Постанова
від 17.01.2015 по справі 535/1221/14-а
КОТЕЛЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 535/1221/14

Провадження № 2-а/535/1/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2015 року Суддя Котелевського районного суду Полтавської області Цвітайло П.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області про визнання дій неправомірними та здійснення перерахунку та виплати пенсії по інвалідності, що настала внаслідок Чорнобильської катастрофи;

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Котелевського районного суду Полтавської області з позовом до Управління пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області, в якому просить визнати дії Управління Пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області щодо відмови в перерахунку державної пенсії в розмірі не нижче восьми мінімальних пенсій за віком та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, в розмірі 75 % мінімальної пенсії за віком, відповідно до вимог ст.ст. 50,54,67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, встановленою ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» протиправними та зобов'язати Управління пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області провести йому з 01 січня 2014 року , нарахування та виплату пенсії по інвалідності, щодо якого встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, передбаченої ч. 4 ст. 54, ст.. 50 закону України « Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» державної пенсії у розмірі 8 мінімальних пенсій за віком та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю у розмірі 75 % мінімальної пенсії за віком, з урахуванням ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», виходячи із розрахунку мінімальної пенсії за віком визначеної на рівні прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на відповідний рік, щомісячно, з урахуванням проведених виплат. Також просить зобов'язати Управління пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області виконати постанову суду негайно в межах суми платежу за один місяця та подати звіт про виконання судового рішення протягом 1 місяця з дня набрання постановою законної сили.

Як вбачається із матеріалів справи, відповідач 14.01.2015 року подав до канцелярії суду письмові заперечення проти позову, в яких вказав, що позивач отримує пенсію по інвалідності, згідно Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», постанови Кабінету Міністрів України «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» №1210 від 23.11.2011 року, тому Управління Пенсійного фонду України у Котелевському районі Полтавської області не мало і не має законних підстав встановлювати чи перераховувати позивачу розмір державної та додаткової пенсії, оскільки це встановлені законом повноваження Кабінету Міністрів України. Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» від 31.07.2014 року №1622 встановлено, що норми і положення Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» застосовуються у порядку та розмірах встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів, бюджету Пенсійного фонду України та бюджетів інших фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування на 2014 рік. Таким чином, виплачуючи пенсію ОСОБА_1 з 01.01.2014 року Управління Пенсійного фонду України у Котелевському районі Полтавської області жодним чином не порушувало права позивача і не вчиняло неправомірних дій, а тому вимоги позивача є необґрунтованими та такими, що не відповідають чинному законодавству, просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі (а.с.14-17).

Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Суд системно дослідивши та вивчивши наявні в матеріалах справи докази, приходить до переконання, що позов слід задовольнити частково, з наступних підстав.

Позивач є учасником ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 1 категорії, що підтверджується посвідченням особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи НОМЕР_1 від 19.11.2009 року, вкладкою №678086с до посвідчення громадянина, який постраждав внаслідок Чорнобильської катастрофи (а.с. 10) та являється інвалідом 2 групи, пов'язаного з наслідками аварії на ЧАЕС , що підтверджується довідкою МСЕ серії 7-66 ВЛ № 0310727 від 11 вересня 2004 року (а.с. 9). Інвалідність позивачу встановлена внаслідок захворювання, пов'язаного з Чорнобильською катастрофою. У зв'язку з цим позивач отримує пенсію в управлінні Пенсійного фонду, як інвалід 2-ої групи за захворюванням, пов'язаним з Чорнобильською катастрофою (а.с. 9).

ОСОБА_1 перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області, що підтверджується пенсійним посвідченням серії ААД № 408103 від 17.02.2009 року (а.с. 10), і отримує державну пенсію по 2 групі інвалідності, на підставі Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», постанови Кабінету Міністрів України «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» №1210 від 23.11.2011 року, яка з 01.01.2014 року і по даний час становить 4538 грн. 49 коп. (а.с. 6-7).

Відповідно до листа Управління Пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області від 10.10.2014 року №20/К-02, ОСОБА_1 повідомили про відсутність правових підстав для проведення перерахунку йому пенсії з 01.01.2014 року (а.с. 6-7).

Згідно з ст. 49 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» пенсії особам, віднесеним до категорій 1, 2, 3, 4, встановлюються у вигляді: а) державної пенсії; б) додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію.

Відповідно до ст. 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, з урахуванням рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008, № 10-рп/2008) передбачено, що в усіх випадках розміри пенсій для інвалідів 2 групи, щодо яких встановлено зв'язок із Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими 8 мінімальних пенсій за віком.

Обчислення додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю особам, віднесеним до категорії 1, передбачено ст. 50 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, з урахуванням рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008, № 10-рп/2008), згідно якої розмір такої пенсії для інвалідів 2 групи складає 75 % мінімальної пенсії за віком.

З врахуванням вимог ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», за якою мінімальний розмір пенсій за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

Відповідно до ч.3 ст. 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», у разі збільшення розміру прожитковою мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до ст. 28 цього Закону. Перерахунок пенсії проводиться з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.

Згідно з ч.3 ст. 67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, з урахуванням рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008, № 10-рп/2008), у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до ст.54 цього закону, а також розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до категорій 1, 2, 3, 4 Перерахунок пенсії здійснюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.

Прожитковий мінімум встановлюється Кабінетом Міністрів України і щороку затверджується Верховною Радою України в законі про Державний бюджет України на відповідний рік.

Ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет на 2014 рік» з 01 січня 2014 року встановлюється прожитковий мінімум на осіб, які втратили працездатність у розмірі 949 гривень.

Таким чином, перерахунок державної пенсії та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, призначеної відповідно до ст.ст. 50, 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», повинен здійснюватись з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.

Крім того, Законом України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» не встановлено обмеження щодо виплат державної пенсії по інвалідності та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, не внесено змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», та не делеговано Кабінету Міністрів України право встановлювати порядок та розміри соціальних виплат та допомоги на 2014 рік, які фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету України, як це було передбачено п. 3 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік», п 4 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік».

Як вбачається із матеріалів справи, позивачу з 01.01.2014 року державна пенсія та щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, що призначена відповідно до ст.ст. 50, 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», виплачується у розмірі встановленому постановою Кабінету Міністрів України №1210 від 23.11.2011 року.

Ч.1 ст.8 Конституції України передбачено, що в Україні визнається та діє принцип верховенства права. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Разом з тим, на підставі Закону України від 31.07.2014 року «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік», який набув чинності 03.08.2014 року , Прикінцеві положення Закону України «Про державний бюджет України на 2014 рік» доповнено п. 6 7 , за яким установлено, що норми і положення ст.ст. 20, 21, 22, 23, 30, 31, 37, 39, 48, 50, 51, 52, 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів, бюджету Пенсійного фонду України та бюджетів інших фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування на 2014 рік.

Таким чином, з 03.08.2014 року розміри пенсій, передбачених ст.ст. 50, 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», обмежуються вимогами Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» із внесеними до нього змінами.

З огляду на зазначене, виходячи з пріоритетності законів над підзаконними актами, при визначенні розміру пенсії позивачу з 01.01.2014 року по 02.08.2014 року застосуванню підлягають норми ст.ст.50, 54, 67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», а не Постанова Кабінету Міністрів України «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» № 1210 від 23.11.2011 року.

Відповідно до ст. 99 Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно з ч. 1 ст. 100 Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.

Оскільки, позивач звернувся до суду 24.12.2014 року, шестимісячний строк на оскарження дій відповідача щодо визнання дій неправомірними, зобов'язання вчинити певні дії щодо перерахунку та виплати пенсії, починається з 24.06.2014 року. ОСОБА_1 клопотання про поновлення строку звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів не заявляв.

Отже, відмова відповідача провести перерахунок пенсії позивачу відповідно до положень ст.ст.50, 54, 67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» є неправомірною, а вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню частково за період з 24.06.2014 року по 02.08.2014 року включно.

Крім цього, відповідно до пункту 10 частини першої статті 5 Закону України "Про судовий збір" від сплати судового збору за подання до суду адміністративного позову звільнені громадяни, віднесені до 1 та 2 категорій постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи.

На підставі викладеного, ст.ст. 6-14, 71, 159 - 163, 167, 183 2 , 256 КАС України, ст.46 Конституції України, ч.1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», ст.ст. 50, 54, 67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області про визнання дій неправомірними та здійснення перерахунку та виплати пенсії по інвалідності, що настала внаслідок Чорнобильської катастрофи задовольнити частково.

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України у Котелевському районі Полтавської області в частині визнання дій неправомірними, зобов'язання вчинити певні дії щодо перерахунку та виплати пенсії, відповідно до вимог ст. ст. 50, 54, 67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», з 01.01.2014 року по 23.06.2014 року, залишити без розгляду.

Визнати неправомірною відмову Управління Пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області в перерахунку та виплаті ОСОБА_1 державної пенсії по інвалідності та щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, в розмірах передбачених ст.ст. 50, 54, 67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з 24.06.2014 року по 02.08.2014 року .

Зобов`язати Управління Пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області здійснити перерахунок та виплату державної пенсії ОСОБА_1, як інваліду 2 групи, щодо якого встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, відповідно до вимог ст. ст. 54, 67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з 24.06. 2014 року по 02.08.2014 року, в розмірі не нижче 8 мінімальних пенсій за віком, виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, встановленою ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», з урахуванням вже проведених виплат.

Зобов`язати Управління Пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області здійснити перерахунок та виплату щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю ОСОБА_1, як інваліду 2 групи, відповідно до вимог ст. ст. 50, 67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з 24.06.2014 року по 02.08.2014 року, в розмірі 75 відсотків мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, встановленою ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», з урахуванням вже проведених виплат.

Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області протягом одного місяця з дня набрання постановою суду законної сили подати звіт про виконання судового рішення.

Судовий збір віднести за рахунок держави.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Котелевський районний суд Полтавської області, шляхом подання апеляційної скарги в десятиденний строк з моменту отримання копії постанови.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя

СудКотелевський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення17.01.2015
Оприлюднено21.01.2015
Номер документу42343800
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —535/1221/14-а

Ухвала від 03.11.2017

Адміністративне

Котелевський районний суд Полтавської області

Цвітайло П. В.

Ухвала від 18.06.2015

Адміністративне

Котелевський районний суд Полтавської області

Цвітайло П. В.

Ухвала від 12.06.2015

Адміністративне

Котелевський районний суд Полтавської області

Цвітайло П. В.

Ухвала від 05.02.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Ухвала від 27.01.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Постанова від 17.01.2015

Адміністративне

Котелевський районний суд Полтавської області

Цвітайло П. В.

Ухвала від 29.12.2014

Адміністративне

Котелевський районний суд Полтавської області

Цвітайло П. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні