Постанова
від 21.01.2015 по справі 823/3898/14
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 січня 2015 року справа № 823/3898/14

м. Черкаси

10 год. 30 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Мишенка В.В.,

при секретарі - Гордієнку Ю.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Смілянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Черкаській області до дочірнього підприємства "Спецдеталь - Метровагонмаш" товариства з обмеженою відповідальністю "Гласс - Ш" про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулася з позовом Смілянська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Черкаській області (далі-позивач) в якому просить, стягнути з рахунків у банках із дочірнього підприємства "Спецдеталь - Метровагонмаш" товариства з обмеженою відповідальністю "Гласс - Ш" (далі - відповідач) податковий борг на користь державного бюджету через Смілянську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Черкаській області з податку на додану вартість та податку на прибуток на загальну суму 5240 грн 75 коп.

В обґрунтування заявлених вимог зазначено те, що дочірнє підприємство "Спецдеталь - Метровагонмаш" товариства з обмеженою відповідальністю "Гласс - Ш" має непогашений податковий борг перед бюджетом у сумі 5240 грн 75 коп з податку на додану вартість та податку на прибуток, який виник на підставі актів камеральної перевірки.

26 січня 2014 року позивач подав клопотання про розгляд справи без участі його представника, додатково зазначивши, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи в судове засідання не з'явився, заперечення на позов не надав, а тому суд вирішив розглянути справу без його участі на підставі наданих документів.

У зв'язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Розглянувши матеріали справи, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов до такого висновку.

Дочірнє підприємство "Спецдеталь - Метровагонмаш" товариства з обмеженою відповідальністю "Гласс - Ш", як суб'єкт господарювання - юридична особа, ідентифікаційний код 35314955, зареєстроване 01.11.2007, згідно довідки взятий на облік в органи державної податкової служби 01.11.2007 та перебуває на обліку як платник податку на додану вартість з 01.11.2011.

Частиною першою статті 67 Конституції України (№ 254к/96-ВР) закріплено обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктами 49.18.1., 49.18.2. пункту 49.18. статті 49 передбачено подання податкової декларації до контролюючих органів. Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Згідно пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до підпункту 75.1.1. пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій).

Підпунктом 75.1.2. пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.

Відповідно до підпункту 78.1.2. пункту 78.1. статті 78 документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності обставини коли платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію, розрахунки, звіт про контрольовані операції або документацію з трансфертного ціноутворення, якщо їх подання передбачено законом.

Пунктом 203.1 статті 203 податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Судом встановлено, що Шполянським відділенням Смілянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Черкаській області були проведені перевірки відповідача, за результатами яких складені акти, а саме:

- акт камеральної перевірки податкової звітності від 19.02.2014 № 114/15/35314955, яким встановлено неподання податкової звітності з податку на додану вартість за наступні періоди: податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2013 року та реєстрів отриманих та виданих податкових накладних за січень - червень, липень, листопад, грудень 2013 року;

- акт про результати позапланової документальної (камеральної) перевірки податкової звітності від 31.03.2014 № 351/23-04-15-0208/35314955, яким встановлено неподання податкової звітності з податку на додану вартість за січень - лютий 2014 року та реєстрів отриманих та виданих податкових накладних за відповідний період;

- акт про результати позапланової документальної (камеральної) перевірки податкової звітності від 23.05.2014 № 583/23-04-15-0208/35314955, яким встановлено неподання податкової звітності з податку на додану вартість за березень - квітень 2014 року та реєстрів отриманих та виданих податкових накладних за відповідний період;

- акт про результати позапланової документальної невиїзної перевірки своєчасності подання податкової звітності від 24.04.2014 № 426/23-04-15-0121/35314955, яким встановлено неподання у строк до 03.03.2014 податкової звітності з податку на прибуток за 2013.

За результатами вказаних актів перевірки були прийняти податкові повідомлення-рішення:

- № 0002151500 від 27.03.2014 (акт перевірки від 19.02.2014 № 114/15/35314955), яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем - податок на додану вартість внаслідок застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 170 грн.;

- № 0002241500 від 06.05.2014 (акт перевірки від 31.03.2014 № 351/23-04-15-0208/35314955), яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем - податок на додану вартість внаслідок застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 2040 грн.;

- № 0003041500 від 04.07.2014 (акт перевірки від 23.05.2014 № 583/23-04-15-0208/35314955), яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем - податок на додану вартість внаслідок застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 2040 грн.;

- № 0002281500 від 13.05.2014 (акт перевірки від 24.04.2014 № 426/23-04-15-0121/35314955), яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем - податок на прибуток внаслідок застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 1020 грн.

Враховуючи переплати відповідача сума податкового боргу становить 5240 грн 75 коп.

Вказані податкові повідомлення-рішення були направлені на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення, однак повернулись не врученими, у зв'язку із закінченням терміну зберігання.

Пунктом 42.2 ст. 42 Податкового кодексу України встановлено, що документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.

Відповідно до п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Відповідач не надав доказів оскарження вищевказаних податкових повідомлень-рішень, тому зобов'язаний був сплатити визначені грошові зобов'язання протягом 10 днів від дати їх узгодження.

Підпункт 14.1.156 пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України визначає податкове зобов'язання як суму коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання, визнається податковим боргом (пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно пункту 59.3 вказаної статті податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

У зв'язку з несплатою відповідачем податкового боргу позивачем на адресу платника податків направлена податкова вимога форми "Ю" № 1276 - 23 від 11.07.2014 на суму 3200 грн. 75 коп., яка вручена відповідачу 08.08.2014.

Згідно з п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України орган контролюючий здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пункт 95.2 вказаної статті передбачає, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

11 липня 2014 прийнято рішення про опис майна у податкову заставу відповідача. Згідно акту № 25 від 05 серпня 2014 року податковий керуючий Шполянського відділення Смілянської ОДПІ ГУМ у Черкаській області підтвердила відсутність на день складення даного акту майна, що може бути описано в податкову заставу.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та поданих матеріалів, суд дійшов висновку, що викладені в поданні доводи є обґрунтованими, а вимоги такими, що належить задовольнити.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 94, 159 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків в банках, обслуговуючих дочірнє підприємство "Спецдеталь - Метровагонмаш" товариства з обмеженою відповідальністю "Гласс - Ш" (20603, Черкаська область, м. Шпола, вул. Леніна, 129, ідентифікаційний код 35314955), в дохід бюджету через Смілянську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Черкаській області (20702, Черкаська область, м. Сміла, вул. Леніна, 76, ідентифікаційний код 38627894) кошти на суму податкового боргу в розмірі 5240 (п'ять тисяч двісті сорок) грн 75 коп.

Постанова набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку та строки, передбачені ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.В. Мишенко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2015
Оприлюднено27.01.2015
Номер документу42405266
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/3898/14

Постанова від 21.01.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Ухвала від 22.12.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні