Постанова
від 14.01.2015 по справі 815/6026/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/6026/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

          14 січня 2015 року           м. Одеса          

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Глуханчук О.В., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Саратської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області до Кулевчанської сільської ради Саратського району Одеської області про стягнення заборгованості з рахунків у банках, -

ВСТАНОВИВ:

          Саратська об'єднана Державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів в Одеській області звернулась до суду з адміністративним позовом до Кулевчанської сільської ради Саратського району Одеської області про стягнення заборгованості у розмірі 40 614, 59 грн. з рахунків у банках.

В обгрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що за рішенням Кулевчанської сільської ради Саратського району Одеської області п'ятого скликання від 22 жовтня 2009 року №337-У на базі відокремленої частини комунальної власності сільської ради створено комунальне підприємство «Кулевча». За вказаним підприємством рахується податкова заборгованість у розмірі 40 614, 59 грн., про стягнення якої Одеським окружним адміністративним судом винесено постанову від 17 жовтня 2012 року. Проте, виконавчий лист про стягнення вказаної суми боргу повернуто без виконання у зв'язку з відсутністю у боржника майна. З огляду на зазначене, позивач на підставі п. 96.1 ст. 96 ПК України звернувся до Кулевчанської сільської ради щодо погашення податкового боргу КП «Кулевча», однак відповіді не отримав, у зв'язку із чим звернувся до суду із зазначеним адміністративним позовом.

У судове засідання позивач не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно.

Представник відповідача у судовому засіданні, у зв'язку з неявкою позивача, вважав за можливе продовжити розгляд справи у порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З урахуванням вищенаведеного, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи та надані докази, суд приходить до наступного.

На підставі статуту комунального підприємства «Кулевча», затвердженого рішенням Кулевчанської сільської ради Саратського району Одеської області від 22 жовтня 2009 року №337-У, судом встановлено, що комунальне підприємство «Кулевча» створено за рішенням Кулевчанської сільської ради Саратського району Одеської області п'ятого скликання від 22 жовтня 2009 року №337-У на базі відокремленої частини комунальної власності Кулевчанської сільської ради.

Відповідно до п. 2.5 розділу 2 Статуту, підприємство несе відповідальність за своїми зобов'язання в межах належного йому майна, згідно з чинним законодавством України.

При цьому, за п. 4.2 розділу 4 Статуту, майно підприємства є власністю Кулевчанської сільської ради і закріплене за підприємством на правах повного господарського відання (а.с. 8-12).

Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 №2678809, комунальне підприємство «Кулевча» зареєстроване Саратською районною державною адміністрацією Одеської області 04 грудня 2009 року (а.с. 5).

Згідно довідки форми №4-ОПП від 02 лютого 2012 року №604, комунальне підприємство «Кулевча» узято на облік в органах державної податкової служби 07 грудня 2009 року за №1247 та перебуває на обліку в Саратській ОДПІ Головного управління Міндоходів в Одеській області (а.с. 7).

Як вбачається з матеріалів справи, за даними облікової картки платника податків по платежу 14010100 Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів за КП «Кулевча» рахується заборгованість у розмірі 40 614, 59 грн.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2012 року (справа №1570/5677/2012) задоволено адміністративний позов Саратської МДПІ Одеської області ДПС до КП «Кулевча» та стягнуто на користь Державного бюджету України заборгованість по податку на додану вартість в сумі 40 614, 59 грн.

Рішення набрало законної сили 06.11.2012 року.

Проте, виконавчий лист про стягнення з КП «Кулевча» податкового боргу повернуто до податкової без виконання через відсутність у боржника майна на яке може бути звернуто стягнення.

Листом від 11 квітня 2013 року №11 Саратське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості на запит позивача повідомило, що нерухоме майно за КП «Кулевча» не зареєстровано (а.с. 18).

Також, згідно відповіді Відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи по обслуговуванню Саратського району управління Державтоінспекції ГУ МВС України в Одеській області від 10 квітня 2013 року, станом на вказану дату за КП «Кулевча» транспортні засоби не зареєстровані (а.с. 19).

06 серпня 2014 року Саратська ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області, на підставі п. 96.1 ст. 96 ПК України, звернулась до голови Кулевчанської сільської ради, в управлінні якої перебуває боржник, з поданням щодо виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу КП «Кулевча» (а.с. 21). Однак, відповіді на вказане подання позивач від Кулевчанської сільської ради не отримав.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах , встановлених законом.

Матеріалами справи (постановою Одеського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2012 року) підтверджено існування за комунальним підприємством «Кулевча» податкового боргу у розмірі 40 614, 59 грн.

У відповідності до ч. 1 ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Порядок погашення податкового боргу комунальних підприємств визначений ст. 96 Податкового кодексу України.

Так, відповідно до п. 96.1 п. 96.3 Податкового кодексу України, у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, контролюючий орган зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: 96.1.1. виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; 96.1.2. затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; 96.1.3. ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; 96.1.4. прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.

Згідно з п. 96.3 ст. 96 Податкового кодексу України, відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 цієї статті рішень надсилається контролюючому органу протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення.

У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог контролюючий орган зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.

Таким чином, зі змісту вказаних правових норм вбачається, що обов'язок податкового органу звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке комунальне підприємство або його майно, виникає, зокрема, у разі отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог або не отримання відповіді протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення, за умови що сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено.

Судом встановлено, що Кулевчанська сільська рада у встановлені законом строки (30 календарних днів з дня направлення звернення) не надала відповіді на подання Саратської ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області від 06 серпня 2014 року.

При цьому, позивачем вжито заходів щодо стягнення податкового боргу, безпосередньо з платника податків у порядку, визначеному статтею 95 ПК України, шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності та встановлено, що у боржника відсутнє власне майно, що відповідно до законодавства може бути внесено в податкову заставу та відчужено в рахунок погашення боргу.

З огляду на зазначене та враховуючи, що позивачем дотримано послідовність виконання вимог п. 96.1 ст. 96 ПК України, суд вважає можливим звернути стягнення податкового боргу на кошти Кулевчанської сільської ради, в управлінні якої перебуває комунальне підприємство «Кулевча» та його майно.

Відповідно до ч. 1 ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 6-9, 11, 23, 69, 71, 72, 86, 128, 158-163, 254 КАС України, Податковим кодексом України, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Саратської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області до Кулевчанської сільської ради Саратського району Одеської області про стягнення заборгованості з рахунків у банках - задовольнити повністю.

Стягнути на користь Державного бюджету України (в особі Саратської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області код ЄДРПОУ 38540866) податкову заборгованість комунального підприємства «Кулевча» (код ЄДРПОУ 32446829) у розмірі 40 614, 59 грн. (сорок тисяч шістсот чотирнадцять гривень 59 коп.) з рахунків у банках, що відкриті Кулевчанською сільською радою Саратського району Одеської області (код ЄДРПОУ 04380643), а саме:

- МФО 828011, ГУ ДКСУ в Одеській області, номер рахунку 35410007024364;

- МФО 828011, ГУ ДКСУ в Одеській області, номер рахунку 35411006024364;

- МФО 828011, ГУ ДКСУ в Одеській області, номер рахунку 35412005024364;

- МФО 828011, ГУ ДКСУ в Одеській області, номер рахунку 35413004024364;

- МФО 828011, ГУ ДКСУ в Одеській області, номер рахунку 35416001024364;

- МФО 828011, ГУ ДКСУ в Одеській області, номер рахунку 35418009024364;

- МФО 828011, ГУ ДКСУ в Одеській області, номер рахунку 35419008024364;

- МФО 828011, ГУ ДКСУ в Одеській області, номер рахунку 35426110024364;

- МФО 828011, ГУ ДКСУ в Одеській області, номер рахунку 35415013024364;

- МФО 828011, ГУ ДКСУ в Одеській області, номер рахунку 35416012024364;

- МФО 828011, ГУ ДКСУ в Одеській області, номер рахунку 35421104024364;

- МФО 828011, ГУ ДКСУ в Одеській області, номер рахунку 35424101024364;

- МФО 828011, ГУ ДКСУ в Одеській області, номер рахунку 35425111024364;

- МФО 828011, ГУ ДКСУ в Одеській області, номер рахунку 35428107024364.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано у строк, встановлений статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання її копії. Апеляційна скарга подається до Одеського окружного адміністративного суду, та одночасно її копія до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Суддя О.В. Глуханчук

          

Стягнути на користь Державного бюджету України (в особі Саратської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області код ЄДРПОУ 38540866) податкову заборгованість комунального підприємства «Кулевча» (код ЄДРПОУ 32446829) у розмірі 40 614, 59 грн.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.01.2015
Оприлюднено21.01.2015
Номер документу42330881
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6026/14

Ухвала від 14.01.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Ухвала від 17.11.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Постанова від 14.01.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Ухвала від 24.10.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні