Постанова
від 23.12.2014 по справі 826/20125/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23 грудня 2014 року 10:35 № 826/20125/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Аблова Є.В.,

при секретарі судового засідання Мальчик І.Ю.,

за участю сторін:

представника позивача - Слєпухіної К. А.,

представника відповідача - Кампо С.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за поданням Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві до товариства з обмеженою відповідальністю «СП Стан-Комплект» про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків,-

В С Т А Н О В И В:

З поданням до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Державна податкова інспекція у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві до товариства з обмеженою відповідальністю «СП Стан-Комплект» про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків, мотивуючи звернення тим, що підставою для застосування адміністративного арешту майна є відмова платника податку від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення та від допуску посадових осіб органу державної податкової служби.

В поданні позивач просив суд підтвердити обґрунтованість адміністративного арешту на майно ТОВ «СП «Стан-Комплект» (код за ЄДРПОУ 22916099).

В судовому засіданні представник позивача просив суд задовольнити подання в повному обсязі.

Представник відповідача заперечував проти задоволення подання з огляду на те, що наказ та направлення на проведення документальної виїзної перевірки ТОВ «СП «Стан-Комплект» не надходили, посадові особи податкового органу до керівництва товариства стосовно проведення перевірки не звертались.

Заслухавши думку представників сторін, розглянувши матеріали справи, суд зазначає наступне.

21.11.2014 року старшим прокурором прокуратури Подільського району м. Києва прийнято постанову про призначення позапланової документальної перевірки фінансово-господарської діяльності ТОВ «СП «Стан-Комплект» (код ЄДРПОУ 22916099) щодо правомірності формування задекларованих сум податкового кредиту з ПДВ та податку на прибуток підприємства по взаємовідносинам з ТОВ «Флюід Тівіай» (код ЄДРПОУ 38203902) за період з 01.01.2012 року по 31.12.2013 року.

З метою здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків і зборів, дотримання валютного та іншого законодавства Державна податкова інспекція у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві видала наказ №424 від 16.12.2014 року про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «СП «Стан-Комплект» (код ЄДРПОУ 22916099) з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських операцій з ТОВ «Флюід Тівіай» (код ЄДРПОУ 38203902) за період з 01.01.2012 року по 31.12.2013 року.

Податковим органом видано направлення на перевірку №381/22-07 від 16.12.2014 року, №401/22-07 від 17.12.2014 року.

Як зазначає позивач, з метою вручення копії наказу про проведення перевірки та ознайомлення з направленням про проведення перевірки здійснено вихід за юридичною адресою ТОВ «СП «Стан-Комплект»: м. Київ, вул. Стельмаха, 10А, за наслідками якого складено акт відсутності посадових (службових) осіб за місцезнаходженням.

З матеріалів справи вбачається, що податковим інспектором відповідно до направлення №381/22-07 від 16.12.2014 року здійснено вихід на адресу товариства: м. Київ, вул. Стельмаха, 10А, за результатами якого встановлено відмову посадових (службових) осіб ТОВ «СП «Стан-Комплект» від отримання копії наказу про проведення перевірки, про що складений відповідний акт №127/3/22-07 від 16.12.2014 року.

На підставі зазначених направлень 17.12.2014 року податковими інспекторами здійснено вихід на фактичну адресу відповідача: м. Київ, просп. Московський, 23, за результатами якого складено акт засвідчення факту неможливості розпочати позапланову виїзну перевірку ТОВ «СП «Стан-Комплект» (код ЄДРПОУ 22916099) у зв'язку з відмовою у допуску перевірки №131/3/22-07 від 17.12.2014 року.

В.о. начальника ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві, розглянувши звернення та додані до нього матеріали управління податкового аудиту ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві про застосування адміністративного арешту майна платника податків ТОВ СП «Стан-Комплект» (код ЄДРПОУ 22916099), на підставі яких були з'ясовані обставини, передбачені Податковим кодексом України - недопуск до проведення позапланової виїзної документальної перевірки, що підтверджується актами від 16.12.2014 року №127/3-22-07 та від 17.12.2014 року №131/3/22-07, вирішив застосувати умовний адміністративний арешт майна та коштів на рахунках платника податків ТОВ СП «Стан-Комплект» (код ЄДРПОУ 22916099), що перебуває: м. Київ, Московський проспект, 23, про що прийняте відповідне рішення №2557/10/26-50 від 18.12.2014 року.

Відповідно до ст. 94 Податкового кодексу України адміністративний арешт майна платника податків є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.

Згідно п.94.2.3 п.94.1 ст.94 ПК України арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується одна з таких обставин, зокрема, платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.

У відповідності до п.94.5 ст. 94 ПК України арешт майна може бути повним або умовним. Умовним арештом майна визнається обмеження платника податків щодо реалізації прав власності на таке майно, який полягає в обов'язковому попередньому отриманні дозволу керівника відповідного контролюючого органу на здійснення платником податків будь-якої операції з таким майном. Зазначений дозвіл може бути виданий керівником контролюючого органу, якщо за висновком податкового керуючого здійснення платником податків окремої операції не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймовірності його погашення.

Підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту передбачено пунктом 94.10 статті 94 Податкового кодексу України. Згідно із зазначеною нормою арешт на майно може бути накладено рішенням керівника органу державної податкової служби (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.

При цьому перевірка обґрунтованості накладення адміністративного арешту передбачає встановлення судом наявності підстав для застосування адміністративного арешту, визначених пунктом 94.2 статті 94 Податкового кодексу України. Предметом перевірки є відповідність рішення керівника податкового органу (його заступника) про накладення адміністративного арешту на майно платника податків умовам, за яких таке рішення може бути ухвалено.

Як зазначалось вище, рішення №2557/10/26-50 про застосування адміністративного арешту майна платника податків від 18.12.2014 року прийняте з підстав відмови від проведення позапланової виїзної документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення та від допуску посадових осіб органу державної податкової служби.

При цьому, в судовому засіданні судом з'ясовано, що ТОВ «СП «Стан-Комплект» знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Стельмаха, 10-А, що підтверджується витягом з ЄДР.

Як повідомив представник податкового органу, під час виходу податкового інспектора на адресу: м. Київ, вул. Стельмаха, 10-А 17.12.2014 року за даною адресою посадові особи ТОВ «СП «Стан-Комплект» були відсутні, про що складений відповідний акт.

При цьому, представник відповідача повідомив, що податковий інспектор до посадових осіб ТОВ «СП «Стан-Комплект», які знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Стельмаха, 10-А не звертався.

Водночас, суд звертає увагу, що акти про недопуск до проведення позапланової виїзної документальної перевірки, на підставі який прийнято рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків, складені за наслідками виходу податкових інспекторів на адресу: м. Київ, просп. Московський, 23, яка відповідно до витягу ЄДР не є юридичною адресою відповідача.

Крім того, в зазначених актах засвідчення факту неможливості розпочати позапланову виїзну документальну перевірку ТОВ «СП «Стан-Комплект» не зазначено які саме особи відмовились отримати копію наказу на проведення перевірки, ознайомитись з направленням на проведення перевірки та надати пояснення, що унеможливлює їх ідентифікацію саме як посадових осіб ТОВ «СП «Стан-Комплект».

Зважаючи на наведене, враховуючи, що чинним законодавством встановлено порядок застосування адміністративного арешту виключно з підстав відмови від проведення документальної перевірки або від допуску посадових осіб органу державної податкової служби, відсутність яких встановлено судом, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення подання.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б підтверджували доводи податкового органу, позивачем не надано.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що вимоги Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 69-71, 158-163, 183 3 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні подання Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.

Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Суддя Є.В. Аблов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.12.2014
Оприлюднено12.01.2015
Номер документу42246663
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/20125/14

Ухвала від 22.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 20.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 23.12.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 31.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 10.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Ухвала від 25.02.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Ухвала від 24.02.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Постанова від 23.12.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 22.12.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні