ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 січня 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/84/15-а Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Варняка С.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Управління Укртрансінспекції у Кіровоградській області до відокремленого підрозділу "Будівельне управління № 453 ТДВ "Черноморгідробуд" в м. Херсон" про стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом,
встановив:
Позивач в обґрунтування своїх позовних вимог посилається на те, що 10 липня 2014 року посадовими особами Управління Укратрансінспекції проведено габаритно-ваговий контроль вантажного автомобіля, що належать відповідачу, за результатами якої було складено довідку та акт про перевищення транспортними засобами (далі - ТЗ) нормативно-вагових параметрів, на підставі яких складено розрахунки плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, якими зобов'язано відповідача сплатити плату у сумі 989,58 грн. (62,2 Євро).
Просить стягнути з відповідача відокремленого підрозділу "Будівельне управління № 453 ТДВ "Черноморгідробуд" в м. Херсон" грошові кошти в розмірі 989, 58 грн., що еквівалентно 62,2 євро, відповідно до офіційного курсу, встановленого Національним банком на день проведення розрахунку 10.07.2014 року 10.07.2014 р.
Представник позивача справу просив розглядати без його участі.
Відповідач до суду надав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України, особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Виходячи з викладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши докази суд встановив наступне.
10 липня 2014 року посадовими особами Управління Укртрансінспекції у Кіровоградській області у пункті габаритно - вагового контролю а/д М-12 Стрий-Кіровоград-Знамянка 716 км+405 м проведено габаритно - ваговий контроль вантажного автомобіля марки МАЗ модель 54323, реєстраційний номер ВТ 1098 АР, з напівпричепом марки МАЗ модель 9397, реєстраційний номер ВТ 3238 ХТ (чек зважування № 00728 від 10.07.2014 р.).
За результатами проведення зважування складено довідку про результати здійснення габаритно - вагового контролю та акт № 002073 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 10.07.2014 р., згідно якої зафіксовано перевищення встановлених нормативних вагових параметрів вагового контролю, а саме, осьові навантаження склали 5.25 т., 6.2 т., 17.3 т., замість нормативно допустимих 11 т.,11 т.,16 т..
На підставі зазначеної довідки та акта, складений розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування від № 69 від 10.07.2014 р. в сумі 62.2 євро.
Вказані розрахунки були направлені відокремленому підрозділу "Будівельне управління № 453 ТДВ "Черноморгідробуд" в м. Херсон" з вимогою у 30-денний термін здійснити "плату за проїзд" та повідомити Управління Укратрансінспекції у Кіровоградській області.
Однак, у встановлений строк відповідачем суму не сплачено.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 №387/2011, державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті (Укртрансінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури України. Укртрансінспекція входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування, на перевезення яким видано ліцензію, міському електричному, залізничному транспорті, експлуатації автомобільних доріг загального користування.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 29 Закону України "Про дорожній рух" до участі у дорожньому русі допускаються транспортні засоби, конструкція і технічний стан яких відповідають вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів, що мають сертифікат на відповідність цим вимогам, укомплектовані у встановленому порядку, а у разі, якщо транспортний засіб згідно з цим Законом підлягає обов'язковому технічному контролю, пройшов такий контроль. З метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається в порядку встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, і за плату, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 4 постанови КМУ від 8 листопада 2006 р. N 1567 "Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті", державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю.
Постановою КМУ від 27 червня 2007 р. № 879 "Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування" затверджено Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - Порядок №879).
Згідно п.2 Порядку №879, великовагові та великогабаритні транспортні засоби - транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306. При цьому, транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 відсотки;
Габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.
За результатами точного габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка результатів здійснення контролю із зазначенням часу і місця його проведення, а на запит водія - міжнародний сертифікат зважування вантажних транспортних засобів, якщо пункт габаритно-вагового контролю уповноважений видавати такі сертифікати.
Під час проведення габаритно-вагового контролю Укртрансінспекція або її територіальні органи керуються методикою, затвердженою Мінекономрозвитку.
Згідно п. 21 Порядку №879, у разі виявлення факту перевищення хоча б одного вагового та/або габаритного нормативного параметра більш як на 2 відсотки подальший рух транспортного засобу забороняється до внесення плати за його проїзд автомобільними дорогами загального користування (далі - плата за проїзд). Плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, що рухався без відповідного дозволу, здійснюється у подвійному розмірі за пройдену частину маршруту по території України.
Відповідно до п. 3.12 Технічного регламенту здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на автомобільних дорогах загального користування, затвердженого наказом Державної служби автомобільних доріг України, Міністерства внутрішніх справ України від 7 травня 2008 р. N 219/198 (далі по тексту - Технічний регламент), оператор пересувного пункту за результатами вагового та/або габаритного контролю складає довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю. Довідка складається у двох примірниках і підписується начальником та оператором. Один примірник довідки залишається на пересувному пункті як документ звітності, другий примірник передається водію транспортного засобу.
У цьому разі на підставі довідки про результати здійснення габаритно-вагового контролю начальник пересувного пункту складає акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів (додаток 2) та/або акт про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних параметрів (додаток 3). Акти складаються у двох примірниках і підписуються начальником та оператором пересувного пункту габаритно-вагового контролю, а також водієм транспортного засобу, параметри якого перевищують нормативно допустимі. У разі відмови водія від підписання акта, про це зазначається в акті. Один примірник акта (актів) залишається на пересувному пункті як документ звітності, другий примірник передається водію транспортного засобу (п. 3.15 Технічного регламенту).
Начальник пересувного пункту відповідно до формули розрахунку (пункт 30 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю) та Ставок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затверджених Порядком № 879, визначає суму плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування.
Згідно п.28 Порядку №879, плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень.
Відповідно до п.31-1 Порядку №879, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру:
до 10 відсотків - у подвійному розмірі;
на 10 - 40 відсотків - у потрійному розмірі;
більше як на 40 відсотків - у п'ятикратному розмірі.
У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням. Перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансінспекції.
Проаналізувавши матеріали справи, суд вважає, що дії позивача при проведенні габаритно-вагового контролю стосовно транспортного засобу є правомірними.
На підставі викладеного, суд дійшов до висновку про достатність наведених підстав для задоволення адміністративного позову.
Окрім того, правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір" від 08.07.2011 р., № 3674-VI (далі - Закон №3674).
Ставка збору за подання позову майнового характеру складає 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1, 5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше чотирьох розмірів мінімальних заробітних плат.
Ухвалою суду про відкриття провадження по справі та закінчення підготовчого провадження від 14.01.2015 р. позивачу було відстрочено сплату судового збору до прийняття рішення по суті позовних вимог.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи те, що рішення прийнято на користь позивача суб'єкта владних повноважень, суд не стягує з останнього судовий збір.
Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 159, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
постановив :
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з відповідача відокремленого підрозділу "Будівельне управління № 453 ТДВ "Черноморгідробуд" в м. Херсон" (код ЄДРПОУ 37872520) грошові кошти в розмірі 989 (дев'ятсот вісімдесят дев'ять) грн. 58 грн., що еквівалентно 62,2 євро, відповідно до офіційного курсу, встановленого Національним банком на день проведення розрахунку 10.07.2014 року 10.07.2014 р. в дохід Державного бюджету України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Варняк С.О.
кат. 3.7.2
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2015 |
Оприлюднено | 31.01.2015 |
Номер документу | 42477692 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Варняк С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні