Постанова
від 27.01.2015 по справі п/811/4483/14
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 січня 2015 року Справа № П/811/4483/14

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дегтярьової С.В., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу

за позовом: Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області

до відповідача: Кіровоградської обласної соціальної служби том інтернешнл (творчість об'єднана милосердям)

про припинення юридичної особи,

Кіровоградська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області звернулася з позовом до Кіровоградської обласної соціальної служби том інтернешнл (творчість об'єднана милосердям) про припинення юридичної особи та зазначила, що відповідач зареєстрований 12.08.1987 року Кіровоградським міським управління юстиції та взятий на податковий облік у Кіровоградській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області, остання податкова звітність подавалась 01.02.2011 року, що підтверджується довідкою від 09.12.2014 року (а.с.3, 7).

Відповідачем копію ухвали про відкриття скороченого провадження отримано 24.12.2014 р. (а.с.15) та подано заперечення на позовну заяву відповідно до змісту якого, позов ним не визнається у повному обсязі, оскільки Кіровоградська обласна соціальна служба том інтернешнл (творчість об'єднана милосердям) не веде підприємницької діяльності, а являється членською громадською організацією (а.с.17).

Відповідачем також до суду було подано копію листа адресованого виконуючому обов'язки начальника Кіровоградської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області зазначаючи, що Кіровоградська обласна соціальна служба том інтернешнл (творчість об'єднана милосердям) як громадська організація всі звітні документи подавала на чистих завірених печаткою бланках, які підтверджується ліквідаційним балансом виконання кошторису видатків (а.с.23).

Позивач просить припинити юридичну особу - Кіровоградську обласну соціальну службу том інтернешнл (творчість об'єднана милосердям) згідно ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Підпунктом 4 пункту 2 статті 38 вищевказаного Закону визначено, що підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

В преамбулі Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" встановлено, що цей Закон регулює відносини у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців.

За правилом, встановленим частиною 1 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», дія вищевказаного Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підприємців.

Водночас частина 2 статті 3 вищевказаного закону містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Особливості державної реєстрації юридичних осіб-громадських організацій встановлюються Законом України «Про громадські об'єднання» від 22.03.2012 № 4572-VI, який є спеціальним та регулює суспільні відносини у сфері утворення, реєстрації, діяльності та припинення громадських об'єднань в Україні.

Згідно з частин 1 та 2 статті 1 Закону України «Про громадські об'єднання» громадським об'єднанням є добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. Громадське об'єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка.

Відповідно до ч.3 ст.1 Закону України «Про громадські об'єднання» громадською організацією являється громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи.

У відповідності до ст.12 зазначеного Закону громадське об'єднання, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи, підлягає реєстрації в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", з урахуванням особливостей, установлених Законом України «Про громадські об'єднання».

У той же час зазначені вище суб'єкти, для яких законом встановлено особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому Законом України від «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (частина третя статті 3 цього Закону).

З огляду на викладене норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» є загальними відносно спеціальних норм законів України, що регулюють окремі аспекти реєстрації та діяльності зазначених суб'єктів і не суперечать загальним нормам, у тому числі й відносно положень Закону України «Про громадські об'єднання», як визначають порядок утворення, реєстрації, діяльності та припинення громадських об'єднань.

У зв'язку з цим залежно від підстав припинення об'єднання громадян та суб'єкта звернення до суду застосуванню підлягають відповідно норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» чи Закону України «Про громадські об'єднання».

Згідно з підпунктом 16.1.1 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI платник податків зобов'язаний стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України.

Відповідно до п. 16.1.3. ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів, у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів. Відповідно до п.63.2 ст.63 Податкового кодексу України взяття на облік у контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов'язку щодо сплати того або іншого податку та збору.

Ведення обліку платників податків згідно з п.62.1.1 п. 62.1 статті 62 Податкового кодексу України є одним із шляхів здійснення податкового контролю.

Згідно з частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України

Так, відповідно до п.п.20.1.37. п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою-підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Згідно ч.1 п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців.

У відповідності п.2 ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

На підставі викладеного суд приходить до висновку, що при встановленні факту неподання податкової (фінансової) звітності юридичною особою до податкового органу, позовні вимоги про припинення юридичної особи підлягають задоволенню незалежно від того, чи є така юридична особа громадською організацією чи ні.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2. Припинити юридичну особу - Кіровоградську обласну соціальну службу том інтернешнл (творчість об'єднана милосердям) (код ЄДРПОУ 26115093, адреса: 25006, м. Кіровоград, Кіровоградської обл., вул. Тимірязєва, 84).

Копію постанови направити Державному реєстратору для виконання вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня отримання копії постанови у повному обсязі, апеляційної скарги.

Суддя

Кіровоградського окружного

адміністративного суду С.В. Дегтярьова

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2015
Оприлюднено04.02.2015
Номер документу42542327
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/4483/14

Ухвала від 30.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Постанова від 28.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Ухвала від 18.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Ухвала від 18.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Постанова від 27.01.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

Ухвала від 19.12.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні