ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 січня 2015 року Справа № 813/6420/14
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючий суддя Грень Н.М.,
секретар судового засідання Кіщак К.В.
представник позивача Гулявська О.В.,
представника відповідача Яремко В.П.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Львіввугілля» в особі Відокремленого підрозділу «Інформаційно-обчислювальний центр» про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення Сокальської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області,-
в с т а н о в и в :
Державне підприємство «Львіввугілля» в особі відокремленого підрозділу «Інформаційно-обчислювальний центр» звернулось із позовом до Сокальської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання нечинним податкового повідомлення - рішення від 19.06.2014 р. №0001561530.
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач є відокремленим підрозділом ДП «Львіввугілля», а відтак відповідальність за своєчасне та повне внесення сум податку на прибуток до бюджету за місцезнаходженням відокремлених підрозділів несе платник податку, у складі якого знаходиться такий підрозділ.
В судових засіданнях представник позивача позов підтримав.
Представник відповідача позов заперечив. Ствердив, що позивачем подано розрахунок податкових зобов'язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток за І-півріччя 2013 року №90478701 від 16.08.2013 (до сплати визначено податкове зобов'язання в сумі 44989,52 грн., граничний термін сплати - 19.08.2013р.). Однак, частину вказаної суми податкового зобов'язання в граничні терміни позивачем не сплачено, а погашено лише в листопаді 2013 року, а саме: 11249,00 грн. - погашено 19.11.13 (92 дні затримки) за рахунок декларування позивачем в Розрахунку податкових зобов'язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток підприємства за III - квартали 2013 року (№9070465671 від 05.11.13) в рядку 8 "податок на прибуток відокремленого підрозділу платника консолідованого податку на прибуток, нарахований за результатами останнього календарного кварталу звітного (податкового) періоду" від'ємного значення в сумі 11249 грн. Тобто, сплата відбулася з порушенням встановлених термінів.
Дослідивши наявні в матеріалах справи документи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, суд встановив наступне.
Сокальською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Львівській області проведено камеральну перевірку ДП «Львіввугілля» з питань своєчасності сплати до бюджету Відокремленим підрозділом «Інформаційно-обчислювальний центр» ДП «Львіввугілля» узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на прибуток за І-півріччя 2013р. Перевірка проводилась 11.06.2014р. В результаті проведеної камеральної перевірки складено Акт від11.06.2014 року № 317/150/33087481 «Про результати перевірки своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов'язання до бюджету ДП «Львіввугілля» (ЄДРПОУ 32323256) з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань з податку на прибуток ВП «Інформаційно-обчислювальний центр» ДП «Львіввугілля» (ЄДРПОУ 33087481). В акті перевірки зазначено, що ДП «Львіввугілля" в порушення п.57.1 ст.57 розділу II Податкового кодексу України несвоєчасно сплачено 11249,00 грн. узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності, за І-ше півріччя2013 року по ВП "Інформаційно- обчислювальний центр" ДП "Львіввугілля".
На підставі акту начальником Сокальської ОДПІ ГУ Міндоходів у Львівській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 19.06.2014р. № 0001561530 про зобов'язання сплати штрафу за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності в сумі 2249,80 грн.
Позивач оскаржував зазначене рішення в адміністративному порядку, однак, таке було залишено без змін. При цьому, факт затримки в оплаті сторони не заперечували.
Позивач посилається на ту обставину, що «Інформаційно-обчислювальний центр» є лише відокремленим підрозділом позивача - ДП «Львіввугілля». Відокремлений підрозділ „Інформаційно-обчислювальний центр" ДП „Львіввугілля" діє відповідно до «Положення про відокремлений підрозділ». Згідно пп.3.2.,3.5. Положення про Відокремлений підрозділ „Інформаційно-обчислювальний центр" ДП „Львіввугілля", ВП «ІОЦ» ДП „Львіввугілля" не є юридичною особою і фінансові та кредитно-розрахункові операції Підрозділу здійснюються Підприємством- ДП „Львіввугілля". Також п.6.7.3 Положення передбачено, що Підрозділ самостійно нараховує та сплачує всі податки та інші обов'язкові платежі до бюджету і фондів відповідно до чинного законодавства, за винятком податку на прибуток, податку на додану вартість, екологічного податку. Виходячи з вищенаведеного, позивач вважає, що сплата податку на прибуток проводиться юридичною особою - ДП «Львіввугілля».
Пунктом 152.4 ст. 152 Податкового кодексу України передбачено, що платник податку, який має у своєму складі відокремлені підрозділи, розташовані на території іншої, ніж такий платник податку, територіальної громади може прийняти рішення щодо сплати консолідованого податку та сплачувати податок за місцезнаходженням таких відокремлених підрозділів, а також за своїм місцезнаходженням, визначений згідно з нормами цього розділу та зменшений на суму податку, сплаченого за місцезнаходженням відокремлених підрозділів.
При цьому відокремлені підрозділи подають контролюючому органу за своїм місцезнаходженням розрахунок податкових зобов'язань щодо сплати консолідованого податку. Відповідальність за своєчасне та повне внесення сум податку до бюджету за місцезнаходженням відокремлених підрозділів несе платник податку, у складі якого знаходяться такі відокремлені підрозділи.
Згідно Розрахунку щодо сплати консолідованого податку на прибуток за звітний період- І-півріччя 2013р., податок на прибуток ВП «ІОЦ» ДП „Львіввугілля" платника консолідованого податку на прибуток становить 44991 грн., а за III квартал 2013р. - 33742 грн. В Податковій декларації з податку на прибуток підприємства зазначено платником податку на прибуток ДП „Львіввугілля".
Однак, з матеріалів справи вбачається, що перевірка з питань своєчасності сплати платником податків узгодженого податкового зобов'язання по певному виду податку, контролюючим органом проводиться на підставі даних особового рахунку (облікової картки) такого платника по податку, своєчасність сплати якого перевіряється, відповідно розрахунки штрафних санкцій за несвоєчасну сплату грошових зобов'язань з такого податку складаються на підставі даних блікової картки платника. Позивачем подано розрахунок податкових зобов'язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток за І-півріччя 2013 року №90478701 від 16.08.2013 (до сплати визначено податкове зобов'язання в сумі 44989,52 грн., граничний термін сплати - 19.08.2013р.). Однак, частину вказаної суми податкового зобов'язання в граничні терміни позивачем не сплачено, а погашено лише в листопаді 2013 року, а саме: 11249,00 грн. - погашено 19.11.13 (92 дні затримки) за рахунок декларування позивачем в Розрахунку податкових зобов'язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток підприємства за III - квартали 2013 року (№9070465671 від 05.11.13) в рядку 8 "податок на прибуток відокремленого підрозділу платника консолідованого податку на прибуток, нарахований за результатами останнього календарного кварталу звітного (податкового) періоду" від'ємного значення в сумі 11249 грн. Тобто, сплата відбулася з порушенням встановлених термінів.
Відповідно до пункту 133.1 СТ.133 Податкового кодексу України платниками податку на прибуток підприємств з числа резидентів є: суб'єкти господарювання-юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами (підпункт133.1.1); відокремлені підрозділи платників податку, зазначених у підпункті133.1.1 цього пункту, визначені відповідно до розділу І цього Кодексу, за винятком представництв, (підпункт133.1.5.). Відповідно до п. 152.4 ст. 152 ПКУ платник податку, який має у своєму складі відокремлені підрозділи, розташовані на території іншої, ніж такий платник податку, територіальної громади може прийняти рішення щодо сплати консолідованого податку та сплачувати податок за місцезнаходженням таких відокремлених підрозділів, а також за своїм місцезнаходженням, визначений згідно з нормами цього розділу та зменшений на суму податку, сплаченого за місцезнаходженням відокремлених підрозділів. Згідно абзацу 7 гі. 152.4 ст. 152 ПКУ відповідальність за своєчасне та повне внесення сум податку до бюджету за місцезнаходженням відокремлених підрозділів несе платник податку, у складі якого знаходяться такі відокремлені підрозділи.
Згідно з п.п.14.1.156 п.14.1 ст. 14 ПКУ податкове зобов'язання- сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковомувекселі та не сплачена в установлений законом строк). Згідно з п.31.1 ст.31 ПКУ строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Згідно з п.57.1 ст. 57 ПКУ платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Згідно з п.п.14.1.175 п.14.1 ст. 14 ПКУ податковий борг- сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але несплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до пункту 4.1. Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких); здійснюється органами державної податкової служби України, затвердженої наказом ДПА України від 18.07.2005 №276, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02.08.2005 за №843/11123, нарахуванню в особових рахунках платників підлягають податкові зобов'язання, штрафні санкції та пеня, самостійно визначені платником; податкові зобов'язання, штрафні санкції та пеня, нараховані органом державної податкової служби та узгоджені платником відповідно до чинного законодавства. У пункті 4.3 Інструкції №276, визначено, що нарахування платежів до бюджету в особових рахунках платників податків здійснюються відповідно до порядків адміністрування відповідних податків, розроблених на підставі чинного законодавства. Нарахування узгоджених податкових зобов'язань у картках особових рахунків платників здійснюється датою граничного терміну сплати зазначених зобов'язань. Згідно з підпунктом 11.4 пункту 11 Інструкції №276, під погашенням податкового боргу за певним видом платежу слід розуміти зменшення абсолютного значення від'ємного сальдо розрахунків платника з бюджетом та пені, підтверджене відповідним документом. За порушення правил сплати грошових зобов'язань до платників податків застосовується відповідальність визначена статтею 126 ПКУ.
Так, відповідно до пункту 126.1 ст.126 ГТКУ у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
З матеріалів справи вбачається, що розрахунки підписані керівником відокремленого підрозділу, узгоджена сума із простроченням термін сплачувалась таким підрозділом, чим спростовуються посилання позивача.
Відтак, виходячи із того що узгоджене податкове зобов'язання по податку на прибуток підприємств, нараховане згідно розрахунку від 06.08.2013 позивачем своєчасно не сплачене, а погашене із затримкою на 92 календарних днів, штрафні санкції були застосовані підставно у сумі 2249,80 грн.
Згідно із ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відтак, у позові слід відмовити.
Керуючись ст. ст. 7-14, 17-20, 69-71, 86, 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в :
1. У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
2. Судові витрати покласти на позивача.
Постанову може бути оскаржено, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя Грень Н.М.
Повний текст постанови складено та підписано 29.01.2015 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2015 |
Оприлюднено | 02.02.2015 |
Номер документу | 42492266 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні