КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/15778/14 Головуючий у 1-й інстанції: Іщук І.О.
Суддя-доповідач: Гром Л.М.
ПОСТАНОВА
Іменем України
04 лютого 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
Головуючого-судді - Гром Л.М.,
суддів - Вівдиченко Т.Р.,
Міщука М.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Державного підприємства «Укртрансформація» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 листопада 2014 року у справі за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Державного підприємства «Укртрансформація» про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області звернулась до суду з позовом до Державного підприємства «Укртрансформація», в якому просила стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Державне підприємство «Укртрансформація» на користь бюджету суму податкового в розмірі 33566 33 коп
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 листопада 2014 року позов задоволено повністю.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції відповідач звернувся до Київського апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою, в якій просить ухвалене у справі судове рішення скасувати та постановити нову постанову, якою позов залишити без розгляду, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
У судове засідання сторони не з'явилися, причини неявки сторін суду невідомі, про розгляд справи були повідомлені належним чином.
Відповідно до ч.4 ст.196 КАС України неприбуття в судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
У зв'язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь в справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, відповідно до ч.1 ст.41 КАС України, не здійснюється.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши за матеріалами справи наведені у апеляційній скарзі доводи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що податковий борг ДП «Укртрансфармація» станом на 30.09.2014р. становить 33566,33 грн., відповідно до податкової декларації з плати за землю від 22.03.2014 № 9015373294 грошове зобов'язання становить 27547,68 грн. та податкового повідомлення-рішення від 08.09.2014р. № 0006921504 на суму 5095,58 грн. Вказану суму відповідач в установлений законом строк самостійно не сплатив.
У зв'язку з несплатою позивачем податкового боргу, на адресу підприємства направлена податкова вимога від 03.03.2014 р. № 180-11р.
Приймаючи рішення про задоволення позову, суд першої інстанції виходив з того, що заявлену суму податкового боргу по авансовим внескам з податку на прибуток приватних підприємств відповідач у встановлені позивачем строки не сплатив; доказів скасування/оскарження податкової вимоги позивача станом на день розгляду цього спору не надано, а наявні у справі докази є достатніми для прийняття рішення по суті в порядку скороченого провадження про задоволення адміністративного позову.
Колегія суддів не може погодитись з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до статті 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка.
Плата за землю справляється відповідно до закону.
Відповідно до статті 169 Податкового кодексу України, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, платниками плати за землю є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.
Згідно статті 270 ПК України об'єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Пунктом 287.1. ст. 287 ПК України визначено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Крім того, положеннями статті 288 ПК України визначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Як вбачається з матеріалів справи, ДП «Укртрансфармація» засноване на державній власності, відноситься до сфери управління Міністерства інфраструктури України та підпорядковане Державній адміністрації залізничного транспорту України.
Відповідно наказу Міністерства транспорту України від 29.03.2004 року №255 «Про реорганізацію державного підприємства «Укртрансфармація» процес реорганізації ДП «Укртрансфармація» закінчився 26.02.2014року.
З 26.02.2014 року ДП «Укртрансфармація» є правонаступником прав та обов'язків ліквідованої юридичної особи Державного підприємства «Придніпровськтрансфармація» Державної адміністрації залізничного транспорту Міністерства транспорту України (ЄДРПОУ 01101772, створеного 28.02.2000 р).
Наказом Міністерства транспорту України від 29.03.2004 року № 255 «Про реорганізацію державного підприємства «Укртрансфармація» державне підприємство «Придніпровськтрансфармація» було ліквідовано. На виконання вимог наказу був складений передавальний баланс на 01.01.2007 року, відповідно до якого, був складений акт приймання-передачі майна підприємства. Все державне майно ДП «Придніпровськтрансфармація» було передано на баланс ДП «Укртрансфармація» та знаходиться у повному господарському віданні підприємства.
За час існування, з 28.02.2000 року до 26.02.2014 року, ДП «Придніпровськтрансфармація» Державної адміністрації залізничного транспорту Міністерства транспорту України на балансі підприємства знаходились офісні та складські приміщення, які розташовані за адресою: 49038, м. Дніпропетровськ, АДРЕСА_1.
28 лютого 2002 року Державним підприємством «Придніпровськтрансфармація» були укладені з виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради два договори на оренду земельних ділянок за адресою: м. Дніпропетровськ, АДРЕСА_1 для розміщення адміністративного будинку, складів та гаражів площею 0,3827 га та 0,0264 га строком до 20.12.2016 року на підставі рішення виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 20.12.2001 року № 2970 «Про надання земельних ділянок по АДРЕСА_1 оренду та спільну оренду Державному підприємству «Придніпровськтрансфармація» Державної адміністрації залізничного транспорту Міністерства транспорту України, код ЄДРПОУ 01101772, по фактичному розміщенню адміністративного будинку, складів і гаражів». Договори були зареєстровані у Дніпропетровському міському управлінні земельних ресурсів за номерами №№ 1751, 1751/1 від 01.03.20002 року та вступили в законну дію.
Частина державного нерухомого майна, яке знаходилась в повному господарському віданні ДП «Придніпровськтрансфармація», розташованого на площі 0,2302 га була продана через Фонд державного майна України та перейшла у власність Закритого акціонерного товариства «УКРПАРИТЕТ» (код ЄДРПОУ 30166345) згідно договорів купівлі - продажу від 27.04.2001, 27.11.2001, 27.11.2001, 27.11.2001, 30.04.2003, а в 2006 році майно перейшло у власність ФОП ОСОБА_3
30.01.2006 року ФОП ОСОБА_3, який є власником придбаного майна, уклав договір оренди земельної ділянки з виконкомом Дніпропетровської міської ради за адресою: АДРЕСА_1 на площу 0,2302 га, яка входить до складу земель наданих в оренду ДП «Придніпровськтрансфармація».
Відповідно до вказаного договору оренди землі, орендодавець - Дніпропетровська міська рада передає, а орендар ФОП ОСОБА_3 приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:06:097:0069.
Договір оренди було укладено відповідно до Рішення Дніпропетровської міської ради IV, скликання від 30.11.2005 року № 307/31 «Про передачу земельної ділянки по АДРЕСА_1 в оренду гр. ОСОБА_3 по фактичному розміщенню будівель та споруд», яким у Державного підприємства «Придніпровськтрансфармація» Державної адміністрації залізничного транспорту Міністерства транспорту України, було вилучено земельну ділянку площею 0,2320 га. та визнано п. 1 рішення виконкому міської ради від 20.12.2001 р. № 2970 таким, що втратив чинність, та викладено означений пункт в іншій редакції.
При цьому, пунктом 8 Рішення ради від 30.11.2005 року № 307/31 зобов'язало Державне підприємство «Придніпровськтрансфармація» Державної адміністрації залізничного транспорту Міністерства транспорту України, звернутись до Дніпропетровського міського управління земельних ресурсів для внесення змін у договір оренди земельної ділянки від 01.03.2002 року, номер державної реєстрації 17551/1.
Листом № 99 від 29.09.2008 р., структурний підрозділ ДП «Укртрансфармація» повідомив гр. ОСОБА_3 про неможливість внести зміни у договори оренди земельної ділянки від 28.02.2002 року, номер державної реєстрації 1751/1, оскільки в Рішенні сесії міської ради від 30.11.2005 року № 307/31 наявна помилка, а саме, в п.8 Рішення невірно зазначений номер державної реєстрації договору оренди земельної ділянки - № 17551/1, замість №1751/1.
Отже, для реєстрації договору оренди від 31.01.2006 р., який ФОП ОСОБА_3 було укладено із міською радою, згідно рішення від 30.11.2005 р. № 307/31, необхідно було внести зміни до договорів оренди, укладених Державним підприємством «Придніпровськтрансфармація» Державної адміністрації залізничного транспорту міністерства транспорту України на підставі рішення виконкому від 20.12.2001 р. № 2970.
ФОП ОСОБА_3 повинен був усунути перешкоди для вирішення питання щодо внесення виправлень в п.8 Рішення Дніпропетровської міської ради від 30.11.2005 року № 307/31.
Разом з тим, у встановлений строк вказані у рішенні зміни до договору оренди земельних ділянок не були внесені. Договір оренди земельної ділянки ОСОБА_3 не був зареєстрований та не вступив в дію, а рішення Дніпропетровської міської ради від 30.11.2005 року № 307/31 втратило силу.
Також, встановлено, що начальник СП «Придніпровський» листами звернувся до голови міської Ради про розірвання договорів оренди в зв'язку з ліквідацією та виключенням ДП «Придніпровськтрансфармація» із державного реєстру.
ДП «Придніпровськтрансфармація» до моменту ліквідації та ДП «Укртрансфармація» декілька разів зверталось до Дніпропетровської міської ради з пропозицією про розірвання договору оренди земельних ділянок або внесення змін в них, однак відповіді не отримало. (Листи №№ 512 від 24.10.13; №35 від 09.09.13; №40 від 29.10.13; №64 від 05.08.14; №55 від 16.07.14; №63 від 06.02.14)
26.02.2014 року проведена ліквідація юридичної особи державного підприємства «Придніпровськтрансфармація» код ЄДРПОУ 01101772.
18.06.2014 року Дніпропетровська міська рада прийняла рішення № 230/53 «Про припинення ДП «Придніпровськтрансфармація» Державної адміністрації залізничного транспорту Міністерства транспорту України, код ЄДРПОУ 01101772, права користування земельними ділянками по АДРЕСА_1 (Кіровський район) договорів оренди № 1751, 1751/1.
При цьому, ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області була також письмово повідомлена про проведення ліквідації ДП «Придніпровськтрансфармація» та про рішення Дніпропетровської міської ради № 230/53 від 18.06.2014 року про припинення права користування земельними ділянками ДП «Приднепровськтрансфармація», з наданням підтверджуючих документів.
Отже, з наведеного вбачається, що з моменту прийняття рішення Дніпропетровською міською радою про припинення права користування вказаною земельною ділянкою податковий орган позбавлений права нараховувати будь-які штрафна санкції та пеню по платі за землю відповідачу, оскільки з даного моменту останній не є землекористувачем, тобто платником даного податку.
Враховуючи наведене, колегія суддів не вбачає правових підстав для задоволення даного позову.
Отже, колегія суддів, у відповідності до ст. 205 КАС України, приходить до висновку, що постанову суду першої інстанції необхідно скасувати та ухвалити нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити повністю.
Керуючись статтями 183-2, 195, 196, 202, 205, 207 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державного підприємства «Укртрансформація» - задовольнити.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 листопада 2014 скасувати та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.
Головуючий:
Судді:
Головуючий суддя Гром Л.М.
Судді: Вівдиченко Т.Р.
Міщук М.С.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2015 |
Оприлюднено | 05.02.2015 |
Номер документу | 42559806 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Гром Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні