Постанова
від 27.01.2015 по справі 815/7263/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/7263/14

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 січня 2015 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

Судді - Гусева О.Г.,

при секретарі судового засідання - Селімової О.В.,

за участю: представника позивача - Осіпенко І.В.,

представник відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Приватного підприємства „Еліт - Електро Плюс" до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про визнання протиправним та скасування наказу про проведення позапланової невиїзної перевірки, -

В С Т А Н О В И В:

До суду надійшов адміністративний позов Приватного підприємства „Еліт - Електро Плюс" до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про визнання протиправним та скасування наказу про проведення позапланової невиїзної перевірки.

Як зазначає позивач, що 23.12.2014 року директором Приватного підприємства „Еліт-Електро Плюс" ОСОБА_2, в приміщенні Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області був отриманий Наказ №2780 від 18.12.2014 року "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ПП "Еліт-Електро Плюс" з питань документального підтвердження взаємовідносин з підприємством ТОВ „ЕКСТРАБІЛДІНГ ГРУП", код ЄДРПОУ: 39127257, згідно наданої звітності з ПДВ за період липень 2014 року та Повідомлення від 18.12.2014 року №443/10/22-8.

Проте, на думку позивача, оскільки ПП „Еліт-Електро Плюс" у законодавчо встановлений термін передбачений пп. 78.1.1. п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України, виконало вимоги ДПІ у Приморському районі м. Одеси та надало усі необхідні первинні документи, а тому призначення та проведення позапланової перевірки з підстав пп. 78.1.1. п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України є безпідставними та такими, що порушують вимоги щодо порядку проведення позапланових перевірок.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі, посилаючись на обґрунтування, викладені в позовній заяві, і просив задовольнити позовні вимоги.

Представник відповідача у судове засідання з'явився, позовні вимоги не визнав, у задоволенні позову просив відмовити у повному обсязі з підстав викладених у запереченні.

Справа розглядалася на підставі наявних у матеріалах справи доказів у порядку ст.128 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до наступного висновку.

Як встановлено судом, Приватне підприємство „Еліт-Електро Плюс" код ЄДРПОУ 35565474, зареєстроване виконавчим комітетом Одеської міської ради, як юридична особа від 20.11.2007 року.

18.12.2014 року на підставі п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, п. 79.2 ст.79 Податкового кодексу України державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області прийнято Наказ "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки», згідно якого наказано заступнику начальника відділу податкового аудиту ОСОБА_3 організувати з 24 грудня 214 року терміном на 5 робочих днів проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ПП „Еліт-Електро Плюс" код за ЄДРПОУ 35565474 з питань документального підтвердження взаємовідносин з підприємством ТОВ „ЕКСТРАБІЛДІНГ ГРУП", код ЄДРПОУ 39127257, згідно наданої звітності з ПДВ за період липень 2014 року.

В силу п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Відповідно до п. 78.4 ст. 78 ПК України, про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Прийняття наказу про проведення перевірки є владним повноваженням податкового органу із здійснення податкового контролю та не може бути обмежене (п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.78.4 ст.78 ПК України).

Згідно п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Судом встановлено, що податковим органом виявлено факти, які свідчать про можливі порушення податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, у зв'язку з чим 17.11.2014 року керівнику Приватного підприємства „Еліт-Електро Плюс" Державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області направлено запит № 38706/10/15-2 щодо надання пояснень та його документального підтвердження із зазначенням про необхідність на підставі п.п.20.1.2 п.20.1 ст.20 та ст.73 Податкового кодексу України надати до податкового органу завірені належним чином копії документів з питань придбання товарів у ТОВ „ЕКСТРАБІЛДІНГ ГРУП", а саме копії: угод, контрактів, податкових накладних видаткових накладних, (актів прийому/передачі), актів виконаних робіт чи наданих послуг, банківських виписок, ТТН, угод транспортування та зберігання товару, угоди з брокерами на розмитнення товару, ВМД, документи щодо подальшої реалізації товару, тощо.

В той же час, згідно матеріалів справи ПП „Еліт-Електро Плюс" на виконання запиту податкового органу від 17.11.2014 року № 38706/10/15-2 надало відповідну інформацію листом вих. № 28-11/4-14 від 28.11.2014 року (а.с. 13).

При дослідженні в судовому засіданні вказаного листа судом з'ясовано, що позивачем не в повній мірі надано пояснення на запит відповідача та згідно додатків, перелічених в листі, не в повній мірі надано витребувані документи та, при цьому, не зазначено причин неможливості їх надання чи будь-яких інших пояснень відносно запитуваної інформації.

Так, як вбачається з листа № 28-11/4-14 від 28.11.2014 року позивачем лише надано інформацію та копії документів, які підтверджують взаємовідносини з ТОВ „ЕКСТРАБІЛДІНГ ГРУП". Однак з листа не вбачається, які саме документи були надані позивачем до у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області.

Крім того, суд критично ставиться до вказаного листа, оскільки на штемпелі вказаного листа не зазначено вхідного номеру та підпису відповідальної особи, що порушує порядок ведення діловодства.

Тобто, з наведеного вбачається, що позивачем на запит відповідача не надано в повному обсязі витребувані документи та не надано пояснень відносно всієї витребуваної інформації.

Відтак, оскільки позивачем, на думку контролюючого органу, не було надано в повному обсязі документального підтвердження дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносин з ТОВ „ЕКСТРАБІЛДІНГ ГРУП" код ЄДРПОУ 39127257 за період липень 2014 року, то вказана обставина стала підставою для прийняття оскаржуваного наказу у відповідності до вимог п. 78.1.1 ст. 78 ст. 78 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України - документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.

23.12.2014 року директором Приватного підприємства „Еліт-Електро Плюс" ОСОБА_2, в приміщенні Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області був отриманий Наказ №2780 від 18.12.2014 року "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ПП "Еліт-Електро Плюс" з питань документального підтвердження взаємовідносин з підприємством ТОВ „ЕКСТРАБІЛДІНГ ГРУП", код ЄДРПОУ: 39127257, згідно наданої звітності з ПДВ за період липень 2014 року та Повідомлення від 18.12.2014 року №443/10/22-8.

Оскільки перевірка розпочата та на момент розгляду справи закінчена, а здійснення перевірки є реалізацією відповідачем його компетенції, суд визнає, що оскаржуваний наказ - реалізований, тому вичерпав свою дію.

Отже, на момент розгляду справи, оскаржуваний наказ, як акт індивідуальної дії вичерпав свою дію у зв'язку із його реалізацією.

Такий висновок узгоджується із рішенням Конституційного Суду України від 16 квітня 2009 року № 7 яким встановлено, що ненормативні правові акти є актами одноразового застосування та вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, а тому вони не можуть бути скасовані чи змінені після їх виконання. До ненормативних актів належать конкретні приписи, звернені до окремого суб'єкта чи юридичної особи, які застосовуються одноразово і після їх реалізації вичерпують свою дію.

Таким чином, вимоги про скасування акту індивідуальної дії можуть стосуватися виключно діючих актів, адже задоволення такого позову має наслідком позбавлення такого акта юридичної сили (здатності до застосування). Акт індивідуальної дії, який вичерпав свою дію, є юридичним фактом, що відбувся в минулому та призвів до виникнення певних правових наслідків, а тому юридичні факти або події минулого в принципі не можуть бути скасовані.

Правова позиція, щодо вказаного питання також висловлена у постанові Вищого адміністративного суду України від 19.12.2013 року № К/800/30029/13, у якій зазначено, що: «...позови платників податків, спрямовані на оскарження рішень (у тому числі наказів про призначення перевірки), дій або бездіяльності контролюючих органів щодо призначення та/або проведення перевірок можуть бути задоволені лише в тому разі, якщо до моменту винесення судового рішення не відбулося допуску посадових осіб контролюючого органу до спірної перевірки.

Відтак, з огляду на наведене, позови платників податків, спрямовані на оскарження рішень (у тому числі наказів про призначення перевірки), дій або бездіяльності контролюючих органів щодо призначення та/або проведення перевірок можуть бути задоволені лише в тому разі, якщо до моменту винесення судового рішення не відбулося допуску посадових осіб контролюючого органу до спірної перевірки.

Таким чином, оскільки позивач допустив посадових осіб відповідача до проведення перевірки на підставі оскаржуваного наказу, а отже не використав своє право не допуску посадових осіб до проведення перевірки, то підстави для скасування такого наказу відсутні.

Отже, враховуючи, що податковим органом фактично реалізована компетенція на проведення перевірки, та враховуючи, що суд дійшов висновку про наявність та обґрунтованість підстав для проведення перевірки, правові підстави для задоволення позову - відсутні.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 128, 159-164 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Відмовити в задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства „Еліт - Електро Плюс" до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про визнання протиправним та скасування наказу про проведення позапланової невиїзної перевірки.

Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня отримання її повного тексту.

Суддя О.Г. Гусев

Відмовити в задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства „Еліт - Електро Плюс" до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про визнання протиправним та скасування наказу про проведення позапланової невиїзної перевірки.

27 січня 2015 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2015
Оприлюднено29.01.2015
Номер документу42444288
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/7263/14

Постанова від 27.01.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Гусев О. Г.

Ухвала від 24.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Гусев О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні