ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 січня 2015 року № 813/7547/14
Суддя Львівського окружного адміністративного суду Потабенко В.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Дрогобицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області до дочірнього підприємства "Хлібодар" про стягнення заборгованості,-
в с т а н о в и л а :
Дрогобицька об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області (далі - Дрогобицька ОДПІ ГУ Міндоходів у Львівській області, позивач) звернулася до суду з позовом до дочірнього підприємства "Хлібодар" (далі - ДП "Хлібодар", відповідач) про стягнення податкового боргу з комунального податку на податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 12070,00 грн.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України, справи про стягнення грошових сум які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень юридичних осіб чи фізичних осіб-підприємців у випадках, передбачених законом, розглядаються в порядку скороченого провадження.
Відтак, суддя, у відповідності до ст. 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України, розглядає справу в порядку скороченого провадження.
Відповідачу скеровувалася ухвала про відкриття скороченого провадження від 06.11.2014 року на адресу: 82195, Львівська область, Дрогобицький район, с. Рибник, вул. Тимошенка, 5. Конверту присвоєно штрихкодовий ідентифікатор №7901815513617. Станом на 20.01.2015 року на адресу суду не надходило жодної інформації про вручення ухвали про відкриття скороченого провадження відповідачу. Однак, згідно інформації із сайту Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" (http://services.ukrposhta.ua/bardcodesingle/), в результаті відстеження пересилання поштових відправлень, встановлено, що ухвала про відкриття скороченого провадження вручена відповідачу 14.11.2014 року о 15:30 год.
Відтак, відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС України, що відповідач належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження у справі, оскільки поштовий конверт із ухвалою про відкриття скороченого провадження скеровувався на адресу, що внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини по справі, суддя приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
ДП "Хлібодар", код ЄДРПОУ 25235218, 27.11.1997 року зареєстроване Дрогобицькою районною державною адміністрацією Львівської області, що підтверджено наявною в матеріалах справи копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та свідоцтвом про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи. 11.12.1997 року ДП "Хлібодар" взято на облік Дрогобицькою ОДПІ ГУ Міндоходів у Львівській області.
На підставі акту № 991/15-1 від 17.11.2011 року, Дрогобицькою ОДПІ ГУ Міндоходів у Львівській області прийнято податкове повідомлення - рішення № 0004391501 на суму 4080,00 грн., за платежем податок на прибуток.
Згідно акту № 628/15-1/25235218 від 13.11.2012 року, Дрогобицькою ОДПІ ГУ Міндоходів у Львівській області прийнято податкове повідомлення - рішення № 0003091501 на суму 4080,00 грн., за платежем податок на прибуток.
Відповідно до акту № 168/22-30/25235218 від 24.04.2013 року, Дрогобицькою ОДПІ ГУ Міндоходів у Львівській області прийнято податкові повідомлення - рішення № 0000732230 від 14.05.2013 року на суму 2890,00 грн., за платежем комунальний податок та № 0000722230 від 14.05.2013 року на суму 1020,00 грн., за платежем податок на прибуток.
В матеріалах справи наявні докази відправлення відповідачу податкових повідомлень - рішень та відсутні докази їх оскарження чи сплати податкової заборгованості.
Відповідно до ст. 16 Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (надалі - ПК України), платник податків зобов'язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
У п. 31.1 ст. 31 ПК України визначено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Пунктом 1 ст. 36 ПК України передбачено, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. А також, податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Відповідно до п. 54.3.1 ст. 54 ПК, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.
Крім того, згідно п. 54.3.3 ст. 53 ПК України, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення.
У відповідності до п. 1 ст. 109 Кодексу, податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПК України, податковим боргом є сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вважати узгоджену суму податкового зобов'язання, не сплачену платником податків у строки, визначені статтею 57 Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України, він регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п. 41.1 ст. 41 ПК України, органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Згідно п. 20.1.28 ст. 20 ПК України, органи державної податкової служби наділені, зокрема, правом застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
В матеріалах справи наявна довідка № 8498/9/18-0215 від 29.10.2014 року про відсутність у відповідача станом на 29.10.2014 року відкритих рахунків в установах банків. Окрім цього, в матеріалах справи міститься відповідь Державного реєстратора речових прав на нерухоме майно про відсутність у відповідача станом на 20.03.2014 року відомостей про нерухоме майно та відповідь Головного управління Держземагентства у Львівській області про відсутність станом на 01.01.2014 року земельних ділянок у власності чи у користуванні.
Однак, відповідно до п. 87.1 ст. 87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Згідно наявної в матеріалах справи довідки № 8507/9/2500 від 29.10.2014 року станом на 29.10.2014 року заборгованість ДП "Хлібодар" становить 12070,00 грн., в тому числі штрафні санкції з податку на прибуток в сумі 9180,00 грн., та штрафні санкції з комунального податку в сумі 2890,00 грн.
На даний час сума податкового зобов'язання в розмірі 12070,00 грн. є узгодженою та у встановлені законом строки до бюджету не сплаченою, тобто визнається сумою податкового боргу, а, відтак, підлягає стягненню в примусовому порядку.
Враховуючи все вищеперераховане, суд вважає вимоги Дрогобицької ОДПІ ГУ Міндоходів у Львівській області обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.
Відповідно до ч. 1 ст. 256 КАС України, постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, виконуються негайно.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають, відповідно до ст. 94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 7 - 14, 18, 19, 33-35, 69, 70, 71, 72, 86, 94, 128, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167, 183 2 ,256 КАС України, суддя, -
ПОСТАНОВИЛА:
позов задовольнити повністю.
Стягнути з дочірнього підприємства "Хлібодар" (код ЄДРПОУ 25235218, що зареєстроване за адресою: 82192, Львівська область, Дрогобицький район, с. Рибник, вул. Тимошенка, 5) до бюджету податковий борг в сумі 12070 (дванадцять тисяч сімдесят) гривень рівно.
Постанова прийнята в порядку скороченого провадження підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 10 десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Потабенко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2015 |
Оприлюднено | 23.01.2015 |
Номер документу | 42382581 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні