Постанова
від 15.01.2015 по справі 825/3960/14
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 січня 2015 року Чернігів Справа № 825/3960/14

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Поліщук Л.О.,

за участі секретаря Сірого І.О.,

за участі прокурора Коляди Ю.О.,

за участі представника позивача Мельника С.Л.,

за участі представника відповідача Грищенко А.К.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Прокурора Ічнянського району Чернігівської області в інтересах держави в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Чернігівській області до Фермерського господарства "Мета" про стягнення штрафу , -

В С Т А Н О В И В:

17.12.2014 Прокурор Ічнянського району Чернігівської області в інтересах держави в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Чернігівській області звернувся до суду з адміністративним позовом до Фермерського господарства "Мета" в якому просить суд стягнути з відповідача штраф в сумі 5100,00 грн. Свої вимоги позивач мотивує тим, що Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Чернігівській області на підставі акту перевірки (протоколу) № 08/42-15-004 від 27.05.2014 за правопорушення про електроенергетику винесено постанову від 12.06.2014 № 08/42-15-004 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику на фермерське господарство "Мета" у розмірі 5100,00 грн. Так, фермерське господарство "Мета" в порушення ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» не усунув порушення законодавства про електроенергетику, про що йшлося у приписі № 08/42-15-002 від 27.01.2014 року виданого державним інспектором енергетичного нагляду Фініком B.C., з терміном виконання до 24.04.2014. Припис № 08/42-15-002 від 27.01.2014 виносився у зв'язку з ознаками порушення вимог Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики від 25.07.2006 № 258 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 25.10.2006 за № 1143/13017 (зі змінами та доповненнями) (далі - ПТЕЕС) та Правил улаштування електроустановок, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики від 28.08.2006 № 305 (далі - ПУЕ). Отже, на виконання припису від 27.01.2014 № 08/42-15-002 Фермерське господарство "Мета" жодних пакетів документів не надавало, що свідчить про не виконання припису про усунення порушень законодавства про електроенергетику.

Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та зазначив, що всі документи що стали підставою для винесення постанови про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику та саму постанову про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику Фермерське господарство "Мета" не отримувало, а тому відповідач не мав можливості оскаржити її у встановленому законом порядку.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, 27.01.14, державним інспектором з енергетичного нагляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Чернігівській області Фініком В.С. видано Припис №08/42-15-002 із зазначенням обов'язкових для виконання заходів та строків їх виконання. Про виконання Припису в цілому позивача необхідно було повідомити до 24.04.2014 (а.с.9-10).

Судом встановлено, що державним інспектором з енергетичного нагляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Чернігівській області Фініком В.С. проведеною позаплановою перевіркою виконання відповідачем Припису №08/42-15-002 від 27.01.2014 встановлено ухилення відповідача від виконання вимог вказаного Припису, а саме: не виконані вимоги пунктів 1, 2, 3, 5, 8, 10, 12-20 Припису, про що 27.05.2014 складено акт перевірки (протокол) №08/42-15-004 (а.с.7-8).

Акт перевірки (протокол) від 27.05.2014 №08/42-15-004 та Припис від 27.05.2014 №08/42-15-008 були отримані уповноваженою особою відповідача 31.05.2014, про що свідчить підпис на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.13 зворот).

На підставі Акту перевірки (протоколу) від 27.05.2014 №08/42-15-004 державним інспектором з енергетичного нагляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Чернігівській області Фініком В.С. 12.06.2014 було винесено Постанову №08/42-15-004 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику на відповідача у розмірі 300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 5100,00 грн. за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання вимог Припису від 27.05.2014 №08/42-15-002, що є порушення ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" (а.с.5-6). Постанову було отримано уповноваженою особою відповідача 14.06.14, про що свідчить підпис на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.14 зворот).

Варто зазначити, що Припис від 27.05.2014 №08/42-15-002 та Постанова про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику від 12.06.2014 №08/42-15-004 відповідачем не оскаржені, штраф у добровільному порядку до Державного бюджету України не сплачений, у зв'язку з чим позивач звернувся із позовом про стягнення вказаної суми в судовому порядку.

Суд надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами у справі, виходить з наступного.

Відносини, що виникають у зв'язку з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, державним наглядом за безпечним виконанням робіт на об'єктах електроенергетики незалежно від форм власності, безпечною експлуатацією енергетичного обладнання і державним наглядом за режимами споживання електричної і теплової енергії регулює Закон України "Про електроенергетику" від 16.10.1997 №575/97-ВР (далі - Закон України №575/97).

В ст. 9 Закону України №575/97 визначено, що державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики.

Предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж.

Способом здійснення державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування щодо енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії у порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, здійснює державний нагляд (контроль) за електричними, тепловими, тепловикористовувальними установками і мережами суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж та підтвердження їх готовності до роботи, що є допоміжними заходами для забезпечення сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України.

При цьому, інспектори з державного енергетичного нагляду мають право, зокрема, видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж; вимагати від суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів постачання та споживання енергії.

Відповідно до ч. 4 ст. 26 Закону України "Про електроенергетику" споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України. Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. 3 ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною 5 статті 27 Закону України "Про електроенергетику" оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку.

Частиною 7 статті 27 Закону України "Про електроенергетику" визначено, що санкції, передбачені частиною восьмою статті 24, частинами третьою, четвертою і п'ятою статті 26 та частиною третьою цієї статті, застосовуються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до вимог ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 №1312 затверджено Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання (далі - Положення). Це Положення визначає порядок накладення Національною комісією з регулювання електроенергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання.

Відповідно до абз. 3 п. 2 Положення штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за:

- ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.

Згідно до п. 5 Положення старші державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право накладати на суб'єктів господарювання штрафи:

- за правопорушення, передбачені в абзаці третьому пункту 2 цього Положення, - у розмірі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно п.7 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Національною комісією з регулювання електроенергетики, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.

Пунктом 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання встановлено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Згідно ч. 6 ст.27 Закону України "Про електроенергетику" суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.

На час розгляду справи в суді, сума штрафу у розмірі 5100,00 грн. відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена.

Суд не бере до уваги посилання представника відповідача на неотримання Фермерським господарством "Мета" документів, що стали підставою для винесення постанови про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику та самої постанови про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, оскільки, згідно матеріалів справи акт перевірки (протокол) від 27.05.2014 №08/42-15-004, припис від 27.05.2014 №08/42-15-002 та постанова про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику від 12.06.2014 №08/42-15-004 були отримані уповноваженою особою відповідача, що підтверджується підписами на рекомендованих повідомленнях про вручення поштового відправлення (а.с.13-14 зворот).

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Під час розгляду справи відповідач доказів сплати заборгованості не надав, доводи позивача не спростував.

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги Прокурора Ічнянського району Чернігівської області в інтересах держави в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Чернігівській області до Фермерського господарства "Мета" є законними, доведеними та обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню повністю.

Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Фермерського господарства "Мета" (вул. Перемоги, буд. 112, с. Вишнівка, Ічнянського району, Чернігівської області, 16707, код 33071623) до Державного бюджету на рахунок, відкритий в Управлінні Державної казначейської служби за місцезнаходженням платника, за балансовим рахунком 31117106700133, по коду бюджетної класифікації 21081100, ЄДРПОУ 38030010, МФО одержувача 853592 штраф у розмірі 5100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 коп.

Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Суддя Л.О. Поліщук

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.01.2015
Оприлюднено22.01.2015
Номер документу42356794
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/3960/14

Постанова від 15.01.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Поліщук Л.О.

Постанова від 15.01.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Поліщук Л.О.

Ухвала від 26.12.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Поліщук Л.О.

Ухвала від 18.12.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Поліщук Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні