Постанова
від 02.02.2015 по справі 808/9013/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 лютого 2015 року Справа № 808/9013/14 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Недашківської К.М., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Дніпровському регіоні» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Гарант-М» про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Дніпровському регіоні» (далі іменується – позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Гарант-М» (далі іменується – відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача суму штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики у розмірі 5100 грн. 00 коп.

Заявлені позові вимоги мотивовані тим, що Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії здійснено енергетичний нагляд, шляхом проведення перевірки споживача, в ході якої виявлено порушення, винесено припис про усунення порушень з визначенням відповідного терміну усунення порушень, та попереджено про відповідальність у разі невиконання вказаного припису. Внаслідок невиконання вимог припису інспекцією Держенергоналяду складено акт про ухилення від виконання вимог, на підставі якого прийнято постанову про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики. Копію постанови про накладення штрафу відповідач отримав, проте не оскаржував її у встановленому законом порядку, а штраф визначений до сплати не сплатив, що і стало підставою для звернення до суду з вимогами про примусове стягнення заборгованості.

Ухвалою судді від 15.12.2014 відкрито скорочене провадження в адміністративній справі та зобов'язано відповідача у десятиденний строк, з дня отримання ухвали, подати до суду, у разі незгоди з позовними вимогами, письмові заперечення проти адміністративного позову.

Зазначена ухвала відповідачем не отримана, на адресу суду повернувся конверт із зазначенням «за закінченням терміну зберігання».

За приписами частини 1 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» від 15.05.2003 №755-IV (далі іменується – Закон України №755-IV), відомості про юридичну особу або фізичну особу – підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Відповідно до частини 1 статті 18 Закону України №755-IV, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Відповідно до частини 4 статті 33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються, зокрема, юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

За приписами частини 11 статті 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Станом на 02.02.2015 до канцелярії суду не подані письмові заперечення проти адміністративного позову.

За приписами статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з'ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.

Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, вирішив продовжити розгляд справи у порядку скороченого провадження і встановив наявність достатніх підстав для вирішення спору по суті.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія «Гарант-М», пройшло процедуру державної реєстрації, а відтак набуло правового статусу суб'єкта господарювання в розумінні статті 4 Закону України №755-IV.

Фахівцями Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Дніпровському регіоні» проведено плановий захід з державного енергетичного нагляду в період з 26.03.2014 по 27.03.2014. Під час проведення перевірки дотримання відповідачем законодавства про електроенергетику встановлені порушення, які оформлені актом №01/20-25-025 від 27.03.2014 (далі іменується – Акт перевірки) (а.с. 22-24).

На підставі акта перевірки виданий припис від 27.03.2014 №01/20-25-025, яким встановлено строк для усунення порушень до 27.04.2014 (а.с. 25-26).

Перевіркою щодо виконання приписів, проведеною 07.05.2014, результати якої відображені в Акті перевірки (протоколі) від 07.05.2014 №01/20-25-041 (а.с. 27) та Акті перевірки (протоколі) від 07.05.2014 №01/20-25-041(а.с. 28), встановлено ухилення від виконання вимог припису від 27.03.2014 №01/20-25-025, який виданий Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Запорізькій області, порушення вимог частин 2, 3, 4 статті 26 Закону України «Про електроенергетику» від 16.10.1997 № 575/97-ВР (далі іменується – Закон України № 575/97-ВР).

Відповідно до положень частини 3 статті 27 Закону України №575/97-ВР, у разі не усунення порушень законодавства про електроенергетику до винних осіб застосовуються штрафні (фінансові) санкції.

На підставі вказаної правової норми Держінспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Запорізькій області винесена постанова від 12.05.2014 №01/20-01-020 про накладання штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики на суму в розмірі 5100 грн. 00 коп. (а.с. 30), яка вручена уповноваженому представнику відповідача особисто 14.05.2014.

У встановлені пунктом 10 «Положення про порядок накладання на суб`єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 №1312 (далі іменується – Положення№1312), відповідач протягом 30 діб не сплатив суму штрафу в добровільному порядку, а тому на підставі положень частини 6 статті 27 Закону України №575/97-ВР такий штраф підлягає стягненню в судовому порядку в дохід Державного бюджету України.

Відповідно до підпункту 2пункту 4Положенняпро державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів Українивід 07.08.1996 №929, в редакціїпостанови Кабінету Міністрів Українивід 13.02. 2006 №131(далі іменується – Положення№929) одниміз завданьта функційДерженергонагляду є здійснення в межах своєї компетенції контролю за усуненням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії виявлених порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії.

Статтею 27 Закону України №575/97-ВР передбачено, що правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність.

Правопорушеннями в електроенергетиці є: крадіжка електричної і теплової енергії, самовільне підключення до об'єктів електроенергетики і споживання енергії без приладів обліку; пошкодження приладів обліку; розкомплектування та пошкодження об'єктів електроенергетики, розкрадання майна цих об'єктів; створення перешкод у здійсненні державного енергетичного нагляду та у виконанні робіт, пов'язаних з обслуговуванням об'єктів електроенергетики; порушення правил охорони електричних мереж; порушення правил користування енергією; насильницькі дії, які перешкоджають оперативному персоналу та посадовим особам об'єктів електроенергетики виконувати свої службові обов'язки; незабезпечення енергією споживачів, що не допускають порушень своїх обов'язків перед енергопостачальниками.

Суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики та порушення умов ліцензій – штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Підпунктом 1 пункту 11 Положення№929 встановлено, що Держенергонагляд має правозастосовувати до суб'єктів господарювання штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством.

Відповідно до пункту 2Положення№1312 штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.

Пунктом 7 Положення №1312 визначено, що рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.

Згідно з пунктом 10Положення №1312 суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.

Оскільки доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідачем суду не надано, та беручи до уваги той факт, що відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив суму штрафу в розмірі 5100 грн. 00 коп., суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

За приписами статті 19 Конституції України від 28.06.1996 №254к/96-ВР, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За приписами частини 1 статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Враховуючи наведене та керуючись статтями 2, 4, 7-12, 17, 94, 160, 163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов – задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Гарант-М» (код ЄДРПОУ 32755967, місцезнаходження: індекс 70002, Запорізька область, місто Вільнянськ, вулиця Леніна, будинок №5-Б) на користь Державного бюджету України суму штрафу у розмірі 5100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 (нуль) коп., яку зарахувати на р/р №31110106700079, банк: ГУДКСУ у Запорізькій області, код ЄДРПОУ 379971493, МФО 813015, одержувач: УДКСУ Вільнянського району Запорізької області, код бюджетної класифікації 21081100.

Присудити з Державного бюджету України на користь Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Дніпровському регіоні» (код ЄДРПОУ 34190764) суму судового збору в розмірі 182 (сто вісімдесят дві) грн. 70 (сімдесят) коп.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні – з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя К.М. Недашківська

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.02.2015
Оприлюднено06.02.2015
Номер документу42539996
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/9013/14

Постанова від 02.02.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Недашківська Катерина Михайлівна

Ухвала від 15.12.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Недашківська Катерина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні