cpg1251 КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 вересня 2014 року № 810/4665/14
Київський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Лапія С.М.,
при секретарі судового засідання - Пшику Ю.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Трейд-Стар" до Переяслав-Хмельницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Трейд-Стар" з позовом до Переяслав-Хмельницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області, в якому просить визнати протиправними дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки позивача, оформленої Актом від 15.07.2014 № 106/10-17-22-02/38928301 "Про неможливість підтвердження господарських відносин з постачальниками та покупцями за березень 2014 року", заборонити відповідачу при проведенні та оформленні результатів податкової перевірки використовувати відомості даного Акту та зобов'язати відповідача вилучити з інформаційної бази даних "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" інформацію даного Акту.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що дії відповідача щодо складання оскаржуваного Акту перевірки та відображена в ньому інформація є протиправними.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві, просив позов задовольнити.
Представник відповідача позовних вимог не визнав, стверджував, що звірку проведено з дотриманням вимог податкового законодавства, у задоволенні позову просив відмовити.
Заслухавши доводи та пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, судом встановлено наступне.
ТОВ «Трейд-Стар» є юридичною особою, ідентифікаційний код 38928301, станом на час складання оскаржуваного Акту як платник податків перебувало на обліку в Переяслав-Хмельницькій ОДПІ Головного управління Міндоходів у Київській області.
Як встановлено судом, посадовими особами податкового органу здійснено заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «Трейд-Стар» щодо підтвердження господарських відносин з постачальниками та покупцями за березень 2014 року.
За результатами вжитих заходів складено Акт від 15.07.2014 №106/10-17-22-02/38928301 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Трейд-Стар».
Згідно Акту зустрічну звірку провести неможливо у зв'язку з тим, що підприємство не знаходиться за адресою місцезнаходження, а саме: Київська область, м. Переяслав-Хмельницький, вул.. Героїв Дніпра, 38 (а.с. 17).
Також в Акті міститься висновок про відсутність поставок товарів та укладення угод без мети настання реальних наслідків, тому господарські операції ТОВ «Трейд-Стар» за період з 01.03.2014 по 31.03.2014 щодо придбання товарів (робіт послуг) у контрагентів - постачальників та продажу товарів (робіт, послуг) на адресу контрагентів - покупців не підтверджуються стосовно врахування реального часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових, виробничо-складських приміщень та іншого майна, які економічно необхідні для здійснення господарських операцій, відсутністю ділової мети та необхідного обсягу цивільної дієздатності.
Крім того, зроблено висновок про порушення позивачем:
- пп. 14.1.191 п. 14.1 ст. 14, пп. «а» п. 185.1 ст. 185, п. 187,1 ст. 187 ПК України в частині включення до податкових зобов'язань сум по господарських операціях, які не здійснювались, що призвело до завищення податкових зобов'язань за березень 2014 року на загальну суму 870 721 грн.,
- п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 ПК України в частині включення до податкового кредиту сум по господарських операціях, які не здійснювались, не пов'язані з господарською діяльністю та не підтверджені податковими накладними, що призвело до завищення податкового кредиту за березень 2014 року на загальну суму 275 675 грн.
На підставі висновків Акту відповідачем здійснено коригування податкових зобов'язань, податкового кредиту та зобов'язань з ПДВ позивача в інформаційній базі даних «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України».
Вважаючи дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки позивача, за результатами якої складено Акт та відображену в ньому інформацію протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Основним завданням адміністративного судочинства, відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Рішенням Конституційного Суду України від 01.12.2004 у справі №1-10/2004 (справа про охоронюваний законом інтерес) розтлумачено поняття "охоронюваний законом інтерес", що вживається в частині першій ст. 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям "права", а саме зазначено цей термін треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загально правовим засадам.
Порушення законного інтересу ТОВ «Трейд-Стар» полягає у встановленні конкретних фактів відсутності у його діяльності порушень податкового або будь-якого іншого законодавства через формування своєї бухгалтерської та податкової звітності з урахуванням нікчемних правочинів, а також спростуванні висновків вказаного Акту перевірки, який є службовим документом і є носієм доказової інформації щодо зафіксованих порушень та може бути використаний для аналогічних коригувань податкової звітності його постійних контрагентів, що потягне негативні наслідки для позивача у вигляді відмови з боку цих контрагентів від подальшої співпраці.
Враховуючи викладене, суд визнає такий інтерес законним та таким, що може бути самостійним об'єктом судового захисту. Тому суд оцінює дії відповідача з точки зору наявності чи відсутності порушення такими діями прав та законних інтересів позивача.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Порядок дій органів державної податкової служби під час здійснення функцій з контролю за правильністю і повнотою справляння зобов'язань визначається Податковим Кодексом України.
Відповідно до п. 73.5 ст. 73 ПК України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Правовідносини з приводу проведення податковими органами зустрічних звірок платників податків деталізовані нормами Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 (далі за текстом - Порядок № 1232) та нормами Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом ДПА України № 236 від 22 квітня 2011 року (далі - Наказ № 236).
Пунктом 2 Порядку № 1232 передбачено, що зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Відповідно до положень пункту 2.1 Наказу № 236 для проведення зустрічних звірок відбираються суб'єкти господарювання (контрагенти платника податків), щодо яких виникла необхідність у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків, в тому числі відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Відповідно до пункту 2.2 Наказу № 236 необхідність проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання визначається посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби (далі - органи ДПС) за результатами проведеного аналізу даних та встановлених розбіжностей в податкових деклараціях, автоматизованих інформаційних системах органів державної податкової служби України (АІС ДПА України, Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту, Єдиний реєстр податкових накладних тощо), а також аналізу податкової інформації та документів, отриманих із внутрішніх (у т. ч. від підрозділів податкової міліції тощо) або зовнішніх джерел (у т. ч. від платників податків), які свідчать (можуть свідчити) про порушення такими платниками податків податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС.
Пунктом 3 Порядку № 1232 передбачено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.
Відповідно до п. 4 зазначеного Порядку орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про надання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Наказом № 236 деталізовані вищезазначені положення Порядку.
Відповідно до п. 3.1 Наказу № 236 з метою проведення зустрічної звірки орган ДПС, що ініціює проведення такої звірки (далі - орган ДПС - ініціатор) надсилає органу ДПС, на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання (далі - орган ДПС - виконавець), Запит про проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (додаток 1) за допомогою Інформаційної системи «Зустрічні звірки».
Відповідно до п. 3.2 Наказу № 236 з метою спрощення процедури проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання (особливо тих, які віднесені до категорії великих платників податків) за наявності інформації, зазначеної у запиті органу ДПС - ініціатора, та її документального підтвердження, орган ДПС - виконавець протягом трьох робочих днів проводить на їх підставі зустрічну звірку та складає Довідку про результати проведення зустрічної звірки відповідно до підпункту 4.6 пункту 4 Методичних рекомендацій.
При цьому інформація на запит та її документальне підтвердження можуть бути наявними в органі ДПС - виконавця у зв'язку із направленням суб'єктом господарювання за місцем реєстрації інформації відповідно до вимог статей 72 та 73 глави 7 розділу II та інших норм Кодексу, за результатами попередньо проведених звірок (перевірок) та отриманих відповідних документів суб'єкта господарювання тощо.
У разі відсутності в органі ДПС - виконавця запитуваної інформації та її документального підтвердження, такий орган протягом 2-х робочих днів з дня отримання запиту надсилає завірений печаткою Запит про надання інформації та її документального підтвердження (додаток 2) суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному (уповноваженому) представникові під розписку. Такий запит реєструється як вихідна кореспонденція у загальному порядку.
Підпунктом 17.1.6 п. 17.1. ст. 17 ПК України визначено, що платник податків має право бути присутнім під час проведення перевірки та надавати пояснення з питань, що виникають під час таких перевірок. З огляду на викладене, суд зазначає, що дії суб'єкта владних повноважень, якими платника податків було фактично позбавлено права брати участь у проведенні перевірки, надавати документи та пояснення, є незаконними, а суб'єктивний інтерес позивача таким, що підлягає судовому захисту шляхом визнання незаконними дій відповідача щодо проведення позапланової невиїзної перевірки з огляду, в тому числі, на відсутність визначених законом підстав для її проведення.
Зі змісту Акту слідує, що підставою для проведення зустрічної звірки був запит Переяслав-Хмельницької ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області від 25.06.2014 № 322 до ВПМ Броварської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області на відпрацювання ризикового платника податків (а.с. 15), проте, відповідачем не надано суду даного запиту та не підтверджено його наявності.
У той же час, як встановлено судом, Переяслав-Хмельницькою ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області направлено до ТОВ «Трейд-Стар» запит від 04.06.2014 №934/10/10-17-22-01 (а.с. 27 - 28), яким пропонувалось надати письмові пояснення та їх документальне підтвердження щодо господарських операцій з ДП «Красилівський агрегатний завод» за період 01.02.2013 - 31.03.2013.
У відповідь на даний запит ТОВ «Трейд-Стар» листом від 09.07.2014 № ТС-04/14 (а.с. 29 - 31) надано податковому органу копію договору поставки від 27.02.2014 № 27/14, копії видаткових та податкових накладних.
Згідно штемпелю вхідної кореспонденції (а.с. 29), лист ТОВ «Трейд-Стар» від 09.07.2014 № ТС-04/14 отримано Переяслав-Хмельницькою ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області 10.07.2014, тобто, до складання оскаржуваного Акту.
Також Переяслав-Хмельницькою ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області направлено до ТОВ «Трейд-Стар» запит від 25.06.2014 № 1005/10/10-17-15-01 (а.с. 26), яким пропонувалось надати письмові пояснення та їх документальне підтвердження щодо господарських операцій з ТОВ «Ягуар» за березень 2014 року.
У відповідь на даний запит ТОВ «Трейд-Стар» листом від 16.07.2014 № ТС-05/14 (а.с. 32 - 34) надано податковому органу копію договору поставки від 27.02.2014 № 270, копії видаткових та податкових накладних, виписки по рахунку.
Згідно штемпелю вхідної кореспонденції (а.с. 32) лист ТОВ «Трейд-Стар» від 16.07.2014 № ТС-05/14 отримано Переяслав-Хмельницькою ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області 21.07.2014.
Згідно частин 1 та 2 ст. 72 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач як суб'єкт владних повноважень не надав суду будь-яких доказів того, що надані ТОВ «Трейд-Стар» документи у відповідь на запити не були оформлені належним чином, або не стосувались поставлених у запитах питань.
Також податковим органом не надано суду жодних підтверджуючих документів щодо вчинення заходів по встановленню місцезнаходження позивача, а також підтвердження його відсутності за податковою адресою.
У той же час, як встановлено судом, між ТОВ «Собин», як орендодавцем, і ТОВ «Трейд-Стар», як орендарем, 15.10.2013 укладено договір оренди №19/13 офісного приміщення (а.с. 35 - 38).
Відповідно до умов договору Орендодавець зобов'язується передати за плату Орендареві у строкове користування, а Орендар зобов'язується прийняти у строкове користування офісне приміщення площею 25 кв.м, що розташоване за адресою: 08400, Київська обл., м. Переяслав-Хмельницький, вул. Героїв Дніпра, буд. 38 та зобов'язується сплачувати Орендодавцеві орендну плату.
Об'єкт, що орендується, передається в оренду до 31.12.2014, а розмір орендної плати становить 300 грн. за 1 місяць.
Сторонами договору оформлено та підписано Акт приймання-передачі офісного приміщення від 15.10.2013 № 19/13 (а.с. 39).
На підставі викладеного суд вважає необґрунтованими доводи відповідача про відсутність ТОВ «Трейд-Стар» за податковою адресою та критично ставиться до викладених в Акті посилань на усні пояснення посадових осіб ТОВ «Собін» про те, що ТОВ «Трейд-Стар» не знаходиться за вказаною адресою, його місцезнаходження не відоме.
З аналізу п. 73.5 ст. 73 ПК України, п.п. 6. 7 Порядку № 1232 слідує, що зустрічна звірка полягає у співставленні первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання (в даному випадку позивача) з даними платника податків (відносно якого проводиться перевірка), з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Отже, зустрічна звірка суб`єкта господарювання може бути проведена податковим органом лише з питань взаємовідносин з певним платником податків (відносно якого проводиться основна перевірка, в ході якої і виникає необхідність ініціювання зустрічної звірки) та лише в разі наявності у розпорядженні податкового органу первинних документів або надання таких документів платником податків на обов'язковий письмовий запит податкового органу.
Слід зазначити, що висновки зустрічної звірки відповідачем зроблено виключно на підставі податкових декларацій позивача, обставин, встановлених в ході перевірок (звірок) інших суб'єктів господарювання, а також бази даних «Система автоматизованого співставлення податкового кредиту та зобов'язань в розрізі контрагентів».
Будь-які первинні документи позивача відповідачем не досліджувались.
Відповідно до п. 4.4. Наказу № 236 у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - Акт) (додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - Журнал реєстрації довідок/актів) (додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
Таким чином, в акті про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання лише засвідчується факт неможливості її проведення без викладення висновків стосовно документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків, оскільки додатком 3 до Методичних рекомендацій (затверджених Наказом № 236) чітко встановлений зразок форми акту про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, яким взагалі не передбачено необхідність робити висновок щодо реальності (нереальності) вчинення господарських операцій платником податків.
Отже, висновки відповідача про неможливість підтвердження господарських взаємовідносин ТОВ «Трейд-Стар» з контрагентами, відсутність об'єктів оподаткування з придбання товарів, робіт, послуг за перевіряємий період є необґрунтованими та протиправними.
Враховуючи викладене, суд вважає обґрунтованими позовні вимоги про визнання протиправними дій Переяслав-Хмельницької ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області щодо проведення зустрічної звірки ТОВ «Трейд-Стар», оформленої Актом від 15.07.2014 №106/10-17-22-02/38928301.
Також суд погоджується із доводами позивача про те, що його права та законні інтереси були порушені сформульованими в Акті висновками, оскільки позивачем надано суду всі необхідні документи первинного бухгалтерського обліку на підтвердження реальності господарських відносин, описаних в Акті. Їх достовірність і повнота відповідачем не спростовані.
Враховуючи вказане, суд вважає неправомірними висновки відповідача, викладені в Акті та визнання фіктивними господарських операцій у перевіряємому періоді, оскільки такі висновки вчинені поза повноваженнями відповідача і поза межами порядку проведення зустрічних звірок.
Суд приходить до висновку, що дії відповідача щодо формування висновків про відсутність реальності здійснення господарських операцій із зазначеними платниками податків порушують права позивача та підлягають визнанню їх протиправними.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Оскільки суд дійшов висновку про порушення відповідачем вимог закону при проведенні перевірки, складанні відповідного Акту та формуванні його висновків, тому коригування показників податкової звітності позивача на підставі висновків Акту є неправомірним.
Враховуючи викладене, з метою відновлення порушених прав позивача на виконання завдання адміністративного судочинства, визначеного ч. 1 ст. 2 КАС України, суд вважає за необхідне зобов'язати відповідача вилучити з інформаційної бази даних «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» інформацію, викладену в Акті від 15.07.2014 №106/10-17-22-02/38928301.
Щодо позовних вимог про заборону відповідачу при проведенні та оформленні результатів податкової перевірки використовувати відомості даного Акту, суд зазначає наступне.
Згідно ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Задоволенню в адміністративному процесі підлягають лише ті вимоги, які поновлюють порушене право особи в публічно-правових відносинах.
Суд також звертає увагу на те, що згідно ст. 6 КАС України до адміністративного суду має право звернутися з позовом особа, яка вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Також згідно ст. 5 КАС України судом у конкретній справі вирішується спір, предмет якого існує на час розгляду справи.
Отже, зобов'язання, встановлені в резолютивній частині рішення суду, не можуть поширюватись на майбутнє. Таким чином, неможливо зобов'язати відповідача на майбутнє вчиняти певні дії, оскільки відсутні факти порушення прав позивача в майбутньому.
Оскільки заявлена позовна вимога про заборону відповідачу використовувати інформацію, вказану в даному Акті, ґрунтується на припущеннях позивача про можливість вчинення відповідачем таких дій у майбутньому, суд, враховуючи вимоги статей 2, 5 та 6 КАС України, дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог в цій частині.
Отже, враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є такими, що підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 97 КАС України суд за клопотанням однієї зі сторін визначає грошовий розмір судових витрат, які повинні бути їй компенсовані.
Оскільки сторони з клопотанням про відшкодування судових витрат до суду не звертались, такі витрати відшкодуванню з Державного бюджету України не підлягають.
Керуючись ст. ст. 69-72, 86, 97, 122, 128, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Переяслав-Хмельницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області щодо проведення зустрічної звірки Товариство з обмеженою відповідальністю "Трейд-Стар" оформленої Актом від 15.07.2014 № 106/10-17-22-02/38928301 «Про неможливість підтвердження господарських відносин з постачальниками та покупцями за березень 2014 року».
Зобов'язати Переяслав-Хмельницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області вилучити з інформаційної бази даних «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» інформацію викладену в Акті від 15.07.2014 № 106/10-17-22-02/38928301 «Про неможливість підтвердження господарських відносин з постачальниками та покупцями за березень 2014 року».
У задоволенні решти позовних відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Лапій С.М.
Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 22 вересня 2014 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2014 |
Оприлюднено | 22.01.2015 |
Номер документу | 42388096 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лапій С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні