Справа № 203/4746/14-ц
ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" січня 2015 р. Першотравенський міський суд Дніпропетровської області
в складі: головуючої судді Янжули С. А.
при секретарі: Лиман Н.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Першотравенську цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю "Туроператор Ильтур" про захист прав споживачів, стягнення збитків та відшкодування моральної шкоди за невиконання договору про надання туристичних послуг,
В С Т А Н О В И В :
22 липня 2014 року позивач ОСОБА_1 звернувся до Першотравенського міського суду Дніпропетровської області з позовом до відповідача ТОВ "Туроператор Ильтур" про захист прав споживачів, стягнення збитків та відшкодування моральної шкоди за невиконання договору про надання туристичних послуг.
В обґрунтування позову зазначив, що в червні 2014 року він придбав туристичні послуги з організації проведення відпочинку до Турції в чотирьохзірковому готелі "MCS Oasis Beach Club", який повинен був відбутися в період з 21 червня 2014 року по 28 червня 2014 року. Він передав відповідачу грошові кошти в якості оплати туристичних послуг для бронювання зазначеного туру, а відповідач - надав йому копію договору про надання туристичних послуг.
По прибуттю в аеропорт Анталія, Турція, їх зустріли представники приймаючої сторони "Neva travel" та повідомили, що 22 червня 2014 року о 15.00 призначено зустріч з гідом на ім'я ОСОБА_4. Коли вони прибули до готелю, його представник повідомив, що їх номери не оплачені та навіть не заброньовані. Так як день прибуття був вихідний (субота 21 червня 2014 року) та вирішити питання з оплатою номерів було неможливо, адміністрація готелю пішла на зустріч та запропонувала оплатити номери за власний кошт (30 американських доларів за одного чоловіка на добу) до вирішення питання оплати . Так як іншого вибору не було, вони погодилися за умови, що якщо надходить оплата туроператора, то їм повертають їх власні кошти. Вони сплатили та їм надали номер, через дві години співробітник готелю підтвердив, що оплата за проживання у готелі надійшла у повному обсязі, та їм повернули їх гроші.
Наступного дня (22 червня 2014 року) о 15.00 годині вони та також ще 9 чоловік прибувших з ними, прийшли на рецепцію для зустрічі зі своїм гідом, але вона не з'явилась. Коли вони почали їй дзвонити, вона була здивована та не знала, що ця зустріч призначена на цій день, повідомила, що з'ясує усе та передзвонить. Пізніше цього ж дня, зустріч була призначена на 23 червня 2014 року на 17.00 годину . На зустрічі гід повідомила, що їх тур сплачено частково - лише до 25 червня 2014 року включно, та, що ідуть перемови про оплату решти відпочинку з 26 червня 2014 року по 28 червня 2014 року.
Також, ОСОБА_4 повідомила, що фірма "Ильтур" не сплатила за готель за 25 червня 2014 року та трансфер з готелю у аеропорт, що з авіа білетами вона не знала. Вони попросили скласти акт про даний випадок, але ОСОБА_4 - представник Neva Trevel, підписати категорично відмовилась. Повідомила, що проводяться перемовини з консульством та про результати перемовин вона повідомить, але за весь час ніхто нічого не повідомив, в результаті їм доводилось самостійно дзвонити у консульство, але й там нічого не повідомили.
Вранці, 24 червня 2014 року їх знову запросили на рецепцію та повідомили, що їх знаходження в готелі оплачено до 24 червня 2014 pоку, а не до 25 червня 2014 pоку, як їм казав гід та повідомили, що їм треба в терміновому порядку залишити готель. Вони в черговий раз почали з'ясовувати, дзвонити в своє агентство та питати, що їм робити надалі, але й в агентстві їм нічим не допомогли, сказали щоб все вирішували власними силами.
Консульство, агенція та фірма "Neva Trevel" відмовились допомагати.
Адміністрація готелю пішла назустріч та в черговий раз запропонувала заплатити за три доби проживання по 30 американських доларів з людини за добу, вони погодились та заплатили власні гроші. 27 червня 2014 року о 12.00 годині за місцевим часом вони змушені були залишити територію готелю, тому що грошей на сплату готелю вже не лишилось. Питання стосовно трансферу до аеропорту вирішили самостійно. Останню добу з 27 червня 2014 року по 28 червня 2014 року вимушені були провести в аеропорту міста Анталія в очікуванні відльоту, позбавлені зручностей та харчування.
Підтвердженням договірних відносин є також договору про надання туристичних послуг від 13 червня 2014 року, укладений зі ним та квитанції про оплату послуг. В цьому договорі перелічені всі істотні умови туристичного туру, а саме:
1) дата заїзду;
2) дата від'їзду (кількість днів відпочинку);
3) трансфер;
4) умови харчування та розташування;
5) загальна вартість туру;
6) ім'я, прізвища та паспортні дані клієнтів.
Відповідач взяті на себе зобов'язання не виконав, обумовленні договором послуги не надав у повному обсязі, грошові кошти не повернув, у зв'язку з чим у Туроператора "Илтур" перед позивачем виникла заборгованість в розмірі 3 375 грн., яка до цього часу не погашена.
Крім того, йому завдано моральну шкоду, яка полягала в суттєвих емоційних стражданнях, пов'язаних з невиконанням договору про надання туристичних послуг, поглиблених відсутністю будь-якої інформації про причини невиконання своїх зобов'язань за договором. Крім того, вони так і не змогли відпочити протягом своєї відпустки у зв'язку із тим, що на протязі всього відпочинку доводилось з'ясовувати, з якої причини Туроператор "Ильтур" лише частково оплатив відпочинок в готелі, не оплатив їх трансфер з готелю до аеропорту, страхові поліси не були дійсними та чи оплатив їм зворотній авіапереліт. Свої моральні страждання оцінює в розмірі 5 000, 00 грн.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про захист прав споживачів" послугою вважається діяльність виконавця з надання (передачі) споживачеві певного визначеного договором матеріального блага, що здійснюється за індивідуальним замовленням споживача для задоволення його особистих потреб. Договором є усний чи письмовий правочин укладений між споживачем і виконавцем. Підтвердження вчинення усного правочину оформляється квитанцією, товарним чи касовим чеком, квитком, талоном або інші документами (розрахунковий документ).
Згідно ст. 22 Закону України "Про захист прав споживачів"
1. Захист прав споживачів, передбачених законодавством, здійснюється судом.
2. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної шкоди.
3. Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.
Згідно ст. 20 Закону України "Про туризм" за договором на туристичне обслуговування туроператор несе перед туристом відповідальність за невиконання або неналежне виконання умов договору на туристичне обслуговування.
Просить суд стягнути з відповідача на свою користь суму матеріальних збитків у розмірі 3 375 гривень (проживання за власний кошт, не прожитий день у готелі, не дійсний страховий поліс та трансфер); моральну шкоду в сумі 5 000,00 гривень; судові витрати на користь держави.
Позивач в судове засідання не з'явився, подав суду заяву про розгляд справи у його відсутність, позовні вимоги підтримує у повному обсязі, просить суд їх задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про день слухання справи був належним чином повідомлений, про причини неявки суду не повідомляв. Зі згоди позивача, суд ухвалює рішення при заочному розгляді справи, що відповідає положенням ст.224 ЦПК України.
Вивчивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Туроператор Ильтур" (Туроператор) та ФОП ОСОБА_2 "ІНФОРМАЦІЯ_1" (Турагент) 27 червня 2012 року уклали агентський договір №270712-07, згідно якого турагент від імені, за дорученням та в інтересах туроператора за винагороду надає посередницькі послуги по реалізації туристичних послуг. Згідно п.5.1.1 даного договору туроператор несе відповідальність за надання повного та якісного обслуговування туристів, згідно раніше обумовлених туристичних послуг та категорії обслуговування на рівні стандартів, встановлених в країні прибування.
Договором №1789 від 14 червня 2014 року на туристичне обслуговування підтверджується, що ФОП ОСОБА_2 "ІНФОРМАЦІЯ_1" та ОСОБА_1 укладено договір, згідно якого турагент, який діє відповідно до Агентської угоди №270712-07 від 27 липня 2012 року від імені, за рахунок та за дорученням "Туроператора Ильтур", за встановлену договором плату , за дорученням та замовленням туриста, зобов'язується надати посередницькі послуги з реалізації туристу туристичного продукту, попередньо сформованого туроператором, до 28 червня 2014 року на 2 особи, з наданням послуг, які визначені в заявці туриста на бронювання туристичних послуг. Вартість туристичного продукту, реалізованого туристу становить 13 920,00 гривень.
Додатком №1 до договору про туристичне обслуговування (заявка туриста на бронювання туристичних послуг) від 14 червня 2014 року підтверджується, що на ім'я ОСОБА_1, ОСОБА_3 в м.Аланья, Турція з 21 червня 2014 року по 28 червня 2014 року - "7" ночей заброньовано туристичні послуги в готелі MCS Oasis Beach 4*.
Рахунком-фактурою №СФ-1789 від 13 червня 2014 року підтверджується, що ОСОБА_1 сплатив ФОП "ОСОБА_2" за туристичний продукт по договору №1789, Турція 13 923,00 гривень.
Листом ФОП ОСОБА_2 ""ІНФОРМАЦІЯ_1" директору ВАТ "Ильтур" за вих.№1 від 25 червня 2014 року підтверджується, що ФОП ОСОБА_2, як турагент, виконуючи умови турагентського договору, забронював тур, заявка №20185, дата бронювання 13 червня 2014 року, а туроператором "Ильтур" була підтверджена дана заявка, дата підтвердження 14 червня 2014 року, сплачена турагентом, щляхом переказу грошових коштів згідно виставленого рахунку №20185 від 17 червня 2014 року на розрахунковий рахунок туроператора. 21 червня 2014 року був дзвінок від їх клієнтів з Турції (заявка №20158) з претензією, що їх не селять в готель, з причини того, що туроператор "Ильтур" не сплатив їх проживання в даному готелі. Він проінформував туристів про те, що необхідно скласти в готелі рекламаційний лист та підписати представником готелю та попросити роз'яснення від зустрічаючої сторони. Представники зустрічаючої сторони відмовилися давати відповідь і відсторонилися від допомоги їх клієнтам. Просить туроператора "Ильтур" надати клієнтам всі сплачені ними та заявником послуги, по заявці №20185, згідно договору №1789 від 13 червня 2014 року. Просить, від імені туристів (їх клієнтів), негайно сплатити їх затрати.
Потерпілі туристи, в тому числі і ОСОБА_1, склали акт від 27 червня 2014 року, в якому виклали всі претензії до відповідача та обставини справи, підписали його та зареєстрували в готелі MCS Oasis Beach 4* Турція, за місцем їх перебування.
В судовому засіданні знайшов підтвердження факт того, що відповідачем було сплачено туристичні послуги для позивача лише з 21 червня 2014 року по 24 червня 2014 року, а решту відпочинку з 25 червня 2014 року по 28 червня 2014 відповідач сплачував самотужки по 30 американських доларів з людини за добу. 27 червня 2014 року о 12.00 годині за місцевим часом позивач змушений був залишити територію готелю, тому що грошей на сплату готелю вже не лишилось. Питання стосовно трансферу до аеропорту вирішили самостійно. Останню добу з 27 червня 2014 року по 28 червня 2014 року вимушені були провести в аеропорту міста Анталія в очікуванні відльоту, позбавлені зручностей та харчування. Тобто, відповідач взяті на себе зобов'язання не виконав, обумовленні договором послуги не надав у повному обсязі, грошові кошти не повернув, у зв'язку з чим у Туроператора "Ильтур" перед позивачем виникла заборгованість в розмірі 3 375 грн., яка до цього часу не погашена.
Крім того, позивачу завдано моральну шкоду, яка полягала в суттєвих емоційних стражданнях, пов'язаних з невиконанням договору про надання туристичних послуг, поглиблених відсутністю будь-якої інформації про причини невиконання своїх зобов'язань за договором. Крім того, він так і не зміг відпочити протягом своєї відпустки у зв'язку із тим, що на протязі всього відпочинку доводилось з'ясовувати, з якої причини Туроператор "Ильтур" лише частково оплатив відпочинок в готелі, не оплатив їх трансфер з готелю до аеропорту, страхові поліси не були дійсними та чи оплатив їм зворотній авіапереліт.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про захист прав споживачів" послугою вважається діяльність виконавця з надання (передачі) споживачеві певного визначеного договором матеріального блага, що здійснюється за індивідуальним замовленням споживача для задоволення його особистих потреб. Договором є усний чи письмовий правочин укладений між споживачем і виконавцем. Підтвердження вчинення усного правочину оформляється квитанцією, товарним чи касовим чеком, квитком, талоном або інші документами (розрахунковий документ).
Згідно ст. 22 Закону України "Про захист прав споживачів"
1. Захист прав споживачів, передбачених законодавством, здійснюється судом.
2. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної шкоди.
3. Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.
Згідно ст. 20 Закону України "Про туризм" за договором на туристичне обслуговування туроператор несе перед туристом відповідальність за невиконання або неналежне виконання умов договору на туристичне обслуговування.
Згідно ст.638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору.
Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір і прийняття пропозиції другою стороною.
На підставі ч.1 ст.639 ЦК України договір може бути укладений у будь - якій формі, якщо вимоги щодо форми договору не встановлені законом.
Згідно ч.1 ст.614 ЦК України особа, яка порушила зобов`язання, несе відповідальність за наявності її вини (умислу або необережності), якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно ст.901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов'язання.
Ч.1 ст.906 ЦК України передбачає, що збитки, завдані замовнику невиконанням або неналежним виконанням договору про надання послуг за плату, підлягають відшкодуванню виконавцем, у разі наявності його вини, у повному обсязі, якщо інше не встановлено договором. Виконавець, який порушив договір про надання послуг за плату при здійсненні ним підприємницької діяльності, відповідає за це порушення, якщо не доведе, що належне виконання виявилося неможливим внаслідок непереборної сили, якщо інше не встановлено договором або законом.
Суд вважає за необхідне стягти з відповідача ТОВ "Туроператор Ильтур" на користь позивача в рахунок відшкодування матеріальної шкоди в зв'язку з неналежним виконанням послуг 3 375,00 гривень та в рахунок спричиненої моральної шкоди 5 000,00 гривень.
Відповідно до ст.88 ЦПК України судові витрати слід стягти з відповідача на користь держави.
Ч.3 ст.6 Закону України "Про судовий збір" передбачає, що за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового і немайнового характеру.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 215, 216, 230, 614,638,639,901,906 ЦК України, ст.ст.1, 22 ЗУ "Про захист прав споживачів", ст.20 Закону України "Про туризм", ст.ст. 10, 57-60, 212, 224-226 ЦПК України,- суд
В И Р І Ш И В :
Позовні вимоги ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю "Туроператор Ильтур" про захист прав споживачів, стягнення збитків та відшкодування моральної шкоди за невиконання договору про надання туристичних послуг задовільнити.
Стягти з Товариства з обмеженою відповідальністю "Туроператор Ильтур"(м.Київ, пров.Тараса Шевченка, 13/21 В, оф.104, 01001, або м.Київ, вул.Ярославів Вал, буд.36-38,В літ.Б, ідентифікаційний код в ЄДР 35530918) на користь ОСОБА_1 суму матеріальних збитків(проживання за власний кошт, не прожитий день у готелі, не дійсний страховий поліс та трансфер) в розмірі 3 375 гривень; моральну шкоду в сумі 5 000,00 гривень, а всього стягти 8 375 (вісім тисяч триста сімдесят п'ять) гривень.
Стягти з Товариства з обмеженою відповідальністю "Туроператор Ильтур" судовий збір на користь держави в розмірі 487 (чотириста вісімдесят сім) гривень 20 копійок.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного суду Дніпропетровської області через Першотравенський міський суд протягом десяти днів з дня його проголошення.
Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача.
Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом десяти днів з дня отримання його копії.
Суддя: С. А. Янжула
Суд | Першотравенський міський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2015 |
Оприлюднено | 19.01.2015 |
Номер документу | 42300867 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Першотравенський міський суд Дніпропетровської області
Янжула С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні