ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"30" січня 2015 р. справа № 809/90/15
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Чуприни О.В.
за участю секретаря судового засідання Драгомиррецького І.М.
представника позивача: Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області - Марущака М.В.,
представника відповідача: "Галицьке районне споживче товариство" - Боднар М.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області до "Галицьке районне споживче товариство" про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій в загальному розмірі 972,84 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
Івано-Франківським окружним адміністративним судом 16.01.2015 року відкрито провадження у справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області (надалі по тексту також - позивач) до "Галицьке районне споживче товариство" (надалі по тексту також - відповідач) про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій в загальному розмірі 972,84 гривень.
Позов мотивовано тим, що відповідач в порушення вимог пункту 1 статті 2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, допустив заборгованість з відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій по списку №2, призначених на пільгових умовах відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", виплата якої пенсіонеру ОСОБА_3 здійснена позивачем у жовтні-грудні 2014 року за рахунок коштів Пенсійного фонду України в загальній сумі 972,84 гривень.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю. У своїх поясненнях вказав, що "Галицьке районне споживче товариство" у спірних правовідносинах щодо обов'язку відшкодовувати витрати на виплату пільгових пенсій є правонаступником після численних реорганізацій, приєднання і виділення підприємств, засновником яких був відповідач, в тому числі "Галицьке автотранспортне підприємство", в якому у свій час працював пенсіонер ОСОБА_3 У зв'язку із тим, що "Галицьке районне споживче товариство" видало ОСОБА_3 відповідну довідку по отримання пільгового стажу, позивач вказує на обов'язок відповідача відшкодувати спірну суму виплаченої пенсії в розмірі 972,84 гривень. Просив позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечила, з мотивів викладених в письмовому запереченні (а.с. 37-41). Із змісту даного заперечення слідує, що ОСОБА_3 з 13.07.1982 року до 13.01.1990 року працював газоелектрозварювальником в "Галицьке автотранспортне підприємство", де здобу спеціальний стаж роботи, що дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах. "Галицьке районне споживче товариство" не є правонаступником "Галицьке автотранспортне підприємство". В свій час, як зазначила представник відповідача, дійсно в листопаді 1994 року мало місце ліквідація "Галицьке автотранспортне підприємство", майно якого було передано до Галицької райспоживспілки. Втім, в 1998 році на базі майна ліквідованого "Галицьке автотранспортне підприємство" створено Галицьке автотранспортне підприємство Галицького районного споживчого товариства, яке в 2001-2002 роках в наслідок реорганізації приєднано до "Виробничо-заготівельне об'єднання Галицького районного споживчого товариства". В свою чергу, останнє в грудні 2006 року було визнано банкрутом і ліквідовано як юридичну особу. У зв'язку із вказаним, вважає безпідставним відшкодування саме за рахунок відповідача витрат на виплату і доставку пенсії ОСОБА_3, призначеної на пільгових умовах за період з жовтня по грудень 2014 року в загальному розмірі 972,84 гривень. Просила в задоволенні позову відмовити.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників позивача і відповідача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти них, дослідивши і оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з таких підстав та мотивів.
Встановлено, що "Галицьке районне споживче товариство" зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа (ідентифікаційний код 01753115), що підтверджується Спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 16.01.2015 року (а.с. 30-31).
Відповідач взятий Управлінням Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області на облік як платник внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Встановлено, що ОСОБА_3 з 13.07.1982 року до 13.01.1990 року працював газоелектрозварювальником в "Галицьке автотранспортне підприємство", на підтвердження чого в матеріалах справи міститься копія довідки відповідача про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній від 20.08.2010 року №220 (а.с. 15).
Досліджуючи доводи представників сторін щодо правонаступництва прав і зобов'язань "Галицьке автотранспортне підприємство", в якому працював ОСОБА_3, судом з'ясовано наступне.
11.11.1994 року постановою правління Галицької районної спілки споживчих товариств "Галицьке автотранспортне підприємство" ліквідовано з 15.11.1994 року, а майно передано у підпорядкування райспоживспілці (а.с. 17-18, 44-45).
14.03.1997 року постановою позачергової конференції споживчої кооперації Галицького району Галицьку райспоживспілку реорганізовано в районне споживче товариство, з 01.04.1997 року (а.с. 19, 46).
01.04.1998 року, на підставі постанови правління "Галицьке районне споживче товариство" на основі переданого в 1994 році майна "Галицьке автотранспортне підприємство", створено автотранспортне підприємство (Галицьке автотранспортне підприємство Галицького районного споживчого товариства), як госпрозрахункове підприємство власного господарства райспоживтовариства із власним статутом із присвоєним ідентифікаційним кодом 25569333 (а.с. 47).
25.06.2001 року постановою правління "Галицьке районне споживче товариство" Галицьке автотранспортне підприємство райспоживтовариства реорганізовано, шляхом його приєднання до Виробничо-заготівельного об'єднання Галицького районного споживчого товариства з передачею усіх майнових прав та обов'язків приєднаного підприємства (а.с. 48).
27.03.2002 року розпорядженням першого заступника голови Галицької районної державної адміністрації за №92, у зв'язку з вказаною реорганізацією, скасовано державну реєстрацію Галицького автотранспортного підприємства Галицького районного споживчого товариства (а.с. 49).
Про таку обставину ліквідації юридичної особи шляхом приєднання до іншої юридичної особи свідчить також довідка Управління статистики у Галицькому районі Івано-Франківської області №01.9/39 від 14.03.2012 року (а.с. 50).
30.07.2004 року постановою Господарського суду Івано-Франківської області у справі за №Б-7/59 визнано боржника - Галицьке виробничо-заготівельне об'єднання райспоживтовариства (Виробничо-заготівельне об'єднання Галицького районного споживчого товариства, ідентифікаційний код 25570661) банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру (а.с. 54).
28.12.2006 року ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області у справі за №Б-7/59 затверджено ліквідаційний баланс, звіт ліквідатора Виробничо-заготівельного об'єднання Галицької райспоживспілки, а банкрута Виробничо-заготівельне об'єднання Галицької райспоживспілки (ідентифікаційний код 25570661) ліквідовано, як юридичну особу (а.с. 55-56).
Статутом "Галицьке районне споживче товариство", затвердженого зборами уповноважених членів райспоживтовариства протоколом за №2 від 23.02.2004 року та зареєстрованого Галицькою районною державною адміністрацією Івано-Франківської області розпорядженням за №136 від 25.03.2004 року із змінами і доповненнями управління економіки Галицького районної державної адміністрації від 02.03.2004 року, визначено, що колективний член споживчого товариства зберігає господарську самостійність, права юридичної особи та керується у своїй діяльності власним статутом. Споживче товариство не відповідає за зобов'язання свого колективного члена.
Як наслідок, судом встановлено, що "Галицьке районне споживче товариство" не є правонаступником "Галицьке автотранспортне підприємство".
Виключно Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" визначаються: принципи та структура системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування; коло осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню; перелік платників страхових внесків, їх права та обов'язки; порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків; стягнення заборгованості за цими внесками.
Статтею 5 вказаного Закону його дію поширено на регулювання відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів на ці правовідносини може поширюватися лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що йому не суперечить.
Пунктом 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлено, що до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди: особам, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення". При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Інструкція про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затверджена Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року за №21-1, встановлює обов'язок підприємств здійснювати відшкодування витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Пунктом 6.3 даної Інструкції встановлено, що у разі ліквідації або зміни власника підприємства суми зазначених витрат Пенсійному фонду вносять правонаступники.
За таких обставин, суд робить висновок, що оскільки "Галицьке районне споживче товариство" не є правонаступником "Галицьке автотранспортне підприємство", то є безпідставними вимоги про відшкодування відповідачем витрат на виплату і доставку пенсії ОСОБА_3, призначеної на пільгових умовах за період з жовтня по грудень 2014 року в загальному розмірі 972,84 гривень.
Посилання позивача, як на підставу для задоволення позовних вимог, на довідку за №220 від 20.08.2010 року видану відповідачем про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії ОСОБА_3, не обґрунтовують позовних вимог, оскільки вказана довідка підтверджує тільки факт трудової діяльності ОСОБА_3 у "Галицьке автотранспортне підприємство" за період з 13.07.1982 року до 13.01.1990 року та не свідчить про правонаступництво "Галицьке районне споживче товариство" по зобов'язаннях "Галицьке автотранспортне підприємство".
Представник відповідача пояснив причини видачі такої довідки саме "Галицьке районне споживче товариство". Згідно ухвали Господарського суду Івано-Франківської області від 28.12.2006 року у справі за №Б-7/59 ліквідатор замість передачі до архівного відділу Галицької районної державної адміністрації всіх первинних документів щодо нарахування заробітної плати, наказів, книг реєстрації наказів по ліквідованому підприємству, здійснив їх передачу до "Галицьке районне споживче товариство". В період часу з 2006 року по 2012 рік вказані документи зберігалися у відповідача, на підставі яких і була видана довідка №220 від 20.08.2010 року. Вказані документи відповідачем 20.07.2012 року були передані на зберігання в архівний відділ Галицької районної державної адміністрації (а.с. 58).
З приводу довідки відповідача №302 від 14.12.2010 року суд зазначає, що її зміст не свідчить про правонаступництво прав і зобов'язань, а лише вказує про реорганізацію "Галицьке автотранспортне підприємство" станом на листопад 1994 року (а.с. 20), що не заперечується представником відповідача. Дана довідка не містить інформації про наступний рух майна ліквідованого підприємства, обставини щодо якого встановлено судом вище.
Аналогічна правова позиція щодо спірних правовідносин між тими самими сторонами, з того самого предмету спору, але за інший період, встановлена в ухвалі Вищого адміністративного суду Україні від 31.10.2013 року у справі №К/800/53366/13 (а.с. 82).
Враховуючи вищевикладене, суд приходить висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими, а в задоволенні позову слід відмовити.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Складання постанови в повному обсязі було відкладено на 5 днів. У зв'язку із вказаним постанова в повному обсязі виготовлена 04.02.2015 року.
Суддя /підпис/ Чуприна О.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2015 |
Оприлюднено | 09.02.2015 |
Номер документу | 42575340 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні