cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 січня 2015 року м. Київ К/9991/58257/12
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі Приходько І.В. Костенка М.І . Цвіркуна Ю.І. розглянувши в попередньому судовому засіданні
касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби
на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 10.07.2012 р.
та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 29.08.2012 р.
у справі № 2а/0570/4039/2012
за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби
до товариства з обмеженою відповідальністю «Торгінвест ЛТД»
треті особи: Управління Державної реєстрації Донецької міської ради, Виконавчий комітет Житомирської міської ради Житомирської області
про визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців стосовно місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю «Торгінвест ЛТД» та зобов'язання управління Державної реєстрації Донецької міської ради вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И Л А:
У квітні 2012 року Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби (далі - позивач, ДПІ у Ленінському районі м. Донецька) звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Торгінвест ЛТД» (далі - відповідач, ТОВ «Торгінвест ЛТД»), треті особи - Управління Державної реєстрації Донецької міської ради (далі - третя особа-1), Виконавчий комітет Житомирської міської ради Житомирської області (далі - третя особа-2), в якому, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог, просила суд: - визнати неправомірним запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців стосовно місцезнаходження ТОВ «Торгінвест ЛТД» за адресою: 83045, Донецька області, м. Донецьк, проспект Леніна, 43; - зобов'язати управління Державної реєстрації Донецької міської ради скасувати реєстраційні дії за № 1305070006008285 від 04.11.2011 р. щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу та за № 13051050005008285 від 04.10.2011 р. щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; - зобов'язати управління Державної реєстрації Донецької міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про місцезнаходження ТОВ «Торгінвест ЛТД» за адресою: 10020, Житомирська область, м. Житомир, Богунський район, провулок 1-й Винокурний, 48 та повернути реєстраційну справу ТОВ «Торгінвест ЛТД» до виконавчого комітету Житомирської міської ради Житомирської області за місцезнаходженням.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 10.07.2012 р., яка залишена без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 29.08.2012 р., у задоволенні позовних вимог - відмовлено.
Не погоджуючись із прийнятими рішеннями судів попередніх інстанцій, позивач звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, з посиланням на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову Донецького окружного адміністративного суду від 10.07.2012 р. та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 29.08.2012 р. і прийняти нове рішення, яким позов задовольнити повністю.
Відповідач процесуальним правом надати письмові заперечення на касаційну скаргу не скористався.
Третя особа-1 у письмових запереченнях на касаційну скаргу проти доводів касаційної скарги заперечувала, вважає оскаржувані судові рішення законними, обґрунтованими та прийнятими у відповідності до норм діючого законодавства, а тому просила суд касаційну скаргу податкового органу залишити без задоволення, рішення судів першої та апеляційної інстанцій залишити без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи касаційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що ТОВ «Торгінвест ЛТД», зареєстроване Виконавчим комітетом Житомирської міської ради як юридична особа за адресою: 10020, Житомирська область, м. Житомир, Богунський район, провулок 1-й Винокурний, буд. 48, 12.01.2011 р. № 13051020000008285, ідентифікаційний код 37482128, та згідно до довідки про взяття на облік платника податків за формою 4-ОПП перебуває на податковому обліку у ДПІ у Ленінському районі м. Донецька з 13.01.2011 р.
04.10.2011 р. на підставі поданої відповідачем реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, Державним реєстратором здійснено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи стосовно місцезнаходження та перереєстровано ТОВ «Торгінвест ЛТД» за адресою: 83045, Донецька область, м. Донецьк, проспект Ленінський, буд. 43.
Для здійснення зазначених вище дій відповідачем, згідно положень Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», надано необхідний пакет документів для зміни місцезнаходження з 10020, Житомирська обл., місто Житомир, провулок 1-й Винокурний, будинок 48 на 83045, Донецька обл., місто Донецьк, проспект Ленінський, будинок 43 до Виконавчого комітету Житомирської міської ради з подальшим зняттям юридичної особи ТОВ «Торгінвест ЛТД» з обліку.
З матеріалів справи слідує, що після постановки юридичної особи ТОВ «Торгінвест ЛТД» на облік на адресу управління Державної реєстрації Донецької міської ради від ДПІ у Ленінському районі м. Донецька надійшло повідомлення за формою 18-ОПП про відсутність юридичної особи ТОВ «Торгінвест ЛТД» за місцезнаходженням 83045, Донецька обл., місто Донецьк, проспект Ленінський, будинок 43, у зв'язку з чим, управлінням Державної реєстрації Донецької міської ради вчинено дії на підставі статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», а саме: у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті.
У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
При перевірці відомостей, які містить Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо юридичної особи - ТОВ «Торгінвест ЛТД», державним реєстратором було з'ясовано, що по юридичній особі ТОВ «Торгінвест ЛТД» в Єдиному державному реєстрі 06.01.2012 р. внесено запис «внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою» на підставі раніше отриманого повідомлення за формою 18-ОПП.
Суди першої та апеляційної інстанцій вирішуючи спір по суті та відмовляючи у задоволенні позовних вимог, з висновками яких погоджується колегія суддів касаційної інстанції, виходили з наступного.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Згідно із частиною третьою статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Частиною першою статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» встановлено, що відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Відповідно до частини другої статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості щодо місцезнаходження юридичної особи.
Згідно статті 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Державному реєстратору, згідно частини сьомої статті 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою-шостою цієї статті.
Відповідно до частини першої статті 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.
Крім того, статтею 14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передбачено, що передача реєстраційних справ здійснюється, зокрема, у разі зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи-підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи-підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.
Таким чином, Державний реєстратор під час реєстраційних дій не має права перевіряти подані відомості та вимагати інші документи, ніж ті, що передбачені чинним законодавством, а також відсутність юридичної особи за місцезнаходженням не тягне за собою скасування або визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження цієї юридичної особи.
Також, діючим законодавством не передбачене право державного реєстратора самостійно визнавати неправомірними та скасовувати записи про реєстраційні дії.
Враховуючи вищевикладене, суди попередніх інстанцій дійшли до вірного висновку, що Державні реєстратори при виконанні ними своїх посадових обов'язків діяли в межах своїх повноважень та у спосіб передбачений Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
Доводи касаційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються матеріалами справи і не дають підстав вважати, що при прийнятті оскаржуваних рішень, судами першої та апеляційної інстанцій було порушено норми матеріального та процесуального права.
Відповідно до частини третьої статті 220 1 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.
Враховуючи викладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку, що судами першої та апеляційної інстанцій виконано всі вимоги процесуального законодавства, всебічно перевірено обставини справи, вирішено справу у відповідності до норм матеріального права, постановлено обґрунтовані рішення, в яких повно відображені обставини, що мають значення для справи. Порушень норм матеріального права, які могли призвести до зміни чи скасування рішень судів попередніх інстанцій не встановлено.
На підставі викладеного, керуючись статтями 220, 220 1 , 223, 224, 230, 231, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби - відхилити.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 10.07.2012 р. та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 29.08.2012 р. у справі № 2а/0570/4039/2012 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Заява про перегляд судового рішення в адміністративній справі Верховним Судом України може бути подана з підстав, в порядку та у строки, що встановлені статтями 236-238 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя (підпис) І.В. Приходько Судді: (підпис) М.І. Костенко (підпис) Ю.І. Цвіркун
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2015 |
Оприлюднено | 27.01.2015 |
Номер документу | 42441691 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Приходько І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні