ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
17 січня 2015 р. Справа №804/454/15
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Царікової О.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за поданням Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Агромаркет-Н» про підтвердження обґрунтованості повного адміністративного арешту майна платника податків,
ВСТАНОВИВ:
13 січня 2015 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшло подання Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Агромаркет -Н» про підтвердження обґрунтованості повного адміністративного арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Агромаркет - Н» ( код ЄДРПОУ 38578753).
В обґрунтування заявленого подання, заявник зазначив, що наказом Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 12.01.2015 № 4 призначено позапланову виїзну документальну перевірку ТОВ «Агромаркет - Н». Копію вказаного наказу та направлення на перевірку від 12.01.2015 № 3/22-03 вручено директору Товариства з обмеженою відповідальністю «Агромаркет - Н» Літошенку Л.Л. Однак, при спробі працівників ОДПІ фактично провести перевірку, підприємство відмовило у допуску посадових осіб контролюючого органу, про що останніми було складено акт про відмову у допуску до проведення перевірки від 12.01.2015 № 4/22-03/38578753. Таким чином, заявник зазначив, що неможливо провести позапланову виїзну документальну перевірку ТОВ «Агромаркет - Н» та встановити причини не допуску посадових осіб відповідача до перевірки. Заявник зауважив, що у відповідності до ст. 94 Податкового кодексу України адміністративний арешт майна платника податків є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом. Враховуючи вищевикладене, просить подання задовольнити в повному обсязі.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.01.2015 відкрито провадження у справі № 804/454/15 за матеріалами подання та призначено його до розгляду на 17.01.2015.
Представник заявника у судове засідання не з'явився. До суду надійшло клопотання заявника від 17.01.2015 (вих. №60) про розгляд справи № 801/454/15 за відсутності повноважного представника Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області.
Представник відповідача проти заявленого подання заперечив з підстав, викладених у письмових запереченнях та зазначив, що оскаржив наказ Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 12.01.2015 № 4 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду. Таким чином, в даному випадку має місце спір про право, а тому провадження у адміністративній справі за поданням підлягає закриттю.
Представник відповідача у судовому засіданні вказав, що подання податкового органу є необґрунтованим, таким, що не підлягає задоволенню та просив здійснювати розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідно до частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України ( далі - КАС України), особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Згідно ч. 6 статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності сторін у порядку письмового провадження.
Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується подання, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, дійшов наступних висновків.
Статтею 183-3 КАС України встановлено, що провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби при здійсненні ними передбачених законом повноважень здійснюється на підставі, зокрема, подання таких органів щодо підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.
Перевірка обґрунтованості накладення адміністративного арешту передбачає встановлення судом наявності підстав для застосування адміністративного арешту, визначених пунктом 94.2 статті 94 Податкового кодексу України. Предметом перевірки є відповідність рішення керівника податкового органу (його заступника) про накладення адміністративного арешту на майно платника податків умовам, за яких таке рішення може бути ухвалено.
Як встановлено судом та підтверджується наявними матеріалами справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Агромаркет - Н» (далі - ТОВ «Агромаркет - Н») (код ЄДРПОУ 38578753), зареєстроване 06.03.2013 за №12301020000004118, та перебуває на обліку в Нікопольській об'єднаній державній податковій інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області з 07.03.2013.
Наказом Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 12.01.2015 № 4 призначено проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ «Агромаркет-Н» (реєстраційний номер облікової справи платника податків 38578753), з питання дотримання вимог податкового законодавства в частині повноти нарахування податку на додану вартість при здійсненні взаємовідносин із Товариством з обмеженою відповідальністю «Преміум Прінт Солюшнс» (реєстраційний номер облікової справи платника податків 37264367) у вересні 2014 року та подальшого руху придбаних товарів ( робіт, послуг) по ланцюгу, з 12.01.2015 тривалістю 5 робочих днів.
Копію наказу від 12.01.2015 №4 на проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ «Агромаркет - Н» та направлення на перевірку від 12.01.2015 № 3/22-03 отримав директор Товариства з обмеженою відповідальністю «Агромаркет - Н» Літошенку Л.Л.
Судом встановлено, що 12.01.2015 працівників контролюючого органу не було допущено до фактичного здійснення перевірки, що зафіксовано в акті про відмову платника податків у допуску до проведення перевірки від 12.01.2015 № 4/22-03/38578753.
На підставі не допуску до проведення перевірки, заступником начальника управління - начальником відділу організації та супроводження перевірок платників податків управління податкового аудиту Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області Лисенко В.І., згідно Порядку застосування адміністративного арешту платника податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 10.10.2013 № 568, подано звернення про застосування адміністративного арешту майна платника податків від 13.01.2015.
13.01.2015 В.о. начальника Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області Джавун В.В. прийнято рішення про застосування повного адміністративного арешту майна платника податків ТОВ «Агромаркет - Н» (реєстраційний номер облікової справи платника податків 38578753), що перебуває за адресою: 53200, Дніпропетровська область, м. Нікополь, проспект Електрометалургів, буд. 48/1.
Статтею 75 Податкового кодексу України (далі - ПК України) визначено, що органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Пунктом 81.2 статті 82 ПК України встановлено, у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків у допуску службових осіб органу державної податкової служби до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови.
Підпунктом 94.2.3 пункту 94.2 статті 94 ПК України визначено, що арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується одна з таких причин: платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб органу державної податкової служби.
У відповідності з п. 94.3, п. 94.4, п. 94.10 ст. 94 ПК України, арешт майна полягає у забороні платнику податків вчиняти щодо свого майна, яке підлягає арешту, дії, зазначені у пункті 94.5 цієї статті. Арешт майна може бути повним або умовним. Повним арештом майна визнається заборона платнику податків на реалізацію прав розпорядження або користування його майном. У цьому випадку ризик, пов'язаний із втратою функціональних чи споживчих якостей такого майна, покладається на орган, який прийняв рішення про таку заборону. Арешт на майно може бути накладено рішенням керівника органу державної податкової служби (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 183-3 КАС України провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби при здійсненні ними передбачених законом повноважень здійснюється на підставі подання таких органів щодо підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.
Подання органу державної податкової служби щодо підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків у порядку статті 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України подається до суду першої інстанції протягом двадцяти чотирьох годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду, за загальними правилами підсудності, встановленими цим Кодексом.
Відповідно до ст. 183-3 КАС України, норми КАС України, що регулюють процедуру позовного провадження, до провадження на підставі подання податкового органу можуть застосовуватися лише в частині, що не суперечить спеціальним нормам статті 183-3 цього Кодексу. Тому сторони у процесі розгляду подання податкового органу користуються всіма правами, які мають позивач та відповідач згідно з нормами КАС України, за винятком тих, що не можуть бути реалізовані за змістом статті 183-3 зазначеного Кодексу.
Відповідно до п.2 ч.4 ст. 183-3 КАС України суд ухвалою відмовляє у прийнятті подання у разі, якщо з поданих до суду матеріалів вбачається спір про право.
У частині дев'ятій Листа Вищого адміністративного суду України від 02.02.2011 за № 149/11/13-11 зазначено, що спір про право в контексті розглядуваної норми має місце в разі, якщо предметом спору є правовідносини, існування яких є передумовою підстав для застосування спеціальних заходів, перелічених у ст. 183-3 КАС України.
Зокрема, спір про право наявний у разі, коли платник податків висловлює незгоду з рішенням податкового органу, що було підставою для виникнення обставин для внесення відповідного подання. При цьому незгода платника податків із рішеннями податкових органів щодо застосування спеціальних заходів, згаданих у статті 183 з позначкою 3 Кодексу адміністративного судочинства України, може підтверджуватися не лише зверненням із відповідним адміністративним позовом. Суд може встановити наявність спору також із змісту заперечень платника податків, стосовно якого внесено подання. Зокрема, платник податків може заперечувати розмір податкового боргу, що стягується, або факт узгодження податкових зобов'язань, з яких виник податковий борг; склад майна, щодо якого застосовується адміністративний арешт; заперечувати наявність податкового боргу, у зв'язку з яким накладено адміністративний арешт, або законність проведення перевірки, недопущення до якої призвело до застосування адміністративного арешту, тощо.
Як встановлено судом та підтверджується наявними матеріалами справи, ТОВ «Агромаркет - Н» категорично не погоджується з доводами контролюючого органу та зазначає, що перевірку призначено без наявності достатніх на це підстав, а наказ Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 12.01.2015 № 4 оскаржило до Дніпропетровського окружного адміністративного суду, про що свідчить копія адміністративного позову від 13.01.2015 із відміткою канцелярії суду про його отримання судом. Більш того, ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.01.2015 відкрито провадження у справі № 804/523/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Агромаркет - Н» до Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування наказу від 12.01.2015 № 4 та призначено її до розгляду на 30.01.2015. Саме на підставі вказаних обставин працівників контролюючого органу і не було допущено до фактичного здійснення документальної позапланової виїзної перевірки.
Таким чином, суд приходить до висновку, що в даному випадку має місце спір про право.
Зважаючи на вищевикладене, на підставі пункту 1 частини першої статті 157 КАС України, провадження у справі підлягає закриттю оскільки відповідні вимоги не можуть бути розглянуті в порядку окремого виду адміністративного судочинства, яким є провадження за поданням податкового органу.
Згідно з частиною другою статті 157 КАС України суд роз'яснює, що відповідні вимоги підлягають розгляду в Дніпропетровському окружному адміністративному суді, але в загальному порядку позовного провадження.
Закриття провадження у справі за поданням податкового органу не позбавляє заявника права звернутися до суду з відповідною вимогою у загальному порядку позовного провадження.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 8, 10, 11, 69, 71, 157, 165, 167, 183-3, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
УХВАЛИВ:
Провадження у справі № 804/454/15 поданням Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Агромаркет - Н» про підтвердження обґрунтованості повного адміністративного арешту майна платника податків закрити.
Роз'яснити заявнику, що у разі закриття провадження у справі за поданням, податковий орган не позбавлений права звернутися з відповідною вимогою у загальному порядку позовного провадження.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядки та строки, зазначені в ст. 186 КАС України та набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України.
Суддя О.В. Царікова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2015 |
Оприлюднено | 26.01.2015 |
Номер документу | 42382356 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні