Рішення
від 15.01.2015 по справі 652/811/14-ц
ВИСОКОПІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

15.01.2015

Справа №652/811/14-ц

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 січня 2015 року Високопільський районний суд Херсонської області у складі: головуючого судді - Дригваль В.М.,

при секретарі - Гапич В.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду смт Високопілля цивільну справу за позовом Управління праці та соціального захисту населення Високопільської районної державної адміністрації Херсонської області до ОСОБА_2, про стягнення надміру виплаченої державної допомоги,-

В С Т А Н О В И В :

До Високопільського районного суду Херсонської області з позовною заявою звернулося Управління праці та соціального захисту населення Високопільської районної державної адміністрації Херсонської області із позовом до ОСОБА_2, про стягнення надміру виплаченої державної допомоги, зазначивши у позовній заяві про те, що відповідачу згідно поданої заяви від 14.04.2009 року було призначено державну соціальну допомогу на дитину-інваліда віком до 18 років ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_1. Також призначено надбавку на догляд за дитиною-інвалідом віком до 18 років - матері дитини ОСОБА_2 в розмірі 278,50 грн. щомісяця з подальшими перерахунками відповідно до збільшення прожиткового мінімуму. У заяві відповідач була попереджена, що у разі працевлаштування протягом періоду отримання державної допомоги, вона зобов'язана про це повідомити управління, яке виплачує допомогу. Однак у квітні 2013 року за запитом головного державного соціального інспектора було виявлено, що ОСОБА_2 протягом періоду призначення та виплати надбавки на догляд за дитиною-інвалідом, працювала в ТОВ "Заготзерно-Високопілля" з 29.09.2010 року, в зв'язку з чим Херсонським виплатним центром по нарахуванню та виплаті усіх видів соціальної допомоги припинено виплату зазначеної допомоги та встановлено розмір надміру виплачених бюджетних коштів за період роботи відповідача з 01.10.2010 року по 30.06.2013 року в сумі 9837,30 грн. 21.06.2013 року відповідач звернулася із заявою до Управління з проханням утримувати по 30% переплати, що утворилася під час призначення надбавки на догляд за дитиною-інвалідом з державної допомоги на дитину-інваліда. Так позивач самостійно утримував надміру сплачені бюджетні кошти до 09.04.2014 року, так як закінчився термін дії медичного висновку про дитину інваліда, а також те, що відповідач не надала нового медичного висновку, що підтверджує право відповідача на отримання державної соціальної допомоги. Таким чином, залишок непогашеної переплати становить 8622,58 грн. Просить суд стягнути з відповідача на користь Управління праці та соціального захисту населення Високопільської районної державної адміністрації Херсонської області надміру виплачену державну допомогу в розмірі 8622 грн. 58 коп. Судові витрати покласти на відповідача.

Представник позивача Управління праці та соціального захисту населення Високопільської районної державної адміністрації Херсонської області,за довіреністю, Денисенко О.О., надала до суду заяву про те, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі, проти винесення заочного рішення не заперечує та просить суд розглянути справу у відсутності представника.

Відповідач ОСОБА_2 надала до суду заяву в якій позовні вимоги визнала, не заперечує у задоволенні позову та просить суд розглянути справу у її відсутності.

Вивчивши та дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне:

- Із копії довідки про склад сім'ї (а.с.4) вбачається, що ОСОБА_2 має наступний склад сім'ї: чоловік - ОСОБА_3; син - ОСОБА_4; донька - ОСОБА_5.

- Із копії медичного висновку (а.с.5) вбачається, що ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_1 являється дитиною-інвалідом. Висновок дійсний до 09.04.2014 року.

- Із копії паспорту (а.с.6) вбачається, що ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2, зареєстрована АДРЕСА_1, а проживає по АДРЕСА_2.

- Із копії заяви про призначення усіх видів соціальної допомоги (а.с.7-8) вбачається, що ОСОБА_2 14.04.2009 року звернулася до управління праці та соціального захисту населення із вказаною заявою про призначення їй допомоги на дитину-інваліда віком до 18 років та надбавку на догляд за дитиною-інвалідом віком до 18 років. А також відповідач попереджена, що у разі працевлаштування в продовж терміну призначення допомоги, вона зобов'язана повідомити про це орган праці та соціального захисту населення, про що свідчить підпис у заяві.

- Із копії заяви від 09.10.2014 року (а.с.9) вбачається, що відповідач надала позивачу заяву в якій зобов'язалася особисто добровільно сплачувати переплату допомоги щомісячно по 100 грн.

- Із копії повідомлення №28/11-1 від 30.07.2014 року (а.с.10) вбачається, що Управління праці повідомило відповідача про необхідність сплатити до 20.08.2014 року переплату по допомозі в сумі 8622,58 грн.

- Із копії рішення №252 від 21.06.2013 року (а.с.12) вбачається, що з державної соціальної допомоги на дитину-інваліда розпочато утримання у розмірі 30% для погашення переплати надбавки по догляду за дитиною-інвалідом, відповідно до наданої відповідачем заяви від 21.06.2013 року (а.с.13).

- Із копії листа (а.с.14) вбачається, що ОСОБА_2 з 01.10.2010 року припинено виплату надбавки по догляду за дитиною-інвалідом віком до 18 років.

- Із копії акту перевірки особової справи (а.с.15) вбачається, що головним державним соціальним інспектором встановлено, що ОСОБА_2 працює на підприємстві ТОВ "Заготзерно-Високопілля" з 29.09.2010 року, згідно наданого запиту (а.с.21), що в свою чергу підтверджується листом ТОВ "Заготзерно-Високопілля" (а.с.16), копією виписки з наказу №128 п.2 "Про призначення ОСОБА_2 на посаду лаборанта хімічного аналізу" (а.с.17), копіями актів виконаних робіт (а.с.18,20) та цивільно-правовими угодами (а.с.18 на звороті, 19).

- Із копій листів (а.с.22, 23, 25, 26) вбачається, що відповідач ОСОБА_2 отримувала державну соціальну допомогу на дитину-інваліда віком до 18 років, а також надбавку по догляду за дитиною-інвалідом віком до 18 років.

- Із копії повідомлення №28а/01/11 від 10.09.2014 року (а.с.24) вбачається, що позивач попередив відповідача про необхідність сплатити надміру сплачені кошти, а також те, що у разі несплати коштів у добровільному порядку, то даний спір буде вирішений у судовому порядку з подальшим примусовим стягненням коштів.

- Із копії листа №23-01-448 від 14.04.2009 року (а.с.27) вбачається, що ОСОБА_2 у Високопільському районному центрі зайнятості станом на 14.04.2009 року на обліку не перебуває.

- Із копії свідоцтва про народження (а.с.28) вбачається, що ОСОБА_4 народився ІНФОРМАЦІЯ_1 в селищі Високопілля Херсонської області та його батьками зазначено: батько - ОСОБА_3, мати - ОСОБА_2.

Згідно з ч.1 ст.11 ЦПК України, суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням фізичних чи юридичних осіб, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених ними вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі.

Згідно ст. 60 ЦПК України передбачено, що кожна сторона зобов'язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог чи заперечень, крім випадків, встановлених ст. 61 цього Кодексу. Докази подаються сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі. Доказуванню підлягають обставини, які мають значення для ухвалення рішення у справі і щодо яких у сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, виникає спір. Доказування не може ґрунтуватись на припущеннях.

В судовому засіданні встановлено, що 14 квітня 2009 року до управління праці та соціального захисту населення Високопільської районної державної адміністрації звернулася ОСОБА_2 із заявою про призначення щомісячної державної соціальної допомоги дитині-інваліду, а саме: допомогу на дитину-інваліда віком до 18 років та надбавку на догляд за дитиною-інвалідом віком до 18 років (а.с.7-8). На підставі Порядку надання державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам затвердженого постановою КМУ від 27.12.2011 р. №1751 ОСОБА_2 з 14 квітня 2009 року по 08 квітня 2014 року призначено державну соціальну допомогу на дітей-інвалідів віком до 18 років та надбавка на догляд за дитиною-інвалідом віком до 18 років. При заповненні заяви про призначення соціальної допомоги, ОСОБА_2 своїм підписом підтвердила, що на даний час вона не працює та її попереджено, що в разі працевлаштування впродовж терміну призначення допомоги відповідно до ЗУ "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" та "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям інвалідам" вона зобов'язується повідомити про це органи праці та соціального захисту населення (а.с.7 на звороті). Згідно довідки ТОВ "Заготзерно-Високопілля" від 24.04.2013 року було з'ясовано, що ОСОБА_2 працює на підприємстві з 29.09.2010 року по даний час на посаді лаборанта хімічного аналізу (а.с.16, 17).

Відповідно до ст.3 ЗУ "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам" та п.3.9 Порядку надання державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, надбавка на догляд за дитиною-інвалідом віком до 18 років призначається одному з батьків, усиновителів, опікуну, піклувальнику, які не працюють, не навчаються (крім заочної форми навчання), не проходять службу, не займають виборну посаду і фактично здійснюють догляд за дитиною-інвалідом.

Згідно п.6.3. Порядку надання державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, суми державної соціальної допомоги та надбавки на догляд, якщо остання призначена, надміру виплачені одержувачу внаслідок зловживань з його боку (внаслідок подання документів з явно неправильними відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї тощо), стягуються на підставі рішення органу праці та соціального захисту населення. Так Управління праці та соціального захисту населення двічі зверталося до ОСОБА_2 з проханням повернути надмірно виплачені кошти державної допомоги в сумі 8622 грн. 58 коп. (а.с.10, 24). Відповідач в свою чергу погодився з вимогами позивача та написала заяву, в якій зобов'язалася повернути вищевказані кошти щомісячно по 100 грн. до повного погашення, але не здійснила жодного платежу, що послугувало звернення позивача до суду з даним позовом. Таким чином у позасудовому порядку сума надміру сплаченої державної соціальної допомоги відповідачем на користь Управління праці та соціального захисту населення Високопільської районної державної адміністрації сплачена не була. Разом з тим, відповідач надавши позивачу заяву в якій зобов'язувалася виплатити незаконно одержані кошти, фактично погодилася із вимогами позивача.

Отже відповідно до вимог ст.22 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" від 21.11.1992 року №2811-ХІІ, п.46 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2011 р. №1751, п.3.13 Порядку надання державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, затвердженого наказами Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства фінансів України, Міністерства охорони здоров'я України №226\293\169 від 30.04.2002 року одержувачі державної допомоги зобов'язані повідомляти органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, про зміни всіх обставин, що пливають на виплату допомоги. А у разі надміру виплачених бюджетних коштів з вини одержувача, такі кошти підлягають поверненню.

Враховуючи, що відповідач не повернула добровільно управлінню праці та соціального захисту населення Високопільської районної державної адміністрації залишок коштів, а саме надміру виплаченої надбавки на догляд за дитиною-інвалідом до 18 років в сумі 8622 грн. 58 коп., суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню, тому необхідно стягнути вищевказану суму з ОСОБА_2, відповідача по справі, на користь Управління праці та соціального захисту населення Високопільської районної державної адміністрації Херсонської області, позивача по справі.

Відповідно до ст.88 ЦПК України з відповідача в дохід держави підлягає стягненню судовий збір у розмірі 243,60 грн.

На підставі викладеного, керуючись, ст.3 ЗУ "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам" (із змінами та доповненнями), ст.22 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" (із змінами та доповненнями), п.п.3.9., 6.3., 3.13. Порядку надання державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам затвердженого постановою КМУ від 27.12.2011 р. №1751, п.46 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2011 р. №1751, ст.ст.10, 11, 57, 58, 60, 88, 212, 214,215 ЦПК України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Управління праці та соціального захисту населення Високопільської районної державної адміністрації Херсонської області до ОСОБА_2, про стягнення надміру виплаченої державної допомоги - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2, (ІПН-НОМЕР_1) (зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1, фактично проживає за адресою: АДРЕСА_2) на користь Управління праці та соціального захисту населення Високопільської районної державної адміністрації Херсонської області (вул.Червоноармійська,106, смт.Високопілля Херсонська область, ЄДРПОУ-24123227, МФО-852010, КФК-091300, р/р№35412009010210 в УДКСУ у Високопільському районі Херсонської області, суму надміру виплачених коштів по призначеній надбавці по догляду за дитиною-інвалідом в розмірі 8622 (Вісім тисяч шістсот двадцять дві) грн. 58 коп.

Стягнути з ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2, ІПН-НОМЕР_1 (зареєстрована по АДРЕСА_1, мешкає по АДРЕСА_2) на користь держави судовий збір в розмірі 243 (Двісті сорок три) грн. 60 коп.

На рішення може бути подано апеляційну скаргу до апеляційного суду Херсонської області через Високопільський районний суд Херсонської області шляхом подачі апеляційної скарги у 10-денний строк з дня проголошення рішення.

Суддя: В.М. Дригваль

СудВисокопільський районний суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення15.01.2015
Оприлюднено19.01.2015
Номер документу42304773
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —652/811/14-ц

Рішення від 15.01.2015

Цивільне

Високопільський районний суд Херсонської області

Дригваль В. М.

Ухвала від 23.12.2014

Цивільне

Високопільський районний суд Херсонської області

Дригваль В. М.

Ухвала від 08.12.2014

Цивільне

Високопільський районний суд Херсонської області

Дригваль В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні