ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/72/15-a
28 січня 2015 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд в складі судді Баб'юка П.М. розглянувши у письмовому провадженні у місті Тернополі адміністративну справу за позовом Прокурора Тернопільського району в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Тернопільський райагрохім» про стягнення фінансових санкцій, -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Тернопільського району в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, надалі позивач, звернувся до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Відкритого акціонерного товариства «Тернопільський райагрохім», надалі відповідач, про стягнення фінансових санкцій у сумі 5100,0 грн.
В обґрунтування заявлених вимог, прокурор посилається на те, що за порушення законодавства на ринку цінних паперів на підставі статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» до відповідача уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку застосовані фінансові санкції відповідно до постанов від 11.08.2014 року №253-ПР-3-Е, №254-ПР-3-Е, №255-ПР-3-Е на загальну суму 5100,0 грн. Постанови про накладення фінансових санкцій направлені на ВАТ «Тернопільський райагрохім» в установленому порядку рекомендованими листами, проте, санкції добровільно відповідачем не сплачені. Статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено примусове стягнення штрафів на підставі відповідного рішення суду, у зв'язку з чим, прокурор в інтересах держави просить стягнути з ВАТ «Тернопільський райагрохім» фінансові санкції на суму 5100, 0 грн. за вчинення правопорушень на ринку цінних паперів в дохід Держаного бюджету України.
В судове засідання з'явились прокурор Козлова О. В. та представник позивача Сопрун М.В.
Відповідач в судове засідання не з'явився, заперечень проти адміністративного позову не надав, про дату час і місце розгляду справи, повідомлявся належним чином, що відповідно до положень ч.4 ст.128 КАС України, не перешкоджає розгляду справи за наявними в справі доказами.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Представником позивача подано заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження, в якій позовні вимоги підтримав в повному обсязі, додатково зазначивши, що постанови накладення фінансових санкцій від 11.08.2014 року №253-ПР-3-Е, №254-ПР-3-Е, №255-ПР-3-Е відповідачем не оскаржувались.
Прокурор щодо розгляду справи в порядку письмового провадження не заперечувала.
Враховуючи зазначені вище підстави, суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши докази по справі, з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, суд вважає, що позов підлягає до задоволення враховуючи наступне.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру який міститься в матеріалах справи, станом на час розгляду справи Відкрите акціонерне товариство «Тернопільський райагрохім» зареєстроване як юридична особа.
Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку начальником Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акти №265-ПР-3-Е, 266-ПР-3-Е та №267-ПР-3-Е від 29.07.2014 року про правопорушення на ринку цінних паперів допущені відповідачем.
На підставі статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», пункту 1 розділу ХVІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 року № 2272, чинних на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Правила), та актів про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - т.в.о. начальника Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку були винесені постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 11.08.2014 року №253-ПР-3-Е, №254-ПР-3-Е, №255-ПР-3-Е, якими до відповідача застосовано фінансові санкції у розмірі 5100,0 грн.
Вищевказані постанови надіслані відповідачу, про що свідчать реєстри поштових відправлень та касові чеки, копії яких містяться в матеріалах справи.
Відповідно до пункту 16 розділу І Правил, доказом надіслання постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпелю та касовий чек.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено в Законі України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 року № 448/96-ВР, з змінами і доповненнями (далі - Закон № 448/96-ВР).
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку згідно з пунктами 8, 14 статті 8 Закону № 448/96-ВР, серед іншого, має право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно зі статтею 12 вказаного Закону № 448/96-ВР санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Враховуючи наведене, постанови уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - т.в.о. начальника територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку паперів від 11.08.2014 року №253-ПР-3-Е, №254-ПР-3-Е, №255-ПР-3-Е прийняті у встановленому законом порядку та з дотриманням вимог чинного законодавства.
Докази оскарження вказаних постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в матеріалах справи відсутні і відповідачем не надані. Разом з тим, відповідач добровільно санкції не сплатив.
Частиною третьої статті 11 Закону № 448/96-ВР визначено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Пунктом 3 розділу XVIII Правил визначено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету.
Відповідно до статей 5, 6 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка виконує свої повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Положенням про Прикарпатське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку передбачено право звернення управління до суду з позовом про примусове стягнення штрафів, накладених уповноваженою особою комісії.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню як обгрунтовано заявлені.
Керуючись ст.ст. 94, 158-167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Тернопільський райагрохім» (код ЄДРПОУ 05490931) 5100,0 грн. (п'ять тисяч сто гривень) фінансових санкцій в користь Державного бюджету України на рахунок Управління Державної казначейської служби України у Тернопільському районі Головного управління Державної казначейської служби України у Тернопільській області №31113106700513, МФО 838012, код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106, код одержувача коштів 38038156.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя Баб'юк П.М.
копія вірна
Суддя Баб'юк П.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2015 |
Оприлюднено | 03.02.2015 |
Номер документу | 42497217 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баб'юк П.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні