Постанова
від 27.01.2015 по справі 819/74/15-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/74/15-a

27 січня 2015 р.м.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ходачкевич Н.І.

розглянувши в порядку письмового провадження в м.Тернополі адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Тернопільській області до Територіального центру обслуговування (надання соціальних послуг) Бучацького району про зобов'язання виконати вимоги, -

ВСТАНОВИВ:

Державна фінансова інспекція в Тернопільській області (далі по тексту ДФІ в Тернопільській області, позивач) звернулась до Тернопільського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Територіального центру обслуговування (надання соціальних послуг) Бучацького району про зобов'язання відповідача виконати п.2 обов'язкових вимог Монастириської міжрайонної державної фінансової інспекції від 10.11.2014 №19-20-13-14/1176, зокрема: провести роботу щодо відшкодування Бучацькою ЦРКЛ коштів в сумі 6811,65 грн. за 2013 рік, в тому числі шляхом звернення до суду про їх стягнення, які перерахувати до Бучацького районного бюджету на рахунок №31414535700076, відкритий в УДКСУ в Бучацькому районі, МФО 838012, ідент.код 38038030, код класифікації доходу 21080500 «Інші надходження».

Представник позивача, до початку судового засідання подав клопотання про розгляд справи за його відсутності. З підстав викладених в позовній заяві просив позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача, подала клопотання про розгляд справи без його участі.

Таким чином, з огляду на вжиття судом всіх залежних від нього заходів щодо повідомлення належним чином сторін про наявність судової справи з їх участю та можливість реалізації ними права захисту у судовому порядку їх прав та інтересів, зважаючи на відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, а також враховуючи неявку в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, та відповідну заяву позивача про розгляд справи без його представника, - суд, у відповідності до положень статей 12, 41, частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за доцільне проводити розгляд справи в порядку письмового провадження без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

На виконання звернення Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Бучацького району від 23.09.2014 №02-4/285, доручення Державної фінансової інспекції в Тернопільській області від 25.09.2014 №19-02-11-18/6150, на підставі направлень на проведення ревізії від 30.09.2014 №178, №179, №180, від 03.10.2014 №181, виданих начальником та заступником начальника Монастириської міжрайонної державної фінансової інспекції (далі - Монастириська міжрайонна держфінінспекція, інспекція), заступником інспекції Марціновським В.В., головними державними фінансовими інспекторами Пелещишиним П.А., Бурмасом М.М., Куриляком Я.І., проведено позапланову ревізію фінансово-господарської діяльності Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Бучацького району за період з 01.09.2012 р. по 30.09.2014 р., за результатами якої складено акт від 04.11.2014 №20-22/163.

Судом встановлено, що між Територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Бучацького району та Бучацькою ЦРКЛ укладено договір від 12.01.2012 № 1 на відшкодування витрат за спожитий

природний газ Бариською сільською амбулаторією Бучацької ЦРКЛ (з 01.01.2014 року - Бариська сільська лікарська амбулаторія Бучацького районного центру первинної медико-санітарної допомоги) пропорційно до опалювальної площі приміщень. Загальна опалювальна площа орендованих приміщень відповідно до договору становить 391,45 кв.м. в т.ч.: стаціонарного відділення - 259,18 кв.м., амбулаторії - 132,27 кв.м.

Відповідачем за період з 15.10.2013 по 16.04.2014, відповідно до виставлених рахунків, проведено оплату Бучацькому УЕГГ за спожитий природний газ на загальну суму 46871,12 грн.

При цьому, станом на 01.10.2014 Бучацькою ЦРКЛ та Бучацьким районним центром первинної медико-санітарної допомоги не відшкодовано кошти за спожитий природний газ Бариською сільською лікарською амбулаторією, відповідно за жовтень-грудень 2013 року та січень-квітень 2014 року в сумі 15936,18 грн.

Враховуючи вищевикладене, Відповідачем за період з 15.10.2013 по 16.04.2014 зайво сплачено коштів за природний газ спожитий іншою юридичною особою в загальній сумі 15936,18 грн., що є порушенням ст.13, ч.4 ст.23 Бюджетного кодексу України, п.п.20,22,46,49 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 №228.

Під час ревізії Бучацьким районним центром первинної медико-санітарної допомоги повернуто Відповідачу кошти в сумі 9124,53 грн. за використаний природний газ в 2014 році.

Враховуючи те, що вказані кошти частково відшкодовані, залишок до відшкодування становить 6811,65 грн. Бучацькою ЦРКЛ за використаний природний газ в 2013 році.

На підставі п.7 ст. 10 Закону України „Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26.01.1993, Відповідачу направлено обов'язкові вимоги від 10.11.2014 №19-20-13-14/1176, п.2 яких зобов'язано:

- провести роботу щодо відшкодування Бучацькою ЦРКЛ коштів в сумі 6811,65 грн. за 2013 рік, в тому числі шляхом звернення до суду про їх стягнення, які перерахувати до районного бюджету на рахунок №31414535700076, відкритий в УДКСУ в Бучацькому районі, МФО 838012, ідент.код 38038030, код класифікації доходу 21080500 «Інші надходження».

Термін виконання вимог встановлено до 20.12.2014.

Перевіривши матеріали справи, розглянувши доводи, викладені в позові, та надавши їм належну правову оцінку, проаналізувавши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, у їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, - з огляду на наступне.

У зв'язку із невиконанням в повному обсязі обов'язкових вимог ДФІ в Тернопільській області звернулось із позовом до адміністративного суду.

У відповідності до ст. 2 Закону України "Про основні завдання здійснення державного фінансового контролю в Україні" головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.

Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.

Порядок проведення інспектування державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 року № 550 із відповідними змінами та доповненнями (далі Порядок).

Згідно з п.1 Порядку проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою, визначає процедуру проведення інспектування в міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в період, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у період, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), а на підставі рішення суду - в інших суб'єктів господарювання.

Відповідно до п.2 вказаного Порядку Інспектування полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності об'єкта контролю і проводиться у формі ревізії, яка повинна забезпечувати виявлення фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб.

Відповідно до п. 35 Порядоку результати ревізії оформляються актом.

Пунктами 7, 8 та 10 статті 10 цього Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" органам державного фінансового контролю надається право: вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі; у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, одержані підконтрольними установами за незаконними угодами, без встановлених законом підстав та з порушенням чинного законодавства; звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Ці положення кореспондуються з приписами пункту 50 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 року N 550.

Відповідно до пунктів 45, 46 Порядку у міру виявлення ревізією порушень законодавства посадові особи контролюючого органу, не чекаючи закінчення ревізії, мають право усно рекомендувати керівникам об'єкта контролю невідкладно вжити заходів для їх усунення та запобігання у подальшому. Якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, контролюючим органом у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього - не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об'єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування. Про усунення виявлених ревізією фактів порушення законодавства цей об'єкт контролю у строк, визначений вимогою про їх усунення, повинен інформувати відповідний контролюючий орган з поданням завірених копій первинних, розпорядчих та інших документів, що підтверджують усунення порушень.

Відповідно до ст. 15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" лише законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами, що ревізуються.

В матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази скасування або визнання протиправними в установленим законом порядку пункту 2 обов'язкових вимог ДФІ в Тернопільській області від 10.11.2014 №19-20-13-14/1176 .

Оскільки даний пункт вимог ДФІ в Тернопільській області про усунення виявлених ревізією порушень станом на момент розгляду справи є чинними та в установлений строк не виконані відповідачем в добровільному порядку в повному обсязі, позовні вимоги ДФІ в Тернопільській області про зобов'язання відповідача виконати зазначені пункти вимог є правомірними та обґрунтованими.

Частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 КАС України.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Проаналізувавши наявні матеріали та обставини справи, подані сторонами докази, суд прийшов до внутрішнього переконання що при проведенні ревізії та пред'явленні законних вимог відповідачу посадові особи ДФІ в Тернопільській області діяли на підставі, в межах повноважень та у спосіб визначені Конституцією та законами України, відповідачем в добровільному порядку обов'язкові для виконання вимоги ДФІ в Тернопільській області в повному обсязі не виконано, в зв'язку з чим позов слід задовольнити.

Керуючись статтями 2 - 11, 12, 41, 69-71, 94, 128, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2.Зобов'язати Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Бучацького району виконати п.2 обов'язкових вимог Монастириської міжрайонної державної фінансової інспекції від 10.11.2014 №19-20-13-14/1176, зокрема:

- провести роботу щодо відшкодування Бучацькою ЦРКЛ коштів в сумі 6811,65 грн. за 2013 рік, в тому числі шляхом звернення до суду про їх стягнення, які перерахувати до Бучацького районного бюджету на рахунок №31414535700076, відкритий в УДКСУ в Бучацькому районі, МФО 838012, ідент.код 38038030, код класифікації доходу 21080500 «Інші надходження».

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Ходачкевич Н.І.

копія вірна

Суддя Ходачкевич Н.І.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2015
Оприлюднено05.02.2015
Номер документу42559003
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/74/15-а

Постанова від 27.01.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Ходачкевич Н.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні