Постанова
від 19.01.2015 по справі 803/2648/14
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 січня 2015 року Справа № 803/2648/14

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Александрової М.А.,

при секретарі судового засідання Веремчуку В.В.,

за участю представника позивача Богоноса А.В.,

представника відповідача Пивовара В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Газавтоплюс" до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Газавтоплюс" (ПП "Газавтоплюс") звернулося з адміністративним позовом до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області (Луцька ОДПІ) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 11 листопада 2014 року № 0011252301.

Позовні вимоги обґрунтовано наступними обставинами.

Луцькою ОДПІ на підставі акта перевірки № 6408/23-2/36699176 від 05 серпня 2011 року прийнято податкове повідомлення-рішення № 0011252301 від 11 листопада 2014 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість (ПДВ) на 9 905 грн. за основним платежем і на 1 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями, крім того, нараховано пеню в розмірі 3 349 грн.

Позивач вважав протиправним податкове повідомлення-рішення № 0011252301 від 11 листопада 2014 року і просив його скасувати з наступних підстав.

За результатами планової виїзної перевірки позивача з питань дотримання податкового та іншого законодавства за період з 01 жовтня 2009 року по 31 березня 2011 року складено акт № 6408/23-2/36699176 від 05 серпня 2011 року, на підставі якого було прийняте податкове повідомлення-рішення від 23 вересня 2011 року № 0002932301 про збільшення позивачеві грошового зобов'язання з ПДВ на 65 404 грн. 75 коп. Рішенням Державної податкової адміністрації у Волинській області (ДПА у Волинській області) від 21 жовтня 2011 року скарга позивача на податкове повідомлення-рішення залишена без розгляду. Дане рішення ПП "Газавтоплюс" отримало 25 жовтня 2011 року. Податкове повідомлення-рішення від 23 вересня 2011 року № 0002932301 в судовому порядку оскаржувалось лише в частині визначення грошового зобов'язання з ПДВ в сумі 55 498 грн. 75 коп., а на 9 906 грн. (9 905 грн. - основний платіж, 1 грн. - штрафна санкція) рішення позивачем визнавалось. Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 03 листопада 2011 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 вересня 2014 року, позов задоволено, вказане податкове повідомлення-рішення в оскарженій частині скасовано. Отже, в судовому порядку податкове повідомлення-рішення від 23 вересня 2011 року № 0002932301 в частині визначення грошового зобов'язання з ПДВ в сумі 9 905 грн. не оскаржувалось. Тому відповідно до вимог статті 56 ПК України датою узгодження грошового зобов'язання з ПДВ в сумі 9 905 грн. є 25 жовтня 2011 року, а з 05 листопада 2011 року вказане грошове зобов'язання набуло статусу податкового боргу. Проте Луцька ОДПІ вимогу про стягнення податкового боргу не заявляла.

З наведених підстав позивач просив визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення від 11 листопада 2014 року № 0011252301.

Відповідно до письмових заперечень проти позову від 05 січня 2015 року відповідач позову не визнав (а.с. 31-32). В обґрунтування заперечення вказав, що за результатами судового оскарження податкове повідомлення-рішення від 23 вересня 2011 року № 0002932301 скасоване в частині визначення грошового зобов'язання в сумі 55 498 грн. 75 коп. Відповідно до пункту 56.18 статті 56 ПК України при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили. Отже, днем узгодження грошового зобов'язання з ПДВ в розмірі 9 905 грн. слід вважати не 25 жовтня 2011 року, а з дати набрання законної сили ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 вересня 2014 року в адміністративній справі № 2а/0370/2634/11. Відповідно до вимог пункту 3.4 Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків контролюючим органом було надіслано нове податкове повідомлення-рішення від 11 листопада 2014 року № 0011252301 на зменшену суму грошового зобов'язання з ПДВ в розмірі 9 905 грн.

У зв'язку із наведеним відповідач просив в задоволенні адміністративного позову про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 11 листопада 2014 року № 0011252301 відмовити повністю.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримує повністю з підстав, наведених у позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнає з мотивів, викладених у письмових запереченнях проти позову.

Суд, заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, з'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх доказами, приходить до висновку, що адміністративний позов підставний і підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

При вирішенні спору судом податкове повідомлення-рішення від 11 листопада 2014 року № 0011252301, прийняте суб'єктом владних повноважень, перевірялося на відповідність вимогам частини третьої статті 2 КАС України.

Згідно із частиною першою статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Відповідно до частини другої статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд приходить до висновку, що відповідач не довів правомірності прийнятого податкового повідомлення-рішення, а тому воно є протиправним та підлягає скасуванню.

Так, судом встановлено, що з 18 липня по 29 липня 2011 року Луцькою об'єднаною Державною податковою інспекцією проведено планову виїзну перевірку ПП "Газавтоплюс" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01 жовтня 2009 року по 31 березня 2011 року, результати якої викладено в акті № 6408/23-2/36699176 від 05 серпня 2011 року (а.с. 55-66).

Відповідно до висновків вказаного акту податковим органом встановлено порушення позивачем, в тому числі, підпункту 5.3.9 пункту 5.3 статті 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" - занижено податок на прибуток за другий квартал 2010 року на загальну суму 55 499 грн.; підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість", підпункту 192.1.1 пункту 192.1 статті 192 Податкового кодексу України (ПК України) - занижено податок на додану вартість (ПДВ) всього на 54 304 грн., з них: за червень 2010 року - на 44 399 грн., за лютий 2011 року - на 8 333 грн., за березень 2011 року - на 1 572 грн.

На підставі акту від 05 серпня 2011 року Луцькою об'єднаною державною податковою інспекцією були прийняті податкові повідомлення-рішення від 23 серпня 2011 року № 0002632301, яким позивачу збільшено грошове зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 69 373 грн. 75 коп., з них: 55 499 грн. за основним платежем, 13 874 грн. 75 коп. - штрафних (фінансових) санкцій; № 0002642301, яким позивачу збільшено грошове зобов'язання з ПДВ на 65 405 грн. 75 коп., з них: 54 304 грн. за основним платежем, 11 101 грн. 75 коп. - за штрафними (фінансовими) санкціями.

За результатами розгляду первинної скарги на податкові повідомлення-рішення від 23 серпня 2011 року ДПА України у Волинській області податкове повідомлення-рішення № 0002632301 залишене без змін, № 0002642301 - скасоване на 1 грн. в частині зайво застосованої штрафної санкції.

На зменшену суму грошового зобов'язання з ПДВ Луцькою об'єднаною державною податковою інспекцією направлено позивачу нове податкове повідомлення-рішення № 0002932301 від 23 вересня 2011 року (54 304 грн. за основним платежем, 11 100 грн. 75 коп. за штрафними (фінансовими) санкціями) (а.с. 15).

Вказане податкове повідомлення-рішення також було оскаржене позивачем в адміністративному порядку. Рішенням ДПА України у Волинській області № 4596/10/25-006 від 21 жовтня 2011 року (а.с. 16) скаргу ПП "Газавтоплюс" на податкове повідомлення-рішення № 0002932301 від 23 вересня 2011 року залишено без розгляду. Позивачем зазначене рішення отримано 25 жовтня 2011 року. Дана обставина підтверджена відповідачем в письмових запереченнях проти адміністративного позову (а.с.31 зворот) і представником відповідача в судовому засіданні.

Податкове повідомлення-рішення від 23 серпня 2011 року № 002632301 повністю і податкове повідомлення-рішення від 23 вересня 2011 року № 0002932301 в частині визначення грошового зобов'язання у сумі 55 498 грн. 75 коп. (44 399 грн. за основним платежем, 11 099 грн. 75 коп. за штрафними санкціями) підприємством було оскаржено в судовому порядку.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 03 листопада 2011 року в адміністративній справі № 2а/0370/2634/11 за позовом ПП "Газавтоплюс" до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції про скасування податкових повідомлень-рішень, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 вересня 2014 року, визнано протиправним і скасовано податкове повідомлення-рішення від 23 серпня 2011 року № 002632301 повністю, податкове повідомлення-рішення від 23 вересня 2011 року № 0002932301 - в оскаржувані частині - в частині визначення грошового зобов'язання в сумі 55 498 грн. 75 коп. (а.с. 47-53). Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 28 жовтня 2014 року у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Луцької ОДПІ на рішення судів першої і другої інстанцій у вказаній справі відмовлено (а.с. 54).

Наведені обставини сторонами не заперечуються, стверджені представниками сторін в судовому засіданні.

Отже, як встановлено судом, податкове повідомлення-рішення від 23 вересня 2011 року № 0002932301 в частині збільшення грошового зобов'язання з ПДВ в сумі 9 905 грн. (за лютий 2011 року - на 8 333 грн., за березень 2011 року - на 1 572 грн.) за результатами адміністративного оскарження залишене без змін і в судовому порядку позивачем не оскаржувалось.

11 листопада 2014 року Луцькою ОДПІ прийнято податкове повідомлення-рішення форми "Р" № 0011252301, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ на 9 905 грн. за основним платежем, на 1 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (а.с. 18).

За результатами адміністративного оскарження податкового повідомлення-рішення № 0011252301 від 11 листопада 2014 року, листом від 10 грудня 2014 року (а.с. 20-24) Головне управління ДФС України у Волинській області залишило скаргу позивача без розгляду (територіальні органи Міністерства доходів і зборів реорганізовано шляхом їх приєднання до утворених відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року № 311).

В обґрунтування правомірності прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення № 0011252301 від 11 листопада 2014 року відповідач посилається на те, що у разі оскарження податкового повідомлення-рішення в судовому порядку, грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання законної сили судовим рішенням (пункт 56.18 статті 56 ПК України). За результатами судового оскарження податкове повідомлення-рішення від 23 вересня 2011 року № 0002932301 скасовано в частині визначення грошового зобов'язання на суму 55 498 грн. 75 коп. Тому після набрання судовим рішенням законної сили, відповідно до пункту 3.4 Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1236 від 28 листопада 2012 року (Порядок № 1236), до платника податків направлено нове податкове повідомлення-рішення, яке містить зменшену суму грошового зобов'язання - 9 906 грн.

Однак, суд вважає, що зазначені норми не підлягають застосуванню у спірних правовідносинах з наступних підстав.

Відповідно до підпункту 14.1.157 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

Згідно із пунктами 56.1, 56.18 статті 56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. З урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Однак, податкове повідомлення-рішення від 23 вересня 2011 року № 0002932301, прийняте на підставі акта перевірки № 6408/23-2/36699176 від 05 серпня 2011 року, в частині збільшення грошового зобов'язання з ПДВ в сумі 9 905 грн. в судовому порядку позивачем не оскаржувалось, а тому є чинним.

Дане податкове повідомлення-рішення не вважається відкликаним відповідно до правил статті 60 ПК України.

Отже, суд прийшов до висновку, що у контролюючого органу відсутні підстави для прийняття 11 листопада 2014 року повторно за тим самим актом перевірки № 6408/23-2/36699176 від 05 серпня 2011 року податкового повідомлення-рішення № 0011252301 про збільшення суми грошового зобов'язання з ПДВ на 9 905 грн. за основним платежем і на 1 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

Оскільки податкове повідомлення рішення від 23 вересня 2011 року № 0002932301 про збільшення суми грошового зобов'язання з ПДВ на суму 9 905 грн. в судовому порядку не оскаржувалось, а процедура адміністративного оскарження відповідно до правил підпункту 56.17.2 пункту 56.17 статті 56 ПК України закінчилась 25 жовтня 2011 року - в день отримання позивачем рішення ДПА України у Волинській області, і грошове зобов'язання відповідно до підпункту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 ПК України вважається узгодженим з 25 жовтня 2011 року, сума узгодженого грошового зобов'язання з урахуванням штрафних санкцій не сплаченого позивачем у встановлений Кодексом строк відповідно до вимог підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України набула статусу податкового боргу, то контролюючий орган вправі в порядку статті 95 ПК України здійснити за платника податків заходи щодо погашення податкового боргу.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Судом встановлено, що Луцька ОДПІ при прийнятті податкового повідомлення-рішення № 0011252301 від 11 листопада 2014 року про збільшення суми грошового зобов'язання з ПДВ на 9 906 грн. діяла без врахування зазначених вимог, а прийняте з порушенням вимог ПК України податкове повідомлення-рішення є протиправним і підлягає скасуванню.

Відповідно до частини першої статті 94 КАС України слід присудити на користь позивача всі здійснені ним і документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (а.с.2).

Керуючись частиною третьою статті 160, статтями 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області форми "Р" від 11 листопада 2014 року № 0011252301 про збільшення Приватному підприємству "Газавтоплюс" суми грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість на 9 906 грн., з них 9 905 грн. за основним платежем і 1 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Присудити Приватному підприємству "Газавтоплюс" (Волинська область, м. Луцьк, вулиця Ківерцівська, будинок 1А, ідентифікаційний номер 36699176) з Державного бюджету України 182 грн.70 коп. (сто вісімдесят дві гривні сімдесят копійок) судових витрат.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, яка буде складена у повному обсязі 23 січня 2015 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя М.А. Александрова

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.01.2015
Оприлюднено28.01.2015
Номер документу42421111
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/2648/14

Ухвала від 24.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 28.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 22.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 14.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 23.11.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга Віталій Петрович

Ухвала від 23.12.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Александрова Марія Ананіївна

Постанова від 19.01.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Александрова Марія Ананіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні