Ухвала
від 04.12.2014 по справі 804/3326/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

04 грудня 2014 рокусправа № 804/3326/14

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Кругового О.О.

суддів: Дадим Ю.М. Уханенка С.А.

за участю секретаря судового засідання: Сколишева О.О.,

за участю:

представника Відповідача: Бобокало Ю.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Петропавлівському районі Дніпропетровської області на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.06.2014 року у справі № 804/3326/14 за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Петропавлівському районі Дніпропетровської області до Петропавлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини про стягнення фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, -

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в Петропавлівському районі Дніпропетровської області (далі - Позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Петропавлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини (далі - Відповідач), в якому просило стягнути суму заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до списку №2 у розмірі 5525.64 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Відповідач не виконав обов'язків покладених на нього згідно законодавством, внаслідок чого виникла заборгованість на суму 5525.64 грн., яка на момент подачі позову до суду сплачена не була.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.06.2014 року в задоволенні адміністративного позову було відмовлено.

Управління Пенсійного фонду України в Петропавлівському районі Дніпропетровської області, не погодившись з рішенням адміністративного суду першої інстанції, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, звернулося з апеляційною скаргою, в якій просить постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.06.2014 року скасувати та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Також, заявник апеляційної інстанції зазначив, що коли працівник виходить на пенсію на пільгових умовах, підприємство зобов'язане відшкодовувати пенсійному фонду України витрати на виплату та доставку пенсії до того часу, доки працівник не досягне загальновстановленого пенсійного віку.

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного судового рішення норм матеріального та процесуального права, суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Петропавлівська районна державна лікарня ветеринарної медицини (код ЄДРПОУ - 25789260) була зареєстрована Петропавлівською районною державною адміністрацією Дніпропетровської області - 15.11.1999 року, за організаційно-правовою формою за КОПФГ є державною організацією (установою, закладом).

Згідно Розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пункту «б» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», відповідач мав сплатити суму фактичних витрат за липень-грудень 2013 року та січень 2014 року у сумі 5525.64 грн.

Зазначена сума сплачена не була, розрахунки фактичних витрат відповідачем оскаржені не були, що на думку Позивача свідчить про можливість її стягнення в примусовому порядку.

Правомірність стягнення заборгованості є предметом розгляду справи, переданого на вирішення суду.

Вирішуючи спір між сторонами та відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції зазначив, що Відповідач є державною установою, що фінансується або дотується з державного бюджету України, у зв'язку з чим, відповідно до вимог Постанови КМУ №937 від 18.07.2007 року звільняється від зобов'язання щодо сплати витрат на доставку та виплату пенсій.

Апеляційний суд погоджується з зазначеними висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Згідно зі ст. 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне страхування» (далі - Закон України № 400/97-ВР) платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування зокрема є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Відповідно до ст.2 Закону України № 400/97-ВР для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Згідно зі ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи зокрема працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць: чоловіки - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазначених роботах; жінки - після досягнення 45 років і при стажі роботи не менше 15 років, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах.

Згідно ж із абзацом четвертим пункту 1 статті 2 Закону N 400/97-ВР для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону N 1788-XII до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону N 1788-XII.

Абзацом третім пункту 1 статті 4 Закону N 400/97-ВР встановлено ставку на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 100 відсотків від об'єкта оподаткування, визначеного абзацом четвертим пункту 1 статті 2 цього Закону.

Відповідно до п. 2 "Прикінцевих положень" Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійне та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Аналіз наведених положень дає підстави для висновку, що витрати на виплату та доставку пенсій, призначених особам відповідно до пунктів "а", "б" - "з" частини першої статті 13 Закону N 1788-XII за списком N 1 та списком N 2, покриваються підприємствами та організаціями, на яких працювали такі особи.

При цьому, приписами пункту 2 Порядку призначення пенсій за рахунок коштів підприємств та організацій, окремим категоріям працівників за результатами атестації робочих місць за умовами праці затвердженого Постановою КМУ №937 від 18.07.2007 року, пільгові пенсії можуть призначатися за рахунок коштів підприємств та організацій (крім тих, що фінансуються або дотуються з бюджету) відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" працівникам, що працюють (працювали) на виробництвах, роботах, за професіями і на посадах, не передбачених Списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, та Списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників із шкідливими і важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 р. N 36 (Офіційний вісник України, 2003 р., N 4, ст. 102; 2004 р., N 50, ст. 3272; 2006 р., N 11, ст. 714): чоловікам - при стажі роботи не менш як 25 років, з них не менш як 12 років 6 місяців на роботі на тому самому підприємстві, в тій самій організації, яка дає право на призначення пільгової пенсії; жінкам - при стажі роботи не менш як 20 років, з них не менш як 10 років на роботі на тому самому підприємстві, в тій самій організації, яка дає право на призначення пільгової пенсії.

Зі змісту зазначених правових норм вбачається, що підприємства, установи та організації звільняються від відшкодування витрат на доставку та виплату пенсій за умови, якщо вони фінансуються або дотуються за рахунок бюджету.

Як вбачається з матеріалів справи, Петропавлівська районна державна лікарня ветеринарної медицини є державною установою, яка фінансується за рахунок бюджету.

Отже, виходячи з приписів чинного законодавства, Відповідач звільнений від відшкодування Управлінню Пенсійного фонду України витрат на доставку та виплату пенсій, що в даному випадку свідчить про відсутність підстав для стягнення таких витрат у примусовому порядку.

Таким чином, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відсутності підстав для задоволення вимог адміністративного позову.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що оскаржувана постанова Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.06.2014 року є обґрунтованою та законною, а підстави для її скасування відсутні.

На підставі наведеного, керуючись, ч.3 ст.160, ст. 196, ст. 198, ст. 200, ст. 205, ст. 206 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Петропавлівському районі Дніпропетровської області - залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.06.2014 року у справі № 804/3326/14 - залишити без змін.

Ухвала набирає чинності з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів шляхом подання касаційної скарги.

Головуючий: О.О. Круговий

Суддя: Ю.М. Дадим

Суддя: С.А. Уханенко

Дата ухвалення рішення04.12.2014
Оприлюднено15.01.2015
Номер документу42265542
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3326/14

Ухвала від 04.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 04.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 04.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Постанова від 19.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Ухвала від 25.04.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Ухвала від 06.03.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні