Ухвала
від 08.07.2009 по справі 2а-7419/09/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий суду

1 інстанції - Матвєєва В

                                               

        Головуючий суду  1 інстанції - 

Матвєєва В.В.                                                                                Суддя-доповідач -

Арабей Т.Г.

                            

                                                             

Україна

                            ДОНЕЦЬКИЙ

АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                            

У Х В А Л А

  Іменем України

 

08

липня  2009 року                                             

справа № 2а-7419/09/1270

 

Колегія

суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого     судді

Арабей

Т.Г.

суддів: 

при

секретарі  розглянувши у відкритому судовому засіданні 

апеляційну

скаргу  на постанову 

від 

по

справі  за позовом 

до 

про

Геращенка

І.В., Малашкевича С.А.  Крючковій К.М. 

Управління

Пенсійного фонду України в м. Красний Луч Луганської області  Луганського окружного адміністративного

суду  16 лютого 2009 року 

№ 2-а-7419/09

 ОСОБА_1  Управління

Пенсійного фонду України в м. Красний Луч Луганської області  визнання неправомірною бездіяльності,

стягнення підвищення до пенсії, -  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТАНОВИЛА:

 

ОСОБА_1 звернулася

до Луганського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління

Пенсійного фонду України в м. Красний Луч Луганської області про визнання

неправомірною бездіяльності, зобов'язання провести підвищення пенсії з

01.01.2006 року по 31.12.2007 року в сумі 2733,30 грн.

    Постановою Луганського окружного

адміністративного суду від 16.02.2009 року у справі № 2-а-7419/09 позовна заява

задоволена частково: визнана неправомірною бездіяльність Управління та

зобов'язано відповідача здійснити перерахунок та виплату підвищення до пенсії у

розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком як дитині війни, починаючи з

09.07.2007р. до 31.12.2007р. В іншій частини позовних вимог відмовлено.

Відповідачем подана

апеляційна скарга, в якій він просить скасувати постанову суду та прийняти нове

рішення, яким в задоволені позовної заяви відмовити.

Доводи апеляційної скарги обґрунтовує

невірним застосуванням норм матеріального та процесуального права.

Сторони у судове засідання не

з'явились, про дату, час і місце апеляційного розгляду були повідомлені

належним чином.

            Колегія суддів вважає апеляційну скаргу

такою, що не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

    Відповідно до ст. 195 КАС України суд

апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах

апеляційної скарги.

Позивач ОСОБА_1 має статус дитини

війни, що підтверджується посвідченням НОМЕР_1(а.с.6).

Відповідно

до ст. 2 КАСУ завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та

інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від

порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження

рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у

спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 19 Конституції

України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах,

відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено

законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх

посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у

спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За Преамбулою Закону України “Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” цей Закон, розроблений

відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про

загальнообов'язкове державне соціальне страхування, визначає принципи, засади і

механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного

страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних

послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків

роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також

регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за

рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій

або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим

особам, передбаченим цим Законом.

    Статтею 58 зазначеного Закону на Пенсійний

фонд покладене керівництво та управління солідарною системою, збір, акумуляція

та облік страхових  внесків, призначення пенсії та підготовка

документів для її виплати, забезпечення своєчасного і в повному обсязі

фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, здійснення контролю за

цільовим використанням коштів Пенсійного фонду, вирішення питань, пов'язаних з

веденням обліку пенсійних активів застрахованих осіб на накопичувальних

пенсійних рахунках, здійснення адміністративного управління Накопичувальним

фондом та інші функції, передбачені Законом і статутом Пенсійного фонду.

Правовий

статус дітей війни, визначає основи їх соціального захисту та гарантії їх

соціальну захищеність шляхом надання пільг і державної соціальної підтримки

встановлює Закон України “Про соціальний захист дітей війни”.

Відповідно до ст. 6 Закону України

“Про соціальний захист дітей війни” дітям війни пенсії або щомісячне довічне

грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість

пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Згідно ст. 111 Закону України “Про

Державний бюджет України на 2007 рік” у 2007 році підвищення до пенсії або

щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, яка

виплачується замість пенсії, відповідно до статті 6 Закону України "Про

соціальний захист дітей війни" виплачується особам, які є інвалідами (крім

тих, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни,

гарантії їх соціального захисту"), у розмірі 50 відсотків від розміру

надбавки, встановленої для учасників війни.

Відповідно до п. 12 ст. 71 цього

Закону з метою приведення окремих норм законів у відповідність з цим Законом

зупинена на 2007 рік дія  ст. 6 Закону

України “Про соціальний захист дітей війни”.

Рішенням

Конституційного суду України від 09.07.2007р. № 6-рп/2007 визнані такими, що не

відповідають Конституції України (є неконституційними), у тому числі, п. 12 ст.

71 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік”.

    Таким чином позовні вимоги підлягають

задоволенню з 09 липня 2007 року, а саме з дня прийняття Конституційним Судом

України рішення про неконституційність положення Закону України «Про Державний

бюджет України на 2007 рік», зокрема п.12 ст.71, яким зупинено дію ст. 6 Закону

України «Про соціальний захист дітей війни».

  Колегія суддів

погоджує висновок суду першої інстанції щодо відмови в перерахунку та виплаті

підвищення до пенсії за 2006 рік, оскільки ст. 110 Закону України «Про

державний бюджет на 2006 рік» встановлено, що пільги дітям війни, передбачені

статтею 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» - у 2006 році

запроваджуються поетапно, за результатами виконання бюджету першому півріччі, у

порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за погодження Комітетом

Верховної Ради України з питань бюджету.

Проте у 2006 році, в порядку

визначеному Законом України «Про державний бюджет  на 2006 рік», Кабінетом Міністрів України не

впроваджувався порядок надання пільг, передбачених статтею 6 Закону України

«Про соціальний захист дітей війни», тому підвищення пенсії не провадилося.

Крім того, визначення мінімального

розміру пенсії за віком встановлено статтею 28 Закону України ?ро

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”. Колегія суддів не приймає

посилання скаржника на те, що на законодавчому рівні не визначено яким чином

обчислюється розмір 30% виплати дітям війни, а мінімальний розмір пенсії за

віком визначений Законом України ?ро загальнообов'язкове державне пенсійне

страхування” застосовується лише при визначенні розмірів пенсій, призначених за

цим Законом, з огляду на принцип законності, закріплений статтею 9 КАС України,

відповідно до частини 7 якої у разі відсутності закону, що регулює відповідні

правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини.   

Враховуючи наведене, колегія суддів

вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив

судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

    Керуючись ст.ст. 195-196, п.1 ч.1 ст. 198,

ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206 Кодексу адміністративного судочинства

України, колегія суддів, -

 

УХВАЛИЛА :

 

Апеляційну скаргу Управління

Пенсійного фонду України в м. Красний Луч Луганської області - залишити без

задоволення.

Постанову

Луганського окружного адміністративного суду від 16 лютого 2009 року у справі №

2-а-7419/09/1270 за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в м.

Красний Луч Луганської області про визнання незаконною бездіяльність управління

щодо невиплати підвищення до пенсії у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком

як дитині війни з липня 2007 року, зобов'язання відповідача здійснити

перерахунок та виплату підвищення до пенсії у розмірі 30 % мінімальної пенсії

за віком як дитині війни, починаючи з 09.07.2007р. до 31.12.2007р.- залишити

без змін.

Ухвала набирає законної сили з

моменту проголошення і може бути оскаржена безпосередньо до Вищого

адміністративного суду України протягом одного місяця з моменту набрання

законної сили.

 

 

 

 

Головуючий

суддя                                  Т.Г. Арабей

                                                  

Судді                                      І.В.

Геращенко

 

                                               С.А. Малашкевич

 

 

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2009
Оприлюднено06.08.2009
Номер документу4231753
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7419/09/1270

Постанова від 09.03.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 08.07.2009

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Т.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні