Ухвала
від 26.01.2015 по справі 11/99
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

"26" січня 2015 р. справа № 11/99

За позовом Публічного акціонерного товариства «Енергопостачальна компанія «Чернівціобленерго»

До Комунального підприємства «Чернівціводоканал»

Про стягнення заборгованості в сумі 5848036, 44 грн.

За скаргою: Комунального підприємства «Чернівціводоканал»

До: Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області

(позивач) Публічне акціонерне товариство «Енергопостачальна компанія «Чернівціобленерго»

Про оскарження дії виконавчої служби

Суддя Гушилик С.М.

За участю представників: Від позивача - Тимофійчук В.М. - юрисконсульт (дов. № 444 від 01.02.2014р.) Від відповідача - Бузовська В.М. - представник (дов. № 05/17 від 04.11.2014р.) УДВС ГУЮ в Чернівецькій області - Семенов М.В. - заст.нач.відділу (дов. № 01-20/11 від 13.01.2015р.) СУТЬ СПОРУ : Рішенням господарського суду Чернівецької області від 04.03.2010 року у справі № 11/99 позов Публічного акціонерного товариства «Енергопостачальної компанії «Чернівціобленерго» до Комунального підприємства «Чернівціводоканал» про стягнення стягнення заборгованості в сумі 5848036, 44 грн. задоволено. Задоволено заяву про зменшення позовних вимог та стягнуто з Комунального підприємства «Чернівціводоканал» заборгованісті в сумі 4084345,19 грн. боргу, 1127646,24 грн. пені, 140722,68 грн. 3% річних, в 612546,74 грн. збитків завданих інфляцією, а також 25500 грн. державного мита та 312,50 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового-процесу.

15 березня 2010 року господарський суд видав наказ на примусове виконання рішення.

Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 27.04.2010 року рішення суду першої інстанції залишено в силі.

Ухвалою суду від 03.12.2010 року задоволено заяву державного комунального підприємства «Чернівціводоканал» про відстрочку виконання рішення терміном на один рік.

Ухвалою суду від 14.05.2012 року частково задоволено заяву державного комунального підприємства «Чернівціводоканал» про відстрочку виконання рішення терміном на один рік та надано відстрочку виконання рішення терміном на шість місяців.

Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 12.06.2012 року ухвалу господарського суду Чернівецької області залишено в силі.

19.12.2014 року до суду від відповідача (боржника) - комунального підприємства «Чернівціводоканал» надійшла скарга на дії державного виконавця, у якій скаржник просить, зокрема, про наступне:

Визнати недійсною постанову про відкриття виконавчого провадження від 09.12.2014 року, винесену заступником начальника примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції Чернівецької області Семеновим М.В.

Зобов'язати заступника начальника примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції Чернівецької області винести постанову про відмову у відкритті виконавчого провадження по примусовому виконанню наказу Господарського суду Чернівецької області №11/99 від 15.03.2010 року протягом трьох днів з моменту набрання ухвалою суду законної сили.

Ухвалою суду від 22.12.2014 року було призначено до розгляду скаргу на дії заступника начальника примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції Чернівецької області на 26.01.2015 року.

26.01.2015 року представник позивача надав суду відзив на скаргу, в якому зокрема зазначив, що повернення виконавчого документу на підставі заяви ПАТ «ЕК «Чернівціобленерго» не позбавляє стягувача права повторно звернутися до органу ДВС із заявою про примусове виконання судового рішення, оскільки повернення наказу відбувалося у відповідності до п. 4 ч. 1 ст. 47 Закону України «Про виконавче провадження», а обраний боржником способ захисту порушеного права - визнати постанову про відкриття виконавчого провадження недійсною та зобов'язати держвиконавця винести постанову про відмову у відкритті виконавчого провадження, не передбачені ст. 121 2 ГПК України.

Також, 26.01.2015 року представник органу ДВС наддав відзив на скаргу, в якому зазначив, що скарга є безпідставною та необгрунтованою з наступних підстав.

09.12.2014 року при винесенні постанови про повернення виконавчого документа стягувану не зазначено пункт частини першої ст. 47 ЗУ «Про виконавче провадження».

Оскаржувана постанова від 09.12.2014 року винесена у зв'язку з тим, що стягувач перешкоджав проведенню виконавчих дій на підставі п. 4 ч. 1 ст. 47 цього Закону. Обставин, які б слугували підставою для відмови у відкритті виконавчого провадження не встановлено, відтак відкриття виконавчого провадження є законним.

Частиною 5 ст. 47 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що повернення виконавчого документа стягувачу з підстав, передбачених цією статтею, не позбавляє його права повторно пред'явити виконавчий документ до виконання протягом строків, встановлених статтею 22 цього Закону.

Приймаючи оскаржувану постанову державний виконавець діяв на підставі наданих йому повноважень та в порядку, передбаченому Законом України «Про виконавче провадження», а отже і підстав для скасування постанови про відкриття виконавчого провадження та зобов'язання державного виконавця винести постанову про відмову у відкритті виконавчого провадження не існує.

В судовому засіданні, яке відбулося 26.01.2015 року представник скаржника зазначив, що вимоги викладені в скарзі на дії підтримує в повному обсязі і просила задовольнити скаргу та визнати недійсною постанову про відкриття виконавчого провадження і зобов'язати заступника начальника ВПВР УДВС Головного управління юстиції у Чернівецькій області винести постанову про відмову у відкритті виконавчого провадження з примусового виконання наказу господарського суду Чернівецької області № 11/99 від 15.03.2010 року.

Представники стягувача та ВПВР УДВС Головного управління юстиції проти задоволення скарги заперечували, вважаючи оскаржувану постанову законною та посилаючись на викладене у поданих відзивах на скаргу. Представник ДВС також пояснив, що відділ примусового виконання рішень УДВС ГУЮ у Чернівецькій області не має статусу юридичної особи, належним відповідачем за скаргою є управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області.

Заслухавши пояснення учасників судового засідання, розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, відзиви, суд дійшов висновку, що доводи скаржника є неправомірними, у зв'язку з чим скарга підлягає відхиленню з наступних підстав.

01 грудня 2014 року ПАТ «Енергопостачальна компанія «Чернівціобленерго» звернулося до відділу примусового виконання рішень УДВС Головного управління юстиції в Чернівецькій області з листом № 9/6343, в якому просило тимчасово припинити заходи примусового виконання рішень судів про стягнення з КП «Чернівціводоканал» заборгованості за спожиту електричну енергію у зв'язку з добровільним погашенням заборгованості боржником протягом грудня 2014 року та надати останньому можливість здійснювати платежі самостійно.

01.12.2014 року заступником начальника відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області Семеновим М.В. на підставі ч. 1 ст. 47, ст. 50 Закону України «Про виконавче провадження» винесено постанову про повернення виконавчого документа стягувачу із зазначенням, що останній просить припинити заходи примусового виконання рішення в зв'язку з гарантуванням КП «Чернівціводоканал» здійснення платежів за спожиту електричну енергію та утриманням ПАТ «ЕК «Чернівціобленерго» від заходів примусового виконання рішення. В пункті 2 цієї постанови роз'яснено, що виконавчий документ може бути повторно пред'явлений до виконання в строк до 01.12.2015р.

У відповідності до ст. 3 Закону України «Про державну виконавчу службу» органами державної виконавчої служби є, зокрема, управління державної виконавчої служби головних управлінь юстиції в областях, до складу яких входять відділи примусового виконання рішень, представник управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області.

У пункті 9.6 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17 жовтня 2012 року № 9 «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України» роз'яснено, що згідно з частиною другою статті 4 Закону України «Про державну виконавчу службу» державний виконавець здійснює примусове виконання рішень у порядку, передбаченому законом. Відповідно до положень статті 121 2 ГПК представляти в судах державну виконавчу службу мають органи, зазначені у статті 3 названого Закону.

Отже, належним відповідачем за скаргою КП «Чернівціводоканал» є управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області.

Повернення виконавчого документа стягувачеві регулюється статтею 47 Закону України «Про виконавче провадження», частина перша якої містить дев'ять підстав для повернення стягувачеві виконавчого документа.

Вищезазначена стаття такої підстави, як заява стягувача щодо припинення заходів примусового виконання рішення не містить. Пунктом 1 частини 1 цієї статті Закону передбачено повернення виконавчого документа стягувачеві на підставі його письмової заяви. Однак, у листі стягувача від 01.12.2014р. № 9/6343 йдеться не про повернення виконавчого документа, а про тимчасове припинення заходів примусового виконання усіх рішень судів для надання можливості КП «Чернівціводоканал» здійснювати платежі самостійно.

За такого викладені у скарзі твердження боржника про те, що виконавчий документ (наказ) повернутий стягувачеві за його заявою у відповідності ч. 1 ст. 47 Закону України «Про виконавче провадження», не відповідають дійсності.

Представники стягувача і органу ДВС зазначили, що повернення виконавчого документа ПАТ «ЕК «Чернівціобленерго» відбулося не на підставі п. 1 ч. 1 ст. 47 Закону України «Про виконавче провадження» (за заявою стягувача), а у відповідності до п. 4 ч. 1 ст. 47 цього Закону (стягувач перешкоджає провадженню виконавчих дій), у зв'язку з чим згідно з ч. 5 статті 47 Закону стягувач має право повторно пред'явити виконавчий документ до виконання.

Суд приймає до уваги доводи стягувача і органу ДВС, оскільки за змістом листа ПАТ «ЕК «Чернівціобленерго» № 9/6343 від 01.12.2014р. останнє просило відділ примусового виконання рішень УДВС ГУЮ у Чернівецькій області не повернути виконавчий документ, а тимчасово припинити заходи примусового виконання судових рішень, данні поняття не є тотожними.

09.12.2014р. стягувач звернувся до ВПВР УДВС ГУЮ у Чернівецькій області із заявою про примусове виконання наказу по справі № 11/99, за результатами розгляду якої заступником начальника відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області Семеновим М.В. було винесено постанову від 09.12.2014р. про відкриття виконавчого провадження з примусового виконання наказу господарського суду Чернівецької області № 11/99 від 15.03.2010р.

Дана постанова повністю відповідає вимогам статей 19, 22, 23, 25 Закону України «Про виконавче провадження».

Згідно приписів вищезазначених норм Закону України «Про виконавче провадження» державний виконавець відкриває виконавче провадження на підставі виконавчого документа, зазначеного в статті 17 цього Закону, за заявою стягувача або його представника про примусове виконання рішення і зобов'язаний прийняти до виконання виконавчий документ та відкрити виконавче провадження, якщо не закінчився строк пред'явлення такого документа до виконання і він відповідає вимогам, передбаченим цим Законом, а також пред'явлений до виконання до відповідного органу державної виконавчої служби.

Пунктом 7 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що однією з підстав для відмови у відкритті виконавчого провадження є повернення виконавчого документу стягувачу за його заявою, крім виконавчих документів про стягнення аліментів та інших періодичних платежів.

Судом встановлено, що такої підстави для повернення ПАТ «ЕК «Чернівціобленерго» наказу господарського суду Чернівецької області № 11/99 від 15.03.2010р. у зв'язку з його листом від 01.12.2014р. № 9/6343 не існувало і, в постанові про повернення виконавчого документа стягувачеві від 01.12.2014р. така підстава не вказується.

Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 47 Закону України «Про виконавче провадження» виконавчий документ, на підставі якого відкрито виконавче провадження, за яким виконання не здійснювалося або здійснено частково, повертається стягувачу у разі, якщо стягувач перешкоджає провадженню виконавчих дій або не здійснив авансування витрат на організацію та проведення виконавчих дій, авансування яких передбачено цим Законом, незважаючи на попередження державного виконавця про повернення йому виконавчого документа.

Частиною 5 цієї статті Закону унормовано, що повернення виконавчого документа стягувачу з підстав, передбачених цією статтею, не позбавляє його права повторно пред'явити виконавчий документ до виконання протягом строків, встановлених статтею 22 цього Закону.

Таким чином, наказ господарського суду Чернівецької області № 11/99 від 15.03.2010 року було повернуто стягувачеві, останній мав право повторно пред'явити його до виконання відповідно до закону, а державний виконавець зобов'язаний відкрити виконавче провадження з його примусового виконання за відсутності інших підстав для відмови у відкритті виконавчого провадження, проте про здійснення таких заходів скаржником не було надано доказів.

У пункті 9.11 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17 жовтня 2012 року № 9 «"Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України» роз'яснено, що за змістом пункту 1 частини першої і частини п'ятої статті 47 Закону України «Про виконавче провадження» та положень статті 26 в сукупності цих норм повернення виконавчого документа стягувачу за його заявою не означає закриття виконавчого провадження, не тягне за собою наслідків у вигляді неможливості розпочати його знову та не позбавляє стягувача права повторно звернутися до органу Державної виконавчої служби за виконанням судового рішення.

У пункті 9.13 зазначеної постанови пленуму Вищого господарського суду України також роз'яснено, що за результатами розгляду скарги виноситься ухвала, в якій господарський суд або визнає доводи заявника правомірними і залежно від їх змісту визнає постанову державного виконавця щодо здійснення заходів виконавчого провадження недійсною, або визнає дії чи бездіяльність органу Державної виконавчої служби незаконними, чи визнає недійсними наслідки виконавчих дій, або зобов'язує орган державної виконавчої служби здійснити певні виконавчі дії, якщо він ухиляється від їх виконання без достатніх підстав, або визнає доводи скаржника неправомірними і скаргу відхиляє.

При цьому господарський суд не вправі самостійно вчиняти ті чи інші дії, пов'язані із здійсненням виконавчого провадження, замість державного виконавця (наприклад, відкривати або закінчувати виконавче провадження), але може зобов'язати державного виконавця здійснити передбачені законом дії, від вчинення яких той безпідставно ухиляється.

За результатами розгляду скарги КП «Чернівціводоканал» на постанову ВПВР УДВС ГУЮ у Чернівецькій області від 09.12.2014р. про відкриття виконавчого провадження суд не вбачає законних підстав для її задоволення, доводи скаржника є необгрунтованими і такими, що не засновані на законі, а права скаржника оскаржуваною постановою органу ДВС не порушуються. Отже скарга не підлягає задоволенню.

Суд не приймає доводів представника стягувача і органу ДВС, що скаржником обрано неправильний спосіб захисту порушеного права, оскільки захист прав сторони виконавчого провадження здійснюється, як зазначено вище у постанові пленуму ВГСУ від 17.10.2012 року № 9, у тому числі шляхом визнання постанови державного виконавця щодо здійснення заходів виконавчого провадження недійсною та/або зобов'язання органу державної виконавчої служби здійснити певні виконавчі дії, якщо він ухиляється від їх виконання без достатніх підстав.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 86, 121 2 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

Відхилити скаргу КП «Чернівціводоканал» на постанову заступника начальника відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Чернівецької області Семенова М. В. про відкриття виконавчого провадження від 09.12.2014р. щодо виконання наказу господарського суду Чернівецької області №11/99 від 15.03.2010 року.

Суддя С.М.Гушилик

СудГосподарський суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення26.01.2015
Оприлюднено29.01.2015
Номер документу42442101
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/99

Ухвала від 04.01.2016

Господарське

Господарський суд Одеської області

Власова С.Г.

Ухвала від 04.03.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шевченко Е.О.

Рішення від 29.07.2010

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сало І.А.

Ухвала від 01.06.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Черленяк М.І.

Ухвала від 02.07.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Грязнов В. В.

Ухвала від 11.06.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Грязнов В. В.

Ухвала від 25.03.2010

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

Ухвала від 12.02.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Якімець Г.Г.

Ухвала від 26.01.2015

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Гушилик Світлана Миколаївна

Ухвала від 25.12.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Галушко Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні