ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 січня 2015 р. Справа № 804/19656/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Турової О.М.,
розглянувши в порядку скороченого провадження у м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі міста Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Дніпропетровської обласної організації політичної партії «Наш дім» про припинення юридичної особи, -
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у Красногвардійському районі міста Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Дніпропетровської обласної організації політичної партії «Наш дім» про припинення юридичної особи.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилався на те, що Дніпропетровська обласна організація політичної партії «Наш дім» перебуває на обліку в Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі міста Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області як платник податків та інших обов'язкових платежів, проте не подає звітність про отримані доходи, що не дає можливості контролюючим органам здійснювати контроль за додержанням вимог податкового та іншого законодавства, заборгованості по платежам до бюджету не має.
Згідно п. 2 ч. 5 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого для надання заперечень або заяви про визнання позову, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
При цьому ч.3 цієї статті встановлено десятиденний строк з дня одержання відповідачем копії ухвали про відкриття скороченого провадження у справі на подання останнім заперечень проти позову у цій справі, або його визнання.
Протягом встановленого терміну відповідачем не були подані заперечення проти позову та необхідні документи або заява про визнання позову.
Зважаючи на приписи п.3 ч.1 ст.183-2 КАС України, суд розглянув дану справу в порядку скороченого провадження за наявними у справі доказами, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
У зв`язку з тим, що суддя Турова О.М. перебувала на лікарняному у період з 20.01.2015 року по 23.01.2015 року включно, означена справа була розглянута по суті 26.01.2015 року.
Дослідивши матеріали справи та проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, суд приходить до висновку про те, що даний адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Дніпропетровська обласна організація політичної партії «Наш дім» (код ЄДРПОУ 37069094) з 28.04.2010 року перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Красногвардійському районі міста Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області як платник податків та інших обов'язкових платежів.
Згідно витягу є Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпропетровська обласна організація політичної партії «Наш дім» за своєю організаційно-правовою формою є політичною партією.
Приписами п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Однак, всупереч означеному Дніпропетровська обласна організація політичної партії «Наш дім» не подає податкову звітність з моменту реєстрації, тобто з 28.04.2010 року.
Відповідач заборгованість по платежам перед бюджетом не має.
Так, згідно п.11.30 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1588 від 09.12.2011 року та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 р. №1562/20300, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом та у разі неподання протягом одного року до контролюючих органів податкових декларацій, документів податкової звітності, то керівник контролюючого органу приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про винесення судового рішення щодо припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, відміни державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
На виконання означеного позивачем надана довідка про відсутність заборгованості перед бюджетом Дніпропетровської обласної організації політичної партії «Наш дім» та розпорядження начальника Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі міста Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 21.11.2014 року №108 про звернення з відповідним позовом до суду(а.с.3,5).
Згідно акта №514 від 15.07.2014 року Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі міста Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області відповідач не подає декларації та документи бухгалтерської звітності, що є грубим порушенням чинного законодавства України та законних інтересів держави(а.с.6).
Відповідно до приписів Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" його дія поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підприємців.
Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Об'єднання громадян, благодійні організації, політичні партії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.
Так, відповідно до ст.2 Закону України "Про політичні партії в Україні" від 05 квітня 2001 року № 2365-III політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
Згідно ч.4 ст.11 Закону України "Про політичні партії в Україні" від 05 квітня 2001 року № 2365-III встановлено, що після реєстрації політична партія набуває статусу юридичної особи.
Приписами ч.2 ст.38 «Про державну реєстрацію юридичних і фізичних осіб-підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-IV визначено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року контролюючим органам податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
З огляду на означене, норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" є загальними відносно спеціальних норм Закону України "Про політичні партії в Україні" від 05 квітня 2001 року № 2365-III, які встановлюють додаткові, специфічні підстави ліквідації політичної партії та не суперечать загальним нормам.
Крім того, згідно п.п.16.1.1 п.16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України.
Відповідно до абз.2 п.1.3 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року № 1588, взяття на облік в контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов'язку щодо сплати того або іншого податку та збору.
Підпунктом 62.1.1 п.62.1 ст.62 16 Податкового кодексу України встановлено, що ведення обліку платників податків є одним із шляхів здійснення податкового контролю.
Згідно абз.2 п.67.2 ст. 67 16 Податкового кодексу України у межах здійснення контрольних функцій контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців.
Зазначеної правової позиції дотримується Вищий адміністративний суд України у своїй постанові від 16.09.2014 р. у справі №К/9991/76661/12.
За таких обставин, суд вважає обґрунтованими позовні вимоги позивача щодо припинення юридичної особи відповідача незалежно від її виду та організаційно-правової форми з підстави неподання протягом року контролюючому органу податкових декларацій, документів фінансової звітності, а отже, такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 183-2, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі міста Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Дніпропетровської обласної організації політичної партії «Наш дім» про припинення юридичної особи - задовольнити.
Припинити юридичну особу - Дніпропетровську обласну організацію політичної партії «Наш дім» (код ЄДРПОУ 37069094).
Копію постанови направити Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних-осіб підприємців реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 цього Кодексу, з урахуванням приписів ч.8 ст.183-2 цього Кодексу, до Дніпропетровс0ького апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя О.М. Турова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2015 |
Оприлюднено | 03.02.2015 |
Номер документу | 42514962 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні