Постанова
від 20.01.2015 по справі 821/4644/14
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 січня 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/4644/14 Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гомельчука С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Херсонського міського центра зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів допомоги по безробіттю,

встановив:

Херсонський міський центр зайнятості (далі-позивач, ХМЦЗ) звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 (далі-відповідач) про стягнення коштів допомоги по безробіттю.

Адміністративний позов мотивований тим, що відповідачем у порушення вимог ч.2 ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" не повідомлено позивача про обставини , що впливають на умови призначення та виплати йому матеріального забезпечення, а саме про факт перебування у трудових відносинах з ТОВ "Г.Н.Т. Трейд Лайн". Знаходячись у статусі безробітного у період з 20 вересня 2013 року по 21 лютого 2014 року, ОСОБА_1 неправомірно отримав допомогу по безробіттю в розмірі 2511 грн. 45 коп., яка не повернута ним в добровільному порядку, а тому підлягає стягненню.

Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з'явився, клопотань про відкладення слухання не надав, про місце, дату та час розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься серед матеріалів справи.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату , час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження, на підставі наявних у ній доказів.

Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 20 лютого 2013 року згідно з персональною карткою ОСОБА_1 звернувся до Херсонського міського центру зайнятості для взяття його на облік, набуття статусу безробітного та виплати допомоги по безробіттю. Відповідно до заяви від 20 лютого 2013 року відповідачем зазначено, що він не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує. З правами та обов'язками безробітного ОСОБА_1 ознайомлений на інформаційному семінарі Херсонського міського центру зайнятості 20 лютого 2013 року. За таких обставин, наказом від 27 лютого 2013 року № НТ130227 відповідачу присвоєно статус безробітного з призначенням допомоги по безробіттю з 27 лютого 2013 року.

Згідно з наказом від 24 лютого 2014 року №НТ140224 відповідача знято з обліку на підставі його заяви.

За приписами п.п.2, 4, 6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним , затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 року № 60/62, постановою правління Пенсійного фонду України від 13 лютого 2009 року № 7-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2009 року за № 232/16248 (далі - Порядок розслідування страхових випадків) розслідування страхових випадків здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості під час її реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної.

Для проведення перевірки центри зайнятості взаємодіють з Державною податковою адміністрацією України та Пенсійним фондом України шляхом обміну інформацією про отримані особами, які перебувають на обліку в державній службі зайнятості як безробітні, доходи від провадження підприємницької діяльності, виконання робіт за трудовим договором, у тому числі за сумісництвом, під час роботи за кордоном, виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами. У разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно з вимогами вищевказаного Порядку позивачем було проведено розслідування страхового випадку та обгрунтованості виплати матеріального забезпечення відповідачу шляхом взаємодії з ДПА та УПФУ у Київському районі м.Одеси.

Так, з листа управління Пенсійного фонду України у Київському районі м.Одеси від 10 вересня 2014 року № 6845/02 вбачається, що ОСОБА_1 був працевлаштований з 20 вересня 2013 року у ТОВ "Г.Н.Т. Трейд Лайн", код ЄДРПОУ 38578004, про що свідчать дані, занесені роботодавцем до звітності за вересень 2013 року.

Результати звірки зафіксовані у висновку розслідування страхових випадків та обгрунтованості виплат матеріального забезпечення №520/р-2 від 24 вересня 2014 року.

Таким чином, у період перебування у статусі безробітного, відповідач з 20 вересня 2013 року, вступивши у трудові відносини з ТОВ "Г.Н.Т. Трейд Лайн" та отримуючи дохід, належав до категорії зайнятих осіб.

За приписами ст. 1, ст. 4 Закону України "Про зайнятість населення" зайнятість - не заборонена законодавством діяльність осіб, пов'язана із задоволенням їх особистих та суспільних потреб з метою одержання доходу (заробітної плати) у грошовій або іншій формі. До зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно.

13 жовтня 2014 року директором Херсонського міського центру зайнятості затверджено наказ № НТ141013 щодо повернення коштів допомоги по безробіттю за період з 20 вересня 2013 року по 21 лютого 2014 року в сумі 2511 грн. 45 коп. за рахунок відповідача.

Відповідно до ч.2 ст.36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02 березня 2000 року №1533-ІІІ (далі- Закон №1533-ІІІ) застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Абзацом 1 ч.3 ст.36 Закону №1533-ІІІ визначено, що сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Підпунктом 1 п.5.5 розд.5 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20 листопада 2000 р. № 307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2000 р. за № 915/5136 (далі-Порядок) визначено, що виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі: працевлаштування безробітного, зайняття підприємницькою або іншою діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами (з дня працевлаштування, державної реєстрації як суб'єкта підприємницької або іншої діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами).

Згідно з п.6.14 розділу 6 Порядку, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.

Якщо безробітний відмовився добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується у судовому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, листом від 14 жовтня 2014 року № 09-24/4142 ОСОБА_1 було запропоновано добровільно повернути суму боргу в розмірі 2511 грн. 45 коп. в п'ятнадцятиденний термін з дня отримання листа. Лист від 14 жовтня 2014 року № 09-24/4142 отримано відповідачем поштою 18 жовтня 2014 року, про що свідчить копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення. Станом на 01 грудня 2014 року заборгованість зі сплати коштів матеріального забезпечення, що залишається непогашеною, становить 2511 грн. 45 коп.

Відповідно до приписів ст. ст.71, 86 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Суд оцінює докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відтак, оскільки відповідачем не виконано визначеного законом обов'язку застрахованої особи, зареєстрованої в установленому порядку у статусі безробітного, щодо подання до Херсонського міського центру зайнятості відомостей про обставини, які впливають на умови виплати йому забезпечення внаслідок працевлаштування та не сплачено у добровільному порядку кошти в розмірі 2511 грн. 45 коп., а тому дану заборгованість належить стягнути в судовому порядку.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Херсонського міського центру зайнятості є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 94,158-163, 167 КАС України, суд, -

постановив :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, на користь Херсонського міського центра зайнятості кошти допомоги по безробіттю в розмірі 2511 (дві тисячі п'ятсот одинадцять) грн. 45 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Гомельчук С.В.

кат. 10.2.3

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.01.2015
Оприлюднено22.01.2015
Номер документу42386876
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/4644/14

Постанова від 20.01.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 11.12.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні