ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.01.2015 м. Чернівці 824/3542/14-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Григораша Віталія Олександровича, розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до ПТ "Ломбард" Судьїн і К" про стягнення штрафу,-
В С Т А Н О В И В:
В поданому до суду адміністративному позові Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (позивач) просить стягнути з Повного товариства "Ломбард "Судьїн і К" (відповідач) штраф за правопорушення вчинені на ринках фінансових послуг згідно Постанови № 102/16/03/01 - ЛБ від 11.09.2014року у розмірі 17000,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що постановою про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинених на ринках фінансових послуг від 11.09.2014 року №102/16/03/01-ЛБ, винесеної на підставі акту від 19.08.2014 року №102/16/03-ЛБ, до відповідача застосовано заходи впливу у вигляді штрафу у розмірі 17000,00 грн.
Документів, які б підтверджували виконання постанови від 11.09.2014 року №102/16/03/01-ЛБ до позивача не надходили, у зв'язку з чим останній звернувся до суду із даним адміністративним позовом.
У відповідності до вимог ч. 3 ст. 1832 КАС України, на адресу відповідача, яка вказана у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, було направлено ухвалу про відкриття скороченого провадження та запропоновано подати заперечення на позов або заяву про визнання позову. Однак, 05.01.2015 року конверт повернувся на адресу суду із відміткою пошти від 31.12.2014 року - "за зазначеною адресою не проживає".
Відповідно до ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 року № 755-IV відомості внесені до Єдиного державного реєстру вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Окрім того, виходячи із ч. 8 ст. 35 КАСУ, вважається що повістку вручено особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Частина 11 ст. 35 КАСУ, передбачає, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню, з таких підстав.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, станом на 03.11.2014 року, відповідач зареєстрований, як юридична особа, за адресою місцезнаходження проспект Незалежності, буд. 111, м. Чернівці, Чернівецька область (а.с. 15-17).
Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 28.11.2013 року №4363 "Про застосування заходу впливу до Повного товариства "Ломбард "Судьїн і К" зобов'язано Повне товариство "Ломбард "Судьїн і К" усунути порушення законодавства про фінансові послуги, зазначене у констатуючій частині цього розпорядження, у термін до 31.03.2014 року та повідомити Нацкомфінпослуг про усунення цього порушення з наданням підтверджуючих документів у термін до 10.04.2014 року (а.с. 11).
19.08.2014 року начальником відділу пруденційного нагляду за фінансовими компаніями департаменту регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг фінансовими компаніями Драганом Т.М. відповідно до Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, складено акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги №102/16/03-ЛБ. За результатами перевірки звітних даних відповідача за перше півріччя 2014 року були встановлені порушення вимог п. 1.8. розділу 1 Положення про порядок унесення інформації про ломбарди до Державного реєстру фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 18.12.2003 року №170, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2004 року за №30/8629, щодо обов'язку ломбарду відповідати вимогам цього Положення та законодавства про діяльність ломбардів як на дату подання ним заяви, так і протягом усього строку знаходження інформації про нього в Реєстрі та пп. 2.1.11 п. 2.1. Розділу 2 Положення про порядок надання фінансових послуг ломбардами, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 26.04.2005 року №3981, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.05.2005 року за №565/10845 в частині обов'язку мати власний капітал у розмірі не менше 200 тис. грн. Зміст допущеного порушення полягає в тому, що відповідач не виконує вимоги Положення мати власний капітал не менше 200 тис. грн, а саме: станом на 30.06.2014 року власний капітал становить 48,50 тис. грн, що не відповідає вимогам законодавства (а.с. 10).
Примірник акту №102/16/03-ЛБ від 19.08.2014 року надіслано на адресу відповідача супровідним листом №6732/16-8 від 21.08.2014 року (а.с. 13).
У зв'язку із невиконанням вимог розпорядження про застосування заходу впливу від 28.11.2013 року №4363 директором департаменту регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг фінансовими компаніями, винесено постанову №102/16/03/01-ЛБ від 11.09.2014 року, якою застосовано до Повного товариства "Ломбард "Судьїн і К" штрафу у розмірі 17000 грн. Сума штрафу підлягає перерахуванню до Державного бюджету України в 10-денний термін з дня отримання постанови про застосування штрафу (а.с. 12).
Примірник постанови №102/16/03/01-ЛБ від 11.09.2014 року надіслано на адресу відповідача супровідним листом №7363/16-8 від 15.09.2014 року (зв. а.с. 13).
До вказаних спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.
Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг регулює Закон України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 року № 2664 (далі - Закон № 2664).
Відповідно до ст. 39 цього Закону у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону № 2664, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 41 Закону України № 2664, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до п. 2.2. Розділу 2 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 20.11.2012 року № 2319 (Положення №2319) рішення про зобов'язання порушника вжити заходів для усунення порушення оформляється письмовим розпорядженням (приписом) Нацкомфінпослуг. Метою застосування даного заходу впливу є усунення особою у визначений у розпорядженні (приписі) строк виявлених порушень законодавства про фінансові послуги.
Письмове розпорядження (припис) Нацкомфінпослуг повинно містити: дату та номер розпорядження (припису), місце його складання; відомості про особу (повне найменування юридичної особи, місцезнаходження, код за ЄДРПОУ); зміст виявленого порушення законодавства про фінансові послуги; норму законодавства про фінансові послуги, яку порушено особою; посилання на дату і номер акта про правопорушення, в якому зафіксоване порушення законодавства про фінансові послуги; строк усунення особою порушення законодавства про фінансові послуги та повідомлення Нацкомфінпослуг про усунення порушення законодавства про фінансові послуги; прізвище, ініціали та підпис Голови Нацкомфінпослуг або члена Нацкомфінпослуг, який виконує обов'язки та повноваження Голови Нацкомфінпослуг; відбиток печатки Нацкомфінпослуг.
Відповідно до п. 5.9. Положення №2319 рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності є обов'язковими для виконання особами. У разі невиконання особами рішень про застосування заходів впливу Нацкомфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішень у порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до п. 1.8. Розділу №1 Положення про порядок унесення інформації про ломбарди до Державного реєстру фінансових установ затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 18 грудня 2003 року №170 (чинний на момент виникнення спірних правовідносин) (Положення №170) ломбард повинен відповідати вимогам цього Положення та законодавства про діяльність ломбардів як на дату подання ним заяви, так і протягом усього строку знаходження інформації про нього в Реєстрі. Датою подання заяви ломбардом є дата реєстрації заяви ломбарду в Нацкомфінпослуг.
Згідно п.п. 2.1.11. п. 2.1. Розділу 2 Положення про порядок надання фінансових послуг ломбардами, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 26 квітня 2005 року №3981, для надання фінансових послуг ломбард повинен відповідати таким вимогам мати власний капітал у розмірі не менше 200 тисяч гривень.
Судовим розглядом встановлено, у зв'язку із порушення вищевказаних норм, постановою №102/16/03/01-ЛБ від 11.09.2014 року до відповідача застосовано штраф у розмірі 17000 грн. Докази скасування вказаної постанови в матеріалах справи відсутні, а отже є чинною.
Як слідує з матеріалів справи, відповідачем не перераховано в установлений строк суму застосованої штрафної санкції до Державного казначейства на зазначений у постанові рахунок.
Згідно п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України та ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, проте відповідач не надав доказів по сплаті заборгованості.
Оскільки позивачем доведено належними та допустимими доказами обґрунтованість заявлених позовних вимог, а відповідач не надав заперечень чи доказів відсутності боргу, суд вважає позов правомірним та обґрунтованим і таким, що підлягає задоволенню.
Частиною 4 ст. 94 КАС України визначено, що у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи вищезазначене, повно, всебічно дослідивши докази по справі, об'єктивно оцінивши їх, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 70, 79, 86, 94, 158, 159, 163, 183-2 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Повного товариства "Ломбард "Судьїн і К" (58005, Проспект Незалежності, буд. 111, м. Чернівці, Чернівецька область, код ЄДРПОУ 33917604) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної Казначейської служби України за місцезнаходженням платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 17000 (сімнадцять тисяч) грн 00 коп.
3. Копії постанови направити сторонам.
4. Постанова підлягає негайному виконанню
Порядок і строки оскарження постанови визначаються статтями 183-2, 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку сторонами, а також іншими особами, якщо суд вирішив питання про їх права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів із дня отримання копії постанови.
Суддя В.О. Григораш
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2015 |
Оприлюднено | 30.01.2015 |
Номер документу | 42439227 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні