Постанова
від 13.01.2015 по справі 815/7137/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/7137/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 січня 2015 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду - Потоцька Н.В., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі: державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" до експеремантально - творчого підприємства - кооперативу "Сцена" про стягнення штрафу в сумі 6 800 грн. ,-

ВСТАНОВИВ:

19.12.2014 року до Одеського окружного адміністративного суду звернувся заступник прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі: державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" до експеремантально - творчого підприємства - кооперативу "Сцена" про стягнення штрафу в сумі 6 800 грн.

Ухвалою від 22 грудня 2014 року відкрито скорочене провадження у зазначеній адміністративній справі, відповідачеві запропоновано подати письмові заперечення проти позову з посиланням на докази, якими вони обґрунтовуються, або заяву про визнання позову.

Ухвала направлена на адресу відповідача, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення №03662055 від 29.12.2014 року.

Спір підлягає вирішенню на підставі наявних у матеріалах справи доказів, оскільки вони повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин.

Відповідно до вимог статті 122 КАС України, адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше одного місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Розглянувши подані позивачем документи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 12.02.2014 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду на підставі ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" та на підставі акту перевірки від 12.02.2014 року позивачем виписано припис №05/11-07-0014 від 12.02.2014 року про усунення виявлених під час перевірки порушень, про виконання вимог якого повідомити у термін до 21 березня 2014 року.

18.07.2014 року державним інспектором з енергетичного нагляду була здійснена позапланова перевірка відповідача з питань виконання ним вимог припису №05/11-07-0014 від 12.02.2014 року, за результатами якої був складений акт перевірки (протокол) №05/11-07-0038 від 18.07.2014 року, яким виявлено невиконання відповідачем у повному обсязі вимог вище зазначеного припису.

22.07.2014 року на підставі матеріалів перевірки, старшим державним інспектором з енергетичного нагляду в Одеській області прийнято постанову № 05/11-01-0038 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 6800 грн. за ухилення від виконання вимог припису №05/11-07-0014 від 12.02.2014 року, у частині: п.п.4,6,7,13,14,15,16,18,19,20,23,24,25,27,30,31,33,34,36,43,48,49,50,51, що є порушенням ст.27 Закону України "Про електроенергетику".

З матеріалів справи вбачається, що постанову № 05/11-01-0038 від 22.07.2014 року направлено відповідачу із супровідним листом та одержано ним 01.08.2014 року.

Експеремантально - творчим підприємством - кооперативу "Сцена" з моменту отримання зазначеної постанови та у строки, передбачені законодавством, сума штрафу самостійно не погашена.

Постанова у судовому порядку оскаржена не була.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.ч. 1, 4 ст. 9 Закону України "Про електроенергетику", державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду. Центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду здійснює державний нагляд (контроль) за електричними, тепловими, тепловикористальними установками і мережами суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж та підтвердження їх готовності до роботи, що є допоміжними заходами для забезпечення сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України.

Відповідно до п.1 Положення "Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року №929 (у редакції від 05.11.2008 №970), державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

Наказом Міністерства палива та енергетики України від 03.11.2006 №422 "Про державний енергетичний нагляд" встановлено, що Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд) безпосередньо підпорядкована Мінпаливенерго щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.96 N 929.

Відповідно до абз. 3 ч. 3 ст. 27 Закону України "Про електроенергетику", суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці за неподання інформації або подання завідомо недостовірної інформації, передбаченої в ліцензіях на виробництво, передачу або постачання електричної енергії та в нормативно-правових актах, що регулюють питання функціонування об'єднаної енергетичної системи України і споживання енергії, - штраф у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з п. 2 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312 (далі - Положення), штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.

Відповідно до п. 8 Положення, рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.

Згідно з ч. 6 ст. 27 Закону України "Про електроенергетику", суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.

Пунктом 10 Положення встановлено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, постанова Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області № 05/11-01-0038 від 22.07.2014року відповідачем у судовому порядку не оскаржувалась, пункти припису у повному обсязі не виконані.

Поряд з цим, станом на день розгляду спору сума штрафних санкцій, визначена відповідачу, ним до Державного бюджету України не сплачена.

Відповідно до ст. 26 Закону України "Про електроенергетику", споживач енергії, яким є відповідач, зобов'язаний додержуватися вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії. Безпечну експлуатацію енергетичних установок споживача та їх належний технічний стан забезпечує сам споживач. Споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що визначення відповідачеві фінансових санкцій здійснено правомірно, а тому позовні вимоги щодо стягнення з відповідача штрафних санкцій у розмірі 6800 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі вищевикладеного, відповідно до ст. 27 Закону України "Про електроенергетику", ст. 10 Положення "Про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику", та керуючись ст. ст. 2, 4, 94, 158, 160, 163, 167, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з експеремантально - творчого підприємства - кооперативу "Сцена" (65045, м. Одеса, вул. Катерининська, 41, код ЄДРПОУ 06723188, в Державний бюджет України 6800 грн. (шість тисяч вісімсот гривень) штрафних санкцій та перерахувати на р/р 31112106700007, одержувач Державний бюджет м. Одеса, код ЄДРПОУ 37607526, банк одержувача ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011), назва рахунку: м. Одеса, 21081100.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя Потоцька Н.В.

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з експеремантально - творчого підприємства - кооперативу "Сцена" (65045, м. Одеса, вул. Катерининська, 41, код ЄДРПОУ 06723188, в Державний бюджет України 6800 грн. (шість тисяч вісімсот гривень) штрафних санкцій та перерахувати на р/р 31112106700007, одержувач Державний бюджет м. Одеса, код ЄДРПОУ 37607526, банк одержувача ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011), назва рахунку: м. Одеса, 21081100.

Постанова підлягає негайному виконанню.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.01.2015
Оприлюднено17.01.2015
Номер документу42280338
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/7137/14

Ухвала від 29.01.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 29.01.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Постанова від 19.03.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Постанова від 13.01.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні