Постанова
від 12.01.2015 по справі 808/7992/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 січня 2015 року Справа № 808/7992/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Калашник Ю.В.,

при секретарі Стратулат С.В.,

за участі

представника позивача - не з'явився,

представника відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду адміністративну справу

за позовною заявою Державної податкової інспекції у Комунарському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області

до Незалежної первинної профспілкової організації товариства з обмеженою відповідальністю «Метро Кеш Енд Керрі Україна» Торговельного центру № 18 м. Запоріжжя

про припинення юридичної особи,

ВСТАНОВИВ:

17.11.2014 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Комунарському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до Незалежної первинної профспілкової організації товариства з обмеженою відповідальністю «Метро Кеш Енд Керрі Україна» Торговельного центру № 18 м. Запоріжжя про припинення юридичної особи.

В позовній заяві вказано, що відповідач не надає більше року органам державної податкової служби податкові декларації та документи бухгалтерської звітності. Позовні вимоги обґрунтовуються ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV.

12.01.2015 представник позивача у судове засідання не з'явився, надав клопотання про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Про дату, час та місце проведення судового розгляду справи повідомлений належним чином, про причини неявки суду не повідомив, клопотання про розгляд справи без його участі до суду не надсилав.

Керуючись частиною 4 статті 128 КАС України, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності представників сторін, на підставі наявних в матеріалах справи доказів, зміст та обсяг яких достатній для вирішення справи по суті.

Відповідно до вимог частини 6 статті 12 та статті 41 КАС України, у зв'язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін на підставі наявних в справі доказів.

Вивчивши матеріали справи, з'ясувавши обставини та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено з матеріалів справи, Незалежна первинна профспілкова організація товариства з обмеженою відповідальністю «Метро Кеш Енд Керрі Україна» Торговельного центру № 18 м. Запоріжжя (код ЄДРПОУ 36447900) зареєстрована 14.04.2009 Виконавчим комітетом Запорізької міської ради як юридична особа за № 1 103 102 0000 025566.

Згідно довідки ДПІ у Комунарському районі м. Запоріжжя № 146-14 від 23.10.2014 відповідачем податкова звітність не надавалась з моменту реєстрації.

Відповідно до довідки ДПІ у Комунарському районі м. Запоріжжя б/н від 11.11.2014 заборгованість перед бюджетом у відповідача відсутня.

Відповідно до пункту 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

При цьому слід враховувати, що зазначений закон містить певні обмеження щодо регулювання правовідносин пов'язаних із діяльністю громадських організацій.

Так, сферу дії Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» визначено у статті 3, згідно частини 1 якої, дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

При цьому, частина 2 статті 3 Закону України № 755-IV визначає, що Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Особливості створення, функціонування та припинення діяльності об'єднань громадян регулюються спеціальним законодавством України, а саме Законом України «Про об'єднання громадян» №2460-ХІІ від 16.06.1992.

Згідно статті 32 Закону України «Про об'єднання громадян» - (примусовий розпуск (ліквідація) об'єднання громадян) - за поданням легалізуючого органу або прокурора рішенням суду об'єднання громадян примусово розпускається (ліквідується) у випадках: вчинення дій, передбачених ст.4 цього Закону; систематичного або грубого порушення вимог ст.22 цього Закону; продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим Законом; зменшення кількості членів політичної партії до числа, коли вона не визнається як така.

Статтею 19 Закону України «Про об'єднання громадян» встановлено, що припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску). Реорганізація об'єднання громадян здійснюється відповідно до його статуту. Реєстрація новоствореного об'єднання здійснюється у порядку, встановленому цим Законом. Ліквідація об'єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду.

Також відповідно до частин 3-4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», об'єднання громадян, благодійні організації, політичні партії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом. Міністерство юстиції України та його територіальні органи здійснюють реєстрацію (легалізацію) об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок та їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, творчих спілок та їх територіальних осередків, торгово-промислових палат, асоціацій органів місцевого самоврядування, інших установ та організацій, визначених законом, та видають виписку з Єдиного державного реєстру, оформлену державним реєстратором у відповідному виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи.

Отже спеціальним законом, що підлягає застосуванню до спірних правовідносин є саме Закон України «Про об'єднання громадян», а Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» підлягає застосуванню в частині, що не суперечить вимогам зазначеного спеціального Закону.

Таким чином, позивачем не враховано особливості державної реєстрації об'єднань громадян та те, що право звернення до суду з поданням про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян законодавством України надано легалізуючому органу або прокурору, до яких позивач не відноситься.

Аналогічну правову позицію викладено у рішеннях Вищого адміністративного суду К-18042/09 від 22.10.2012 року та К-49223/09 від 24.01.2012 року.

Таким чином, заявлені позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Враховуючи наведене та керуючись статтями 2, 7-11, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову - відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Ю.В.Калашник

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.01.2015
Оприлюднено30.01.2015
Номер документу42459408
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/7992/14

Постанова від 09.06.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дадим Ю.М.

Постанова від 09.06.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дадим Ю.М.

Ухвала від 19.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дадим Ю.М.

Постанова від 12.01.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 11.12.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 19.11.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні