МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Миколаїв
22 жовтня 2014 року Справа № 814/3090/14
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лісовської Н. В. розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомОСОБА_1, АДРЕСА_1, 55000
доІванівської сільської ради Врадіївського району Миколаївської обл., вул. Миру, 9, с. Іванівка, Врадіївський район, Миколаївська область, 56330 Головного управління Держземагентства України у Миколаївській обл., вул. Миру, 34, к. 711, м. Миколаїв, 54034 провизнання незаконним та скасування рішення від 06.08.2013р. № 3, зобов'язання вичнити певні дії, В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся з адміністративним позовом про визнання незаконним та скасування рішення Іванівської сільської ради Врадіївського району Миколаївської області №3 від 06.08.2013 року «Про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для дослідницьких та навчальних цілей Захарівській ЗОШ І-ІІІ ступенів площею 33,3 га.»; зобов'язання Головного Управління Дерземагенства у Миколаївській області внести до публічної кадастрової карти України зміни про форму власності земельних ділянок (кадастровий номер 4822382200:04:011:0001 та кадастровий номер 4822382200:04:011:0002), розташованих в межах території Іванівської сільської ради Врадіївського району Миколаївської області за межами території населеного пункту села Захарівка Іванівської сільської ради Врадіївського району Миколаївської області із комунальної власності на державну.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач липні 2014 року звернувся до Головного Управління Дерземагенства у Миколаївській області з заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства. ГУ Дерземагенства у Миколаївській області 22.07.2014 року надало відповідь, згідно якої земельна ділянка, яку представлено на картографічних матеріалах по Іванівській сільській раді Врадіївського району Миколаївської області відноситься до земель комунальної власності. Згідно ст. 122 Земельного Кодексу України повноваженнями щодо передачі земельних ділянок у власність або користування у даному випадку належать органу місцевого самоврядування. Крім того вона знаходиться в оренді. Однак відповідно до чинного генерального плану с.Захарівка Іванівської сільради Врадіїського району Миколаївської області, земельна ділянка на яку він просив надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою для ведення особистого селянського господарства, не входить до складу населеного пункту, а є територією для розширення населеного пункту, тому рішення Іванівської сільради Врадіївського району Миколаївської області №3 від 06.08.2013 року «Про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для дослідницьких та навчальних цілей Захарівській ЗОШ І-ІІІ ступенів площею 33,3 га.»-є протиправним та підлягає скасуванню, а Головне Управління Дерземагенства у Миколаївській області зобов'язане внести до публічної кадастрової карти України зміни про форму власності земельних ділянок (кадастровий номер 4822382200:04:011:0001 та кадастровий номер 4822382200:04:011:0002), розташованих в межах території Іванівської сільської ради Врадіївського району Миколаївської області за межами території населеного пункту села Захарівка Іванівської сільської ради Врадіївського району Миколаївської області із комунальної власності на державну. Просив розглянути справу за його відсутності в порядку письмового провадження.
Представник Відповідача Іванівської сільради заперечив проти задоволення позову, вважає рішення №3 від 06.08.2013 року-правомірним, оскільки рішенням №1 від 06.11.2012 року замовлялась технічна документація з нормативно-грошової оцінки земельної ділянки», тому дана земельна ділянка знаходиться в межах земель комунальної власності Іванівської сільради. Надав клопотання щодо розгляду справи за його відсутності в порядку письмового провадження.
Представник Відповідача Головного Управління Дерземагенства у Миколаївській області просив розглянути справу за його відсутності в порядку письмового провадження.
Суд вивчив доводи сторін, дослідив наявні в справі докази та дійшов висновку про необхідність часткового задоволення позову з огляду на наступне.
01.02.1994 року Врадіївською райрадою прийнято рішення про затвердження технічної документації по формуванню резервних територій для перспективного розвитку населених пунктів, яким в тому числі затверджено по Іванівській сільській раді резервну територію для перспективного розвитку населених пунктів в розмірі 130 га.
06.11.2012 року рішенням №1 Іванівською сільрадою затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель с.Іванівка та с.Захарівка
06.08.2013 року рішенням №3 Іванівською сільрадою прийнято рішення про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для дослідних і навчальних цілей Захарівської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про розмежування земель державної та комунальної власності» до земель комунальної власності територіальних громад сіл, селиш, міст передаються землі запасу, які раніше були передані територіальним громадам відповідно до законодавства України.
Як вбачається з норм пункту 2 прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Земельного Кодексу України та інших законів України щодо проведення робіт із землеустрою, пов'язаних із встановленням і зміною меж сіл, селищ, міст, районів», що набрав законної сили з 05.08.2012 року, межі населених пунктів, не встановлені в натурі (на місцевості), на час набрання чинності цим законом за проектами землеустрою щодо встановлення і зміни меж адміністративно-територіальних утворень, можуть бути встановлені без розроблення (зміни) генеральних планів населених пунктів.
Відповідно до пункту 1 статті 122 Земельного Кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Нормами наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 10.07.2008 N 165 «Про затвердження Методичних рекомендацій з розробки проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту» встановлено загальні засади організації та порядку встановлення або зміни уповноваженими органами влади меж населених пунктів України: міст, селищ і сіл.
Так, згідно зазначених рекомендацій встановлення меж населеного пункту здійснюється за проектом землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту: міста, селища, села. Проект землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту розробляється відповідно до плану земельно-господарського устрою, генерального плану населеного пункту та (або) техніко-економічного обґрунтування його розвитку. ТЕО може розроблятися як безпосередньо в проекті землеустрою так і окремо. Проект землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту розробляється на підставі договору між замовником та його розробником відповідно до завдання на розробку проекту. Замовниками проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту є відповідні сільські, селищні, міські ради та державні органи земельних ресурсів за клопотанням органів місцевого самоврядування. Взаємовідносини замовників і розробників проекту землеустрою щодо встановлення меж населеного пункту регулюються законодавством України і договором.
Розробником проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту є юридична особа, яка має ліцензію на проведення землевпорядних робіт за сукупністю видів робіт по кодах 57.01.03, 57.01.04, 57.01.07, 57.01.08, 57.01.09, 57.01.10, 57.01.13, 57.01.16 за Єдиним ліцензійним реєстром, що здійснюються в межах виду господарської діяльності "Проведення землевпорядних та землеоціночних робіт", яка в установленому законодавством порядку набула право на виконання робіт, фінансування яких здійснюється як за державні кошти, так і кошти інших джерел, не заборонених законом. Завдання на розробку проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту готується розробником проекту землеустрою і містить технічні, економічні, інші вимоги до виконання робіт з розробки проекту землеустрою та є невід'ємною частиною договору про виконання даного виду робіт. Завдання затверджується замовником, за погодженням з районними, міськими управліннями земельних ресурсів. Підставою для складання проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту є рішення відповідних сільських, селищних та міських рад. Відповідні сільські, селищні, міські ради приймають рішення про доцільність встановлення або зміну меж населеного пункту та розробку проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту.
Нормами п.3.3. зазначених Методичних рекомендацій з розробки проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту, встановлено, що Проект землеустрою вважається затвердженим шляхом прийняття рішення щодо встановлення або зміни меж населеного пункту, відповідно до компетенції, Верховною Радою України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, рішенням обласної ради.
Згідно інформації викладеної в листі від 03.10.2014 року Управління містобудування та архітектури Миколаївської обласної державної адміністрації наданої за запитом представника позивача ОСОБА_5 з приводу належності до території населених пунктів, відповідно до чинних генеральних планів, у тому числі села Захарівка Врадіївського району, земельна ділянка зазначена у запиті, не входить до складу населеного пункту.
Відповідно до технічної документації по формуванню резервних територій передбачених для перспективного розвитку населених пунктів, що була розроблена в 1993 році, всі земельні ділянки зазначені у запиті (до якого входить і земельна ділянка на яку претендував позивач) визначені як резервні території під розширення населених пунктів.
Відповідач Іванівська сільрада посилається на те, що ним прийнято рішення про затвердження технічної документації з грошової оцінки земель, однак ним не надано жодних доказів розробки проекту землеустрою або прийняття рішення щодо встановлення або зміни меж населеного пункту.
Таким чином, рішення №3 від 06.08.2013 року Іванівської сільради про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для дослідних і навчальних цілей Захарівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, є передчасним та прийнятим протиправно всупереч вимогам пункту 2 прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Земельного Кодексу України та інших законів України щодо проведення робіт із землеустрою, пов'язаних із встановленням і зміною меж сіл, селищ, міст, районів», тому підлягає скасуванню.
Щодо позовних вимог про зобов'язання Головного Управління Дерземагенства у Миколаївській області внести до публічної кадастрової карти України зміни про форму власності земельних ділянок (кадастровий номер 4822382200:04:011:0001 та кадастровий номер 4822382200:04:011:0002), розташованих в межах території Іванівської сільської ради Врадіївського району Миколаївської області за межами території населеного пункту села Захарівка Іванівської сільської ради Врадіївського району Миколаївської області із комунальної власності на державну, суд вважає їх необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, оскільки внесення відомостей до публічної кадастрової карти України зміни про форму власності земельних ділянок є дискреційними повноваженнями відповідного державного органу.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості (частина 1 статті 11 КАС).
Згідно ст. 71 ч. 2 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
При винесені рішення по адміністративній справі, суд вирішує питання про розподіл витрат відповідно до ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч. 3 ст. 94 КАС України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов ОСОБА_1 - задовольнити частково.
Визнати незаконним та скасувати рішення Іванівської сільської ради Врадївського району Миколаївської області № 3 від 06.08.2013 року "Про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для дослідницьких та навчальних цілей ЗОШ І-ІІІ ступенів площею 33,3 га.".
В решті позовних вимог - відмовити.
Повернути на користь ОСОБА_1 з державного бюджету України сплачений судовий збір у сумі 36,54 грн.
Постанова суду першої інстанції набирає чинності з моменту закінчення десятиденного строку на апеляційне оскарження.
Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного Адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Порядок та строки апеляційного оскарження визначені ст. 186 КАС України.
Суддя Н. В. Лісовська
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2014 |
Оприлюднено | 16.01.2015 |
Номер документу | 42279326 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Лісовська Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні