ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 серпня 2014 року Справа № 808/4326/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Нечипуренка О.М., за участю секретаря Петрусь Д.К., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи
за позовною заявою: Територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Запорізькій області
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельна компанія "Економ-Плюс"
про: застосування заходів реагування у сфері державного нагляду
за участі представників сторін:
від позивача - Плутницький М.М. (довіреність № 049 від 03.06.2014)
від відповідача - Пасько І.О. (довіреність від 01.07.2014)
ВСТАНОВИВ:
03.07.2014 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Запорізькій області (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельна компанія "Економ-Плюс" (далі - відповідач), у якому позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до відповідача, а саме: заборонити експлуатацію ліфта вантажного (б/н) в магазині за адресою: м. Запоріжжя, вул. Ладозька, 44, звернути постанову до негайного виконання та видати виконавчий лист.
07.07.2014 Запорізьким окружним адміністративним судом відкрито провадження у адміністративній справі №808/4326/14 та призначено до розгляду на 21.07.2014. розгляд справи відкладено на 05.08.2014.
У судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав у повному обсязі та надала пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві. Посилаючись на порушення відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, просив позов задовольнити та застосувати до останнього заходи реагування у сфері державного нагляду.
Представник відповідача зазначив, що на даний час, з метою усунення виявлених порушень та ліквідації загрози життю та здоров'ю працівників Відповідача при експлуатації устаткування підвищеної небезпеки, ТОВ "ТК "Економ Плюс" вживаються заходи щодо усунення виявлених порушень та оформлення необхідних документів, а саме: виготовлено дублікат паспорту на ліфт вантажний ПГ-294м, проведено експертне обстеження устаткування підвищеної небезпеки та експертне обстеження підприємства щодо додержання вимог законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Також, триває робота щодо одержання ТОВ "ТК "Економ Плюс" дозволу на експлуатацію устаткування підвищеної небезпеки.
Відповідно до ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) в засіданні 05.08.2014 сторонам проголошено вступну та резолютивну частину постанови та оголошено про час виготовлення постанови у повному обсязі.
Відповідно до ст. 41 КАС України, у судовому засіданні здійснювалось повне фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів, а саме: комплексу "Камертон".
Перевіривши наявні матеріали та фактичні обставини справи, суд вважає позовні вимоги, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступного:
Відповідно до ст.9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
При розгляді справи судом встановлено, що
з 18.06.2014 по 19.06.2014 відповідно до наказу територіального управління від 10 червня 2014 року № 234р посадовою особою територіального управління за фактом нещасного випадку було проведено позапланову перевірку магазину Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельна компанія "Економ Плюс", яке зареєстроване за юридичною адресою: 69002, м. Запоріжжя, вул. Грязнова, 10А (адреса розташування магазину: м. Запоріжжя, вул. Ладозька, 44) на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно- правових актів з охорони праці.
Під час проведення перевірки було виявлено порушення нормативно-правових актів з охорони праці, яке створює загрозу життю та здоров'ю працюючих, а саме:
а) Роботодавець не одержав дозвіл на експлуатацію устатковання підвищеної небезпеки, ліфт вантажний (п.19 Додатку 3 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року № 1107), що є порушенням статті 21 Закону України "Про охорону праці" та п.9.7.1 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08).
Відповідно до вимог статті 21 Закону України "Про охорону праці": "Роботодавець повинен одержати дозвіл на початок роботи підприємства, діяльність якого пов'язана з виконанням робіт та експлуатацією об'єктів, машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Перелік видів робіт, об'єктів, машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки визначається Кабінетом Міністрів України".
Відповідно до вимог та пункту 9.7.1 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08): "Суб'єкт господарювання, який має намір розпочати (продовжити) експлуатацію ліфтів, повинен отримати дозвіл і забезпечувати їх утримання в справному стані та безпечно експлуатувати шляхом організації належного технічного обслуговування, технічного огляду та ремонту. З цією метою він повинен: призначати наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів та організацію їх експлуатації; призначати наказом електромеханіків, які одночасно є відповідальними особами за їх справний стан; призначати наказом ліфтерів і операторів диспетчерського зв'язку (якщо такий є)".
б) Вантажний ліфт в магазині не забезпечено технічною документацією від виробника, а саме паспортом ліфта, що є порушенням п.7.1.3 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08).
Відповідно до вимог пункту 7.1.3 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08): "Виготовлені ліфти повинні бути забезпечені такою технічною документацією від виробника: паспортом ліфта, зразок якого наведено в додатку 1 до цих Правил; установчим кресленням (для ліфтів); настановою з експлуатації; настановою з монтажу, пуску, регулювання та обкатки; принциповою електричною (гідравлічною) схемою з переліком елементів; описом електроприводу і автоматики (дозволяється опис записувати в настанову з експлуатації); електричною (гідравлічною) схемою з'єднань, а також іншою документацією, передбаченою технічними умовами на конкретний ліфт.
Зазначена документація, крім паспорта ліфта, може бути на електронному носії. У разі поставки декількох ліфтів одного типу для встановлення на одному об'єкті технічну документацію, крім паспорта, дозволяється поставляти в одному примірнику. Принципова електрична (гідравлічна) схема та схеми з'єднань повинні бути вкладені в паспорт ліфта. Крім технічної документації, ліфт забезпечується також табличкою або написом, де повинно бути вказано: назву або товарний знак виробника; вантажопідйомність; заводський номер і рік виготовлення.
Табличка (напис) повинна бути встановлена на каркасі кабіни, щоб була видною після монтажу та зберігалась протягом всього строку експлуатації ліфта. ".
в) Працівники, які допущені до експлуатації вантажного ліфта не мають II групи з електробезпеки, що є порушенням п. 9.7.6 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08).
Відповідно до вимог пункту 9.7.6 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08): "Особи, зазначені в цьому розділі, повинні мати групи з електробезпеки не нижче: IV - особа, відповідальна за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфта; III - електромеханік, який здійснює технічне обслуговування і ремонт ліфта, а також електромеханік І - II кваліфікаційних розрядів, який здійснює огляд ліфтів; II - ліфтер і оператор".
г) Вантажний ліфт не зареєстровано в територіальному органі спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці, що є порушенням п. 9.1.1 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08).
Відповідно до вимог пункту 9.1.1 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08): "Новоустановлені ліфти, крім малого вантажного, підлягають реєстрації в територіальних органах спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці".
д) Відсутня (роботодавцем не надана) інформація про проведення первинного (повного) технічного огляду вантажного ліфта, що є порушенням розділу 9.3 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08).
Відповідно до вимог розділу 9.3 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08): "Первинний (повний) технічний огляд": "9.3.1. Первинний (повний) технічний огляд ліфтів проводять після установлення ліфта перед введенням в експлуатацію...".
е) Відсутня (роботодавцем не надана) інформація про проведення періодичного технічного огляду вантажного ліфта, що є порушенням розділу 9.4 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08).
Відповідно до вимог розділу 9.4 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08): "Періодичний (черговий) технічний огляд": "9.4.1. Періодичному технічному огляду підлягають ліфти не рідше одного разу на 24 місяці протягом установленого строку служби, якщо інше не встановлено експлуатаційними документами виробника...".
є) Відсутній (роботодавцем не надано) журнал, до якого заносяться результати огляду вантажного ліфта, що є порушенням п. 9.7.9 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08).
Відповідно до вимог пункту 9.7.9 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08): "Кожний ліфт, крім диспетчеризованого, повинен підлягати огляду ліфтером відповідно до вимог його виробничої інструкції.
Диспетчеризовані ліфти підлягають огляду з періодичністю, визначеною організаціями, які його проводять.
Огляд ліфтів може доручатись електромеханіку, який здійснює технічне обслуговування і ремонт ліфтів.
Результати огляду заносяться до журналу оглядів ліфтів".
ж) Роботодавцем допущено експлуатацію вантажного ліфта: за відсутності паспорта та відомостей про реєстрацію; при не проведеному технічному огляді та експертному обстеженні ліфта; при не призначенні наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів, за організацію експлуатації та за справний стан ліфтів; за відсутності атестованого (з електробезпеки) обслуговуючого персоналу, що є порушенням п. 9.7.15 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08).
Давши оцінку доказам у справі, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, суд приходить до висновку, що позов слід задовольнити.
Відповідно до вимог пункту 9.7.15 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08): "Робота ліфта не дозволяється, якщо: відсутній паспорт чи відомості про реєстрацію; не проведено технічний огляд або експертне обстеження ліфта; закінчився зазначений у паспорті термін роботи ліфта; не призначено наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів, за організацію експлуатації та за справний стан ліфтів; відсутній атестований обслуговуючий персонал (електромеханіки, ліфтери); не виконані приписи посадових осіб спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці; знос канатів перевищує встановлені норми; є тріщини, деформації в металоконструкціях ліфта; несправні прилади і пристрої безпеки, а також мають місце інші несправності, які впливають на безпечну експлуатацію ліфта. ".
Відповідно до вимог статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" за результатами перевірки та у зв'язку з виявленням порушень вимог законодавства з охорони праці заступником начальника державної інспекції нагляду у агропромисловому комплексі, соціально-культурній сфері на транспорті та у зв'язку Адамчуком Андрієм Анатолійовичем складено акт №166/4 від 19.06.2014р., який підписано керівником організації, а також отримано примірник цього акта, про що свідчить його підпис.
Статтею 4 Закону України "Про охорону праці" визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, перш за все, на принципі пріоритету життя і здоров'я працівників, а також повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 № 826 (далі - Положення), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.
Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:
порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;
порушень вимог Кодексу України про надра;
відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устатковання підвищеної небезпеки;
виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.
У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.
Враховуючи, що виявлені порушення в магазині суб'єкта господарювання, який експлуатує устаткування підвищеної небезпеки створюють загрозу життю та здоров'ю працівників є підстави для заборони Товариству з обмеженою відповідальністю "Торгівельна компанія "Економ Плюс" експлуатацію ліфта вантажного (б/н) в магазині за адресою: м. Запоріжжя, вул. Ладозька, 44.
За приписами ч. 5 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) передбачено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Відповідно до п. 1.4 Положення визначено поняття "заборона виробництва" в розумінні законодавства про охорону праці - це зупинення виробництва суб'єкта господарювання (у тому числі експлуатації підприємства, виробничого об'єкта, окремого виробництва, робочого місця, будівлі, споруди, приміщення, машин і механізмів) шляхом видачі розпорядчого документа Держгірпромнагляду України (розпорядження).
Враховуючи те, що з 01.07.2013р. відповідно до вимог ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" заборона виробництва, виконання робіт здійснюється виключно за постановою адміністративного суду, територіальне управління звертається до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.
Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до вимог ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а в адміністративних справах про протиправність рішень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення та надання відповідних доказів покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно із положеннями ч. 1 ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду доказів і у доведеності перед судом їх переконливості.
Кожна особа відповідно до ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
З урахуванням викладеного, та звертаючи увагу на те, що відповідачем не надано заперечень проти позову, суд вважає вимоги позивача такими, що підлягають задоволенню.
Крім цього, судом з'ясовано, що при відкритті провадження у справі було задоволено клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору до ухвалення рішення у справі.
Враховуючи те, що на час ухвалення рішення судовий збір не сплачений позивачем, за приписами ч.2 ст.88 КАС України, підлягає стягненню з Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Запорізькій області сума судового збору у розмірі 73,08 грн. (пп. 1 п.3 ч.2 ст.4 Закону України "Про судовий збір).
Керуючись ст. ст. 94, 158, 160, 162, 163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельна компанія "Економ Плюс" (код ЄДРПОУ 34268112).
Заборонити Товариству з обмеженою відповідальністю "Торгівельна компанія "Економ Плюс" (код ЄДРПОУ 34268112) експлуатацію ліфта вантажного (б/н) в магазині за адресою: м Запоріжжя, вул. Ладозька, 44.
Стягнути з Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Запорізькій області (вул. Північне шосе, 25, м. Запоріжжя, 69032, код ЄДРПОУ 38025021) на користь ДКСУ у Ленінському районі м. Запоріжжя (р/р №31215206784006, МФО 813015, код ЄДРПОУ 38025423, банк отримувача ГУ ДКСУ у Запорізькій області, код бюджетної класифікації 22030001, призначення платежу: судовий збір, код 35450335) суму судового збору у розмірі 73 (сімдесят три) гривні 08 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції
Суддя О.М. Нечипуренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2014 |
Оприлюднено | 21.01.2015 |
Номер документу | 42356729 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні