гСправа № 358/97/15-а
Провадження № 2-а/358/8/15
УХВАЛА
про повернення позовної заяви позивачеві
27 січня 2015 року м. Богуслав
Суддя Богуславського районного суду Київської області Тітов М.Б., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Богуславського районного управління юстиції в Київській області ОСОБА_2 про визнання рішення протиправним та про зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
22 січня 2015 року до Богуславського районного суду Київської області, як місцевого адміністративного суду, надійшла позовна заява від ОСОБА_1 з вимогами про визнання протиправною відмови державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Богуславського районного управління юстиції в Київській області ОСОБА_2 у реєстрації права власності на нежитлову будівлю загальною площею 50,70 кв.м., яка розташована на неприватизованій земельній ділянці площею 0,0107 га, кадастровий номер 3220683601:01:001:0101 за адресою: вул. Ярі, 1 в с. Мисайлівка, Богуславського району Київської області, на підставі договору купівлі продажу нежитлової будівлі від 15 вересня 2014 року, та про покладення зобов'язання на державного реєстратора зареєструвати право власності на вказану нежитлову будівлю.
Як убачається зі змісту позовної заяви, вимоги позивача пред'явлені до посадової особи органу державної влади, яким є відповідач по справі державний реєстратор прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Богуславського районного управління юстиції в Київській області ОСОБА_2
За змістом п.п. 1,2,4,5 ч. 1 ст. 18 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам; усі адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності; усі адміністративні справи щодо спорів фізичних осіб з суб'єктами владних повноважень з приводу обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг; адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби що виконання ними рішень судів у справах, передбачених пунктами 1-4 частини першої цієї статті.
Відповідно до приписів частини другої ст. 18 КАС України окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.
Тобто, основною ознакою для визначення предметної підсудності окружного адміністративного суду є те, що стороною у справі повинен бути орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа.
Відповідно до п. 8 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 20.05.2013 року № 8 «Про окремі питання юрисдикції адміністративних судів» визначено, що відповідно до абзацу другого частини першої статті 2 Закону України від 1 липня 2004 року № 1952-ІУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон № 1952-1V) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
За змістом статті 9 цього Закону державний реєстратор є державним службовцем, крім випадку, коли державним реєстратором є нотаріус як спеціальний суб'єкт, на якого покладаються (делегуються) функції державного реєстратора прав на нерухоме майно.
Відповідно до частини другої статті 30 цього Закону дії або бездіяльність державного реєстратора, державного кадастрового реєстратора, нотаріуса, державного виконавця можуть бути оскаржені до суду.
Суди повинні мати на увазі, що під діями також слід розуміти рішення, прийняті зазначеними суб'єктами владних повноважень з питань реєстрації. Спори, які виникають у цих відносинах, підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства.
Враховуючи предметну підсудність даного адміністративного позову, позов ОСОБА_1 до державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Богуславського районного управління юстиції в Київській області ОСОБА_2 про визнання рішення протиправним та про зобов'язання вчинити певні дії, повинен вирішуватись Київським окружним адміністративним судом.
У відповідності до ст. 108 ч. 3 п. 6 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо справа не підсудна цьому адміністративному суду.
Судовий збір сплачений позивачем у розмірі 73 гривні 08 коп. підлягає поверненню згідно п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про судовий збір».
З урахуванням вищевикладеного та керуючись ст. ст. 18, 108 ч. 3 п. 6 КАС України, -
У Х В А Л И В:
Позовну заяву ОСОБА_1 до державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Богуславського районного управління юстиції в Київській області ОСОБА_2 про визнання рішення протиправним та про зобов'язання вчинити певні дії, повернути позивачу.
Сплачену суму судового збору в розмірі 73 гривні 08 коп. згідно квитанції № 259 від 19 січня 2015 року у ТВБВ 10026/0638 філія Головного управління по м. Києву та Київській області, повернути ОСОБА_1 відповідно до положень п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про судовий збір».
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до апеляційного суду Київської області через суд першої інстанції шляхом подачі в 5-денний строк з дня винесення ухвали заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 10 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження, а в разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Головуючий: суддя
ОСОБА_3
Суд | Богуславський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2015 |
Оприлюднено | 02.02.2015 |
Номер документу | 42464396 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Богуславський районний суд Київської області
Тітов М. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні