cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 січня 2015 р. Справа № 909/782/13
Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Фрич М. М., при секретарі судового засідання Ковалюк С. Я., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: Івано-Франківської міської ради,
вул.Грушевського,21,м. Івано-Франківськ,76018
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "ОРТ"
вул. Промислова, 55а,м. Львів,79024
про визнання договору укладеним в редакції
за участю представників сторін:
Від позивача: Челах Антон Васильович - представник, (довіреність № 2497/01-20/66-в від 06.01.15)
Від відповідача представники не з'явилися.
ВСТАНОВИВ:
Івано-Франківська міська рада заявила позовну вимогу до Товариства з обмеженою відповідальністю "ОРТ" про визнання договору укладеним в редакції.
Ухвалою суду від 05.07.2013 року прийнято позовну заяву до розгляду, порушено провадження у справі і призначено розгляд справи на 16.07.2013 року. Ухвалою суду від 16.07.2013 року відкладено розгляд справи на 23.07.2013 року. В судовому засіданні 23.07.2013 року судом оголошено перерву у розгляді справи до 06.08.2013 року, про що представники сторін були повідомлені. Ухвалою суду від 06.08.2013 року відкладено розгляд справи на 15.08.2013 року. Ухвалою суду від 15.08.2013 року зупинено провадження у справі. Ухвалою суду від 29.12.2014 року поновлено провадження у справі і призначено розгляд справи на 15.01.2015 року. Ухвалою суду від 15.01.2015 року продовжено строк вирішення спору на 15 днів і відкладено розгляд справи на 26.01.2015 року.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив суд позов задоволити. Представник відповідача явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив, причини такої неявки суду не повідомив. З приводу цього варто вказати таке.
Відповідно до п.3.9.1. постанови Пленуму Вищого господарського суду України №18 від 26.12.2011 року "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 64 та статті 87 ГПК. У разі присутності сторони або іншого учасника судового процесу в судовому засіданні протокол судового засідання, в якому відображені відомості про явку сторін (пункт 4 частини другої статті 81-1 ГПК), є належним підтвердженням повідомлення такої сторони (іншого учасника судового процесу) про час і місце наступного судового засідання. За змістом зазначеної статті 64 ГПК, зокрема, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом. Доказом такого повідомлення в разі неповернення ухвали підприємством зв'язку може бути й долучений до матеріалів справи та засвідчений самим судом витяг з офіційного сайту Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" щодо відстеження пересилання поштових відправлень, який містить інформацію про отримання адресатом відповідного поштового відправлення, або засвідчена копія реєстру поштових відправлень суду.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Господарського процесуального кодексу України (надалі - ГПК України) сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законом інтересів другої сторони, вживати заходи до всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи.
За таких обставин, згідно ст. 75 ГПК України та ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, суд вважає за можливе розглянути справу без участі повноважного представника відповідача за наявними в ній матеріалами, запобігаючи, одночасно, безпідставному затягуванню розгляду спору.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив таке.
Позивач вказує на те, що товариство з обмеженою відповідальністю "ОРТ" звернулось до Івано-Франківської міської ради з заявою про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,7923 га по вул. Хриплинській, 39 в м. Івано-Франківську. Пунктом 1.45 рішення Івано-Франківської міської ради від 06.07.2006 року п'ятого демократичного скликання "Про дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок" ТзОВ "ОРТ" надано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Хриплинській, 39 в м. Івано-Франківську для переобладнання власної частки викуплених адміністративно-складських будівель та споруд під виробничі приміщення по виготовленню будматеріалів. Після складання такого проекту землеустрою ТзОВ "ОРТ" звернувся до Івано-Франківської міської ради з проханням його затвердити на сесії міської ради.
Рішенням Івано-Франківської міської ради п'ятого демократичного скликання від 20.05.2008 року "Про надання (вилучення) земельних ділянок фізичним та юридичним особам" вилучено за згодою частину земельної ділянки площею 0,7923 га на вул. Хриплинській, 39, у Державного підприємства Міністерства оборони України "Управління торгівлі Західного оперативного командування (Івано-Франківський військторг №45) - продаж нежитлових приміщень ТзОВ "ОРТ", договір купівлі-продажу від 26.05.2005 року. Вказаним рішенням затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю "ОРТ" (ідентифікаційний код 19389064) площею 0,7923 га на вул. Хриплинськй, 39, з передачею її в оренду, терміном на три роки, для переобладнання викуплених адміністративно-складських будівель під виробничі приміщення по виготовленню будматеріалів та зобов'язано ТзОВ "ОРТ (юридична адреса: вул. Трачів,15) укласти договір оренди землі.
Листом від 02.01.2013 року №1/01-20/48в Івано-Франківська міська рада звернулась до ТзОВ "ОРТ", згідно якого вказаному товариству направлено для підписання три примірники проекту договору оренди землі (кадастровий номер 2610100000140020137), актів приймання-передачі об'єкту оренди та розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку, підписані та скріплені печаткою, що стверджується описом вкладення та квитанцією Укрпошти від 02.01.2013 року №1968, проте відповідач, за словами позивача, проект договору оренди не підписав та не повернув.
Позивач стверджує, що відповідач не підписав направлений йому проект договору оренди землі, чим порушив права Івано-Франківської міської ради. Рішення Івано-Франківської міської ради від 20.05.2008 року, за словами позивача, є чинними, ніким в судовому порядку не оскаржувалось та не визнавалось недійсним в установленому законодавством України порядку.
Таким чином, відповідно до заяви про уточнення позовних вимог №1272/09-15/в від 06.08.2013 року (вх. №12840/13 від 06.08.2013 року) позивач просить суд укласти між Івано-Франківською міською радою (вул. Грушевського, 21, м. Івано-Франківськ, 76004, ідентифікаційний код 33644700) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ОРТ" (вул. Промислова, 55а, м. Львів, 79024, ідентифікаційний код 19389064) договір оренди землі земельної ділянки загальною площею 0,7923 га, кадастровий номер 2610100000140020137, яка розташована за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Хриплинська, 39, в редакції, яка вказана в заяві про уточнення позовних вимог №1272/09-15/в від 06.08.2013 року (вх. №12840/13 від 06.08.2013 року).
Відповідач в судові засідання не з'являвся. Відзиву на позовну заяву та будь-яких пояснень стосовно обставин справи суду на подав.
Виходячи з матеріалів справи та керуючись вимогами діючого законодавства, суд дійшов в спірному випадку наступних висновків.
Відповідно до ст.13 Конституції України земля є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Згідно ст.ст. 142,145 Конституції України матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, земля, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад. Права місцевого самоврядування захищаються в судовому порядку.
Статтею 12 Земельного кодексу України передбачено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад, в тому числі і надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Згідно ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції міських рад віднесено вирішення відповідно до законну питань регулювання земельних відносин.
Статтею 116 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Таким чином, надання земельної ділянки із земель державної або комунальної власності в оренду шляхом укладення відповідного договору здійснюється на підставі рішення рад, прийнятого за результатами розгляду заяви (клопотання) особи, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду, поданої відповідно до ст.16 Закону України "Про оренду землі". При цьому підставою набуття відповідного права є саме рішення ради, яке відповідно до ч.2 ст.126 Земельного кодексу України оформляється договором як документом, що посвідчує право на земельну ділянку. Отже, необхідною умовою укладення договору оренди земельної ділянки яка перебуває у державній або комунальній власності є наявність рішення відповідного органу про передачу земельної ділянки в оренду.
Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Івано-Франківської міської ради п'ятого демократичного скликання від 20.05.2008 року "Про надання (вилучення) земельних ділянок фізичним та юридичним особам" вилучено за згодою частину земельної ділянки площею 0,7923 га на вул. Хриплинській, 39, у Державного підприємства Міністерства оборони України "Управління торгівлі Західного оперативного командування (Івано-Франківський військторг №45) - продаж нежитлових приміщень ТзОВ "ОРТ", договір купівлі-продажу від 26.05.2005 року. Вказаним рішенням затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю "ОРТ" (ідентифікаційний код 19389064) площею 0,7923 га на вул. Хриплинськй, 39, з передачею її в оренду, терміном на три роки, для переобладнання викуплених адміністративно-складських будівель під виробничі приміщення по виготовленню будматеріалів та зобов'язано ТзОВ "ОРТ (юридична адреса: вул. Трачів,15) укласти договір оренди землі.
Згідно ст.144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Відповідно до ст.181 Господарського кодексу України господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами. Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках. Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору. За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором. У разі якщо сторони не досягли згоди з усіх істотних умов господарського договору, такий договір вважається неукладеним (таким, що не відбувся).
Як вбачається з матеріалів справи, 02.01.2013 року Івано-Франківська міська рада листом №1/01-20/48 в від 02.01.2013 року направила товариству з обмеженою відповідальністю "ОРТ" проект договору оренди землі від 28.12.2012 року (кадастровий номер 2610100000140020137), підписаний позивачем та скріплений печаткою Івано-Франківської міської ради. Факт відправки проекту договору підтверджується фіскальним чеком №1968 від 02.01.2013 року та описом, які містяться в матеріалах справи.
Проте, в матеріалах справи відсутні докази підписання відповідачем запропонованого позивачем проекту договору оренди від 28.12.2012 року та не надано протоколу розбіжностей в порядку ст.181 Господарського кодексу України
Відповідно до ч.3 ст.179 Господарського кодексу України укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.
Статтею 648 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту.
В спірному випадку, підставою для укладення договору є чинне рішення Івано-Франківської міської ради п'ятого демократичного скликання від 20.05.2008 року "Про надання (вилучення) земельних ділянок фізичним та юридичним особам". Відповідно до ст.187 Господарського кодексу України cпори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Згідно ч.2 ст.16 Цивільного кодексу України суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.
За таких обставин суд, дослідивши подані позивачем докази і на підставі цих доказів з урахуванням обставин по справі та діючого законодавства дійшов до висновку про обґрунтованість вимог позивача.
Згідно ст. 32 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України), доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Статтею 43 ГПК України встановлено, що господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.
Згідно ст. 44 ГПК України, судові витрати складаються з судового збору, сум, що підлягають сплаті за проведення судової експертизи, призначеної господарським судом, витрат, пов'язаних з оглядом та дослідженням речових доказів у місці їх знаходження, оплати послуг перекладача, адвоката та інших витрат, пов'язаних з розглядом справи.
В силу статті 49 ГПК України, судові витрати слід покласти на відповідача.
Керуючись ст.ст. 13, 142, 144, 145 Конституції України, ст.ст. 12, 116, 124 Земельного кодексу України, ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування", ч.3 ст.179, ст.ст. 181, 187 Господарського кодексу України, ст.ст. 16, 648 Цивільного кодексу України, ст.ст. 32, 43, 44, 49, 82 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задоволити.
1. Укласти між Івано-Франківською міською радою (вул. Грушевського, 21, м. Івано-Франківськ, 76004, ідентифікаційний код 33644700) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ОРТ" (вул. Промислова, 55а, м. Львів, 79024, ідентифікаційний код 19389064) договір оренди землі земельної ділянки загальною площею 0,7923 га, кадастровий номер 2610100000140020137, яка розташована за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Хриплинська, 39, в наступній редакції:
ДОГОВІР ОРЕНДИ ЗЕМЛІ №б/н
м. Івано-Франківськ 28.12.2012 року.
Орендодавець (уповноважена ним особа) міський голова, Івано-Франківської міської ради Анушкевичус Віктор Андрюсович, з одного боку, та Орендар Товариство з обмеженою відповідальністю "ОРТ" з другого, уклали цей договір про нижченаведене:
Предмет договору
1. Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, для переобладнання викуплених адміністративно-складських будівель під виробничі приміщення по виготовленню будматеріалів кадастровий номер 2610100000140020137, яка знаходиться вул. Хриплинська, 39.
Об'єкт оренди
2. На підставі пункту 22 рішення XXVII сесії 5 демократичного скликання Івано-Франківської міської ради від 20.05.2008р. (Про надання (вилучення) земельних ділянок фізичним та юридичним особам) в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0.7923 (га), у тому числі: ріллі - га, багаторічних насаджень - га, сіножатей - га, пасовищ - га, лісів - га, під забудовою 0.7923 га., інших угідь -га.
3. На земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна - адміністративно-складські будівлі.
4. Земельна ділянка передається в оренду разом з об'єктами що на ній розташовані.
5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, на дату підписання сторонами договору становить 29414236.03 грн. ( два мільйони дев'ятсот чотирнадцять тисяч двісті тридцять шість грн. 03 коп.).
6. Інші особливості об'єкту оренди, які можуть вплинути на орендні відносини: (відсутні).
Строк дії договору
7. Договір укладено строком на 3 роки.
Після закінчення строку договору Орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 60 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію.
Орендна плата
8. Розмір орендної плати за земельну ділянку на рік становить: 3% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки і на дату підписання складає: 87427 грн. (вісімдесят сім тисяч чотириста двадцять сім грн. 00 коп.).
Розмір орендної плати за земельну ділянку підлягає щорічній індексації без внесення змін до даного договору.
9. Обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.
10. Орендна плата вноситься у такі строки: щомісячно протягом 30 (тридцяти) календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця.
11. Розмір орендної плати переглядається у разі:
зміни умов господарювання, передбачених договором;
зміни нормативно-грошової оцінки землі, розмірів земельного податку, зміні ставок орендної плати, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;
погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;
в інших випадках, передбачених законом.
12. У разі невнесення орендної плати у терміни, визначені цим договором, справляється штрафна санкція та пеня у розмірівизначеному законодавством, несплаченої суми за кожний день прострочення.
13. У випадку, якщо договір оренди землі не пройшов державну реєстрацію у терміни, встановлені пунктом 6.12 «Положення про оренду земельних ділянок у м. Івано-Франківську та порядку розрахунку орендної плати за земельні ділянки», затвердженого рішенням 18 сесії шостого демократичного скликання Івано-Франківської міської ради від 30.12.2011 року № 555-18, протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення міської ради про передачу в оренду земельної ділянки, розмір орендної плати на період, аналогічний терміну прострочення укладання договору оренди землі, встановлюється в подвійному розмірі орендної плати, але не більше 10% від нормативної грошової оцінки землі.
Орендар суму орендної плати розраховує самостійно та включає до декларації по платі за землю.
Умови використання земельної ділянки
14.Земельна ділянка передається в оренду: для переобладнання викуплених адміністративно-складських будівель під виробничі приміщення по виготовленню будматеріалів.
15. Цільове призначення земельної ділянки землі промисловості, транспорту, зв'язку... та іншого призначення.
16. Умови збереження стану об'єкта оренди: забороняється самовільна забудова земельної ділянки.
Умови повернення земельної ділянки
17. Після припинення дії договору Орендар повертає Орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.
Орендодавець, у разі погіршення корисних властивостей орендованої земельної ділянки, пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.
18. Здійснені Орендарем без згоди Орендодавця витрати на поліпшення орендованої земельної ділянки, які неможливо відокремити без заподіяння шкоди цій ділянці, не підлягають відшкодуванню.
19. Поліпшення стану земельної ділянки, проведені Орендарем за письмовою згодою з Орендодавцем землі, не підлягають відшкодуванню. Умови, обсяги і строки відшкодування орендарю витрат за проведені ним поліпшення стану земельної ділянки визначаються окремою угодою сторін.
20.Орендар має право на відшкодування збитків, заподіяних унаслідок невиконання Орендодавцем зобов'язань, передбачених цим договором.
Збитками вважаються:
фактичні втрати, яких Орендар зазнав у зв'язку з невиконанням або неналежним виконанням умов договору Орендодавцем , а також витрати, які Орендар здійснив або повинен здійснити для відновлення свого порушеного права;
доходи, які Орендар міг би реально отримати в разі належного виконання Орендодавцем умов договору.
21. Розмір фактичних витрат Орендаря визначається на підставі документально підтверджених даних.
Обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки
22. На орендовану земельну ділянку встановлено (не встановлено) обмеження (обтяження) та інші права третіх осіб:
відсутні обмеження , обтяження та інші права третіх осіб
(підстави встановлення обмежень (обтяжень).
23. Передача в оренду земельної ділянки не є підставою для припинення або зміни обмежень (обтяжень) та інших прав третіх осіб на цю ділянку.
Інші права та обов'язки сторін
24. Права Орендодавця :
В односторонньому порядку вносити зміни до даного договору при зміні розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки, ставок земельного податку та ставок орендної плати відповідно до змін чинного законодавства.
Вимагати від Орендаря :
використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно договору оренди;
дотримання екологічної безпеки землекористування та збереження родючості ґрунтів, додержання державних стандартів, норм і правил, у тому числі місцевих правил забудови населених пунктів;
дотримання режиму водоохоронних зон, прибережних захисних смуг, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон, зон особливого режиму використання земель та територій, які особливо охороняються;
своєчасного внесення орендної плати;
надання довідки органів податкової служби щодо повноти розрахунків по орендній платі за користування земельною ділянкою.
25. Обов'язки Орендодавця :
передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам договору оренди;
при передачі земельної ділянки в оренду забезпечувати відповідно до закону реалізацію прав третіх осіб щодо орендованої земельної ділянки;
не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендареві користуватися орендованою земельною ділянкою;
відшкодувати Орендарю капітальні витрати, пов'язані з поліпшенням стану об'єкту оренди, яке проводилося Орендарем за згодою Орендодавця ;
попередити Орендаря про особливі властивості та недоліки земельної ділянки, які в процесі її використання можуть спричинити екологічно небезпечні наслідки для довкілля або призвести до погіршення стану самого об'єкту оренди.
26. Права Орендаря :
самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди землі;
за письмовою згодою Орендодавця зводити у встановленому законодавством порядку житлові, виробничі, торгівельні, культурно-побутові та інші будинки та споруди і закладати багаторічні насадження;
отримувати продукцію і доходи;
27. Обов'язки Орендаря :
приступати до використання земельної ділянки в строки, встановлені договором оренди землі, зареєстрованим в установленому законом порядку;
виконувати встановлені щодо об'єкта оренди обмеження (обтяження) в обсязі, передбаченому законом або договором оренди землі;
дотримуватися режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення;
у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки надати копію договору відповідному органу державної податкової служби;
у разі зміни своїх банківських реквізитів, юридичної адреси, назви, організаційно-правової форми тощо, у 10-денний строк з моменту настання таких змін повинен письмово повідомити про це Орендодавця ;
у разі неповернення земельної ділянки в зазначений термін здійснити плату за фактичне користування земельною ділянкою. Плата за землю у цьому випадку вноситься у розмірах, визначених цим договором;
У випадку, якщо договір оренди землі не пройшов державну реєстрацію у терміни, встановлені пунктом 6.12 "Положення про оренду земельних ділянок у м. Івано-Франківську та порядок розрахунку орендної плати за земельні ділянки" , протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення міської ради про передачу в оренду земельної ділянки, розмір орендної плати на період, аналогічний терміну прострочення укладання договору оренди землі, встановлюється в подвійному розмірі орендної плати, але не більше 10% від нормативної грошової оцінки землі. Орендар суму орендної плати розраховує самостійно та включає до декларації по платі за землю .
У випадку, якщо внаслідок ухилення (прострочення) орендарем від укладання основного договору, відповідно до ст. 612 Цивільного кодексу України, орендодавець може відмовитися від укладення основного договору і вимагати відшкодування збитків у розмірі недодержаної орендної плати визначеної згідно затверджених міською радою відсоткових ставок від нормативної грошової оцінки земельної ділянки з дати укладення попереднього договору до дати прийняття міською радою відповідного рішення.
Платник плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислює суму орендної плати щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подає до ДПІ у місті Івано-Франківськ податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст.46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Платник орендної плати має право подавати щомісяця нову звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним;
за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
у разі зміни цільового використання земельної ділянки, з моменту її здійснення до набрання чинності новоукладеного договору проплачувати орендну плату в розмірі згідно ставок орендної плати нового використання;
щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подавати в державну податкову інспекцію в м. Івано-Франківську податкову декларацію на поточний рік;
при укладанні договорів оренди землі після 1 січня поточного року, орендар протягом місяця з дня державної реєстрації подає в державну податкову інспекцію в м. Івано-Франківську податкову декларацію за ново укладеними договорами оренди.
Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкту оренди чи його частини
28. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкту оренди чи його частини несе Орендар .
Страхування об'єкту оренди
29. Згідно цього договору об'єкт оренди підлягає страхуванню на весь період дії цього договору на письмову вимогу Орендодавця .
30. Страхування об'єкту оренди здійснює Орендар .
31. Сторони домовилися про те, що у разі невиконання свого обов'язку стороною, яка повинна згідно з цим договором застрахувати об'єкт оренди, друга сторона може застрахувати його і вимагати відшкодування витрат на страхування.
Зміна умов договору і припинення його дії
32. Зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.
У випадку зміни нормативної грошової оцінки землі, розміру ставок (ставки) земельного податку, орендної плати, Орендар протягом місяця з моменту набрання чинності такого рішення Івано-Франківською міською радою та/або вступу в дію відповідного нормативно-правового акту, зобов'язаний звернутись до Орендодавця із заявою про внесення змін до пункту 8 договору оренди землі щодо зміни розміру орендної плати за цим договором, а також здійснити всі необхідні дії для виготовлення, укладення та державної реєстрації додаткової угоди про зміну розміру орендної плати за договором оренди землі, та подати цю додаткову угоду до ДПІ у місті Івано-Франківськ. У випадку невиконання Орендарем вищевказаного обов'язку та/ або відсутності укладеної додаткової угоди щодо зміни розміру орендної плати за договором оренди землі протягом 3 місяців з дати подачі заяви, вказаної у даному пунктів, це є підставою для стягнення з Орендаря збитків, що складаються з неоплаченої суми орендної плати за весь строк її недоплати в односторонньому порядку. Сума збитків розраховується управлінням земельних відносин.
33. Дія договору припиняється у разі:
закінчення строку, на який його було укладено;
придбання орендарем земельної ділянки у власність;
викупу земельної ділянки для суспільних потреб або примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;
ліквідації юридичної особи-орендаря.
Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.
34. Дія договору припиняється шляхом його розірвання за:
взаємною згодою сторін;
рішенням суду на вимогу однієї із сторін унаслідок невиконання другою стороною обов'язків, передбачених договором, та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, що істотно перешкоджає її використанню, а також з інших підстав, визначених законом.
35. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку допускається.
Умовами розірвання договору в односторонньому порядку є:
несплата розміру орендної плати протягом півроку;
використання земельної ділянки не за цільовим призначенням;
передача в суборенду земельної ділянки без письмової згоди Орендодавця.
36. Перехід права власності на будівлі та споруди, які розташовані на орендованій земельній ділянці, до другої особи є підставою для розірвання договору та укладення договору оренди з новим власником будинків та споруд.
Право на орендовану земельну ділянку у разі смерті фізичної особи - орендаря, засудження або обмеження її дієздатності за рішенням суду, переходить до спадкоємців або інших осіб, які використовують цю земельну ділянку разом з орендарем.
Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору
37. За невиконання або неналежне виконання договору сторони несуть відповідальність відповідно до закону та цього договору.
38. Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.
39. У випадку не виконання орендарем своїх обов'язків щодо укладення (продовження) договору оренди земельної ділянки в строки зазначені в даному договорі та/або не повернення орендарем орендодавцю по акту приймання передачі об'єкту оренди після закінчення даного договору, орендар сплачує орендодавцю неустойку в розмірі подвійного розміру орендної плати, встановленої і нарахованої згідно із цим Договором з врахуванням суми ПДВ, за період безпідставного користування земельною ділянкою, але не більше 10% від нормативно грошової оцінки землі.
Прикінцеві положення
40. Цей договір набирає чинності після його державної реєстрації.
Цей договір укладено у трьох примірниках, що мають однакову юридичну силу, один з яких знаходиться в Орендодавця , другий - в Орендаря , третій - в органі, який провів його державну реєстрацію.
Невід'ємними частинами договору є:
кадастровий план земельної ділянки з відображенням обмежень (обтяжень) у її
використанні та встановлених земельних сервітутів;
акт встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
акт приймання-передачі об'єкта оренди;
витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки,
розрахунок річної орендної плати за земельну ділянку,
витяг з рішення Івано-Франківської міської ради про надання земельної ділянки в оренду, (витяг з протоколу конкурсу чи аукціону).
41. Сторони при укладанні даного договору ознайомленні з його текстом, змістом та умовами, а також з нормами статті 229 Цивільного кодексу України, які нами попередньо обговорені. Укладання цього договору відповідає нашому спільному волевиявленню.
Реквізити сторін
ОРЕНДОДАВЕЦЬ Івано-Франківська міська рада, що діє на підставі закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", свідоцтво про державну реєстрацію Серія АОО №362244. Місцевий бюджет код 37952250, р/р № 33216815700002 в УДКСУ у Івано-Франківській області, код платежу 13050510, МФО 836014, (для фізичних осіб) р/р 33219812700002 в УДКСУ в Івано-Франківській обл., код платежу 13050210, МФО 836014 (для юридичних осіб)ОРЕНДАР Товариство з обмеженою відповідальністю "ОРТ" Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, зареєстрованого 28.09.2010 року Місцезнаходження юридичної особи: 76000, м. Івано-Франківськ вул. Грушевського, 21Місцезнаходження юридичної особи: м. Львів, Шевченківський р-н, вул. Промислова 55-а Ідентифікаційний код 33644700Ідентифікаційний номер 19389064 Підписи сторін
Орендодавець
Договір зареєстрований в управлінні Держкомзему (Держземагенства) в м. Івано-Франківську, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис
від "___"
М.П.
2. Стягнути з відповідача товариства з обмеженою відповідальністю "ОРТ" / вул. Промислова, 55а, Шевченківський район, м. Львів, 79024, код ЄДРПОУ 19389064 / на користь Івано-Франківської міської ради / вул. Грушевчського, 21, м. Івано-Франківськ, 76018, код ЄДРПОУ 04054346 / судовий збір в розмірі 1147 грн. (одна тисяча сто сорок сім гривень).
Видати наказ після вступу рішення в законну силу.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 30.01.15
Суддя Фрич М. М.
Виготовлено в КП "Діловодство спеціалізованого суду"
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2015 |
Оприлюднено | 31.01.2015 |
Номер документу | 42497016 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Фрич М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні