Постанова
від 15.01.2015 по справі 521/22986/14-п
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 521/22986/14-п

Номер провадження 3/521/265/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 січня 2015 року Малиновський районний суд міста ОСОБА_1 у складі:

головуючого Граніна В.Л.

при секретарі Лукьяновій В.І.

за участю:

представника Південної митниці Міндоходів ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті ОСОБА_1 справу, що надійшла з Південної митниці Міндоходів за протоколом складеним відносно громадянки України ОСОБА_2, працюючої на посаді директора компанії ТОВ «АДОНІОН» (м. Одеса, вул. Ільфа і Петрова, 18, код ЄДРПОУ - 39259703), передбаченого ст. 483 МК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Малиновського районного суду м. Одеси надійшли протоколи №0939/50000/14 від 18.12.2014 року, №0940/50000/14 від 18.12.2014 року та №0941/50000/14 від 18.12.2014 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні гр. ОСОБА_2 за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Відповідно до протоколу ПМП №0939/50000/14 вбачається, що 01.07.2014 року між ТОВ «АДОНІОН» (м. Одеса), в особі директора гр. ОСОБА_2 та фірмою «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (TEKSTIL KENT В-10 BLOK №77 ESENLER, ISTANBUL) в особі директора HUSYIN KIDAL було укладено зовнішньоекономічний контракт №0107/IST-2014 щодо поставки в Україну товарів.

В рамках зазначеного зовнішньоекономічного контракту до Південної митниці Міндоходів від фірми - відправника «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (Туреччина) на вантажному автомобілі НОМЕР_1/ВН3863ХМ надійшов товар «взуття, одяг, білизна туалетна, тканина та інші».

27.07.2014 року в якості підстави для переміщення зазначених товарів через митний кордон України, а також з метою митного оформлення в режимі «імпорт» керівником ТОВ «АДОНІОН» гр. ОСОБА_2 до Південної митниці Міндоходів були надані наступні документи: CARNET TIR №XW75926929, CMR від 26.07.2014 року №0634797, контракт від 01.07.2014 року № 0107flST-2014, інвойс від 25.07.2014 року №344397, інвойс від 26.07.2014 року №9008, пакувальний лист від 26.07.2014 року № б/н, а також митна декларація в режимі «ІМ40ДЕ» від 27.07.2014 року №500040001/2014/012778.

Відповідно до наданої митної декларації від 27.07.2014 року №500040001/2014/012778 переміщенню через митний кордон України від компанії - відправника «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (Туреччина) на адресу компанії покупця та одержувача ТОВ «АДОНІОН» (м. Одеса) на умовах поставки «СІР ОСОБА_1» підлягав товар: 1. «Взуття домашнє - капці кімнатні для жінок, 5095 пар, вагою брутто 1072 кг., вагою нетто - 996,96 кг.», 2. «Вироби текстильні із 100% бавовни-штани з джинсової тканини для чоловіків, 418 шт., вагою брутто 222 кг., вагою нетто - 210,9 кг.», 3. «ОСОБА_1 для дітей, 100% з синтетичних волокон, трикотажні, костюми для дітей (хлопчиків та дівчат), 9111 шт., вагою брутто - 1771 кг., вагою нетто - 1682,45 кг.», 4. «Сорочки чоловічі з короткими рукавами текстильні з синтетичного волокна, 1140 шт., вагою брутто - 300 кг., вагою нетто - 285 кг.», 5. «Блузки з довгими рукавами для жінок трикотажні з вмістом 100% бавовни, 1039 шт., вагою брутто 220 кг., вагою нетто - 209 кг.», 6. «Вироби текстильні 100% синтетичні штани для жінок, 1413 шт., вагою брутто - 630 кг., вагою нетто - 598,5 кг.», 7. «сукні для дівчат, 748 шт., вагою брутто - 265 кг., вагою нетто - 251,75 кг.», 8. «Костюми спортивні для чоловіків, 676 шт., вагою брутто 273 кг., вагою нетто 259,35 кг.», 9. «светри для жінок з 100% бавовни, 1800 шт., вагою брутто 620 кг., вагою нетто 589 кг.», 10. «футболки для чоловіків, 2472 шт., вагою брутто - 626 кг., вагою нетто 594,7 кг.», 11. «костюми для жінок, 1385 шт., вагою брутто 523 кг., вагою нетто 496,85 кг.», 12. «Труси трикотажні з вмістом 100% бавовни для жінок, 9535 шт., вагою брутто 330 кг., вагою нетто 313,5 кг.», 13. «сукні для жінок, 1746 шт., вагою брутто 851 кг., вагою нетто 808,45 кг.», 14. «Білизна туалетна з махрових тканин, бавовняна -рушники, пляжні, 13446 шт., вагою брутто 7254 кг., вагою нетто 6746,22 кг.», 15. «Білизна постільна з текстильних матеріалів, вагою брутто 114 кг., вагою нетто 105,6 кг.», 16. «Пофарбовані тканини полотняного переплетення, 630 рулонів, вагою брутто 1010 кг., вагою нетто 939,30 кг.», 17. «Декоративні оздоблювання у куску, які використовуються у швачному виробництві з основою з синтетичних ниток-аплікації декоративні, тканеві, 3600 шт., вагою брутто 227 кг., вагою нетто 211,11 кг.».

27.07.2014 року зазначені товари були оформлені в Південної митниці Міндоходів у митному режимі імпорт та випущені у вільний обіг.

Разом з тим, з метою з'ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари було направлено запит від 17.09.2014 року №3348/5/99-99-07-16-10-16 до митних органів Туреччини.

04.12.2014 року до Південної митниці Міндоходів листом Департаменту аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України від 28.11.2014 року №12495/7/99-99-26-03-03-17 надійшла відповідь митних органів Туреччини №29980007-724.01.03-UA/3193065-3500345 від 23.10.2014 року із наданням експортних митних декларацій, які були підставою для відправки товарів з Туреччини на Україну.

Так, на думку митного органу, за результатами опрацювання інформації наданої митними органами Туреччини стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії ТОВ «АДОНІОН» встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Південної митниці Міндоходів товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним зазначеним в експортних митних документаціях при вивезенні товарів з Туреччини та є недостовірними стосовно угоди (контракту), найменування та опису товарів, вартості товарів, компанії-відправника, одержувача товарів та умов поставки товарів.

Таким чином, митний орган вважає, що переміщення товарів через митний кордон України на адресу ТОВ «АДОНІОН» здійснено шляхом надання до митниці в якості підстави для переміщення товарів, документів які містять неправдиві дані стосовно угоди (контракту), найменування та опису товарів, вартості товарів, компанії - відправника, одержувача товарів та умов поставки товарів.

Відповідно до протоколу ПМП №0940/50000/14 вбачається, що 01.07.2014 року між ТОВ «АДОНІОН» (м. Одеса), в особі директора гр. ОСОБА_2 та фірмою «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (TEKSTIL KENT В-10 BLOK №77 ESENLER, ISTANBUL) в особі директора HUSYIN KIDAL було укладено зовнішньоекономічний контракт №0107/TST-2014 щодо поставки в Україну товарів.

В рамках зазначеного зовнішньоекономічного контракту до Південної митниці Міндоходів від фірми - відправника «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (Туреччина) на вантажному автомобілі НОМЕР_2/ВН9629ХО надійшов товар «взуття, одяг, білизна туалетна, тканина та інші».

26.07.2014 року в якості підстави для переміщення зазначених товарів через митний кордон України, а також з метою митного оформлення в режимі «імпорт» керівником ТОВ «АДОНІОН» гр. ОСОБА_2 до Південної митниці Міндоходів були надані наступні документи: CARNET TIR №XN75926926, CMR від 23.07.2014 року №001229, контракт від 01.07.2014 року № 0107flST-2014, інвойс від 23.07.2014 року №344377, інвойс від 24.07.2014 року №9006, пакувальний лист від 24.07.2014 року № б/н, а також митна декларація в режимі «ІМ40ДЕ» від 26.07.2014 року №500040001/2014/012775.

Відповідно до наданої митної декларації від 26.07.2014 року №500040001/2014/012775 переміщенню через митний кордон України від компанії - відправника «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (Туреччина) на адресу компанії покупця та одержувача ТОВ «АДОНІОН» (м. Одеса) на умовах поставки «СІР ОСОБА_1» підлягав товар: 1. Взуття домашнє капці кімнатні для жінок, 6705 пар, вагою брутто 1341 кг., вагою нетто 1247,13 кг.; 2. Одяг для дітей костюми для дітей(хлопчиків та дівчат), 1542 шт., вагою брутто 500 кг., вагою нетто 475 кг.; 3. Вироби текстильні з бавовни - сукні для жінок, 1628 шт., вагою брутто 600 кг., вагою нетто 570 кг.; 4. Вироби текстильні - штани з джинсової тканини для чоловіків, 830 шт., вагою брутто 488 кг., вагою нетто 463,6 кг.; 5. Сорочки чоловічі з короткими рукавами, 1091 шт., вагою брутто 266 кг., вагою нетто 252,7 кг.; 6. Костюми спортивні для чоловіків, 961 шт., вагою брутто 550 кг., вагою нетто 522,5 кг.; 7. Вироби трикотажні: светри для жінок, 4399 шт., вагою брутто 960 кг., вагою нетто 912 кг.; 8. Одяг трикотажний з бавовни: футболки для чоловіків, 12226 шт., вагою брутто 2459 кг., вагою нетто 2336,05 кг.; 9. Блузки з довгими рукавами для жінок, 1913 шт., вагою брутто 507 кг., вагою нетто 481,65 кг.; 10. Вироби текстильні - штани для жінок, 1218 шт., вагою брутто 701 кг., вагою нетто 665,950 кг.; 11. Вироби текстильні із синтетичних волокон: костюми для жінок, 408 шт., вагою брутто 179 кг., вагою нетто 170,05 кг.; 12. Куртки текстильні, для чоловіків, демісезонні на тонкій підкладці, 388 шт., вагою брутто 293 кг., вагою нетто 278,35 кг.; 13. Нічні сорочки трикотажні з бавовни для жінок, 620 шт., вагою брутто 188 кг., вагою нетто 178,6 кг.; 14. Труси трикотажні для жінок, 6000 шт., вагою брутто 216 кг., вагою нетто 205,2 кг.; 15. Білизна туалетна з махрових тканин, бавовняна -рушники, пляжні -11362 шт., вагою брутто 6781 кг., вагою нетто 6306,33 кг.; 16. Пофарбовані тканини полотняного переплетення, які виготовлені з синтетичних комплексних не текстурованих поліефірних ниток, без просочення та покриття - 29847 м , вагою брутто 4814 кг., вагою нетто 4477 кг.; 17. Вироби з лицьовою поверхнею з композиційної шкіри-сумки жіночі з плечовим Ремінцем, 218 шт., вагою брутто 177 кг., вагою нетто 164,61 кг.; 18. Фіранки із синтетичних волокон, 84 наборів (521 м2), вагою брутто 84 кг., вагою нетто 78,12 кг.

26.07.2014 року зазначені товари були оформлені в Південної митниці Міндоходів у митному режимі імпорт та випущені у вільний обіг.

Разом з тим, з метою з'ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари було направлено запит від 17.09.2014 року №3348/5/99-99-07-16-10-16 до митних органів Туреччини.

04.12.2014 року до Південної митниці Міндоходів листом Департаменту аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України від 28.11.2014 року №12495/7/99-99-26-03-03-17 надійшла відповідь митних органів Туреччини №29980007-724.01.03-UA/3193065-3500345 від 23.10.2014 року із наданням експортних митних декларацій, які були підставою для відправки товарів з Туреччини на Україну.

Так, на думку митного органу, за результатами опрацювання інформації наданої митними органами Туреччини стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії ТОВ «АДОНІОН» встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Південної митниці Міндоходів товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним зазначеним в експортних митних документаціях при вивезенні товарів з Туреччини та є недостовірними стосовно угоди (контракту), найменування та опису товарів, вартості товарів, компанії-відправника, одержувача товарів та умов поставки товарів.

Таким чином, митний орган вважає, що переміщення товарів через митний кордон України на адресу ТОВ «АДОШОН» здійснено шляхом надання до митниці в якості підстави для переміщення товарів, документів які містять неправдиві дані стосовно угоди (контракту), найменування та опису товарів, вартості товарів, компанії - відправника, одержувача товарів та умов поставки товарів.

Відповідно до протоколу ПМП №0941/50000/14 вбачається, що 01.07.2014 року між ТОВ «АДОНІОН» (м. Одеса), в особі директора ОСОБА_2 та фірмою «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (TEKSTIL KENT В-10 BLOK №77 ESENLER, ISTANBUL) в особі директора HUSYIN KIDAL було укладено зовнішньоекономічний контракт №0107/IST-2014 щодо поставки в Україну товарів.

В рамках зазначеного зовнішньоекономічного контракту до Південної митниці Міндоходів від фірми - відправника «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (Туреччина) на вантажному автомобілі ВН5Ю0ЕО/ВН7907ХТ надійшов товар «взуття, одяг, білизна туалетна, тканина та інші».

26.07.2014 року в якості підстави для переміщення зазначених товарів через митний кордон України, а також з метою митного оформлення в режимі «імпорт» керівником ТОВ «АДОНІОН» гр. ОСОБА_2 до Південної митниці Міндоходів були надані наступні документи: CARNET TIR № ХЕ.75926923, CMR від 24.07.2014 року №001228, контракт від 01.07.2014 року № 0107/IST-2014, інвойс від 24.07.2014 року №344381, інвойс від 24.07.2014 року №9007, пакувальний лист від 24.07.2014 року № б/н, а також митна декларація в режимі «ІМ40ДЕ» від 26.07.2014 року №500040001/2014/012777.

Відповідно до наданої митної декларації від 26.07.2014 року №500040001/2014/012777 переміщенню через митний кордон України від компанії - відправника «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (Туреччина) на адресу компанії покупця та одержувача ТОВ «АДОШОН» (м. Одеса) на умовах поставки «СІР ОСОБА_1» підлягав товар: 1. «Взуття домашнє, на підошві з пластмаси (ПВХ)та з верхом з текстильних матеріалів, з довжиною устілки понад 24 см : - капці кімнатні жіночі розмір 36-40 - 583 пар, вагою брутто 118 кг., вагою нетто - 109,74 кг.», 2. «Сорочки чоловічі з довгими рукавами текстильні із синтетичних волокон (80%-синтетичне волокно, 20%- бавовна) розмір 46-52 -650 шт, вагою брутто 145 кг., вагою нетто - 137,75 кг.», 3. «Вироби текстильні 100% синтетичні штани для жінок розміром 46-52-329 шт, вагою брутто - 147 кг., вагою нетто - 139,65 кг.», 4. «Вироби трикотажні для дітей(дівчат та хлопців)розміром до 86см з бавовни: - костюми для дітей (штани та кофта) -420 шт, вагою брутто - 127 кг., вагою нетто - 120,65 кг.», 5. «Вироби текстильні для жінок, з бавовни: штани з джинсової тканини розмір 44-52 -2007 шт., вагою брутто 1162 кг., вагою нетто - 1103 кг.», 6. «ОСОБА_1 трикотажний - футболки для чоловіків бавовняні розмір 46-56-11183 шт, вагою брутто - 1601 кг., вагою нетто - 1520 кг.», 7. «Блузки з довгими рукавами для жінок трикотажні з вмістом 100% бавовни розмір 46-52-7986 шт., вагою брутто - 1653 кг., вагою нетто - 1570 кг.», 8. «Куртки текстильні із синтетичних волокон, для чоловіків, демісезонні на тонкій підкладці розмір 46-52-2687 шт, вагою брутто 2091 кг., вагою нетто 1986 кг.», 9. «Труси трикотажні з вмістом 100% бавовни для жінок розмір 46-52 - 46795 шт., вагою брутто 1136 кг., вагою нетто 1079 кг.», 10. «Вироби текстильні з бавовни 100%: - Сукні для жінок розмір 44-56-4178 шт, вагою брутто - 988 кг., вагою нетто 938 кг.», 11. «Білизна постільна з текстильних матеріалів з вмістом (80%-бавовни,20% синтетичних волокон)-4180 наб (до набору входять: простирадло р-ром 2*2,2м-1шт,-підодіяльник р-ром 1,9*2м-1шт,-наволочка 0,7*0,7м-1шт), вагою брутто 8612 кг., вагою нетто 8009 кг.», 12. «Тканина полотняного переплетення, пофарбована, виготовлена з синтетичних комплексних нетекстурованих поліефірних ниток, з вмістом нетекстурованих ниток з поліефіру не менш як 85 маси, з 100% поліефіру, завширшки 150+/-1см, поверхнева щільність складає 155+/-2г/м2 не просочена, без покриття -18420м2., вагою брутто 3070 кг., вагою нетто 2855,1 кг.», 13. «Фіранки із синтетичних волокон, з тканих матеріалів -113 наб (656.8м2), вагою брутто 113 кг., вагою нетто 105,09 кг.».

26.07.2014 року зазначені товари були оформлені в Південної митниці Міндоходів у митному режимі імпорт та випущені у вільний обіг.

Разом з тим, з метою з'ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари було направлено запит від 17.09.2014 року №3348/5/99-99-07-16-10-16 до митних органів Туреччини.

04.12.2014 року до Південної митниці Міндоходів листом Департаменту аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України від 28.11.2014 року №12495/7/99-99-26-03-03-17 надійшла відповідь митних органів Туреччини №29980007-724.01.03-UA/3193065-3500345 від 23.10.2014 року із наданням експортних митних декларацій, які були підставою для відправки товарів з Туреччини на Україну.

Так, на думку митного органу, за результатами опрацювання інформації наданої митними органами Туреччини стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії ТОВ «АДОНІОН» встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Південної митниці Міндоходів товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним зазначеним в експортних митних документаціях при вивезенні товарів з Туреччини та є недостовірними стосовно угоди (контракту), найменування та опису товарів, вартості товарів, компанії-відправника, одержувача товарів та умов поставки товарів.

Таким чином, митний орган вважає, що переміщення товарів через митний кордон України на адресу ТОВ «АДОНІОН» здійснено шляхом надання до митниці в якості підстави для переміщення товарів, документів які містять неправдиві дані стосовно угоди (контракту), найменування та опису товарів, вартості товарів, компанії - відправника, одержувача товарів та умов поставки товарів.

У судовому засіданні гр. ОСОБА_2 участі не приймала, однак приймала участь її представник, яка заявила, що провадження по справі підлягає закриттю на підставі відсутності складу адміністративного правопорушення.

Представник Південної митниці Міндоходів у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України та накласти стягнення відповідно до санкції статті.

Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, оцінивши в сукупності зібрані докази, вислухавши думку учасників процесу, суд не знаходить достатніх підстав для визнання гр. ОСОБА_2 винною у порушені митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України. При цьому суд виходить з наступного.

Судом встановлено, що 01.07.2014 року між ТОВ «АДОНІОН» (м. Одеса), в особі директора гр. ОСОБА_2 та фірмою «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (TEKSTIL KENT В-10 BLOK №77 ESENLER, ISTANBUL) в особі директора HUSYIN KIDAL було укладено зовнішньоекономічний контракт №0107/IST-2014 щодо поставки в Україну товарів.

В рамках зазначеного зовнішньоекономічного контракту до Південної митниці Міндоходів від фірми - відправника «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (Туреччина) на вантажних автомобілях надійшов товар.

В якості підстави для переміщення зазначених товарів через митний кордон України, а також з метою митного оформлення в режимі «імпорт» керівником ТОВ «АДОНІОН» гр. ОСОБА_2 до Південної митниці Міндоходів були надані товаросупровідні документи.

Разом з тим, з метою з'ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари було направлено запити до митних органів Туреччини.

До Південної митниці Міндоходів листом Департаменту аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України надійшли відповіді митних органів Туреччини із наданням експортних митних декларацій, які були підставою для відправки товарів з Туреччини на Україну.

Як вбачається з зазначених протоколі підставою для їх складання Південною митницею Міндоходів послужило відповідь з митних органів Турецької Республіки з результатами перевірки, проведеної стосовно законності ввезення на митну територію України товарів на адресу ТОВ «АДОНІОН», з додатками, а саме - експортними деклараціями.

Згідно з вказаною відповіддю та надісланих експортних декларацій вартість товару, які були заявлені при імпорті в Україну не відповідають фактично сплаченим при експорті.

Згідно отриманої від митних органів Туреччини митних декларацій встановлено, що фактично з Туреччини до України в режимі експорт випускалися товари, які частково були оформлені ТОВ «АДОНІОН» у Південній митниці Міндоходів (частина товару не декларувалася).

Крім того, відповідно до експортних декларацій ціна товару не відповідає заявленої ТОВ «АДОНІОН» вартості товару.

Проте, разом з експортною декларацію митним органом Туреччини не було надано до Південної митниці Міндоходів контракти, укладені між відправниками товару та Покупцем товару.

У ТОВ «АДОНІОН» були договірні відношення лише з Продавцем товару - компанією «SARAY TEKSTIL KUMASSANA YI VE TIC.LTD.ST1», що повністю підтверджується контрактом №0107/IST-2014 від 01.07.2014року.

В матеріалах справи відсутні докази того, що товар, зазначений у митних деклараціях продавався вищевказаними компаніями та ТОВ «АДОНІОН» здійснювалася оплата за отриманий товар вказаним підприємствам.

Однак, в матеріалах справи є контракт, інвойси, які повністю підтверджують, що була угода купівлі-продажу між «SARAY TEKSTIL KUMASSANA YI VE TIC.LTD.ST1» та ТОВ «АДОНІОН», що така угода здійснювалася, та що у МД було вказано саме продавця товару.

Крім того, ТОВ «АДОНІОН» було здійснено повну оплату за отриманий товар, що підтверджується матеріалами справи.

Також, з матеріалів справи вбачається, що товар був випущений у вільний обіг і оформлений з додержанням усіх умов переміщення товарів в режимі імпорт. При здійснені митного оформлення товару посадовими особами митного органу здійснювався митний огляд товару та актом митного огляду було встановлено, що товар відповідає товаросупровідним документам.

Вартість товару визначена згідно контракту №0107/IST-2014 від 01.07.2014 року була сплачена покупцем на рахунок компанії «SARA Y TEKSTIL KUMASSANAYI VE TIC.LTD.STI».

Відповідно до ч.ч. 2, 3 ст. 189 Господарського кодексу України ціна є істотною умовою господарського договору. Ціна зазначається в договорі у гривнях, а у зовнішньоекономічних договорах (контрактах) можуть визначатися у іноземній валюті за згодою сторін.

Згідно з ч. 1 ст. 190 Господарського кодексу України вільні ціни визначаються на всі види продукції (робіт, послуг), за винятком тих, на які встановлено державні регульовані ціни.

В ст. 632 ЦК України також вказано, що ціна в договорі встановлюються за домовленістю сторін.

Отже, сторони контракту мають право самостійно визначати вільні ціни на товари. Відповідно до інвойсу сторони визначили вільну ціну товару, яка була фактично сплачена ТОВ «АДОНІОН» на адресу компанії «SARAY TEKSTIL KUMASSANAYI VE TIC.LTD.STI».

Відповідно до ст. 57 МК України визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами: 1 - основний та 2 - другорядні.

Основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є перший метод - за ціною договору (вартість операції). Кожний наступний метод застосовується лише у разі, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу.

Як вбачається з матеріалів справи, під час митного оформлення ТОВ «АДОНІОН» підтвердив митну вартість товару за ВМД, яка базується на ціні, що фактично була сплачена за товар, з урахуванням корегувань митної вартості.

В Постанові Пленуму Верховного Суду від 03.06.2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» (із змінами, внесеними згідно з постановою Пленуму Верховного Суду України №8 від 30 травня 2008 року) роз'яснено, що незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю передбачає їх переміщення через митний кордон України з подання митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів або таких, що містять неправдиві дані. Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Відповідно до положень ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів через митний кордон України і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

У відповідності до ст. 9 КУпАП (проступком) визнається протиправна, винна дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до диспозиції ч. 1 ст. 483 МК України, дане правопорушення характеризується діями, що спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстав для переміщення товарів підроблених документів, одержаним незаконним шляхом, або таких, що містить неправдиві відомості.

Суб'єктивна сторона правопорушення, що передбачене статтею 483 МК України передбачає наявність в діях особи вини у скоєному правопорушенні у формі прямого умислу.

Відповідно до ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається скоєним умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Таким чином, митними органами не указано в чому конкретно полягало надання собою неправдивих відомостей з метою приховування товару.

Тому як жоден з документів, що подавалися митному органу при митному оформлені товару, як підстави для переміщення товарів, підробленими або одержаними незаконним шляхом, або такими, що містять неправдиві відомості, не визнавалися.

Також, з матеріалів справи вбачається, що єдиною підставою для порушення справи про порушення митних правил відносно гр. ОСОБА_2 є відповідь митних органів Туреччини. Відповідно до ст. 491 МК України підставами для порушення справи про порушення митних правил є, зокрема, офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій. Однак, переклад зазначеного листа з іноземної мови на українську мову не засвідчений належним чином, тобто є неофіційним. За таких обставин даний лист не може бути визнаний як документ взагалі і, зокрема, як доказ винуватості гр. ОСОБА_2 у скоєні саме правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України.

Крім цього, товар був випущений у вільний обіг і оформлений з додержанням усіх умов переміщення товарів у режимі «імпорт», які встановлені ст. 75 МК України, що передбачає подання митному органу документів, що засвідчують підстави, та умови ввезення товарів на митну територію України, сплату податків і зборів, якими обкладаються товари під час ввезення на митну територію України, дотримання вимог, передбачених законом, щодо заходів нетарифного регулювання та інших обмежень. Таким чином, митним органом була перевірена і встановлена законність митного оформлення товару.

Тому суд, аналізуючи вищевикладені обставини та керуючись конституційним принципом презумпції невинуватості, вказаним в ст. 62 Конституції України (тобто вина особи, яка притягається до відповідальності повинна бути доведена органом який склав протокол, а доводи вини повинні ґрунтуватися на доказах, об'єктивність яких не викликала б жодних сумнівів), вважає що митним органом не було надано достовірних доказів на підтвердження вини гр. ОСОБА_2 і її винність не доведена.

Згідно ч. 2 ст. 528 МК України у справі про порушення митних правил суд (суддя) виносить одну з постанов, передбачених частиною першою статті 527 цього Кодексу.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 527 МК України у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справу, виносить, зокрема, постанову про закриття провадження у справі.

Відповідно до ч. 1 ст. 487 Митного Кодексу України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Статтею 247 КУпАП встановлені обставини, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення.

Таким чином, суд вважає, що митницею не надано достатніх доказів на підтвердження вини особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, а висновки митного органу не підтверджуються достовірними даними, тому це є підставою для закриття провадження по справі, через відсутність складу адміністративного правопорушення, відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 62 Конституції України, ст.ст. 483, 527, 528, 529 МК України, п. 1 ч. 1 ст. 247, ст. 284 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності гр. ОСОБА_2 - закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, за відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.

Суддя

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення15.01.2015
Оприлюднено23.01.2015
Номер документу42364066
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —521/22986/14-п

Постанова від 15.01.2015

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

Постанова від 29.12.2014

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні