно п.п. 4.3.1. вказаного рішення ПП „Аврора-Сервіс плюс” одержало розроблене та погоджене Управлінням містобудування та архітектури Архітектурне завдання на розробку містобудівного обґрунтування розташування об'єкту автомийки та СТО по пр. П'ятдесятиріччя, СРСР, 241.
ПП „Аврора-Сервіс плюс” також отримало розроблене АТ “Харгіпротранс” та погоджене містобудівне обґрунтування на будівництво автомийки та СТО по пр. П'ятдесятиріччя, СРСР, 241.
На підставі вищезазначених документів Управлінням містобудування та архітектури був наданий Комплексний висновок про придатність для розміщення на земельній ділянці площею 0,09 га автомийки та СТО по пр. П'ятдесятиріччя, СРСР, 241.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено на підставі фактичних обставин справи відповідачем в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією України, прийнято Рішення 44 сесії 4 скликання Харківської міської ради від 23.12.2005 року № 247/05 про надання ПП "Аврора-Сервіс плюс" земельної ділянки по пр. П'ятдесятиріччя, СРСР, 241, загальною площею 0,0971 га для будівництва автомийки та СТО до 01.12.2008 р. (але не пізніше прийняття об'єкту до експлуатації) та подальшої експлуатації цього об'єкту до 01.12.2030 р.
Рішенням Харківської міської ради від 23.06.2004 р. №88/04 (203/4 від 03.10.2007 р.) затверджено Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові, згідно якого підготовка проекту договору земельної ділянки проводиться Управлінням земельних відносин протягом 3-х місяців з дня прийняття рішення міською радою або дня проведення конкурсу (аукціону) щодо набуття права оренди землі. Для оформлення договору оренди землі, суб'єкт, якому надається в оренду земельна ділянка, повинен не пізніше ніж у 40-денний термін звернутися та надати до Управління земельних відносин документи згідно переліку.
На виконання Рішення Харківської міської від 23.12.2005 року № 247/05 сторони виконали ряд дій, передбачених Порядком.
Однак, як вбачається з матеріалів справи, рішенням 14 сесії 5 скликання Харківської міської Ради від 04.07.2007 року №126/07 "Про скасування рішень Харківської міської ради” скасовано п. 14 додатку 1 до Рішення 44 сесії 4 скликання Харківської міської ради від 23.12.2005р. № 247/05 про надання ПП „Аврора-Сервіс плюс” земельної ділянки по пр. П'ятдесятиріччя, СРСР, 241, загальною площею 0,0971 га для будівництва автомийки та СТО до 01.12.2008 р. (але не пізніше прийняття об'єкту до експлуатації) та подальшої експлуатації цього об'єкту до 01.12.2030 року.
Підставою для скасування у рішення 14 сесії зазначено, що ПП „Аврора-Сервіс плюс” невиконано вимог рішення міської ради про надання земельної ділянки щодо необхідності оформлення договору оренди землі у трьохмісячний термін та порушення вимог пункту 2.14 “Тимчасового положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі у м. Харкові”, затвердженого рішенням 18 сесії Харківської міської ради 4 скликання від 24.12.2003 р. № 280/03 щодо необхідності здійснення розрахунку розміру орендної плати на етапі підготовки відповідним виконавчим органом міської ради проекту рішення про надання земельної ділянки певному суб'єкту в оренду для відповідного цільового використання.
Так, дійсно в матеріалах справи відсутні докази на підтвердження того, що позивач в 40-денний термін, визначений Порядком, звернувся до Управління земельних відносин. Проте докази, що містяться в матеріалах справи, а саме дії Управління по підготовці проекту договору оренди земельної ділянки свідчать про те, що позивач виконав передбачені Рішенням та Порядком вимоги, оскільки у відповідності до Порядку оформлення договорів оренди землі у м.Харкові, подані документи не повертались позивачеві на доопрацювання.
В ході судового розгляду представником позивача надано пояснення, що інші документи, які б підтверджували наявність правовідносин між позивачем та відповідачем, у нього відсутні.
Згідно зі статтею 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно - правовими актами.
Так, основним нормативним актом, що визначає повноваження органів місцевого самоврядування, у тому числі і міської ради, є Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Відповідно до статті 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", місцеве самоврядування в Україні здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так, і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи місцевого самоврядування, посадові особи, органів місцевого самоврядування зобов'язанні діяти тільки на підставі та в межах своєї компетенції.
Згідно з пунктом 34 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Главою 19 Земельного кодексу України визначені підстави для набуття права на землю громадянами та юридичними особами.
Зокрема, статтею 16 цього Кодексу передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень.
Отже, наведеними нормами врегульовані відносини щодо набуття громадянами та юридичними особами права власності та права користування земельними ділянками та встановлена підстава набуття такого права, а саме: рішення органів місцевого самоврядування (виконавчої влади) в межах повноважень встановлених Земельним кодексом України.
Порядок передачі земельних ділянок в оренду визначений статтею 124 Земельного кодексу України, якою також встановлено, що передача в оренду земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. З зазначеною нормою кореспондується і стаття 16 Закону України "Про оренду землі".
Відповідно до ч. 2 ст. 125 Земельного кодексу України право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації. Право оренди землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону (ч.2 ст.126 Земельного кодексу України).
Статтею 93 Земельного кодексу України встановлено коло осіб, які-мають право на одержання земельних ділянок в оренду та строк на який вони можуть передаватися в оренду. За приписами наведеної норми земельні ділянки можуть передаватися в оренду зокрема: громадянам та юридичним особам України. Оренда земельної ділянки може бути короткостроковою - не більше 5 років та довгостроковою - не більше 50 років.
Позивачем, ПП „Аврора-Сервіс плюс”, проект договору оренди від 31.05.2006 р. земельної ділянки за адресою м.Харків, пр.т П'ятдесятиріччя СРСР, 241, відповідно до Порядку оформлення договорів оренди землі у м.Харкові, затвердженому Харківською міською радою від 23.06.2004 р. №88/04, був виготовлений Управлінням земельних відносин, попередньо погоджений Харківським міським управлінням земельних ресурсів та юридичним управлінням міської ради, про що є відповідні відмітки на проекті договору оренди.
Тобто, позивачем було зібрано комплект документів, необхідних для укладення договору оренди землі, крім того, позивач отримав всі необхідні довідки про розмір орендної плати за користування земельною ділянкою, про що зазначено в пункті 9 проекту договору оренди. Проте, відповідач, вже виготовлений Управлінням земельних відносин проект договору оренди земельної ділянки та попередньо погоджений Харківським міським управлінням земельних ресурсів, юридичним управлінням міської ради та позивачем, у тому числі і що до розміру орендної плати, так і не підписав, а рішенням 14 сесії 5 скликання взагалі скасував попередні рішення сесій про надання позивачу в оренду земельної ділянки
Що ж до невиконання позивачем Тимчасового положення, на яке посилається Харківська міська рада, як на підставу скасування Рішення 44 сесії 4 скликання Харківської міської ради від 23.12.2005 року № 247/05, то слід зазначити, що даний документ є суперечливим і протирічить приписам Порядку оформлення договорів оренди землі у м.Харкові, зокрема, в частині того, що Порядок не визначає, що розмір орендної плати повинен бути розрахований до підготовки проекту рішення про надання в оренду земельної ділянки, а навпаки визначає, що підставою для оформлення договору оренди землі є рішення міської ради про надання в оренду або поновлення права оренди земельної ділянки. У разі набуття права оренди землі на конкурентних засадах, підставою для оформлення договору оренди землі є результат конкурсу чи аукціону. Для досягнення згоди щодо суттєвих умов договору оренди землі складається його проект за відповідною формою, який попередньо погоджується орендарем, управлінням земельних відносин. Для перевірки відповідності чинному законодавству проект договору оренди землі передається до Юридичного департаменту Харківської міської ради. Після попереднього погодження проекту договору оренди землі виготовляються 3 примірники договору оренди землі, які підписуються орендарем та надаються на підпис Харківському міському голові. Договір оренди землі укладається в письмовій формі.
Таким чином, відповідачем не доведено, які саме вимоги щодо укладення договору оренди в трьохмісячний строк не виконано позивачем в строк, передбачений Рішенням 44 сесії 4 скликання Харківської міської ради від 23.12.2005 року № 247/05.
Пленумом Верховного суду України в своїй постанові від 14.04.2007 р. №7 „Про практику застосування земельного законодавства при розгляді цивільних прав”, зокрема пунктом 7, визначено, що виходячи з установлених законодавством умов надання земельних ділянок не можна вважати таким, що суперечить закону, рішення органу виконавчої влади чи місцевого самоврядування про скасування свого рішення за яким земельна ділянка була неправомірно одержана у власність чи користування.
Отже, в розумінні зазначеної постанови скасуванню підлягають лише рішення, які прийняті неправомірно, всупереч законодавству, що регулює земельні правовідносини.
Так, в рішенні по справі від 16.04.2009 р. Конституційний суд України зазначив наступне: органи місцевого самоврядування, здійснюючи владу і самостійно вирішуючи питання місцевого значення, віднесені законом до їх компетенції, та приймаючи рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такі ж положення закріплені у статті 4 Європейської хартії місцевого самоврядування, яка встановлює, що головні повноваження і функції органів місцевого самоврядування визначаються конституцією або законом; органи місцевого самоврядування в межах закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання, яке не вилучене із сфери їхньої компетенції і вирішення якого не доручене жодному іншому органу; повноваження, якими наділяються органи місцевого самоврядування, як правило, мають бути повними і виключними. Закріплені у статті 144 Конституції України норми про акти органів місцевого самоврядування, крім юридичної форми реалізації завдань і функцій, визначають порядок прийняття і перевірки рішень органів місцевого самоврядування. В Законі України „Про місцеве самоврядування” встановлено, що ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України та законами України до їх відання, і що рішення відповідної ради може бути внесене на повторний розгляд цієї ж ради. У цьому Законі передбачено, що рішення виконавчого комітету ради з питань, які належать до компетенції виконавчих органів ради, можуть бути скасовані відповідною радою, і що раді належить право скасовувати акти виконавчих органів ради, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень. Тобто, за органами місцевого самоврядування законодавцем закріплюється право на зміну та скасування власних рішень. Таке право випливає із конституційного повноваження органів місцевого самоврядування самостійно вирішувати питання місцевого значення шляхом прийняття рішень, що є обов'язковими до виконання на відповідній території, оскільки вони є суб'єктами правотворчості, яка передбачає право формування приписів, їх зміну, доповнення чи скасування.
Отже, органи місцевого самоврядування мають право приймати рішення, вносити до них зміни та скасовувати їх на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України, керуючись у своїй діяльності ними та актами Президента України, Кабінету Міністрів України. Органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти. До нормативних належать акти, які встановлюють, змінюють чи припиняють норми права, мають локальний характер, розраховані на широке коло осіб та застосовуються неодноразово, а ненормативні акти передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб'єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію.
Таким чином, рішення ради повинні узгоджуватись не тільки з нормативними та ненормативними актами, виданими радою, а ще й з приписами Основного Закону Конституції України та іншими Законами України.
Досліджуючи матеріали справи, судова колегія встановила , що відповідно до ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Рішення рада приймає на її пленарному засіданні і воно має нормативний характер. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку, про що зазначено в статті 59 Закону України „Про місцеве самоврядування”. Пункт 5.1 Рішення Харківської міської ради від 04.07.2007 року №126/07 про втрату чинності рішення зазначеним приписам законів не відповідає. Відповідно до ст. 4 ГПК України господарський суд не застосовує акти державних та інших органів, якщо ці акти не відповідають законодавству України.
З наведеного слідує, що рішення ради про надання землі є обов'язковим і не залежить від наявності дозволу на будівництво об'єкту.
Статтею 181 Господарського кодексу України визначений загальний порядок укладання господарських договорів, відповідно до якого господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі, якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках. За наявності заперечень щодо окремих умов договору одна сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором. Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог ч.1 цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні.
Статтею 14 Закону України „Про оренду землі” передбачено, що договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально. Типова форма договору оренди землі затверджується Кабінетом Міністрів України.
За приписами статті 15 цього Закону істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін; умови передачі у заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельної ділянки. За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови.
Досліджуючи наданий суду проект договору оренди, колегія суддів встановила, що Управління земельних відносин склало проекти договорів оренди земельних ділянок та надала їх для узгодження позивача. Текст проектів відповідає вимогам Типового оренди землі, що затверджений постановою КМ України №220 від 03.03.2004 р., і містить всі істотні умови, що передбачені ст. 15 Закону України „Про оренду землі”. Позивач надав до Харківської міської ради та Управління земельних відносин погоджені примірники договорів оренди землі. Однак, вони не були підписані Харківським міським головою та в установлений строк не повернуті на адресу позивача.
Таким, чином колегія суддів дійшла висновку, що приймаючи оскаржуване рішення, колегія суддів господарського суду не надала правової оцінки обставинам справи у їх сукупності, не встановила яким саме нормам права не відповідає скасоване Харківською міською радою рішення та на підставі чого, міськрада дійшла висновку про неправомірність надання позивачеві земельної ділянки, не надано також оцінки та не досліджено, яким саме чином у відповідності до актів місцевого самоврядування повинно виконуватись оформлення договором оренди землі у м. Харкові та ким.
За таких обставин, судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції всупереч приписам Постанови ВГСУ від 30.10.2008 р. по даній справі не досліджені обставини, на які звертав увагу суд касаційної інстанції, що у відповідності до ст. 111-12 ГПК України є обов'язковим.
Так, в зазначеній постанові ВГСУ також звернув увагу на необхідність встановлення та дослідження всіх обставин справи з якими законодавство пов'язує можливість передачі земельної ділянки в оренду, правові підстави для укладення договору оренди, а у разу їх наявності, з'ясування чи відповідає цей проект вимогам Закону України „Про оренду землі”.
Тому, з урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що рішення господарського суду Харківської області від 19.05.2009 року по справі №21/33-09 було прийнято при неповному з'ясуванні обставин, що мають значення для справи та з порушенням норм матеріального права, в зв'язку з чим рішення підлягає скасуванню, а позовні вимоги - задоволенню.
Керуючись статтями 99, 101, 102, 103 п. 2, 104 п. 1, 4, 105 Господарсько процесуального кодексу України,
постановила:
Апеляційну скаргу ПП „Аврора-Сервіс плюс” задовольнити.
Рішення господарського суду Харківської області від 19.05.2009 року по справі №21/33-09 скасувати повністю.
Прийняти нове рішення.
Задовольнити позовні вимоги ПП „Аврора-Сервіс плюс”.
Визнати нечинним Рішення 14 сесії 5 скликання Харківської міської ради від 04.07.2007 року №126/07 "Про скасування рішень Харківської міської ради” в частині скасування п. 14 додатку 1 до Рішення 44 сесії 4 скликання Харківської міської ради від 23.12.2005р. № 247/05 про надання ПП "Аврора-Сервіс плюс" земельної ділянки по пр. П'ятдесятиріччя, СРСР, 241, загальною площею 0,0971 га для будівництва автомийки та СТО до 01.12.2008 р. (але не пізніше прийняття об'єкту до експлуатації) та подальшої експлуатації цього об'єкту до 01.12.2030 р.
Визнати таким, що укладений договір оренди земельної ділянки загальною площею 0,0971 га, яка знаходиться за адресою: м. Харків, пр. П'ятдесятиріччя, СРСР, 241, відповідно до проекту договору оренди від 31.05.2006 р. між Харківською міською радою та Приватним підприємством "Аврора-Сервіс плюс".
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена до Вищого господарського суду України у місячний термін.
Повний текст постанови підписаний 21.07.2009 року.
Головуючий суддя В.О. Фоміна
суддя Т.В. Кравець
суддя О.А. Пуль
Суд | Харківський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 22.07.2009 |
Оприлюднено | 06.08.2009 |
Номер документу | 4223662 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Харківський апеляційний господарський суд
Фоміна В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні