ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98 РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 910/25255/14 21.01.15 Господарський суд міста Києва у складі судді Чебикіної С.О. розглянувши справу за позовом прокурора Солом'янського району міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради до Приватного акціонерного товариства «Український конструкторсько-технологічний завод зварювального виробництва», Дочірнього підприємства «Оргпром» про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, за участю представників позивача - не з'явився, відповідача 1 - Стельмаха С.О., довіреність №12-01/15 від 12.01.2015 року, відповідача 2 - Стельмаха С.О., довіреність №12-01/15 від 12.01.2015 року, прокурора - Скакун О.М., посвідчення №025912 від 29.04.2014 року,
ВСТАНОВИВ:
У листопаді 2014 року позивачі звернулись до господарського суду міста Києва з позовом до відповідачів про внесення змін до пункту 2.2. договору оренди земельної ділянки від 15.01.2002 року №72-6-00032.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 14.11.2014 року порушено провадження у справі та призначено до розгляду на 17.12.2014 року.
17.12.2014 року через канцелярію господарського суду м. Києва позивачем надано письмові пояснення по справі.
25.12.2014 року через канцелярію господарського суду м. Києва прокурором надано додаткові письмові пояснення по справі.
21.01.2015 року в судовому засіданні відповідач 1 визнав позовні вимоги.
21.01.2015 року в судовому засіданні відповідач 2 визнав позовні вимоги.
Представник позивача в судове засідання 21.01.2015 року не з'явився, про час і місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином.
Враховуючи те, що нез'явлення представника позивача не перешкоджає розгляду справи по суті, а матеріали справи є достатніми для вирішення спору в даному судовому засіданні, суд вважає за можливе розглянути позов за відсутності представника позивача.
Заслухавши пояснення прокурора, представника відповідачів 1, 2, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 20.11.2001 між Київською міською радою (далі - орендодавець) та Приватним акціонерним товариством «Український конструкторсько-технологічний завод зварювального виробництва», Дочірнім підприємством «Оргпром» (далі -орендарі) було укладено договір оренди земельної ділянки (далі - договір оренди), відповідно до умов якого орендодавець, на підставі рішення Київради від 18.11.1999 р. за № 97/599, передає, а орендарі приймають у спільну оренду на 25 років земельну ділянку, місце розташування якої вул. Польова, 24 у Солом'янському районі міста Києва, розміром 0,5742 га для експлуатації та обслуговування адміністративно-виробничої та складських будівель у межах, які перенесені в натуру (на місцевість) і зазначені на плані, що є невід'ємною частиною цього договору (п.1. договору).
Відповідно до п. 2.2. договору оренди річна сума орендної плати за земельну ділянку встановлюється у розмірі 1% для Приватного акціонерного товариства «Український конструкторсько-технологічний завод зварювального виробництва» від грошової оцінки частини земельної ділянки, яка визначається пропорційно його частки у власності на будівлі (приміщення); - 2% для Дочірнього підприємства «Оргпром» від грошової оцінки частини земельної ділянки, яка визначається пропорційно його частки у власності на будівлі (приміщення).
Рішенням Київської міської ради від 28.02.2013 № 89/9146 "Про внесення змін до договорів оренди земельних ділянок у частині приведення розміру річної орендної плати у відповідність до положень статті 288 Податкового кодексу України" внесено зміни до договорів оренди в частині збільшення розміру річної орендної плати.
Станом на 23.10.2014 розмір річної суми орендної плати не приведений у відповідність до вимог ст. 288 Податкового кодексу України та рішення Київської міської ради від 28.02.2013 № 89/9146 "Про внесення змін до договорів оренди земельних ділянок у частині приведення розміру річної орендної плати у відповідність до положень статті 288 Податкового кодексу України» та відповідно до інформації наданої ДПІ у Солом'янської ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів в м. Києві становить 2%.
Відповідно до ст. 2 Земельного кодексу земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею.
Земельні відносини, згідно з ст. 3 Земельного кодексу, регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Пунктом 5 ст. 19 Закону України "Про оренду землі (в редакції чинній на момент укладення договору) передбачено, що орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, централізується на спеціальних бюджетних рахунках, розподіляється і використовується відповідно до Закону України "Про плату за землю" і не може бути меншою за розмір земельного податку, що встановлюється зазначеним Законом.
У відповідності до ст. 23 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за земельні ділянки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, переглядається за згодою сторін.
Зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку (ст. 30 Закону України "Про оренду землі").
На момент укладання договору оренди розмір та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також напрями використання коштів, що надійшли від плати за землю, відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку регулювались Законом України "Про плату за землю" (чинного на момент укладання договору оренди землі), статтею 2 якого встановлено, що плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.
З 01.11.2011 набрав чинності Податковий кодекс України, положеннями якого передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.
За ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Відповідно до п. 5 договору оренди земельної ділянки орендодавець має право в односторонньому порядку шляхом надсилання орендареві повідомлення через податкові органи або через інший уповноважений на це орган збільшити розмір орендної плати у випадку, коли внаслідок змін у законодавстві орендна плата стане меншою від розміру земельного податку.
Листом Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА) від 23.05.2013 №05704-10339 відповідача 1 та відповідача 2 повідомлено про необхідність приведення розміру річної орендної плати у відповідність до ст. 288 Податкового кодексу України.
Згідно з ч. 1 ст. 6 Закону України "Про оренду землі" орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.
Договір оренди землі, відповідно до ст. 13 Закону України "Про оренду землі", це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України) (ст. 21 Закону України "Про оренду землі").
Відповідно до п. 288.5. ст. 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.
Статтею 15 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що істотними умовами договору оренди землі є, зокрема, орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування (ст. 632 Цивільного кодексу України).
Відповідно до ч. 5 ст. 78 Господарського процесуального кодексу України у разі визнання відповідачем позову господарський суд приймає рішення про задоволення позову за умови, що дії відповідача не суперечать законодавству або не порушують прав і охоронюваних законом інтересів інших осіб.
Визнання відповідачами позову не порушує прав третіх осіб і не суперечить законодавству.
Враховуючи викладене вище, а також те, що відповідачі визнали позов, суд вважає, що позовні вимоги про внесення змін до п. 2.2 договору оренди землі від 20.11.2001 підлягають задоволенню в повному обсязі.
Згідно зі ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається на відповідачів.
Керуючись ст.ст. 33, 34, 49, 75, 82-85 ГПК України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 20.11.2001, укладеного між Київською міською радою (01001, вул. Хрещатик 36) та Приватним акціонерним товариством «Український конструкторсько-технологічний завод зварювального виробництва» (03056, м. Київ, вул. Польова, 24; код ЄДРПОУ 22883891), Дочірнім підприємством «Оргпром» (03056, м. Київ, вул. Польова, 24; код ЄДРПОУ 23729726) та викласти п. 2.2. договору оренди земельної ділянки від 20.11.2001 в наступній редакції: " Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється:
у розмірі 3% для Приватного акціонерного товариства «Український конструкторсько-технологічний завод зварювального виробництва» від грошової оцінки частини земельної ділянки, яка визначається пропорційно його частки у власності на будівлю (приміщення);
у розмірі 3% для Дочірнього підприємства «Оргпром» від грошової оцінки частини земельної ділянки, яка визначається пропорційно його частки у власності на будівлю (приміщення)".
Стягнути в доход Державного бюджету України з Приватного акціонерного товариства «Український конструкторсько-технологічний завод зварювального виробництва» (03056, м. Київ, вул. Польова, 24; код ЄДРПОУ 22883891) судовий збір за розгляд справи в розмірі 609,00 (шістсот дев'ять) грн.
Стягнути в доход Державного бюджету України з Дочірного підприємства «Оргпром» (03056, м. Київ, вул. Польова, 24; код ЄДРПОУ 23729726) судовий збір за розгляд справи в розмірі 609,00 (шістсот дев'ять) грн.
Після вступу рішення в законну силу видати накази.
Рішення господарського суду набирає законної сили відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України.
Повне рішення складено 26.01.2015р.
Суддя С.О. Чебикіна
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2015 |
Оприлюднено | 02.02.2015 |
Номер документу | 42497559 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Чебикіна С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні