ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
21 січня 2015 року № 826/559/15
О 10 годині 42 хвилини в приміщенні Окружного адміністративного суду міста Києва за адресою у м. Києві по вул. Великій Васильківській, 81-а, Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого Бояринцевої М.А. при секретарі судового засідання Голубничій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за поданням Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві (юридична адреса: 04080, м. Київ, вул. Турівська, 12)
про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві звернулася до суду з поданням про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Капітал Плюс".
В обґрунтування заявлених вимог заявник посилається на Податковий кодекс України та зазначає, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Актив Капітал Плюс" не виконано вимог контролюючого органу щодо надання документів для проведення перевірки та відмовлено у допуску посадових осіб для проведення перевірки в зв'язку з чим Державною податковою інспекцією у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві складено акт про ненадання документів для проведення позапланової документальної перевірки та прийнято рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків від 17 січня 2015 року № 1.
Представник відповідача не заперечив по суті заявлених вимог та щодо арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Капітал Плюс", проте вказав про відсутність майна у юридичної особи.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується подання, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, суд приходить до наступних висновків.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Актив Капітал Плюс" (ідентифікаційний код 38669227) є юридичною особою та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві.
У грудні 2014 року до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві надійшли скарги ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 та ОСОБА_8 на незаконні дії керівництва ресторану "Моцарелла" Товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Капітал Плюс" по вул. Сагайдачного, 27-б щодо можливого порушення податкового законодавства, в яких вони просили провести позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Капітал Плюс" на предмет додержання вимог податкового законодавства (відрахування податків і зборів із заробітної плати) та перевірити факти неофіційної виплати заробітної плати.
З метою здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства про оплату праці, податкового та валютного законодавства Товариством з обмеженою відповідальністю "Актив Капітал Плюс" та на підставі підпункту 78.1.13 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України виконуючим обов'язки начальника Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві видано наказ від 29 грудня 2014 року № 288 про проведення документальної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Капітал Плюс", а саме: дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудових договорів, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), здійснення контролю за оподаткуванням податком на доходи фізичних осіб сум доходів нарахованих (виплачених) найманим особам Товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Капітал Плюс", дотримання законодавства щодо повноти обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб з 29 грудня 2014 року по 16 січня 2015 року.
29 грудня 2014 року Державною податковою інспекцією у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві видано головному державному ревізору-інспектору Вершиніну О.А. направлення на перевірку № 1506.
Як вбачається з направлення на перевірку, направлення від 29 грудня 2014 року № 1506 пред'явлено представнику Товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Капітал Плюс" 29 грудня 2014 року о 17:40 год., вручено копію наказу від 29 грудня 2014 року № 288 про проведення перевірки 29 грудня 2014 року о 17:35 грн. та вручено копію запиту про надання документів 29 грудня 2014 року о 18:00 год.
Як вбачається із копії запиту про надання документів, Державна податкова інспекція у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві на підставі підпункту 20.1.6 пункту 20.1 статті 20, статті 72 Податкового кодексу України та на підставі наказу від 29 грудня 2014 року № 288 просила надати завірені належним чином копії первинних, бухгалтерських та інших документів, а саме:
- інформацію про повну назву підприємства, місцезнаходження, відкриті в установах банків рахунки (номер та назву установи);
- інформацію про наявність власного рухомого та нерухомого майна та копії документів, які дають право власності та/або користування даним майном;
- накази на прийняття та звільнення працівників за період 2013-2014 років;
- штатний розпис підприємства за 2013-2014 роки;
- відомості про нарахування заробітної плати по Товариству з обмеженою відповідальністю "Актив Капітал Плюс" за 2013-2014 роки;
- табелі обліку робочого часу, журнал виходу працівників на роботу за 2013-2014 роки;
- касові, чекові та інші документи, що підтверджують факт виплати заробітної плати працівників за період 2013-2014 роки.
Проте, станом на 16 січня 2015 року запитувані документи Товариством з обмеженою відповідальністю "Актив Капітал Плюс" надані не були, будь-яких пояснень платника з цього приводу не надходило в зв'язку з чим 16 січня 2015 року працівниками Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві здійснено виїзд на підприємство за юридичною адресою: м. Київ, вул. Сагайдачного, 27-б, проте посадова особа, яка знаходилася на підприємстві відмовила надати документи, про що головними державними ревізорами-інспекторами відділу контролю перевірочної роботи юридичних осіб управління доходів і зборів з фізичних осіб Вершиніним О.А. та Пристанським І.В. 16 січня 2015 року о 13:00 год. складено акт про ненадання документів (копій документів) для проведення позапланової документальної перевірки посадовими особами Товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Капітал Плюс".
16 січня 2015 року начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб звернувся до заступника начальника Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві із проханням застосувати умовний адміністративний арешт майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Капітал Плюс" в зв'язку із відмовою платника податків від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб органу державної податкової служби.
Рішенням Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 17 січня 2015 року № 1 застосовано умовний адміністративний арешт майна платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Капітал Плюс", що перебуває (розміщується/зберігається) за адресою: м. Київ, вул. Сагайдачного, 27-б.
Відповідно до пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Згідно підпункту 78.1.13 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється у разі отримання інформації про ухилення податковим агентом від оподаткування виплаченої (нарахованої) найманим особам (у тому числі без документального оформлення) заробітної плати, пасивних доходів, додаткових благ, інших виплат та відшкодувань, що підлягають оподаткуванню, у тому числі внаслідок неукладення платником податків трудових договорів з найманими особами згідно із законом, а також здійснення особою господарської діяльності без державної реєстрації. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали підставою для проведення такої перевірки.
У відповідності до пункту 78.4 статті 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 81.1 статті 81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу;
- копії наказу про проведення перевірки;
- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяється.
Судом досліджено документи, складені заявником для проведення перевірки, та встановлено їх відповідність вимогам Податкового кодексу України.
При пред'явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.
У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.
Пунктом 81.2 статті 81 Податкового кодексу України встановлено, що у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови.
Як встановлено під час розгляду справи, відбувся факт ненадання документів для проведення перевірки та факт відмови у проведенні документальної перевірки.
Відповідно до статті 94 Податкового кодексу України адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.
Арешт майна може бути застосовано, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.
Арешт майна полягає у забороні платнику податків вчиняти щодо свого майна, яке підлягає арешту, дії, зазначені у пункті 94.5 цієї статті.
Арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків.
Арешт майна може бути повним або умовним.
Повним арештом майна визнається заборона платнику податків на реалізацію прав розпорядження або користування його майном. У цьому випадку ризик, пов'язаний із втратою функціональних чи споживчих якостей такого майна, покладається на орган, який прийняв рішення про таку заборону.
Умовним арештом майна визнається обмеження платника податків щодо реалізації прав власності на таке майно, який полягає в обов'язковому попередньому отриманні дозволу керівника відповідного контролюючого органу на здійснення платником податків будь-якої операції з таким майном. Зазначений дозвіл може бути виданий керівником контролюючого органу, якщо за висновком податкового керуючого здійснення платником податків окремої операції не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймовірності його погашення.
Керівник контролюючого органу (його заступник) за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків, яке надсилається:
- платнику податків з вимогою тимчасово зупинити відчуження його майна;
- іншим особам, у володінні, розпорядженні або користуванні яких перебуває майно такого платника податків, з вимогою тимчасово зупинити його відчуження.
Арешт на майно може бути накладено рішенням керівника контролюючого органу (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.
Дослідивши обставини справи та докази, надані заявником, суд приходить до висновку про наявність підстав для застосування умовного адміністративного арешту майна товариства.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтею 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Подання Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві задовольнити повністю.
2. Підтвердити обґрунтованість умовного адміністративного арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Капітал Плюс" (місцезнаходження: 04070, м. Київ, вул. Петра Сагайдачного, 27-б, ідентифікаційний код 38669227), застосованого рішенням Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 17 січня 2015 року № 1.
Відповідно до частини сьомої статті 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя М.А. Бояринцева
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2015 |
Оприлюднено | 26.01.2015 |
Номер документу | 42383308 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Бояринцева М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні