Постанова
від 26.03.2009 по справі 2а-725/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

 

 

ЗАПОРІЗЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26

березня 2009 року     справа №

2а-725/09/0870

 

 

Запорізький

окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Щербака А.А., при

секретарі Новицькій Т.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за

адміністративним позовом Запорізького обласного відділення Фонду соціального

захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Росагроальянс»

про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання

нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році,

 

ВСТАНОВИВ:

В

провадженні Запорізького окружного адміністративного суду знаходиться

зазначений адміністративний позов.

В позові

вказано, що відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб

та фізичних осіб - підприємців №110506, згідно запису 6, Ідентифікаційний код

32756130, найменування Товариство з обмеженою відповідальністю «Росагроальянс»,

місцезнаходження: 69120, м. Запоріжжя, вул. Авраменка 18/54, Внесення змін до

відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих

документах. Таким чином дана довідка свідчить про те, що Товариство з обмеженою

відповідальністю «Інвек» змінило назву та Товариство з обмеженою

відповідальністю «Росагроальянс», а також змінило своє місцезнаходження. В

зв'язку з перетворенням ТОВ «Інвек» до її правонаступникаТОВ «Росагроальянс»

переходять усі майнові права і обов'язки суб'єкта господарювання та

зберігається її ідентифікаційний код.

В грудні

2008 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Інвек» подало до

Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Звіт про

зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2007 рік

Згідно

із звітом про зайнятість і працевлаштування інвалідів з, наданого відповідачем,

середньооблікова кількість штатних працівників відповідача у 2007 р. склала 56

осіб. Таким чином, середньооблікова кількість інвалідів - штатних працівників,

відповідно до нормативу, які повинні працювати у відповідача відповідно до

вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в

Україні», повинна складати 2 особи. Згідно із звітом відповідача,

середньооблікова кількість інвалідів за вказаний період на підприємстві склала

0 осіб, що є меншим, ніж встановлено нормативом. У зв'язку з тим, що відповідач

у 2007 р. не виконав норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів,

Запорізьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів

відповідачу нараховано 17789 грн. 28 коп. адміністративно-господарських санкцій

(2-0) х 8894 грн. 64 коп. = 17789 грн. 28 коп. Окрім того, порушення термінів

сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені.

Пеня обчислюється виходячи з 120 % річних облікової ставки Національного банку

України, що діяла на момент сплати, нараховану на повну суму недоїмки за весь

її строк. Враховуючи, що ставка НБУ з 30.04.2008 року становить 12,0% -

розрахунковий розмір пені дорівнює 0, 04%. Таким чином розмір пені складає 7,

12 грн.( 17789 грн. 28 коп.*0,04%) * 287 (кількість днів) = 2043 грн. 44коп.

6

 

 

 

 

Загальна

сума позовних вимог складається з основного платежу у сумі 17789 грн. 28 коп.

та пені у сумі 2043 грн. 44коп. та дорівнює 19382 грн. 72 коп.

У

зв'язку із несплатою відповідачем суми боргу у повному обсязі Запорізьке

обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів просить суд стягнути з

Товариства з обмеженою відповідальністю «Росагроальянс» суму

адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих

місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році, у розмірі 19382 грн. 72 коп.

В  

судовому  засіданні  представник 

позивача  на  позові  

наполягає,   просить   суд 

його задовольнити.

Представник

відповідача у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи

повідомлявся належним чином, про причини неявки до суду не повідомив, у зв'язку

з чим суд розглянув справу на підставі наявних доказів.

Розглянувши

матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача, оцінивши надані

документи та матеріали, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з

наступних підстав.

Судом

встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Інвек» змінило назву

та Товариство з обмеженою відповідальністю «Росагроальянс», а також змінило

своє місцезнаходження. В зв'язку з перетворенням ТОВ «Інвек» до її

правонаступникаТОВ «Росагроальянс» переходять усі майнові права і обов'язки

суб'єкта господарювання та зберігається її ідентифікаційний код.

ТОВ «Росагроальянс» є юридичною

особою та відноситься до підприємств, яким, відповідно до ст. 19 Закону

"Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні",

встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Відповідно

до звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2007 р. (форма №

10-ПІ) заповненого, підписаного і поданого посадовими особами відповідача у

лютому 2008 року до ЗОВ ФСЗІ, середньооблікова кількість штатних працівників

облікового складу ТОВ «Росагроальянс» у 2007 р. складала 56 осіб. З них,

середньо облікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного

законодавства встановлена інвалідність - 2 особи. Кількість інвалідів-штатних

працівників, які повинні працювати на підприємстві відповідача на робочих

місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України "Про основи

соціальної захищеності інвалідів в Україні" - 4 особи. Середньорічна

заробітна плата штатного працівника в 2007 р. склала 8894 грн. 64 коп.

Згідно із звітом відповідача,

середньооблікова кількість інвалідів за вказаний період на підприємстві склала

0 осіб, що є меншим, ніж встановлено нормативом. У зв'язку з тим, що відповідач

у 2007 р. не виконав норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів,

Запорізьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів

відповідачу нараховано 17789 грн. 28 коп. адміністративно-господарських санкцій

(2-0) х 8894 грн. 64 коп. = 17789 грн. 28 коп. Окрім того, порушення термінів

сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені.

Пеня обчислюється виходячи з 120 % річних облікової ставки Національного банку

України, що діяла на момент сплати, нараховану на повну суму недоїмки за весь

її строк. Враховуючи, що ставка НБУ з 30.04.2008 року становить 12,0% -

розрахунковий розмір пені дорівнює 0, 04%. Таким чином розмір пені складає 7,

12 грн.( 17789 грн. 28 коп.*0,04%) * 287 (кількість днів) = 2043 грн. 44коп.

Загальна сума позовних вимог

складається з основного платежу у сумі 17789 грн. 28 коп. та пені у сумі 2043

грн. 44коп. та дорівнює 19382 грн. 72 коп.

Розглядаючи

справу по суті спору суд виходить з того, що спірні правовідносини у цій справі

регулюються Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в

Україні", постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07. "Про

реалізацію статей 19 і 20 Закону України "Про основи соціальної

захищеності інвалідів в Україні".

Зокрема,

відповідно до вимог статті 18 Закону України "Про основи соціальної

захищеності інвалідів в Україні" визначено, що забезпечення прав інвалідів

на працевлаштування та оплачувану роботу здійснюється шляхом їх безпосереднього

звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби

зайнятості. Підприємства, установи, організації,   фізичні особи, які   використовують найману працю,   зобов'язані  

виділяти   та

 

створювати

робочі місця для працевлаштування інвалідів, у т.ч. спеціальні робочі місця,

створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм

реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені

чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію,

необхідну для організації працевлаштування інвалідів, звітувати Фонду

соціального захисту інвалідів (ФСЗІ) про зайнятість та працевлаштування

інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

За

нормами ч. ч. 1, 2, 3, 5, 10, 11 ст. 19 Закону України "Про основи

соціальної захищеності інвалідів в Україні", для підприємств, установ і

організацій встановлюється норматив робочих місць для забезпечення

працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від середньооблікової чисельності

штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 чоловік

- у кількості 1 робочого місця. Підприємства, установи, організації самостійно

розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно

до нормативу, встановленого ч. 1 цієї статті, і забезпечують працевлаштування

інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого

значення. Підприємства, установи, організації, у т.ч. підприємства, організації

громадських організацій інвалідів самостійно здійснюють працевлаштування

інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог ст. 18 цього

Закону. Виконання нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з ч. 1

цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією,

у т.ч. підприємством, установою, організацією громадських організацій

інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю інвалідів, для яких

це місто є основним. Керівники підприємств, установ, організацій, у разі

незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування

інвалідів, неподання ФСЗІ звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів

несуть відповідальність у встановленому Законом порядку. Норматив робочих

місць, призначених для працевлаштування інвалідів, порядок його встановлення

визначаються виключно цим Законом. Якщо іншими законами встановлюються

нормативи робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, або

порядок їх встановлення, відмінні від зазначених у цьому Законі, застосовуються

положення цього Закону.

Відповідно

до вимог ч. ч. 1, 2, 4 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної

захищеності інвалідів в Україні", підприємства, установи, організації, які

використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих

інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 цього Закону,

щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів

адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі

середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі,

організації, у т.ч. підприємстві, організації громадських організацій

інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче

місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. А для

підприємств, установ, організацій, у т.ч. громадських організацій інвалідів,

фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір

адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для

працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі

половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві,

установі, організації, у т.ч. підприємстві, організації громадських організацій

інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Порушення термінів

сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені.

Пеня обчислюється виходячи з 120 % річних облікової ставки Національного банку

України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь

її строк. Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються

підприємствами, установами, організаціями, у т.ч. підприємствами, організаціями

громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в ч.і цієї

статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому

відбулося порушення нормативу, встановленого ч. 1 ст. 19 цього Закону.

Механізм реалізації норм ст. 19, 20

Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в

Україні"визначається постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07. №70

"Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України "Про основи соціальної

захищеності інвалідів в Україні".

Зазначеною постановою затверджено у

т.ч. Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними

особами, що використовують найману працю, звітів про

 

зайнятість

і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх

працевлаштування (надалі Порядок...).

Відповідно

до п. 2 цього Порядку, звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів

роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня

відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці

за погодженням з Держкомстатом.

У

відповідності до вимог ст. ст. 19, 20 Закону України "Про основи

соціальної захищеності інвалідів в Україні" та п. 4 Порядку сплати

підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що

використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та

пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (затверджено

постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07 № 70), Міністерством праці

та соціальної політики України видано наказ від 15.05.07 № 223 "Про

затвердження Порядку нарахування пені та її сплати", який 30.05.07 за №

552/13819 зареєстровано в Міністерстві юстиції України.

Згідно

з п.п. 2.3 п. 2 цього наказу, адміністративно-господарська санкція - це грошове

зобов'язання, альтернативне зобов'язанню самостійно здійснити працевлаштування

інвалідів відповідно до Закону, сплачується в порядку і розмірах передбачених

Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в

Україні"та постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07 №70.

Системний

аналіз вимог Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в

Україні", постанови Кабінету Міністрів України від 31.01.07 № 70 "Про

реалізацію статей 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності

інвалідів в Україні", а також надані сторонами докази надають суду

підстави для висновку про те, що відповідачем не виконано вимоги вказаних вище

норм чинного законодавства та нормативно-правових актів щодо встановленого

нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та не забезпечено

працевлаштування інвалідів у обсязі зазначеному вище, у зв'язку з чим,

відповідно до ст. 20 Закону № 875-ХІІ, ТОВ «Росагроальянс» повинне сплатити

позивачу адміністративно-господарські санкції, визначені цим Законом.

У

зв'язку з викладеним, а також враховуючи, що на час розгляду справи в суді

відповідач не надав суду доказів виконання ним вимог чинного законодавства щодо

виконання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у

2007 р., а також доказів сплати адміністративно-господарських санкцій, суд

вважає вимоги позивача про стягнення з відповідача 19382 грн. 72 коп. адміністративно-господарських

санкцій обґрунтованими, заснованими на законі, підтвердженими зібраними у

справі доказами та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись Законом України "Про

основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", ст.ст. 94, 158, 161-

163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольнити.

Стягнути

з Товариство з обмеженою відповідальністю «Росагроальянс», (69120, м.

Запоріжжя, вул.. Авраменка, 18/45, ЕДРПОУ 32756130) на користь Запорізького

обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (р/р №31217230700009,

код ЕДРПОУ 34676911 в ГУДКУ в Запорізькій області, МФО 813015, 50070000

«Платежі до Фонду соціального захисту інвалідів за 2007 рік») суму

адміністративно-господарський санкцій та пені за невиконання нормативу робочих

місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році в розмірі 19382 грн. 72 коп.

Постанова

набирає законної сили та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного

адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186 і 254

Кодексу адміністративного судочинства України. Повне рішення виготовлене 1

квітня 2009 року.

Суддя     А.А. Щербак

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.03.2009
Оприлюднено07.08.2009
Номер документу4250554
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-725/09/0870

Постанова від 26.03.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 26.01.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 13.07.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Щербак А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні